Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Waarom niet alleen ouderen binnen houden?

01-04-2020 13:51 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat de overheid eigenlijk niet alleen 65+-ers binnen blijven? Rutte heeft het alsmaar over het "beschermen van kwetsbare ouderen". De makkelijkste manier om dat te doen lijkt mij dan toch door die massaal binnen te houden.
Dan kunnen wij hier buiten met zn allen immuniteit opbouwen en voor het overgrote deel zullen de jongere mensen ook niet massaal dodelijk ziek worden.

Ik word moe van die nikszeggende cijfers iedere dag
"Vandaag weer 80 doden"
Ja, en die waren vast alle 80 in de 80? Je hoort zelden dat er een 15 jarige is overleden.
Geef eens wat meer inzicht.... want er gaan dagelijks ook ruim 100 mensen aan kanker dood, dus ik ben nog niet erg onder de indruk van dit soort aantallen. En al helemaal niet als 90% er van zwaar bejaard is of al ziek/zwak was.

In het Eindhovens Dagblad las ik dat Veiligheidsdeskundige Ira Helsloot van de Radboud Universiteit in Nijmegen zegt: 'Met alle maatregelen houden we maar een beperkt aantal mensen in leven, en vaak ook maar een jaar langer. Terwijl je er een veelvoud aan levensjaren voor weggooit.' (en dan doelt hij op mensenlevens die nu compleet verwoest worden door de economische sancties)

Dat dus.
Vanmorgen was er weer op het journaal dat er een 85-jarige hersteld was van corona.
Hartstikke fijn voor dat mensje hoor, en hulde voor de zorg, maar dat zijn niet de berichten die bij mij het gevoel "ooohhh zie je! Híer doen we het nu allemaal voor! " oproepen. Eerder het tegenovergestelde.
Want ik zit inmiddels zonder werk, moet nog maar zien hoe ik straks verder kan en dat dan allemaal omdat we weer een 85-jarige van de dood gered hebben. Die idd, zoals Mr. Helsloot al zegt, wrs anders volgend jaar wel een aan longontsteking was overleden.

En dan is er ook nog de kans dat het merendeel van de bevolking het virus al lang. gehad heeft zonder er enorm ziek van geworden te zijn. Misschien is die hele groepsimmuniteit er dus al lang.

Alle begrip voor maatregelen, maar nu we weer een maand lang alles dicht moeten houden en het ene bedrijf na het andere straks begint om te vallen (met alle psychische en financiele gevolgen voor betrokkenen van dien), vraag ik me echt af of dit allemaal wel zinvol is
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:17
3.59% gewijzigd
Mail het aan de rivm :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hoezo, je hoort nooit dat er een 15-jarige is overleden? Er lag een jongen van 16 hier in Nederland op de intensive care en die heeft het ternauwernood overleefd en een meisje van 12 uit België is overleden.
cookielover wijzigde dit bericht op 01-04-2020 13:55
10.93% gewijzigd
Helaas zijn het niet enkel de ouderen die ernstig ziek worden en/of overlijden. Ook jongere mensen. Ook kunnen jongere mensen onderliggend lijden hebben.
Alle reacties Link kopieren
ha, gaan we weer bejaarden bashen?
Lekker hoor!

Van de week was het al verschoven van Bejaarden naar Dikkerds (je hebt toch wel gelezen, dat het massal dikke mannen zijn op de IC's?)

oh en de allochtonen hebben ook al een topic gehad hoor!

(tip: die topics worden vrij snel weggehaald, stel je niet te veel voor van de reacties die je gaat krijgen)
Even denken, eergisteren een 12 jarig meisje, een aantal baby's. Maar alle oude mensen voor altijd binnen is sowieso beter, lopen ze ook niet meer zo in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-04-2020 13:55
Even denken, eergisteren een 12 jarig meisje, een aantal baby's. Maar alle oude mensen voor altijd binnen is sowieso beter, lopen ze ook niet meer zo in de weg.
of met zijn alleen laten overwinteren in Spanje??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:54
ha, gaan we weer bejaarden bashen?
Lekker hoor!

Van de week was het al verschoven van Bejaarden naar Dikkerds (je hebt toch wel gelezen, dat het massal dikke mannen zijn op de IC's?)

oh en de allochtonen hebben ook al een topic gehad hoor!

(tip: die topics worden vrij snel weggehaald, stel je niet te veel voor van de reacties die je gaat krijgen)
Ik stel voor dat we hierna overgaan op de mannen. Daar worden we als Viva-vrouwtjes toch altijd al massaal van beschuldigd en dan pakken we direct een lekker grote groep!
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
01-04-2020 13:54
Hoezo, je hoort nooit dat er een 15-jarige is overleden? Er lag een jongen van 16 hier in Nederland op de intensive care en die heeft het ternauwernood overleefd en een meisje van 12 uit België is overleden.
Dat zijn echt de uitzonderingen en geen reden om een wereldeconomie op slot te gooien.
Als nu 75% van de overledenen 20 was dan snap ik de paniek. Maar dat is dus niet zo.
Het gaat niet om of mensen het verdienen om dood te gaan....het gaat er om of het medicijn inmiddels niet veel meer schade aanricht dan de kwaal. Uitzonderingen hou je altijd, maar als je het dan strak hebt over het redden van mss 100 "jongere" levens, en als je dan kijkt hoevewel miljarden die gekost hebben...en hoeveel banen, en andere ellende. Dan denk ik: is dat het dan allemaal waard? Moet je dat soort dingen niet veel zorgvuldiger afwegen
We stoppen toch ook niet massaal met autorijden omdat daar ook wekelijks een X aantal doden vallen?


In Brabant testte men vorige week zo’n 1.400 ziekenhuismedewerkers met lichte gezondheidsklachten. Van die populatie bleken 86 mensen het coronavirus te hebben, slechts twee van hen moesten naar het ziekenhuis. De grootste groep coronapatiënten moest alleen hoesten en proesten, iets meer dan de helft kreeg koorts. Corona blijft voor de meeste mensen een griepachtige ziekte.
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 13:59
17.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
01-04-2020 13:57
Ik stel voor dat we hierna overgaan op de mannen. Daar worden we als Viva-vrouwtjes toch altijd al massaal van beschuldigd en dan pakken we direct een lekker grote groep!
hoho, dikke mannen he?
niet alle mannen over 1 kam!
Ja, en die waren vast alle 80 in de 80? Je hoort nooit dat er een 15 jarige is overleden.
Gisteren een 12-jarige overleden in Belgie, vandaag een 13-jarige in de UK.
Bovendien hebben veel ouderen ook hulp nodig en die kan niet gegeven worden als iedereen jonger dan 65 met 'n mogelijke besmetting rond loopt.
Op de ic liggen nu meer 40 ers dan bejaarden. En zelfs als 0,1 procent van de mensen die ziek wordt een ziekenhuisopname nodig heeft, hebben we te weinig plek en te weinig personeel om dat te doen. Zeker aangezien dat personeel zelf ook ziek wordt.

Als we niet iedereen beperken, dan zouden ook jonge mensen bij bosjes sterven en niet allleen oude mensen.
Heb je verder het nieuws gemist over de kinderen die er al aan dood zijn gegaan? Hiervoor worden er al een paar genoemd, maar dus ook een gezonde jongen van 13 in Engeland.

De meerderheid van de patiënten op de intensive care is beneden de 50. Heb je verder wel meegekregen in het nieuws dat we dit allemaal doen zodat niet iedereen tegelijk op de IC belandt (want daar is dan geen plek voor en dan moet gekozen worden wie mag leven en wie moet sterven)?
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:56
of met zijn alleen laten overwinteren in Spanje??
Nu iemand naar Spanje sturen is eerder een doodstraf. Is ook weer zo wat.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:54
ha, gaan we weer bejaarden bashen?
Lekker hoor!

Bejaarden bashen?

Ik vraag me alleen af of het niet veel verstandiger en logischer is om ouderen binnen te houden
Wat heeft dat met bashen te maken?
Zoals al gezegd gaan echt niet alleen ouderen dood aan het virus, dus het klopt niet wat je zegt. Het is net een soort russische roulette wie erg ziek gaat worden en wie niet.
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 13:57
Dat zijn echt de uitzonderingen en geen reden om een wereldeconomie op slot te gooien.
Als nu 75% van de overledenen 20 was dan snap ik de paniek. Maar dat is dus niet zo.
Het gaat niet om of mensen het verdienen om dood te gaan....het gaat er om of het medicijn inmiddels niet veel meer schade aanricht dan de kwaal. Uitzonderingen hou je altijd, maar als je het dan strak hebt over het redden van mss 100 "jongere" levens, en als je dan kijkt hoevewel miljarden die gekost hebben...en hoeveel banen, en andere ellende. Dan denk ik: is dat het dan allemaal waard? Moet je dat soort dingen niet veel zorgvuldiger afwegen
We stoppen toch ook niet massaal met autorijden omdat daar ook wekelijks een X aantal doden vallen?


In Brabant testte men vorige week zo’n 1.400 ziekenhuismedewerkers met lichte gezondheidsklachten. Van die populatie bleken 86 mensen het coronavirus te hebben, slechts twee van hen moesten naar het ziekenhuis. De grootste groep coronapatiënten moest alleen hoesten en proesten, iets meer dan de helft kreeg koorts. Corona blijft voor de meeste mensen een griepachtige ziekte.
Je snapt ook niet waarom echt al die landen zo rigoureus ingrijpen en al hun eigen gezondheidsorganisaties en die van de verenigde Naties dit adviseren, terwijl het zo simpel op te lossen is he?
Alle reacties Link kopieren
Oh echt weer deze discussie????

Er liggen geen ouderen op de IC;s, dus daarom. De maatregelen zijn niet om ouderen te beschermen maar wel om het zorgsysteem niet te laten instoren.
Echt ga je eens inlezen!

We hadden 1200 IC bedden op 17 miljoen mensen...ff rekenen. En wanneer duizenden tegelijk ziek worden dan staat de economie ook stil en stort de zorg in, alle zorg ook de niet Corona zorg.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:04
31.46% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen met Blendle:

https://blendle.com/i/de-standaard/we-k ... EifQ%3D%3D.

Artikel van soortgelijke strekking...weet nog niet wat ik er van vind, maar zet mij wel aan het denken..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:56
of met zijn alleen laten overwinteren in Spanje??
Kweet niet of Spanje op dit moment de beste plek voor ze is. :biggrin:

Maar ik snap wel wat TO bedoelt. De meeste mensen die overlijden zijn oud. Natuurlijk zijn er ook jonge mensen die overlijden, maar dat aantal is maar een fractie van het totaal.
Maar ondertussen staat voor heel veel mensen het leven stil en als we straks wel weer verder mogen, dan zijn er gewoon heel veel bedrijven kapot. En voor die werknemers die op straat staan moet ook gezorgd worden, naast alle financiële injecties in het bedrijfsleven. Dat gaat gewoon veel belastinggeld kosten en dat betekent ook dat er op bepaalde gebieden weer bezuinigd gaat worden en op andere plekken gaan de kosten weer omhoog.

Het punt is alleen dat we niet weten hoeveel mensen er ziek/dood gaan als we niets doen. Misschien is het maar een procent meer doden geweest en vooral ouderen, misschien is het 5 procent meer doden geweest alleen dan in alle leeftijdsgroepen. Dus tja...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt moe van het aantal doden.....

Wat een verschrikkelijke opmerking en ook verschrikkelijk dom

Een: ik ik ik post van je

je zit zonder werk: Ga fijn helpen bij de supermarkten/boeren.distibutiecentra/zorg ipv te liggen niksen
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om het aantal doden. Wanneer we het laten gaan dan stort ons zorgstelsel in. Ik word dom van deze discussie....heb je nou echt helemaal niets beters te doen???
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:05
31.56% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 13:51
[...]

Treurige kijk op ouderen. Heb je enig idee in wat voor situatie ouderen nu zitten? Bang om corona te krijgen en daardoor waarschijnlijk te zullen sterven terwijl ze relatief nog gezond en actief zijn. Mijn moeder (78) wilde online een broek kopen maar was aan het twijfelen, dus ik vroeg over de telefoon waarom, antwoord: weet niet of ik broek straks wel kan dragen. Afgezien daarvan, zijn niet alleen maar ouderen die kwetsbaar zijn, ook andere groepen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:23
Reden: Op gequote
66.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-04-2020 14:02
Oh echt weer deze discussie????

Er liggen geen ouderen op de IC;s, dus daarom. De maatregelen zijn niet om ouderen te beschermen maar wel om het zorgsysteem niet te laten instoren.
Echt ga je eens inlezen!

Doe ik heus wel
Maar waarom blijft Rutte dan alsmaar de boodschap uitzenden "beschermen van onze kwetsbare ouderen"
Dat heeft hij gisteravond zo ongeveer drie keer gezegd. Hou daar dan ook mee op....

En waarom worden die dodenaantallen niet gewoon dagelijks geduid?
Wat moeten we elke dag met de melding : "er zijn weer 60 doden gevallen"

Wake up call: die vallen er in het normale dagelijks leven ook alleen wordt het dan niet elke dag op het journaal gemeld.
Ik vind dat onnodige bangmakerij en paniekzaaierij..... geef eens invulling aan die doden. Wie zijn dat? Hoe oud waren ze? Hadden ze al een ziekte voordat ze corona kregen?
"Dat mensje" ? :wtf:

Verder vind ik het een absurd idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven