Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vleesverwerkende industrie en coronahausse.

22-05-2020 23:10 511 berichten
Hallo allemaal,

De laatste tijd vernemen we bijna dagelijks dat er grote coronauitbraken plaatsvinden in de vleesverwerkende industrie, typische is dat er wel meer arbeid wordt uitgeoefend onder slechte omstandigheden en met veel personeel dat op elkaars lip werkt en woont, maar daarbij gebeurt het dus niet.
Onderstaande link is alweer achterhaald, want ook hier, bij de Groene weg slachterij is zo'n slachting onder het personeel uitgebroken.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/slachthu ... smettingen

Ik maak me hier zorgen om en vraag me af wat er in rauw vlees zit dat mensen eventueel ontvankelijker maakt voor corona en in hoeverre kan het zich van slachterij naar de private keuken verplaatsen en ook een zeer stringente vraag van mij is ook, zit dat virus alreeds in onze kuddes.
rosanna08 schreef:
23-05-2020 15:14
nimby....
Dat klopt.

Maar aangezien Nederland grootbetaler is aan de EU vind ik dat ze ook wat rechten mogen toeeigenen.
redbulletje schreef:
23-05-2020 15:19
Dat klopt.

Maar aangezien Nederland grootbetaler is aan de EU vind ik dat ze ook wat rechten mogen toeeigenen.
Het recht om in heel de EU betere dierenwelzijnswetten te eisen, zul je bedoelen!
*2020* schreef:
23-05-2020 14:32
Bij mij is de grote vraag of het virus nu is doorgegeven aan familieleden die in deze fabriek werkte het zal je oma tante oom kind of ander dierbaar familielid zijn die ziek is geworden door dat je besmet bent geraakt door werkomstandigheden of collega's.
Geeft niet hoor dat jij het liever hebt over vegetarisch eten.
Wat denk je dan van mensen die in de zorg of supermarkt werken? Sommige (waaronder ik zelf)werken al die tijd al onbeschermd en werden bij ziekte niet getest, cliënten van ons zijn wel positief getest. Wij werken met mensen in de risicogroep die wij kunnen besmetten niet met varkens die we niet kunnen besmetten, en wij hebben ook familie. Daar wordt tenminste getest, in heel veel beroepen die gewoon (onbeschermd)doorgewerkt hebben niet!
Alle reacties Link kopieren
Overbevolking is het grote probleem. Meer mensen zorgen voor meer industrie, meer veehouderij, meer auto's en dus aan het eind voor meer luchtvervuiling.

Je zult zien als Corona ervoor kan zorgen dat de wereldbevolking met 10 tot 50% af kan nemen dat we dan veel problemen opgelost hebben.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-05-2020 15:55
Overbevolking is het grote probleem. Meer mensen zorgen voor meer industrie, meer veehouderij, meer auto's en dus aan het eind voor meer luchtvervuiling.

Je zult zien als Corona ervoor kan zorgen dat de wereldbevolking met 10 tot 50% af kan nemen dat we dan veel problemen opgelost hebben.
Mee eens.
Laat me raden, niet de helft van jullie familie- en vriendenkring. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
23-05-2020 16:12
Laat me raden, niet de helft van jullie familie- en vriendenkring. :facepalm:
Aselect
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-05-2020 16:16
Aselect
Wat dus globaal neerkomt op de helft van je familie- en vriendenkring (maar in de praktijk natuurlijk arm Verweggistan).

Niet aan de bestaande bevolking tornen, iedereen heeft recht op leven. Zorgen voor meer welvaart in arme gebieden (welvaart zorgt voor minder geboortes) en meer plantaardig eten, dat zet zoden aan de dijk.
Ik denk dat veganistisch eten de toekomst is, verschillende bedrijven zien dat gelukkig ook. Zo investeert Nesle flink in China https://www.plantbasednews.org/lifestyl ... y-in-china Dat doen ze natuurlijk niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Jordany schreef:
23-05-2020 17:45
Ik denk dat veganistisch eten de toekomst is, verschillende bedrijven zien dat gelukkig ook. Zo investeert Nesle flink in China https://www.plantbasednews.org/lifestyl ... y-in-china Dat doen ze natuurlijk niet voor niets.
Ik denk dat veganistisch eten helemaal niet de toekomst is en vegetarisch ook niet. Er zijn echt zo heel veel mensen die hun dagelijks stukje vlees niet op willen geven en denk ook eens aan hoe veel vleeswaren er op de boterham worden gegeten. Hier bij de Jumbo zijn ze steeds bezig met vleeswaren aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Jordany schreef:
23-05-2020 17:45
Ik denk dat veganistisch eten de toekomst is, verschillende bedrijven zien dat gelukkig ook. Zo investeert Nesle flink in China https://www.plantbasednews.org/lifestyl ... y-in-china Dat doen ze natuurlijk niet voor niets.
100% veganistisch voorlopig nog niet denk ik. Dat is voor veel mensen nog een te grote omslag + ik denk dat velen het ook alleen zullen doen als er echt goed nep-vlees op de markt komt. Wat dan vooral ook niet duurder mag zijn dan het (veel te goedkope) vlees wat je nu kunt kopen.

Maar dat we met z'n allen heel erg veel minder vlees moeten gaan eten en ook minder zuivel en eieren staat wij mij betreft buiten kijf.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
O jeetje, nu ook naast vlees geen zuivel en eieren meer. Dat ga ik echt never nooit doen en mijn familie en vrienden ook niet. Het is dat het geen mooi weer is maar anders ging de BBQ weer aan maar niet voor maiskolven of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 18:09
O jeetje, nu ook naast vlees geen zuivel en eieren meer. Dat ga ik echt never nooit doen en mijn familie en vrienden ook niet. Het is dat het geen mooi weer is maar anders ging de BBQ weer aan maar niet voor maiskolven of iets dergelijks.
Dat zei ik niet hoor. :)

Minder, niet naar helemaal geen vlees, zuivel, eieren. Vrijwel iedereen die ik ken is inmiddels lang en breed of vegetarier of eet 2-3x per week vlees.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-05-2020 18:25
Dat zei ik niet hoor. :)

Minder, niet naar helemaal geen vlees, zuivel, eieren. Vrijwel iedereen die ik ken is inmiddels lang en breed of vegetarier of eet 2-3x per week vlees.
Dan bevind jij je duidelijk in andere kringen dan ik. Niemand in mijn familie of vrienden is vegetarier en ik ken eigenlijk ook geen mensen die maar 2 of 3 keer per week vlees eten. Ik denk dan van soort zoekt soort. Als wij met vrienden of familie uit gaan eten dan gaan de salades en andere groenten onaangeroerd weer van tafel. Die gaan zo de kliko in want ik neem aan dat een restaurant dat weer niet bij de volgende gasten op tafel zet.
tonkje schreef:
23-05-2020 18:25
Dat zei ik niet hoor. :)

Minder, niet naar helemaal geen vlees, zuivel, eieren. Vrijwel iedereen die ik ken is inmiddels lang en breed of vegetarier of eet 2-3x per week vlees.
De mensen die ik ken eten gewoon vlees, vis, kaas en eieren (okee, niet helemaal waar, ik ken iemand die geen vis lust)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2020 19:07
De mensen die ik ken eten gewoon vlees, vis, kaas en eieren (okee, niet helemaal waar, ik ken iemand die geen vis lust)
Maar zoals ik al schreef denk ik soort zoekt soort. Ik heb gelukkig ook helemaal niemand in mijn familie of vriendenkring die geen vlees eten of zelfs ook geen kaas eten. Dan zou je als je bij ons op visite bent echt niks te eten hebben als vegetarier.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 19:12
Maar zoals ik al schreef denk ik soort zoekt soort. Ik heb gelukkig ook helemaal niemand in mijn familie of vriendenkring die geen vlees eten of zelfs ook geen kaas eten. Dan zou je als je bij ons op visite bent echt niks te eten hebben als vegetarier.
Goh, wat klinkt dat lekker inclusief naar mensen die andere keuzes maken. En wat ben je trots op een manier van leven die hartstikke slecht is voor het milieu en hartstikke veel dierenleed veroorzaakt. Voel je daar echt niets bij? Of geloof je het gewoon niet?
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 19:12
Maar zoals ik al schreef denk ik soort zoekt soort. Ik heb gelukkig ook helemaal niemand in mijn familie of vriendenkring die geen vlees eten of zelfs ook geen kaas eten. Dan zou je als je bij ons op visite bent echt niks te eten hebben als vegetarier.
Nee, jullie trekken allemaal met jullie tanden het vlees van everzwijnbouten, uiteraard.

Minderen met vlees eten, of zelfs helemaal geen vlees eten is in alles de meest logische keuze. Voor het milieu, voor je portemonnee, zelfs als dierenleed je weinig kan schelen zijn er nog tal van andere argumenten.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-05-2020 18:25
Dat zei ik niet hoor. :)

Minder, niet naar helemaal geen vlees, zuivel, eieren. Vrijwel iedereen die ik ken is inmiddels lang en breed of vegetarier of eet 2-3x per week vlees.

Dan bewegen we ons in heel andere kringen, ik ben juist omringd door vleeseters.

Soort zoekt soort? :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
23-05-2020 19:23
Goh, wat klinkt dat lekker inclusief naar mensen die andere keuzes maken. En wat ben je trots op een manier van leven die hartstikke slecht is voor het milieu en hartstikke veel dierenleed veroorzaakt. Voel je daar echt niets bij? Of geloof je het gewoon niet?
Nou, inderdaad. Dat jij het wel wilt eten, is je goed recht (in ieder geval nu nog wel), maar je hoeft niet te doen alsof het nergens op slaat dat anderen wél denken aan het milieu en dierenwelzijn en jij trots bent op je lekker puh-houding.
Alle reacties Link kopieren
Men zegt wel eens van zeg nooit noit. Nou ik weet zeker dat ik tot het einde van mijn leven vlees blijf eten . Ik vind dat het lekkerste van de maaltijd. Ik vind lekker eten belangrijk in het leven en ik kook ook graag. Dat is mijn grote hobby en nee ik hoef nu geen recepten met groenten.
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 20:08
Men zegt wel eens van zeg nooit noit. Nou ik weet zeker dat ik tot het einde van mijn leven vlees blijf eten . Ik vind dat het lekkerste van de maaltijd. Ik vind lekker eten belangrijk in het leven en ik kook ook graag. Dat is mijn grote hobby en nee ik hoef nu geen recepten met groenten.
:biggrin:
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 20:08
Men zegt wel eens van zeg nooit noit. Nou ik weet zeker dat ik tot het einde van mijn leven vlees blijf eten . Ik vind dat het lekkerste van de maaltijd. Ik vind lekker eten belangrijk in het leven en ik kook ook graag. Dat is mijn grote hobby en nee ik hoef nu geen recepten met groenten.
Maar stèl nou dat er alternatieven zijn of komen die precies hetzelfde smaken en geen dierenleed veroorzaken? Een plantaardig alternatief dat echt hetzelfde smaakt als jouw zo geliefde stukje vlees? Switch je dan nog steeds niet? En zo nee; waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 20:08
Men zegt wel eens van zeg nooit noit. Nou ik weet zeker dat ik tot het einde van mijn leven vlees blijf eten . Ik vind dat het lekkerste van de maaltijd. Ik vind lekker eten belangrijk in het leven en ik kook ook graag. Dat is mijn grote hobby en nee ik hoef nu geen recepten met groenten.
Het is echt niet zo dat iedereen acuut moet stoppen met het eten van vlees, zuivel en eieren, er zijn nou eenmaal mensen die al hun hele leven een eetpatroon hebben dat daaruit bestaat en die kun je niet dwingen. Maar ik vind wel dat mensen meer bewust gemaakt mogen worden van de gevolgen van het op grote schaal eten ervan en van het dierenleed dat erin omgaat.

Een voorbeeld: laatst zag ik een vrachtwagen met varkens die zeer waarschijnlijk naar de slacht vervoerd werden. Achterop een tekening van twee breeduit lachende varkens die dolgelukkig rondkeken. Dat is gewoon dikke vette misleiding.
Net als dat je als kind leert dat koeien gezellig in de wei staan en alle koeien melk geven voor de mens om te drinken en boter en kaas van te maken, terwijl koeien vanaf jonge leeftijd geïnsemineerd worden om kalfjes te krijgen zodat ze melk gaan geven, het kalf vervolgens wordt weggehaald bij de moeder zodat de mens de melk van haar baby kan gebruiken, de mannelijke kalfjes vetgemest en afgeslacht worden en de vrouwtjes hetzelfde lot wacht als hun moeder, jarenlang maar door totdat ze niet meer kunnen en alsnog geslacht worden. We maken lekker een uitstapje met de kleuterschool naar een boerderij om de kalfjes te aaien en boter te maken van de melk, pure propaganda vanuit de melkveehouderij en zo blijft iedereen het normaal vinden.

Als mensen wat meer bewust gemaakt worden van wat er gebeurt voordat zij hun stuk vlees of gebakken eitje op hun bord hebben liggen, zullen ze misschien op zijn minst gaan minderen. Dat scheelt al zoveel. En dan kunnen de mensen die dat zo belangrijk vinden nog steeds hun biefstukje eten of hun speklapjes op de barbecue leggen. Totdat uiteindelijk vlees eten iets is geworden wat we vroeger deden en nu niet meer vinden kunnen, net zoals dat vrouwen geen rechten hadden en je zwarte mensen als slaaf mocht houden.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 23-05-2020 20:29
4.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
23-05-2020 20:12
Maar stèl nou dat er alternatieven zijn of komen die precies hetzelfde smaken en geen dierenleed veroorzaken? Een plantaardig alternatief dat echt hetzelfde smaakt als jouw zo geliefde stukje vlees? Switch je dan nog steeds niet? En zo nee; waarom niet?
Dit vind ik echt zo'n grote onzin want er zijn geen alternatieven. Men is nog niet zo ver dat ze alternatieven hebben die net zo smaken als mijn geliefd stukje vlees. En ja , ik proef het wat op de markt komt want ik ga elk jaar naar de horecabeurs en dat nepvlees is echt niet te vreten voor een vleesliefhebber.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven