Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vriendin houdt zich niet aan regels na positieve coronatest

22-01-2021 14:55 163 berichten
Een goede vriendin van mij is onlangs positief getest. Vandaag is ze naar buiten gegaan, 2 dagen te vroeg. Moet ik haar daarop aanspreken?
anoniem_63ce3afdec7ce wijzigde dit bericht op 22-01-2021 22:25
61.67% gewijzigd
Het valt me op dat TO niet open lijkt te staan voor andere ideeën dan die van haarzelf.
Alle reacties Link kopieren
Broodbakmachine schreef:
22-01-2021 17:02
Het valt me op dat TO niet open lijkt te staan voor andere ideeën dan die van haarzelf.
Hoe bedoel je "andere ideeën"? Het RIVM geeft toch gewoon aan dat je niet naar buiten mag tijdens je quarantaine. En als de mogelijkheden er zijn om even door je tuin te lopen of op een rustig tijdstip even een rondje door de straat als je in een rustige straat woont, prima. Maar TO geeft aan dat haar vriendin ergens is gaan wandelen waar het druk is en waar ze mensen tegen gaat komen, dat is toch gewoon dom?
Broodbakmachine schreef:
22-01-2021 17:02
Het valt me op dat TO niet open lijkt te staan voor andere ideeën dan die van haarzelf.
Inderdaad. TO wil alleen maar horen wat een ongelooflijk boosaardig schepsel die vriendin van haar is, en dat zij persoonlijk zou moeten opdraaien voor de economische schade van de verlengde lockdown met haar ontaarde gedrag. Hoe durft ze, die egoïstische grafkut. Dat een geliefde zo gewetenloos en goddeloos kan handelen. Geen wonder dat TO ziedt van woede.

Alsjeblieft, TO.
Als iemand eerst steeds heel veroordelend is naar anderen en nu in een drukke omgeving naar buiten gaat als ze Corona heeft dan zou ik wel wat ervan zeggen.
Gewoon in haar uppie gaan wandelen op 'n rustig tijdstip in een rustig gebied zou ik niet zo dramatisch over doen, beetje frisse lucht is gezond. Als ze boodschappen gaat doen of bij mensen op bezoek, dan is ze in overtreding.
Neem aan dat ze met de auto naar een rustig natuurgebied rijdt en niet midden in 'n druk stadscentrum gaat wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Candy2020 schreef:
22-01-2021 16:42
De regels zijn duidelijk en als je positief getest bent krijg je van het bron en contactonderzoek ook duidelijk te horen hoelang je binnen moet blijven.
Zelfs die geven tegenstrijdige adviezen hoor
Ik heb afgelopen week 2 gesprekken gehad met 2 verschillende medewerkers
Mw 1 zei dat ik uit isolatie mocht
Meneer 2 (3 dagen later) zei dat dat echt nog niet kon

Wat nou als ik die 3 dagen naar buiten was gegaan omdat de ggd zei dat dat kon?
Gelukkig kan ik zelf nadenken en was ik nog niet in staat om de deur uit te gaan maar ik denk dat dit best vaak mis gaat
Alle reacties Link kopieren
Frisse lucht is goed voor je. Zeker als je ziek bent geweest. Ik zou ook gaan wandelen na een week binnen zitten. Overdreven gedoe hier. Ze voelt zicht goed. Ze had geen gangbang he. Ze liep een rondje door de stad!
Boos, verdrietig, teleurgesteld en zelfs afgeknapt... wat ontzettend overdreven dit zeg.
Vivafit89 schreef:
22-01-2021 15:18
Ja, ze had klachten. Niet ernstig maar wel wat klachten.
Wanneer had ze die?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er serieus nog plekken waar het druk is met voetgangers en waar je elkaar niet kan ontwijken?? Zelfs hier in de binnenstad van Utrecht is het uitgestorven...hoe druk moet het dan niet zijn wil je geen afstand kunnen houden buiten?
gizzmo-returns schreef:
22-01-2021 17:37
Boos, verdrietig, teleurgesteld en zelfs afgeknapt... wat ontzettend overdreven dit zeg.

Tja, gelukkig is TO zelf niet veroordelend naar anderen...


Als je vriendin een blokje om is gegaan en afstand heeft gehouden ( wat de meeste anderen ook doen en dus zelf ook uitwijken bij passeren) , zal het niet veel kwaad hebben gedaan. Maar wel veel goeds voor de mentale gezondheid van vriendin. Lijkt me minstens zo belangrijk.
Candy2020 schreef:
22-01-2021 16:42
De regels zijn duidelijk en als je positief getest bent krijg je van het bron en contactonderzoek ook duidelijk te horen hoelang je binnen moet blijven.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Wow to, wat een heftige emoties. Dat je er wat van vindt, begrijp ik. Maar dit zijn wel een hele hoop negatieve emoties die je met je meedraagt. Beetje dramatisch hoor. Als het je zo hoog zit, spreek je haar erop aan. Wel even van tevoren jezelf afvragen wat je ermee wil gaan bereiken.
eef-- schreef:
22-01-2021 15:17
Had ze klachten? Bij klachten mag je na 7 dagen isolatie + 24 uur klachtenvrij naar buiten en zonder klachten naar 5 dagen. Maar dan nog te vroeg van je vriendin inderdaad..

Oh ik zie dat bovenstaande al eerder benoemd is, excuus
Dat 2e klopt volgens mij niet. Zonder klachten moet je dacht ik 7 dagen plus 24 uur na de positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
22-01-2021 17:51
Zijn er serieus nog plekken waar het druk is met voetgangers en waar je elkaar niet kan ontwijken?? Zelfs hier in de binnenstad van Utrecht is het uitgestorven...hoe druk moet het dan niet zijn wil je geen afstand kunnen houden buiten?
Hier ook niet
Natuurlijk had vriendin zich aan de regels moeten houden. Maar ik vind haar overtreding de totale woede van TO niet waard
Jufjoke schreef:
22-01-2021 17:57
Wow to, wat een heftige emoties. Dat je er wat van vindt, begrijp ik. Maar dit zijn wel een hele hoop negatieve emoties die je met je meedraagt. Beetje dramatisch hoor. Als het je zo hoog zit, spreek je haar erop aan. Wel even van tevoren jezelf afvragen wat je ermee wil gaan bereiken.
Eens.
Om over zoiets een topic te openen vind ik best apart.
Alle reacties Link kopieren
Aangeven bij de politie [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2021 00:01
Reden: Verwijzing nazi Duitsland verwijderd.
36.71% gewijzigd
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
22-01-2021 15:14
Ik zou me daar ook aan ergeren en dan het contact op een laag pitje zetten. Even wat afstand bewaren.
Een vriendin die anderen op die manier straft, zou mijn vriendin niet meer zijn.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niks mee doen. Ik denk dat je vriendin een minder groot risico is dan de mensen die denken dat ze het niet hebben. Ik hoop wel dat ze ruim voldoende afstand houdt en niet naar winkels oid gaat.
Alle reacties Link kopieren
FlexieBelle schreef:
22-01-2021 17:51
Tja, gelukkig is TO zelf niet veroordelend naar anderen...


Als je vriendin een blokje om is gegaan en afstand heeft gehouden ( wat de meeste anderen ook doen en dus zelf ook uitwijken bij passeren) , zal het niet veel kwaad hebben gedaan. Maar wel veel goeds voor de mentale gezondheid van vriendin. Lijkt me minstens zo belangrijk.
Dit is pas een achterlijke gedachte. Alsof mensen nooit een goede week ziek zijn en thuis blijven. Je doet net alsof mensen geestelijk getraumatiseerd worden van een weekje thuis zitten.
En ze is naar de stad, of in ieder geval een drukke omgeving, dat schijft TO. En dat is Fokking egoistisch ja. Dat je het even tussen je oren knoopt. Je hebt geen idee wie je ermee besmet, of hoeveel. Wat je iemand aanricht. Je weet alleen dat je positief bent gestest. En dan heb je inderdaad gewoon een week afstand te houden ja. Duh!

Het zegt in ieder geval heel veel over iemand, inclusief de mensen hier die hard roepen dat het allemaal niet zo erg is.
TO, groot gelijk dat je er van afknapt. Fatsoenlijke normen en waarden, of het gebrek daar aan. Die komen helaas vaak pas in dit soort situaties naar boven drijven.

Je mag je vriendin best tonen dat je teleurgesteld bent in haar egoistische en onverantwoordelijke beslissing om naar een drukke omgeving te gaan. Hoe haalt ze het in haar hoofd.
universeinmotion wijzigde dit bericht op 22-01-2021 18:26
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FlexieBelle schreef:
22-01-2021 17:51



Als je vriendin een blokje om is gegaan en afstand heeft gehouden ( wat de meeste anderen ook doen en dus zelf ook uitwijken bij passeren) , zal het niet veel kwaad hebben gedaan. Maar wel veel goeds voor de mentale gezondheid van vriendin. Lijkt me minstens zo belangrijk.
Dat ook. En de nodige vitamine D van zonlicht. Dat is zeker nodig als je je weerstand wil vergroten.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de oordelen naar TO niet zo goed. Het gedrag van vriendin is niet goed te praten. Ze mocht nog niet naar buiten en gaat nu ergens wandelen waar ze anderen tegenkomt. Ja buiten zijn is gezond, alleen mocht zij nog even niet. Dus niet zo gezond voor ANDEREN. Ze zal jullie vader of moeder maar besmetten zeg.
In België zit een heel dorp in quarantaine vanwege 1 dame met corona die 'gewoon' haar kind naar ex bracht tijdens quarantaine. Kon ook best wel, ze hadden toch geen klachten meer!
Zijn we collectief dom of arrogant of egoïstisch, of wat is er met ons aan de hand, dat een eenvoudige instructie (blijf x dagen thuis) bediscussieerd en vooral afgezwakt moet worden! Want mijn situatie is toch net anders, het is maar even, het is maar 1 keer etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
22-01-2021 18:09
Aangeven bij de politie[...]
:'-(
Hoe sneu ben jij zeg
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2021 00:02
Reden: quote verwijderd
11.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
WeBey schreef:
22-01-2021 18:25
Dat ook. En de nodige vitamine D van zonlicht. Dat is zeker nodig als je je weerstand wil vergroten.
Bullshit. In de winter krijg je geen vitamine D van zonlicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven