Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Viva forummers over de grens: DEEL JULLIE ERVARINGEN

16-12-2020 18:58 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er mede -forummers zijn die in het buitenland wonen.
Lijkt me bijzonder eens te horen hoe het er bij jullie in de praktijk aan toe gaat.

Voorbeeld: De avondklok in Frankrijk.

Afbeelding

Mag je je hond uitlaten?
Krijg je meteen een boete of een waarschuwing?

Maar ook aan Viva forummers in andere landen vragen zoals:

* Speelde de mondkapjes discussie bij jullie ook?

* Zoeken winkels ook de grenzen op zoals de Hema / Action in Nederland?

* Is er draagvlak voor de vaccinaties?

* Zijn er illegale feesten?

* Gaat het thuiswerken goed?



KORTOM DEEL JE ERVARINGEN :yes:


PS
Het is leuk als je het land er bij zet maar hoeft natuurlijk niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je gaat wel gekleurde reacties krijgen uiteraard :biggrin:

België hier. Hier in Antwerpen is de avondklok al eens een dingetje geweest tijdens de zomer en nu ook, maar wij deden en doen er niets mee, en zijn nog nergens in de problemen gekomen. Er zijn controles, er zijn illegale feestjes en er zijn boetes die dan in de media breed uitgesmeerd worden samen met minstens een tweetal experts die schande spreken, maar verder is dat dus allemaal zo spannend niet. Vooral als afschrikmiddel dus (denk aan beelden van agenten die een deur open slijpen), maar zonder gründlichkeit.

Niet essentiële winkels moesten dicht en anderen mochten geen concurrentie aandoen, dus die moesten hun niet-essentiële gamma afschermen, tenzij het voor de afhaling was, dus dat heeft letterlijk 1 dag geduurd vooraleer ze dat konden omzeilen.

Niet essentiële zaken op afhalen/verzenden en pleiten voor online shoppen dus, en als het even kon met voorkeur voor lokale shops, maar dan wel met BPost die in de verste verte niet kan volgen en die vraagt om zelf de pakjes te gaan ophalen.

Mondmaskers zijn doorheen alle stadia gegaan (van uber-expert Van Ranst die ze letterlijk als overbodig markeert, tot de voorstelling dat ze het wondermiddel zijn, en letterlijk alle mogelijke varianten van wel of geen verplichting in publieke ruimtes, dus ook daar onduidelijkheid troef.

Vaccinaties (of de angst ervoor) is hier niet zo'n gigantisch uitgesproken ding, al zijn ze er wel en krijgen ze sowieso teveel aandacht. Grotere commotie heb je rond politie die plots een politiestaat wil activeren door met drones in huizen te gaan spioneren. Daar is de voorbije week (terecht) wel wat rond te doen geweest).

En verder een beleid dat uitblinkt in non-beleid. Experts en politici die in de media over elkaar struikelen om conflicterende boodschappen te geven, die vooral drama-verhaaltjes brengen wars van welke nuance dan ook, die geheel doorzichtig alleen focussen op "het is erg en het zal nog erger worden" en die die boodschap vooral blijven combineren met de retoriek dat het allemaal de schuld is van de (andere) mensen die zich niet aan de regels houden. Over de tekortkomingen van het beleid wordt in alle talen gezwegen (falende bevoorrading, falende contact tracing, onbestaande bronresearch...)

Kortom, 't is hier een joke :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar weken geleden in Frankrijk geweest. Alleen de supermarkten, pharmacies en slagers en bakkers zijn open. In de supermarkten is alles afgeplakt wat niet bij de dagelijkse benodigdheden hoort. Ook kleding en ondergoed. Ik was in een dunbevolkte streek maar had niet het idee dat er ergens de grenzen werden opgezocht. Iedereen had mondkapjes op in de winkels. Ging allemaal erg gemoedelijk
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
16-12-2020 19:21
Je gaat wel gekleurde reacties krijgen uiteraard :biggrin:

België hier. Hier in Antwerpen is de avondklok al eens een dingetje geweest tijdens de zomer en nu ook, maar wij deden en doen er niets mee, en zijn nog nergens in de problemen gekomen. Er zijn controles, er zijn illegale feestjes en er zijn boetes die dan in de media breed uitgesmeerd worden samen met minstens een tweetal experts die schande spreken, maar verder is dat dus allemaal zo spannend niet. Vooral als afschrikmiddel dus (denk aan beelden van agenten die een deur open slijpen), maar zonder gründlichkeit.

Niet essentiële winkels moesten dicht en anderen mochten geen concurrentie aandoen, dus die moesten hun niet-essentiële gamma afschermen, tenzij het voor de afhaling was, dus dat heeft letterlijk 1 dag geduurd vooraleer ze dat konden omzeilen.

Niet essentiële zaken op afhalen/verzenden en pleiten voor online shoppen dus, en als het even kon met voorkeur voor lokale shops, maar dan wel met BPost die in de verste verte niet kan volgen en die vraagt om zelf de pakjes te gaan ophalen.

Mondmaskers zijn doorheen alle stadia gegaan (van uber-expert Van Ranst die ze letterlijk als overbodig markeert, tot de voorstelling dat ze het wondermiddel zijn, en letterlijk alle mogelijke varianten van wel of geen verplichting in publieke ruimtes, dus ook daar onduidelijkheid troef.

Vaccinaties (of de angst ervoor) is hier niet zo'n gigantisch uitgesproken ding, al zijn ze er wel en krijgen ze sowieso teveel aandacht. Grotere commotie heb je rond politie die plots een politiestaat wil activeren door met drones in huizen te gaan spioneren. Daar is de voorbije week (terecht) wel wat rond te doen geweest).

En verder een beleid dat uitblinkt in non-beleid. Experts en politici die in de media over elkaar struikelen om conflicterende boodschappen te geven, die vooral drama-verhaaltjes brengen wars van welke nuance dan ook, die geheel doorzichtig alleen focussen op "het is erg en het zal nog erger worden" en die die boodschap vooral blijven combineren met de retoriek dat het allemaal de schuld is van de (andere) mensen die zich niet aan de regels houden. Over de tekortkomingen van het beleid wordt in alle talen gezwegen (falende bevoorrading, falende contact tracing, onbestaande bronresearch...)

Kortom, 't is hier een joke :biggrin:


Grandioos verhaal ;)




Kortom : Niet heel anders dan in Nederland waar de Action in een keer een "essentiële " winkel is en feestende pubers in bussen :lol:
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 16-12-2020 19:48
0.41% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik woon in de VS. In onze staat moet iedereen binnen in winkels en supermarkten een mondkapje op. Restaurants zijn in principe gesloten voor indoor dining, al zijn er veel nu gewoon open gebleven omdat ze het met alleen afhalen niet redden (of ze hebben een verwarmde tent buiten). Er is weinig tot geen financiële hulp van de staat dus het is een beetje dubbel allemaal :-). Winkels zijn wel open, al scheelt het dat de meeste ook bezorgen of dat je het online bestelt en ophaalt in de winkel. Ze hebben hier ook vaak een optie dat ze het naar je auto brengen.

De meeste publieke scholen zijn sinds maart dicht of geven hybride les (half thuis en half op school). Sommige private scholen zijn wel helemaal open. Illegale feesten heb ik niks over gehoord.

Mijn dochter ging 2 dagen in de week naar de opvang en een week na Thanksgiving hadden 2 leidsters het virus, dus sloten ze voor 10 dagen. Het lastige was wel dat ze weinig zeiden door de privacy wetgeving en wat geheimzinnig deden. Nu is ze permanent thuis aangezien ik hoogzwanger ben en ik echt geen corona mag krijgen. Man werkt thuis, wat wel een stuk minder efficient gaat met een 2 jarige, maar het is te doen. Eens in de zoveel tijd evalueren we hoe het gaat en dan kijken we of er dingen moeten veranderen. Hij werkt vaak 's avonds nog even door en soms in het weekend. Gelukkig is het nu op werk wat langzamer dan in de zomer :-)

Qua discussies gaat het hier vooral over het nut van het sluiten van scholen en indoor dining in restaurants. Mondkapjes hebben de meeste mensen nu wel geaccepteerd. Vaccinaties zijn dacht ik deze week begonnen, er is een rangorde welke mensen het als eerst krijgen. Vrienden van mij willen hem snel krijgen, zij werken in essentiele beroepen of hebben een autoimuunziekte. Al zijn er ook mensen die huiverig zijn.
Alle reacties Link kopieren
In Spanje geen eindeloze mondkapjesdiscussie. Iedereen draagt dat ding gewoon, zowel binnen als buiten (verplicht). Ook de discussie over uitzonderingen voor mensen die ze om medische redenen niet kunnen dragen, speelt hier niet. Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden ergens mensen zonder mondkapje heb gezien waar dat wel moest.

Alleen in de privéomgeving gaat ie subiet af. Daar zit dus ook het probleem. Privéfeestjes komen hier veel voor. Sowieso zit men hier graag met de hele familie en alle generaties bij elkaar.

Afstand houden moet hier officieel ook, maar niemand doet het. Officials en medisch personeel ook niet. Er staan wel overal markeringen op plekken waar je in de rij moet staan, maar die staan hooguit een meter uit elkaar.

De winkels zochten hier ook geen grenzen op. Het is klip en klaar wat onder essentieel valt en wat niet. Maar wij hadden hier ook al ervaring mee opgedaan in het voorjaar, toen we hier een echte lockdown hadden (niet zo'n halfzacht ding als de 'harde' lockdown nu in Nederland), maar gewoon thuis blijven. Je mocht 1x per week in je eentje boodschappen doen. Verder mocht je alleen de straat op voor zorg of als je een essentieel beroep had. Werd streng op gehandhaafd. Er zijn in die tijd ruim 1 miljoen niet malse boetes voor uitgeschreven (ze begonnen bij 600 euro), maar veel daarvan hielden uiteindelijk bij de rechter geen stand.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ellebowie schreef:
16-12-2020 19:35
Ik woon in de VS. In onze staat moet iedereen binnen in winkels en supermarkten een mondkapje op. Restaurants zijn in principe gesloten voor indoor dining, al zijn er veel nu gewoon open gebleven omdat ze het met alleen afhalen niet redden (of ze hebben een verwarmde tent buiten). Er is weinig tot geen financiële hulp van de staat dus het is een beetje dubbel allemaal :-). Winkels zijn wel open, al scheelt het dat de meeste ook bezorgen of dat je het online bestelt en ophaalt in de winkel. Ze hebben hier ook vaak een optie dat ze het naar je auto brengen.

De meeste publieke scholen zijn sinds maart dicht of geven hybride les (half thuis en half op school). Sommige private scholen zijn wel helemaal open. Illegale feesten heb ik niks over gehoord.

Mijn dochter ging 2 dagen in de week naar de opvang en een week na Thanksgiving hadden 2 leidsters het virus, dus sloten ze voor 10 dagen. Het lastige was wel dat ze weinig zeiden door de privacy wetgeving en wat geheimzinnig deden. Nu is ze permanent thuis aangezien ik hoogzwanger ben en ik echt geen corona mag krijgen. Man werkt thuis, wat wel een stuk minder efficient gaat met een 2 jarige, maar het is te doen. Eens in de zoveel tijd evalueren we hoe het gaat en dan kijken we of er dingen moeten veranderen. Hij werkt vaak 's avonds nog even door en soms in het weekend. Gelukkig is het nu op werk wat langzamer dan in de zomer :-)

Qua discussies gaat het hier vooral over het nut van het sluiten van scholen en indoor dining in restaurants. Mondkapjes hebben de meeste mensen nu wel geaccepteerd. Vaccinaties zijn dacht ik deze week begonnen, er is een rangorde welke mensen het als eerst krijgen. Vrienden van mij willen hem snel krijgen, zij werken in essentiele beroepen of hebben een autoimuunziekte. Al zijn er ook mensen die huiverig zijn.






Bedankt voor het delen :-D

Vraagje: Mijn tante woont in Canada en daar betaald de werkgever maar een paar dagen door bij ziekte dus gaan mensen te senl weer aan het werk omdat ze anders financieel niet kunnen rondkomen.

Zijn dat ook jouw ervaringen in de VS?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Melisande2 schreef:
16-12-2020 19:21
Ik ben een paar weken geleden in Frankrijk geweest. Alleen de supermarkten, pharmacies en slagers en bakkers zijn open. In de supermarkten is alles afgeplakt wat niet bij de dagelijkse benodigdheden hoort. Ook kleding en ondergoed. Ik was in een dunbevolkte streek maar had niet het idee dat er ergens de grenzen werden opgezocht. Iedereen had mondkapjes op in de winkels. Ging allemaal erg gemoedelijk
Klopt helemaal alleen mogen de niet essentiële winkels nu ook open zijn. De Action was altijd al open maar al het speelgoed was afgedekt. In sommige steden/dorpen ben je verplicht om mondkapje buiten te dragen en in sommige gebieden alleen tijdens marktdagen.
Wij hebben nog echte zelfstandige postkantoren en weinig relaispunten. Bij grote supermarkten heb je buiten lockers in allerlei maten waar pakjes ingedaan worden. Met een code kan je deze openen. Denk aan Amazon, DHL etc
Alle postbodes kunnen in de brievenbussen zodat kleine pakjes daarin gelegd kunnen worden.
Sinds gisteren hebben we geen lockdown meer maar een couvre-feu, avondklok.
Je kan formulieren downloaden die je bij moet hebben als je buiten op straat bent.
Je mag dieren verzorgen en honden uitlaten binnen een straal van 1 km.
Het ligt aan het humeur van de controleur of je een boete of waarschuwing krijgt bij het vergeten van attestation.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
16-12-2020 20:10
Klopt helemaal alleen mogen de niet essentiële winkels nu ook open zijn. De Action was altijd al open maar al het speelgoed was afgedekt. In sommige steden/dorpen ben je verplicht om mondkapje buiten te dragen en in sommige gebieden alleen tijdens marktdagen.
Wij hebben nog echte zelfstandige postkantoren en weinig relaispunten. Bij grote supermarkten heb je buiten lockers in allerlei maten waar pakjes ingedaan worden. Met een code kan je deze openen. Denk aan Amazon, DHL etc
Alle postbodes kunnen in de brievenbussen zodat kleine pakjes daarin gelegd kunnen worden.
Sinds gisteren hebben we geen lockdown meer maar een couvre-feu, avondklok.
Je kan formulieren downloaden die je bij moet hebben als je buiten op straat bent.
Je mag dieren verzorgen en honden uitlaten binnen een straal van 1 km.
Het ligt aan het humeur van de controleur of je een boete of waarschuwing krijgt bij het vergeten van attestation.



Bedankt voor het delen.

Ik lees dat tijdens de lockdown de Action - gedeeltelijk - open was.
Was dat ook een discussie in Frankrijk? Wat Essentieel is en wat niet?

Wat zijn redenen dat je 's avonds naar buiten mag?
Hardlopen? Familie bezoek?

En is er ook kritiek op die avondklok?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
ik woonde van begin pandemie tot eind juli in Zuid-Korea.

Het zat eerst met name in 1 stad ( verspreiding veroorzaakt door een sekte/cult door met duizenden mensen samen te komen) In de rest van het land geen enkele restricties of maatregelen.
Mensen dragen daar bij verkoudheid etc al automatisch een mondkapje, dus dat zag je wel direct veel meer in het straatbeeld. Afstand houden is in een stad als Seoul niet echt mogelijk ( o ik mis, zaterdagavond in de Gangnam metro, zijn vast leuke plaatjes van te vinden haha)
winkels en restaurants zijn lang open gebleven. Enige wat echt vrij snel dicht zat was school helaas. Koreaanse kinderen zijn heilig voor hun ouders en die mogen geen enkel risico whatsoever. ( mind you toen waren er bv slechts 50 besmettingen per dag in de omgeving van Seoul, dus bij een populatie van 20 miljoen mensen)

Testen is al vanaf dag 1 heel uitgebreid, zonder afspraak zelfs anoniem als je wil.
Er was wel al snel een app die heel veel mensen op hun telefoon hadden zodat je ook bericht kreeg bij mogelijk contact. Wel ook al snel strenge quarantaine regels voor wie in contact was geweest of wie het land binnenkwam ( met voedselpakket van de regering)

Nu lopen de aantallen weer op en komen er mogelijk toch strengere regels. Het is nu al zo dat restaurants maar tot 21:00 open mogen zijn en koffietentjes zijn alleen take-out. winkels geen restricties volgens mij.

Alle maatregelen worden door wetenschappers bekend gemaakt en niet door politiek. Koreanen wantrouwen de politiek nl heel erg en zijn zeker niet zo volgzaam zoals men in het westen denkt.
Ze hebben wel al eerder uitbraken meegemaakt en vinden dat tijdens een pandemie veel gedaan moet worden om een virus weg te krijgen.
Mondkapjesdiscussie en vaccinatievragen snappen ze werkelijk niks van dat dat uberhaupt een discussiepunt kant zijn
In Frankrijk was het niet zo’n big deal als hier. Natuurlijk werd er gemopperd maar niet dat winkels dingen gingen doen zodat ze open mochten blijven.
Op de markten waren bv alleen maar etenswarenkramen welkom. Kleding ed niet.

Vooral in de grote steden is er commentaar op de avondklok vooral door jongeren. 24 dec is er geen avondklok. 31 dec was ook vrij van de avondklok maar dat is intussen ingetrokken.

Je mag naar buiten voor werk, ondersteunen kwetsbare mensen, mens of dier in nood. Het verzorgen van dieren, spoedapotheek, -arts. Kinderopvang.

https://www.interieur.gouv.fr/content/d ... tor=AD-323

Deze moet je tijdens de avondklok bij hebben. De link is in het Engels.
hollebollegijs schreef:
16-12-2020 19:47
Bedankt voor het delen :-D

Vraagje: Mijn tante woont in Canada en daar betaald de werkgever maar een paar dagen door bij ziekte dus gaan mensen te senl weer aan het werk omdat ze anders financieel niet kunnen rondkomen.

Zijn dat ook jouw ervaringen in de VS?
Ja dat is wel een probleem, mensen kunnen hier over het algemeen makkelijk hun baan verliezen, al mag je nu niet officieel ontslagen worden door Covid (in mijn staat). Sowieso krijg je niet veel sick leave, m’n man krijgt vaak e-mails met de vraag of hij vakantiedagen kan doneren aan mensen die langdurig ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ellebowie schreef:
16-12-2020 22:32
Ja dat is wel een probleem, mensen kunnen hier over het algemeen makkelijk hun baan verliezen, al mag je nu niet officieel ontslagen worden door Covid (in mijn staat). Sowieso krijg je niet veel sick leave, m’n man krijgt vaak e-mails met de vraag of hij vakantiedagen kan doneren aan mensen die langdurig ziek zijn.

Wauw

Een soort inzameling voor zieke mensen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
16-12-2020 19:41
In Spanje geen eindeloze mondkapjesdiscussie. Iedereen draagt dat ding gewoon, zowel binnen als buiten (verplicht). Ook de discussie over uitzonderingen voor mensen die ze om medische redenen niet kunnen dragen, speelt hier niet. Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden ergens mensen zonder mondkapje heb gezien waar dat wel moest.

Alleen in de privéomgeving gaat ie subiet af. Daar zit dus ook het probleem. Privéfeestjes komen hier veel voor. Sowieso zit men hier graag met de hele familie en alle generaties bij elkaar.

Afstand houden moet hier officieel ook, maar niemand doet het. Officials en medisch personeel ook niet. Er staan wel overal markeringen op plekken waar je in de rij moet staan, maar die staan hooguit een meter uit elkaar.

De winkels zochten hier ook geen grenzen op. Het is klip en klaar wat onder essentieel valt en wat niet. Maar wij hadden hier ook al ervaring mee opgedaan in het voorjaar, toen we hier een echte lockdown hadden (niet zo'n halfzacht ding als de 'harde' lockdown nu in Nederland), maar gewoon thuis blijven. Je mocht 1x per week in je eentje boodschappen doen. Verder mocht je alleen de straat op voor zorg of als je een essentieel beroep had. Werd streng op gehandhaafd. Er zijn in die tijd ruim 1 miljoen niet malse boetes voor uitgeschreven (ze begonnen bij 600 euro), maar veel daarvan hielden uiteindelijk bij de rechter geen stand.





Spanje heeft ook een koning, heeft hij nog een toespraak gehouden?
En geeft de MinPres ook persconferenties zoals Rutte en de Jonge doen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-12-2020 23:14
Spanje heeft ook een koning, heeft hij nog een toespraak gehouden?
En geeft de MinPres ook persconferenties zoals Rutte en de Jonge doen?
Leuk om te lezen hoe het in andere landen gaat!

Wanneer zou onze koning ons weer eens toespreken? Of doet hij dat met kerst tegelijk?
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
17-12-2020 05:45
Leuk om te lezen hoe het in andere landen gaat!

Wanneer zou onze koning ons weer eens toespreken? Of doet hij dat met kerst tegelijk?






Ik denk inderdaad met kerst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
tryagain2020 schreef:
16-12-2020 20:43

Mondkapjesdiscussie en vaccinatievragen snappen ze werkelijk niks van dat dat uberhaupt een discussiepunt kant zijn


Geloven ze de deskundige blindelings?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
17-12-2020 21:24
Geloven ze de deskundige blindelings?
over het algemeen wel ja. Niet zozeer blindelings maar wel door ervaring uit het verleden.
In heel veel onderzoeken is ook bewezen dat mondkapjes helpen bij het tegengaan van verspreiding, geen gevaar zijn voor eigen gezondheid en dat vaccineren helpt is geen mening, maar een feit. Er zullen heus wat vragen gesteld worden bij de snelheid van dit vaccin, maar men weet ook dat dat komt omdat dit jaar alle ballen zaten op de ontwikkeling hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Leuke verhalen.
Heel veel onderzoeken is bewezen dat mondkapjes niet noodzakelijk zijn.
Met kippengaas hou je geen stof tegen.
De Jonge en Van Dissel hebben het zelf in de media gezegd.
Daar wordt verschillend over gedacht.

Hier heb je ubber-dombo's die alles geloven wat er gezegd wordt zonder te onderzoeken.
Je hebt ook de helderen die door hebben wat er zich af speelt.
Diversiteit heb je overal, in welk land je ook bent.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst in Italië. Geen discussie over de mondkapjes. Iedereen had er een op, en overal. Ik moest er nog even aan wennen want in NL was er nog geen sprake van, 2 keer naar beneden getrokken, 1 keer toen ik even het strand op willen lopen, buiten dus, werd er direct door de politie op gewezen en de andere keer zat ik in het openbaar vervoer en werd ik door de bus chauffeur uitgekafferd, zou volgens mij ook niet voorkomen in Nl want dat wordt zo'n chauffeur direct te grazen genomen, ik mijn mondkapje natuurlijk snel weer omhoog getrokken.

Ik doe een opleiding in België, daar is het sinds maart al verplicht om een mondmasker te dragen, ook buiten op het schoolterrein. Ik heb er werkelijk nog niemand over horen klagen. Binnen het instituut mogen we maar 1 richting oplopen, ramen staan overal open, en er zijn bepaalde plekken waar we nu niet meer mogen komen. Iedereen doet het gewoon, geen discussies.

Deze week een gesprek begonnen over vaccinatie. Iedereen gaf aan zich te laten vaccineren.
Jaja007 schreef:
18-12-2020 13:50
Leuke verhalen.
Heel veel onderzoeken is bewezen dat mondkapjes niet noodzakelijk zijn.
Met kippengaas hou je geen stof tegen.
De Jonge en Van Dissel hebben het zelf in de media gezegd.
Daar wordt verschillend over gedacht.

Hier heb je ubber-dombo's die alles geloven wat er gezegd wordt zonder te onderzoeken.
Je hebt ook de helderen die door hebben wat er zich af speelt.
Diversiteit heb je overal, in welk land je ook bent.
De helderen die door hebben wat er speelt? Wat bedoel je dan? Wat speelt er dan anders dan een pandemie waar we vanaf willen? Of doel je dan op de helderen die wakker zijn en zien dat Bill Gates iedereen wil chippen zodat alle hooggeplaatste pedofielen kunnen blijven zitten?
Alle reacties Link kopieren
In België nogal wat lockdown feestjes. Nederland hoor ik er ook over. Benieuwd of dat overal een plaag is?
Hier in Frankrijk zijn ook lockdownfeestjes. In de strenge lockdown was een dorp verder een feest met 500 gasten. Niet erg slim zo’n groot feest. Ik woon in een regio waar de besmettingen hoog zijn.

Wat mij fascineert is of er veel mensen zich laten vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
18-12-2020 14:02
bepaalde plekken waar we nu niet meer mogen komen. Iedereen doet het gewoon, geen discussies.

Deze week een gesprek begonnen over vaccinatie. Iedereen gaf aan zich te laten vaccineren.





In België ligt de vaccinatie bereidheid niet hoger dan in Nederland.




Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
(Noord) Zweden hier.

Wij werken al vanaf maart zoveel mogelijk vanuit huis en de universiteit campus is al vanaf de zomer gesloten voor studenten. Ook mogen wij niet meer reizen, zowel binnen- als buitenlands met trein, bussen, vliegtuig, enz.
Winkel, restaurants, sportscholen etc zijn gewoon open maar wordt sterk afgeraden om te bezoeken. Hier kan geen lockdown worden afgekondigd omdat de overheid bij wet bedrijven niet mag verplichten om te sluiten. Mondkapjes worden steeds meer gedragen en overal zijn desinfectie punten. Qua social distancing, dat wordt van nature al toegepast hier. Mensen houden erg van hun afstand en privacy dus hierin merk ik weinig verschil.

Vandaag werd bekend dat de maatregelen worden verlengd tot zomer 2021.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven