Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Voorspelling RIVM maatregelen vanaf 28 april

06-04-2020 17:47 994 berichten
Alle reacties Link kopieren
ALS deze trend doorzet dan ontkomt Rutte er niet aan om de restricties of lockdown een beetje terug te schroeven. Ook al omdat als er minder en minder doden vallen en IC opnames zijn de gemiddelde burger zich minder en minder gelegen zal laten liggen aan de verboden en de economie moet ook een keer door.

Maar wat zou hij dan opheffen?

Ik denk dat hij op de een of andere manier scholen en of opvang deels gaat opengooien (goed voor kind en ouders) en dat er ook weer een deel gewerkt mag gaan worden zolang er afstand wordt gehouden en het OV niet te vol wordt.

Voetbalwedstrijden en festivals blijven zes maanden lang een no go denk ik.

Nou wat denken jullie wijze viva dames en verdwaalde mannen?

(Oh ja het is patat en geen friet en mannen en vrouwen kunnen wel vrienden zijn dan is dat ook helder)
westerpaviljoen wijzigde dit bericht op 06-04-2020 18:05
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het besluit rondom de scholen hangt denk ik heel erg af van de uistalg van het onderzoek dat nu loopt rondom de mate waarin kinderen actieve virusvectoren blijken te zijn. Als dat meevalt dan gaan de scholen als eerste weer open, denk ik.

Er loopt ook onderzoek bij de bloedbanken naar de reeds opgebouwde immuniteit onder de donoren (10.000 per week, dus best een mooie steekproef). Daarmee kun je zien hoe 'ver' je bent in de groepsimmuniteit. Ik voorspel dat dat meer houvast gaat geven voor de modellen.

Volgens een mooi artikel in NRC waarin de verslaggever meekijkt met een groep modelleurs die het RIVM voeden met allerlei scenario's gaan de meeste exitstrategieen maanden, zo niet jaren duren. Niet permanent met maatregelen van het huidige niveau, maar wel met verschillende stadia van afbouwen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/05/ik ... n-a3995973

Moeilijkheid bij het feit dat wij het in NL redelijk lijken te doen qua beheersing is dat veel mensen de urgentie niet blijven voelen als de cijfers relatief geruststellend zijn en er nog geen massa's mensen overlijden in sporthallen. Dan is het lastiger om het draagvlak voor de maatregelen die juist dat moeten voorkomen hoog te houden.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2020 18:06
Dit is een bijdrage waar ik wat mee kan.
Tot uw dienst :)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-04-2020 18:07
Voor de groep die extra kwetsbaar is voor Corona zal de zelf isolatie duren totdat er een medicijn of vaccin is. De maatregelen voor de overige bevolking zullen daar wel op worden afgestemd.
Opas en omas een jaar lang thuis laten zitten?

Ook al past dat wetenschappelijk en medisch. No way dat mensen dat gaan accepteren, dan moet je als regering een tussenweg vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
06-04-2020 18:09
Tot uw dienst :)
Als je toch zo gedienstig bent: wanneer kan ik weer naar Feyenoord?
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
06-04-2020 18:09
Het besluit rondom de scholen hangt denk ik heel erg af van de uistalg van het onderzoek dat nu loopt rondom de mate waarin kinderen actieve virusvectoren blijken te zijn. Als dat meevalt dan gaan de scholen als eerste weer open, denk ik.

Er loopt ook onderzoek bij de bloedbanken naar de reeds opgebouwde immuniteit onder de donoren (10.000 per week, dus best een mooie steekproef). Daarmee kun je zien hoe 'ver' je bent in de groepsimmuniteit. Ik voorspel dat dat meer houvast gaat geven voor de modellen.

Volgens een mooi artikel in NRC waarin de verslaggever meekijkt met een groep modelleurs die het RIVM voeden met allerlei scenario's gaan de meeste exitstrategieen maanden, zo niet jaren duren. Niet permanent met maatregelen van het huidige niveau, maar wel met verschillende stadia van afbouwen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/05/ik ... n-a3995973

Moeilijkheid bij het feit dat wij het in NL redelijk lijken te doen qua beheersing is dat veel mensen de urgentie niet blijven voelen als de cijfers relatief geruststellend zijn en er nog geen massa's mensen overlijden in sporthallen. Dan is het lastiger om het draagvlak voor de maatregelen die juist dat moeten voorkomen hoog te houden.
Applaus voor deze bijdrage.
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2020 18:09
Meisjes het is crisistijd dus probeer lief te blijven naar elkaar.
Heeft niets met crisis te maken, kunnen ze anders ook niet :proud:
Als ze niet kunnen zeuren, leven ze niet
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2020 18:10
Opas en omas een jaar lang thuis laten zitten?

Ook al past dat wetenschappelijk en medisch. No way dat mensen dat gaan accepteren, dan moet je als regering een tussenweg vinden.

Als opa en oma dat niet willen, gaan ze lekker naar buiten tussen de mensen. Als ze corona krijgen, hebben ze alleen een groot probleem, en geen regering die daar iets aan gaat kunnen veranderen.
Ik gok erop dat de scholen na de meivakantie weer open gaan, want die maatregel vonden het rivm en de regering zelf ook al twijfelachtig. Verder gok ik op een voorzichtige openstelling van horeca en sportscholen en zo, met restricties, want hoe erg het ook allemaal is maar over vier weken zullen veel meer mensen dan nu wel in gaan zien dat het niet aangaat om nog meer bedrijven naar de kloten te helpen. Massale evenementen zullen nog wel een tijdje not done blijven. En thuiswerken zal nog wel een tijdje de norm blijven.

Dit alles natuurlijk aangenomen dat de huidige voorzichtig positieve trend doorzet.
Foechoer schreef:
06-04-2020 18:09
Het besluit rondom de scholen hangt denk ik heel erg af van de uistalg van het onderzoek dat nu loopt rondom de mate waarin kinderen actieve virusvectoren blijken te zijn. Als dat meevalt dan gaan de scholen als eerste weer open, denk ik.
.......................

Moeilijkheid bij het feit dat wij het in NL redelijk lijken te doen qua beheersing is dat veel mensen de urgentie niet blijven voelen als de cijfers relatief geruststellend zijn en er nog geen massa's mensen overlijden in sporthallen. Dan is het lastiger om het draagvlak voor de maatregelen die juist dat moeten voorkomen hoog te houden.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
06-04-2020 18:05
Ik denk;
- Crèches; geeft een afgebakende niet zo kwetsbare leeftijdsgroep om te testen (en open in de wat rustigere meivakantie). De scholen volgen dan 2-3 weken later.
- Secundaire zorg; Fysiotherapie, tandartsen, dagbesteding etc.
- Sociale bezoeken, het kabinet kennende in een zeer onduidelijke constructie. Dus iets als; max 3 personen per keer, niet meer dan 4 nieuwe bezoekers per 3 weken sinds 1 april. Kinderen tellen voor de helft, 60+ telt dubbel. Tenzij de 60 plusser recent een marathon heeft gerent. :lol:
:applause:
Bij EenVandaag op NPO1 ging het hier net ook heel uitgebreid over.

Ik denk juist dat gunstiger cijfers de mensen motiveren om vol te houden, omdat je dan ziet dat het resultaat heeft.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
06-04-2020 18:31
Bij EenVandaag op NPO1 ging het hier net ook heel uitgebreid over.

Ik denk juist dat gunstiger cijfers de mensen motiveren om vol te houden, omdat je dan ziet dat het resultaat heeft.

Dat zou mooi zijn. We zien natuurlijk ook steeds meer voorbeelden van andere plekken op de wereld waar het wel danig uit de klauwen loopt, dus ik hoop dat mensen die motivatie nog een tijdje op kunnen brengen. In ieder geval tot er wat meer informatie is waarop we de meer degelijke prognoses kunnen baseren.

Een ander mogelijk nadeel van lage infectiegraden kan ook zijn dat je nog heel erg lang kwetsbaar blijft voor nieuwe uitbraken, dus een goed signalerings- en quarantainesysteem kan ook een voorwaarde zijn om bepaalde maatregelen te kunnen terugschroeven. Evenals het kunnen vaststellen van opgedane immuniteit.
Scholen blijven dicht tot 1 juni. Denk dat alles dichtblijft tot 1 juni. Daarna voorzichtig scholen weer open, restaurants etc. Wel alles onder strikte restricties.
Alle reacties Link kopieren
Patatmetappelmoes schreef:
06-04-2020 18:43
Scholen blijven dicht tot 1 juni. Denk dat alles dichtblijft tot 1 juni. Daarna voorzichtig scholen weer open, restaurants etc. Wel alles onder strikte restricties.

Is op 1 juni het virus dan volledig weg uit Nederland? Mocht dat niet zo zijn, en er is geen medicijn of vaccin, zie ik niet in hoe de maatregelen versoepeld kunnen worden? Nou ja, voor een week of zes wel, maar daarna lopen de IC's weer over. Of mis ik iets belangrijks?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2020 18:10
Als je toch zo gedienstig bent: wanneer kan ik weer naar Feyenoord?
Feyenoordsupporter ben je niet voor je lol...

15 augustus is te vroeg denk ik, 1 oktober :fortune:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-04-2020 18:07
Voor de groep die extra kwetsbaar is voor Corona zal de zelf isolatie duren totdat er een medicijn of vaccin is. De maatregelen voor de overige bevolking zullen daar wel op worden afgestemd.
Ik ben zo iemand. Maar ik werk in de zorg. Ik zit nu uit voorzorg thuis. Maar dit kan niet nog maanden duren. Voordat er een vaccin is zal ik toch weer gewoon aan het werk moeten.
**
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 11:53
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
06-04-2020 18:57
Feyenoordsupporter ben je niet voor je lol...

15 augustus is te vroeg denk ik, 1 oktober :fortune:

Klinkt plausibel.

Zie je ook een kansje voor Alanis Morisette in de Ziggo Dome op 6 oktober?
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
06-04-2020 19:02
Klinkt plausibel.

Zie je ook een kansje voor Alanis Morisette in de Ziggo Dome op 6 oktober?
Lijkt me niet. Ik gok heel 2020 geen grote evenementen meer.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
06-04-2020 19:01
Ja, je mist dat dit soort virussen na mei vaak vanzelf verdwijnen, net als het influenza-virus.
Griepepidemieën zijn ook meestal in deze periode, maar stoppen in mei.

De meeste influenzavirussen worden ook nog wel gebufferd door aanwezige immuniteit in de populatie. Dat helpt bij het uitdoven van de uitbraak. Het gaat wel de vraag zijn of dat met corona ook gebeurt als er tegen die tijd nog steeds veel vatbare personen zijn. Maar ik help het je hopen.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
06-04-2020 19:01
Ja, je mist dat dit soort virussen na mei vaak vanzelf verdwijnen, net als het influenza-virus.
Griepepidemieën zijn ook meestal in deze periode, maar stoppen in mei.

Dat zou betekenen dat in landen waar het nu zomer is, Corona niet zou moeten voorkomen. Lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Basis- en middelbare scholen per 28 april weer open. Mbo hbo en uni nog niet. Kinderopvang gaat ook weer open.
Verder blijft alles nog hetzelfde, eerst tor half mei maar dat wordt verlengt tot 1 juni. Dan misschien weer voorzichrtig meer mogelijk. Maar niet voor mensen die in risico groepen vallen. Dus sportscholen open maar niet voor ouderen en mensen in risico gebieden. Zelfde voor mondzorg, paramedische beroepen als fysio en dietitiek.

Maar das mijn idee.
Ben benieuwd waar we staanop 1 juni.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
06-04-2020 19:03
Lijkt me niet. Ik gok heel 2020 geen grote evenementen meer.

Shit.
Mijn hoop is dat per 28 april eea nog tot half mei wordt verlengd. Scholen en horeca in ieder geval.
julius schreef:
06-04-2020 19:07
Dat zou betekenen dat in landen waar het nu zomer is, Corona niet zou moeten voorkomen. Lijkt mij.
Zat warme landen waar gewoon Coronadrama is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven