Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Waarom niet alleen ouderen binnen houden?

01-04-2020 13:51 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat de overheid eigenlijk niet alleen 65+-ers binnen blijven? Rutte heeft het alsmaar over het "beschermen van kwetsbare ouderen". De makkelijkste manier om dat te doen lijkt mij dan toch door die massaal binnen te houden.
Dan kunnen wij hier buiten met zn allen immuniteit opbouwen en voor het overgrote deel zullen de jongere mensen ook niet massaal dodelijk ziek worden.

Ik word moe van die nikszeggende cijfers iedere dag
"Vandaag weer 80 doden"
Ja, en die waren vast alle 80 in de 80? Je hoort zelden dat er een 15 jarige is overleden.
Geef eens wat meer inzicht.... want er gaan dagelijks ook ruim 100 mensen aan kanker dood, dus ik ben nog niet erg onder de indruk van dit soort aantallen. En al helemaal niet als 90% er van zwaar bejaard is of al ziek/zwak was.

In het Eindhovens Dagblad las ik dat Veiligheidsdeskundige Ira Helsloot van de Radboud Universiteit in Nijmegen zegt: 'Met alle maatregelen houden we maar een beperkt aantal mensen in leven, en vaak ook maar een jaar langer. Terwijl je er een veelvoud aan levensjaren voor weggooit.' (en dan doelt hij op mensenlevens die nu compleet verwoest worden door de economische sancties)

Dat dus.
Vanmorgen was er weer op het journaal dat er een 85-jarige hersteld was van corona.
Hartstikke fijn voor dat mensje hoor, en hulde voor de zorg, maar dat zijn niet de berichten die bij mij het gevoel "ooohhh zie je! Híer doen we het nu allemaal voor! " oproepen. Eerder het tegenovergestelde.
Want ik zit inmiddels zonder werk, moet nog maar zien hoe ik straks verder kan en dat dan allemaal omdat we weer een 85-jarige van de dood gered hebben. Die idd, zoals Mr. Helsloot al zegt, wrs anders volgend jaar wel een aan longontsteking was overleden.

En dan is er ook nog de kans dat het merendeel van de bevolking het virus al lang. gehad heeft zonder er enorm ziek van geworden te zijn. Misschien is die hele groepsimmuniteit er dus al lang.

Alle begrip voor maatregelen, maar nu we weer een maand lang alles dicht moeten houden en het ene bedrijf na het andere straks begint om te vallen (met alle psychische en financiele gevolgen voor betrokkenen van dien), vraag ik me echt af of dit allemaal wel zinvol is
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:17
3.59% gewijzigd
viva-amber schreef:
01-04-2020 14:02
Er liggen geen ouderen op de IC;s, dus daarom. De maatregelen zijn niet om ouderen te beschermen maar wel om het zorgsysteem niet te laten instoren.
Echt ga je eens inlezen!
Dit. De meeste overledenen zijn inderdaad oudere mensen. Dat jongeren niet overlijden is juist omdat ze op tijd behandeld worden en indien nodig, een plek op de IC krijgen.
Laat je iedereen "los", zodat je meer besmettingen krijgt, dan zal het zorgsysteem instorten en je veel meer doden krijgen, ook onder jongeren.

Is dat werkelijk zo moeilijk te snappen? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:05
Doe ik heus wel
Maar waarom blijft Rutte dan alsmaar de boodschap uitzenden "beschermen van onze kwetsbare ouderen"
Dat heeft hij gisteravond zo ongeveer drie keer gezegd. Hou daar dan ook mee op....

En waarom worden die dodenaantallen niet gewoon dagelijks geduid?
Wat moeten we elke dag met de melding : "er zijn weer 60 doden gevallen"

Wake up call: die vallen er in het normale dagelijks leven ook alleen wordt het dan niet elke dag op het journaal gemeld.
Ik vind dat onnodige bangmakerij en paniekzaaierij..... geef eens invulling aan die doden. Wie zijn dat? Hoe oud waren ze? Hadden ze al een ziekte voordat ze corona kregen?
Je hebt geen recht op de medische informatie van anderen dat valt onder privacy regels. Daarbij wie ben jij om te bepalen wat voor ons allemaal goed is? We hebben jou niet gekozen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe krijg je zo'n openingspost je toetsenbord uit.. Echt. :woa:
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
01-04-2020 14:05
Treurige kijk op ouderen. Heb je enig idee in wat voor situatie ouderen nu zitten? Bang om corona te krijgen en daardoor waarschijnlijk te zullen sterven terwijl ze relatief nog gezond en actief zijn. Mijn moeder (78) wilde online een broek kopen maar was aan het twijfelen, dus ik vroeg over de telefoon waarom, antwoord: weet niet of ik broek straks wel kan dragen. Afgezien daarvan, zijn niet alleen maar ouderen die kwetsbaar zijn, ook andere groepen.
Ja dat is allemaal heel schrijnend
Maar we gaan allemaal ergens dood aan in het leven.
En ik vind dat als 90% van de overlijdens gevallen echt zwaar bejaard is, dat je daar geen honderden miljarden in moet stoppen.
Want zoals al door veel deskundigen ook gezegd: "Die waren anders 1 of 2 jaar later toch wel gegaan"
Heel vervelend als dat je moeder is of tante of oma of weert ik veel wie....maar ik vind het niet gerechtvaardigd dat bijvoorbeeld 250 mensen hun baan verliezen met alle gevolgen van dien, de hele economie omvalt, mensen zelfmoord plegen en kinderen in ontwrichte gezinsituaties terecht komen...allemaal om mijn omaatje van 87 te redden. Heel verdrietig als zij overlijd, maar uiteindelijk was ze dat anders mss over 2 jaar gegaan. Dat weegt gewoon niet tegen elkaar op.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:05
Doe ik heus wel
Maar waarom blijft Rutte dan alsmaar de boodschap uitzenden "beschermen van onze kwetsbare ouderen"
Dat heeft hij gisteravond zo ongeveer drie keer gezegd. Hou daar dan ook mee op....

En waarom worden die dodenaantallen niet gewoon dagelijks geduid?
Wat moeten we elke dag met de melding : "er zijn weer 60 doden gevallen"

Wake up call: die vallen er in het normale dagelijks leven ook alleen wordt het dan niet elke dag op het journaal gemeld.
Ik vind dat onnodige bangmakerij en paniekzaaierij..... geef eens invulling aan die doden. Wie zijn dat? Hoe oud waren ze? Hadden ze al een ziekte voordat ze corona kregen?
Waarom de dodenaantallen niet dagelijks worden geduid? Omdat er mensen met man en macht bezig bezig zijn een vaccin te ontwikkelen en dat lijkt me wat belangrijker dan alles precies gaan opschrijven met leeftijd.
viva-amber schreef:
01-04-2020 14:05
Het gaat niet om het aantal doden. Wanneer we het laten gaan dan stort ons zorgstelsel in. Ik word dom van deze discussie....heb je nou echt helemaal niets beters te doen???
Dit⬆️
We proberen met zijn alleen te zorgen dat het zorgstelsel alle zieken (Corona en anders) de zorg kan bieden die ze nodig hebben.
En in het ziekenhuis liggen nu ook een behoorlijke hoeveelheid 40-ers en 50-ers.
De regels zijn er om te zorgen dat het systeem niet instort. Het gaat níét om het ‘in leven houden’ van bejaarden.
Ik begrijp je punt ergens wel TO. Maar ik vind je heel kil over komen.
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:10
Ja dat is allemaal heel schrijnend
Maar we gaan allemaal ergens dood aan in het leven.
En ik vind dat als 90% van de overlijdens gevallen echt zwaar bejaard is, dat je daar geen honderden miljarden in moet stoppen.
Want zoals al door veel deskundigen ook gezegd: "Die waren anders 1 of 2 jaar later toch wel gegaan"
Heel vervelend als dat je moeder is of tante of oma of weert ik veel wie....maar ik vind het niet gerechtvaardigd dat bijvoorbeeld 250 mensen hun baan verliezen met alle gevolgen van dien, de hele economie omvalt, mensen zelfmoord plegen en kinderen in ontwrichte gezinsituaties terecht komen...allemaal om mijn omaatje van 87 te redden. Heel verdrietig als zij overlijd, maar uiteindelijk was ze dat anders mss over 2 jaar gegaan. Dat weegt gewoon niet tegen elkaar op.
Hoezo anders misschien over twee jaar? Mijn oma kreeg kanker toen ze 89 was en heeft behandelingen ondergaan en is toch nog 101 geworden. Als ze het niet had gedaan was ze binnen een halfjaar overleden. Dus wie weet als je een omaatje van 87 red, misschien wordt ze dan ook wel 100.

Ik begrijp ergens je punt wel, maar je komt heel koud over.
cookielover wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:13
3.19% gewijzigd
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:10
Ja dat is allemaal heel schrijnend
Maar we gaan allemaal ergens dood aan in het leven.
En ik vind dat als 90% van de overlijdens gevallen echt zwaar bejaard is, dat je daar geen honderden miljarden in moet stoppen.
Want zoals al door veel deskundigen ook gezegd: "Die waren anders 1 of 2 jaar later toch wel gegaan"
Heel vervelend als dat je moeder is of tante of oma of weert ik veel wie....maar ik vind het niet gerechtvaardigd dat bijvoorbeeld 250 mensen hun baan verliezen met alle gevolgen van dien, de hele economie omvalt, mensen zelfmoord plegen en kinderen in ontwrichte gezinsituaties terecht komen...allemaal om mijn omaatje van 87 te redden. Heel verdrietig als zij overlijd, maar uiteindelijk was ze dat anders mss over 2 jaar gegaan. Dat weegt gewoon niet tegen elkaar op.
Lees je de reacties eigenlijk wel?
Nogmaals: als het aantal besmettingen niet beperkt wordt, zullen er, naast die tig bejaarden, ook vele doden onder jongere mensen vallen.
Alle reacties Link kopieren
De hele wereld is in lockdown maar jij weet het beter???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
01-04-2020 14:08
Hoe krijg je zo'n openingspost je toetsenbord uit.. Echt. :woa:
Ach ja we zijn niet allemaal heiligen
Er zijn ontzettend veel mensen die zo denken....alleen het is een beetje net als met onvrede over onze criminele allochtone medemens....je daar over uit laten is politiek incorrect (terwijl iedereen hetzelfde denkt )

Ik weet dat de IC's op dit moment het grote probleem zijn....maar dan hadden we dáár dus mss veel eerder en beter in moeten investeren ipv als eerste het hele land op slot te gooien. In China werd er in een week tijd een mega ziekenhuis uit de grond gestampt.
Mss moeten we daar geld in storten
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:14
3.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ga je daar wonen of in Brazilie dan kom je er wel achter hoe het werkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:13
Ik weet dat de IC's op dit moment het grote probleem zijn....maar dan hadden we dáár dus mss veel eerder en beter in moeten investeren ipv als eerste het hele land op slot te gooien. In China werd er in een week tijd een mega ziekenhuis uit de grond gestampt.
Mss moeten we daar geld in storten
No shit Sherlock :bonk:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-04-2020 14:13
De hele wereld is in lockdown maar jij weet het beter???
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Ik stel een simpele vraag: zou het niet logischer zijn om ouderen binnen te houden?
Dat mensen gelijk beginnen te schreeuwen over bejaarden bashen zegt meer over hun
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk het inlevingsvermogen van een aardappel heb je.Dus de ouderen moeten maar dood gaan zodat JIJ kan gaan werken.....Ook knap dat jij blijkbaar precies weet hoe het allemaal werkt :idea: idee aangezien je zo goed op de hoogte bent ga solliciteren bij het RIVM daar komen ze experts zoals jou te kort......
cappi schreef:
01-04-2020 14:05
Treurige kijk op ouderen. Heb je enig idee in wat voor situatie ouderen nu zitten? Bang om corona te krijgen en daardoor waarschijnlijk te zullen sterven terwijl ze relatief nog gezond en actief zijn. Mijn moeder (78) wilde online een broek kopen maar was aan het twijfelen, dus ik vroeg over de telefoon waarom, antwoord: weet niet of ik broek straks wel kan dragen. Afgezien daarvan, zijn niet alleen maar ouderen die kwetsbaar zijn, ook andere groepen.
Dat is toch te erg, de ouderen worden gewoon weggezet. Schandalig
Alle reacties Link kopieren
Tsja dan kom ik maar kil over...
Dat ben ik niet, dit is puur een overdenking.
Ik stel een vraag en denk in andere richtingen dan de massa mediale "paniekzaaierij"

En hoe we dit dan voor ons zien in de toekomst
Want er komen meer van dit soort virussen, dat weet je.
Ons antwoord daarop wordt dan dat wel voortaan altijd de net hersteld wereldeconomie weer op zn gat gooien? Nee, dat gaat 'm worden....

Echt ik ben niet de enige die er zo over denkt
Ik heb al meerdere stukken in de Volkskrant en andere bladen gelezen waarin dit ook wordt aangehaald: "is het medicijn (economische instorting) inmiddels niet zwaarder dan de kwaal"
Ik heb dat echt niet zelf verzonnen
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je ervan vinden wanneer we 9 oude mensen op een rij zouden zetten en dan jou vragen om daartussen te gaan staan. En dan laten we jullie even lekker Russische roulette spelen. Twee geweren, slechts 1 kogel.
Ja er zal dan iemand sterven , maar toch heel weinig kans dat het net jij bent niet? Veel meer kans dat 1 van de ouderen sterft. Zou je spelen?
Ik geloof dat de artsen op de IC goed met de zieke en de mensen daarom heen bespreken hoe zinvol het is om de zieke op te nemen. Als iemand al in een verzorgingshuis woont en al onderliggende gezondheidsklachten neemt wordt dit (voor zover ik heb begrepen) met de familie en de zieke besproken. Drie weken aan de beademing op de IC laat ook zn sporen na en de vraag is wat de kwaliteit van leven is na opname.

Maar de manier waarop jij het stelt is wel heel kil. Wie moet er nog meer binnenblijven? Dikke mensen? Mensen die roken? En wat is oud? 60 jaar of ouder? En die enorm kwieke 61 jarige dan?

Wat jij voorstelt is dus niet haalbaar en kil. In Nederland leven we in een maatschappij en zijn wij solidair met de zwakkeren.
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:16
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Ik stel een simpele vraag: zou het niet logischer zijn om ouderen binnen te houden?
Dat mensen gelijk beginnen te schreeuwen over bejaarden bashen zegt meer over hun

Nou het zijn niet alleen ouderen die tot de kwetsbare groep behoren he? Ook ik, een jonge, hoogopgeleide vrouw, die midden in het leven staat behoor tot de kwetsbare groep. Ook maar binnen blijven dan? Zodat jij kan gaan werken? Zal nooit een heel belangrijke baan kunnen zijn gezien jouw domme post/ jouw vraag.
Alle reacties Link kopieren
lillyswereld schreef:
01-04-2020 14:23
Wat zou je ervan vinden wanneer we 9 oude mensen op een rij zouden zetten en dan jou vragen om daartussen te gaan staan. En dan laten we jullie even lekker Russische roulette spelen. Twee geweren, slechts 1 kogel.
Ja er zal dan iemand sterven , maar toch heel weinig kans dat het net jij bent niet? Veel meer kans dat 1 van de ouderen sterft. Zou je spelen?
Jij draait het om
Het feit is namelijk dat het overgrote deel van de overledenen ouderen zijn. Kan je lang of kort over zijn maar dat is gewoon zo. Dat is geen rouletten.

En ik zei hierboven al: als ik moest kiezen tussen een hele generatie die hun baan verliest, in allerlei ellende belandt met een economie op zn gat en nergens meer vooruitzichten, of mijn oma van 87 overlijd. (of nou laat ik het anders op mezelf betrekken: ik ben in deze situatie zogenaamd even zelf 87). Dan vind ik dat het wereldbelang zwaarder weegt dan het in stand houden van mijn hoog bejaarde leven.... dus ja, ik ben dan wel bereid om te gaan.
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:28
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet eens de hele post lezen, titel en begin zegt al genoeg :facepalm:
Als je nou even gewoon het nieuws blijft volgen dan weet je dat als we alleen de ouderen binnenhouden, er teveel mensen tegelijk ziek worden, en dat kunnen de ziekenhuizen niet aan.

Altijd fijn mensen die met halve kennis een topic openen :roll:
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
01-04-2020 14:24
Zal nooit een heel belangrijke baan kunnen zijn gezien jouw domme post/ jouw vraag.
Jouw aanname is ongeveer net zo verondersteld dom als mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:22
Tsja dan kom ik maar kil over...
Dat ben ik niet, dit is puur een overdenking.
Ik stel een vraag en denk in andere richtingen dan de massa mediale "paniekzaaierij"

En hoe we dit dan voor ons zien in de toekomst
Want er komen meer van dit soort virussen, dat weet je.
Ons antwoord daarop wordt dan dat wel voortaan altijd de net hersteld wereldeconomie weer op zn gat gooien? Nee, dat gaat 'm worden....

Echt ik ben niet de enige die er zo over denkt
Ik heb al meerdere stukken in de Volkskrant en andere bladen gelezen waarin dit ook wordt aangehaald: "is het medicijn (economische instorting) inmiddels niet zwaarder dan de kwaal"
Ik heb dat echt niet zelf verzonnen
Daar komt de aap uit de mouw: geld is belangrijker dan mensenlevens .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven