Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Waar denk jij aan?

28-10-2020 22:24 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar denk jij aan bij de huidige 1,5 meter samenleving en Corona? Wat is jou echt typisch iets van deze tijd en wat moet er volgens jou over 100 jaar in de geschiedenisboeken beschreven staan?
Alle reacties Link kopieren
Ja die blauwe luchten... Dagenlang geen streep of wolk aan de lucht.

De nieuwe versie van '15 miljoen mensen' van Davina Michelle en Snelle in een lege theaterzaal.

'De kleine remedie' serie 1 op YouTube

Mijn 89 oma die me na maanden ineens vastgreep, knuffelde en niet losliet.

Diezelfde oma die met nuchtere verbazing aan de telefoon vertelde dat ze een halfje bruin moest hebben en dat er niets in de schappen lag.
nachtvlinder1977 schreef:
29-10-2020 00:06
Ofwel, de SF film waar we nu al 7 maanden in zitten.
Dat blijft me nog het meeste bij. Dat we met zijn allen ineens in een sciencefiction film beland lijken.

Mensen met maskers op. Waarschuwingsborden overal, zelfs langs de snelweg. De politie die met luidsprekers door het park rijdt: “Attentie, attentie! Houdt anderhalve meter afstand!”

Doet me altijd een beetje denken aan die onheilspellende scene in Chernobyl, waar ze ook met luidsprekers rond gaan rijden om de mensen te waarschuwen.

Drones die mensen aansporen afstand te bewaren. Straten die bespoten worden met ontsmettingsmiddel (de laatste twee gelukkig niet in Nederland)

Volkomen normaal sociaal gedrag als feestjes vieren, knuffelen en praatjes maken ineens verboden, met een speciale ‘afstandspolitie’ die dat verbod actief handhaaft.

Ik sta volledig achter de maatregelen. Maar je moet toegeven dat op de bon geslingerd worden voor een praatje met je buurman toch regelrecht uit een dystopische film lijkt te komen.
anoniem_63613ca6e2601 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 18:30
19.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het coronalied zijn we gelukkig al vergeten :proud:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
29-10-2020 18:25
Het coronalied zijn we gelukkig al vergeten :proud:
Bedankt om mijn weekend te verknallen :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-10-2020 22:30
Niet zo veel eigenlijk. Epidemieën komen en gaan. Het is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn.
Eens, en dat we blij mogen zijn dat we onze warme huizen nog hebben, netflix, videoland, Teams en Zoom en gewoon eten kunnen kopen.
Er zijn weleens beroerdere tijden geweest in de geschiedenis van de mensheid.
Dat wil niet zeggen dat ik niet meeleef met de economisch gedupeerden als gevolg van Corona!
Alle reacties Link kopieren
Dat er dingen verboden werden die zo vanzelfsprekend, normaal en menselijk waren. Dat je beboet kon worden als je te dicht bij elkaar kwam.

Dat allerlei "logen" hun eigen meningen en ideeen vertelden in diverse praatprogramma's, het journaal en de kranten en zo de angst aanwakkerden.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
'schaap' en 'wappie'


dat iedereen zich zorgen maakte omdat kappers en nagelstudio's ook moesten sluiten want nu liepen ze met model pleeborstel met uitgroei tot halverwege.

De oproep 'blijf thuis!!!!!'.

Beau van Erven die vanuit zijn huis een programma ging presenteren, volgens mij keek er niemand naar. Iemand?

Hoe akward het voelde de 1e keer weer de supermarkt in en je elkaar probeerde te ontwijken

Dat mensen buiten in de rij stonden bij Action en bouwmarkten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook nooit weer vergeet is het moment in het voorjaar waarop Ernst Kuipers voor het eerst vertelde dat er minder mensen op de IC lagen. Ik kan het fragment zo snel niet weervinden, volgens mij waren het 9 minder.
Alle reacties Link kopieren
Dat oma uit eenzaamheid stopte met eten en stierf.

Dat de mensen die zo pro-coronaregels zijn, sniffend en hoestend naar de supermarkt gaan.

Dat Nederlandse ondernemers een rotschop krijgen.

Dat ondernemers in de horeca volledig kapot worden gemaakt.

Dat de corona regels meer kapot maakt dan goed doet.
Of juist zorgt dat alles nog een beetje houdbaar blijft.
Of niet, of wel.... De verwardheid.

De gezelligheid thuis in de lockdown.
Einden wandelen, heerlijk de tijd.
Jixxy-1 schreef:
29-10-2020 18:00
Ja die blauwe luchten... Dagenlang geen streep of wolk aan de lucht.
Ja! Dat begon direct nadat besloten was dat de scholen "dicht" moesten. Terwijl we in de dagen ervoor nog veel grauwe dagen hadden met regen regen en nog meer regen... Maar toen gingen die scholen dicht en was het echt dagen, weken, maandenlang gewoon strálend weer. Ik vond die eerste periode, met die beelden dat iedereen in zijn tuin aan het werken was, best goed door te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven