Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Waarom niet alleen ouderen binnen houden?

01-04-2020 13:51 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat de overheid eigenlijk niet alleen 65+-ers binnen blijven? Rutte heeft het alsmaar over het "beschermen van kwetsbare ouderen". De makkelijkste manier om dat te doen lijkt mij dan toch door die massaal binnen te houden.
Dan kunnen wij hier buiten met zn allen immuniteit opbouwen en voor het overgrote deel zullen de jongere mensen ook niet massaal dodelijk ziek worden.

Ik word moe van die nikszeggende cijfers iedere dag
"Vandaag weer 80 doden"
Ja, en die waren vast alle 80 in de 80? Je hoort zelden dat er een 15 jarige is overleden.
Geef eens wat meer inzicht.... want er gaan dagelijks ook ruim 100 mensen aan kanker dood, dus ik ben nog niet erg onder de indruk van dit soort aantallen. En al helemaal niet als 90% er van zwaar bejaard is of al ziek/zwak was.

In het Eindhovens Dagblad las ik dat Veiligheidsdeskundige Ira Helsloot van de Radboud Universiteit in Nijmegen zegt: 'Met alle maatregelen houden we maar een beperkt aantal mensen in leven, en vaak ook maar een jaar langer. Terwijl je er een veelvoud aan levensjaren voor weggooit.' (en dan doelt hij op mensenlevens die nu compleet verwoest worden door de economische sancties)

Dat dus.
Vanmorgen was er weer op het journaal dat er een 85-jarige hersteld was van corona.
Hartstikke fijn voor dat mensje hoor, en hulde voor de zorg, maar dat zijn niet de berichten die bij mij het gevoel "ooohhh zie je! Híer doen we het nu allemaal voor! " oproepen. Eerder het tegenovergestelde.
Want ik zit inmiddels zonder werk, moet nog maar zien hoe ik straks verder kan en dat dan allemaal omdat we weer een 85-jarige van de dood gered hebben. Die idd, zoals Mr. Helsloot al zegt, wrs anders volgend jaar wel een aan longontsteking was overleden.

En dan is er ook nog de kans dat het merendeel van de bevolking het virus al lang. gehad heeft zonder er enorm ziek van geworden te zijn. Misschien is die hele groepsimmuniteit er dus al lang.

Alle begrip voor maatregelen, maar nu we weer een maand lang alles dicht moeten houden en het ene bedrijf na het andere straks begint om te vallen (met alle psychische en financiele gevolgen voor betrokkenen van dien), vraag ik me echt af of dit allemaal wel zinvol is
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:17
3.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:10
Ja dat is allemaal heel schrijnend
Maar we gaan allemaal ergens dood aan in het leven.
En ik vind dat als 90% van de overlijdens gevallen echt zwaar bejaard is, dat je daar geen honderden miljarden in moet stoppen.
Want zoals al door veel deskundigen ook gezegd: "Die waren anders 1 of 2 jaar later toch wel gegaan"
Heel vervelend als dat je moeder is of tante of oma of weert ik veel wie....maar ik vind het niet gerechtvaardigd dat bijvoorbeeld 250 mensen hun baan verliezen met alle gevolgen van dien, de hele economie omvalt, mensen zelfmoord plegen en kinderen in ontwrichte gezinsituaties terecht komen...allemaal om mijn omaatje van 87 te redden. Heel verdrietig als zij overlijd, maar uiteindelijk was ze dat anders mss over 2 jaar gegaan. Dat weegt gewoon niet tegen elkaar op.
[...] heel vervelend de dood. Serieus vervelend.... (6) >:-( kook echt van woede O ik Ben dik en blijkbaar ook een risico groep maar ben net 2 dagen veertig mag ik gered worden of dood laten gaan want ik ben dik??? Mijn zus heeft astma ook een risico groep dood laten gaan of blijf je even thuis om haar leven te kunnen redden? Mijn buurman ernstige copd 6o jaar is dat oud genoeg voor je om thuis te blijven.En dan een vriendin van mij uitgezaaide en uitbehandelde kanker 38 jaar is zij het waard om voor thuis te blijven of weegt een paar extra maanden met haar gezin er niet tegen op? lees je verdomme eens in voordat je gaat gillen!!! Ongelooflijk dit komt op mij heel verkeerd over hoop echt dat je het anders bedoeld dan dat ik het lees....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:22
Reden: op de man
2.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
01-04-2020 14:28
Daar komt de aap uit de mouw: geld is belangrijker dan mensenlevens .....
Mensenlevens zijn inherent aan een economie he?
Of beweer jij jezelf in leven te kunnen houden zonder een inkomen?
Succes
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:22
Tsja dan kom ik maar kil over...
Dat ben ik niet, dit is puur een overdenking.
Ik stel een vraag en denk in andere richtingen dan de massa mediale "paniekzaaierij"

En hoe we dit dan voor ons zien in de toekomst
Want er komen meer van dit soort virussen, dat weet je.
Ons antwoord daarop wordt dan dat wel voortaan altijd de net hersteld wereldeconomie weer op zn gat gooien? Nee, dat gaat 'm worden....

Echt ik ben niet de enige die er zo over denkt
Ik heb al meerdere stukken in de Volkskrant en andere bladen gelezen waarin dit ook wordt aangehaald: "is het medicijn (economische instorting) inmiddels niet zwaarder dan de kwaal"
Ik heb dat echt niet zelf verzonnen
heb je een link naar een Volkskrant-artikel waar in staat, dat alle ouderen binnen moeten blijven?
To ga wat nuttigs doen
https://www.werk.nl/werkzoekenden/vacatures/
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:26
Jij draait het om
Het feit is namelijk dat het overgrote deel van de overledenen ouderen zijn. Kan je lang of kort over zijn maar dat is gewoon zo. Dat is geen rouletten.

En ik zei hierboven al: als ik moest kiezen tussen een hele generatie die hun baan verliest, in allerlei ellende belandt met een economie op zn gat en nergens meer vooruitzichten, of mijn oma van 87 overlijd. (of nou laat ik het anders op mezelf betrekken: ik ben in deze situatie zogenaamd even zelf 87). Dan vind ik dat het wereldbelang zwaarder weegt dan het in stand houden van mijn hoog bejaarde leven.... dus ja, ik ben dan wel bereid om te gaan.
Ach, dan ben je bereid om te gaan. Er zijn genoeg, echt genoeg mensen die met 90+ vol in het leven staan! Die willen nog niet gaan!
Maar het gaat niet eens alleen om de bejaarden.
Als er geen beperkingen zouden zijn, zouden er veel meer mensen ziek worden. Misschien jij, Shanti_Vivanti, ook wel, en misschien wel ernstig ook. IC bed nodig? Jammer mevrouw, die is er niet, de ICs liggen vol. Dus de kans dat jij straks niet meer kan werken omdat je aan corona bent overleden, wordt dan ook groter.
Alle reacties Link kopieren
kerrie-79 schreef:
01-04-2020 14:28
Hoe krijg je het getypt stom wijf je hebt zeker zelf geen ouderen om je heen! heel vervelend de dood. Serieus vervelend.... (6) >:-( kook echt van woede O ik Ben dik en blijkbaar ook een risico groep maar ben net 2 dagen veertig mag ik gered worden of dood laten gaan want ik ben dik??? Mijn zus heeft astma ook een risico groep dood laten gaan of blijf je even thuis om haar leven te kunnen redden? Mijn buurman ernstige copd 6o jaar is dat oud genoeg voor je om thuis te blijven.En dan een vriendin van mij uitgezaaide en uitbehandelde kanker 38 jaar is zij het waard om voor thuis te blijven of weegt een paar extra maanden met haar gezin er niet tegen op? lees je verdomme eens in voordat je gaat gillen!!! Ongelooflijk dit komt op mij heel verkeerd over hoop echt dat je het anders bedoeld dan dat ik het lees....
Helemaal mee eens!
Gelukkig zijn de mensen die net zo minachtend en egoïstisch zijn als TO flink in de minderheid, laten we daaraan vast blijven houden.
Alle reacties Link kopieren
kerrie-79 schreef:
01-04-2020 14:28
Hoe krijg je het getypt stom wijf je hebt zeker zelf geen ouderen om je heen! heel vervelend de dood. Serieus vervelend.... (6) >:-( kook echt van woede O ik Ben dik en blijkbaar ook een risico groep maar ben net 2 dagen veertig mag ik gered worden of dood laten gaan want ik ben dik??? Mijn zus heeft astma ook een risico groep dood laten gaan of blijf je even thuis om haar leven te kunnen redden? Mijn buurman ernstige copd 6o jaar is dat oud genoeg voor je om thuis te blijven.En dan een vriendin van mij uitgezaaide en uitbehandelde kanker 38 jaar is zij het waard om voor thuis te blijven of weegt een paar extra maanden met haar gezin er niet tegen op? lees je verdomme eens in voordat je gaat gillen!!! Ongelooflijk dit komt op mij heel verkeerd over hoop echt dat je het anders bedoeld dan dat ik het lees....
Jij bent de enige die hier gilt geloof ik, maar dat terzijde.
Ik zeg net dat ik een oma van 87 heb
Mijn moeder is net van kanker genezen en ja ...ik heb ook een goede vriendin met astma.
Oh en een dikke tante

Ik heb het niet over thuisblijven alleen...ik heb het over hoe zwaar een aantal mensenlevens wegen t.o.v van een hele wereldeconomie die instort (en dan dus op een hele andere manier levens gaat eisen). Want wat ook heel veel mensen vergeten: er gaan élke dag een paar honderd mensen dood. Dat we dat nu iedere dag op het journaal te zien krijgen wil niet zeggen dat er op een normale dag in Nederland dus geen mensen overlijden.

Maar mss moeten jullie ook eens wat stukken in financiele bladen gaan lezen, daar komen dit soort zorgen namelijk aan bod (en door zeer deskundige mensen die ik zeker niet dom zou willen noemen).

Ik begrijp het probleem met de belasting van de zorg... maar dat is dan ook het enige argument dat je kunt aanvoeren voor deze lockdown.
shanti_vivanti wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:34
3.85% gewijzigd
Ik vind het ook eigenlijk zo lomp van Rutte en aanhang dat ze steeds zo hameren op het beschermen van ouderen. Kunnen we straks massaal allemaal oma de schuld gaan geven dat we geen werk / lekker eettentje op de hoek / pensioen meer hebben. Terwijl het, zoals veel mensen hier al aangeven, natuurlijk niet zo werkt.

Corona kan ook gevaarlijk zijn voor mensen onder de 50, en verspreidt zich ontzettend snel. Als we er geen banden aanleggen, dan zijn straks al die 10 miljoen 50-minners tegelijk besmet. Zelfs al is het aantal dat ziekenhuisopname nodig heeft in die groep veel minder dan 20% - misschien 1%, en 0,1% IC - dan praat je alsnog over 100,000 / 10,000 mensen. Dat kan het zorgstelsel dus niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Want ik zit inmiddels zonder werk, moet nog maar zien hoe ik straks verder kan en dat dan allemaal omdat we weer een 85-jarige van de dood gered hebben'

Ik hoop dat je snel weer een baan vindt, maar ga ajb niet iets met mensen doen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:54
ha, gaan we weer bejaarden bashen?
Lekker hoor!

Van de week was het al verschoven van Bejaarden naar Dikkerds (je hebt toch wel gelezen, dat het massal dikke mannen zijn op de IC's?)

oh en de allochtonen hebben ook al een topic gehad hoor!

(tip: die topics worden vrij snel weggehaald, stel je niet te veel voor van de reacties die je gaat krijgen)

Nou bashen niet, maar ik vraag me nog steeds af wat zij in grote getale buiten doen.
Hier in de buurt valt het echt op
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 13:57
Dat zijn echt de uitzonderingen en geen reden om een wereldeconomie op slot te gooien.
Als nu 75% van de overledenen 20 was dan snap ik de paniek. Maar dat is dus niet zo.
Het gaat niet om of mensen het verdienen om dood te gaan....het gaat er om of het medicijn inmiddels niet veel meer schade aanricht dan de kwaal. Uitzonderingen hou je altijd, maar als je het dan strak hebt over het redden van mss 100 "jongere" levens, en als je dan kijkt hoevewel miljarden die gekost hebben...en hoeveel banen, en andere ellende. Dan denk ik: is dat het dan allemaal waard? Moet je dat soort dingen niet veel zorgvuldiger afwegen
We stoppen toch ook niet massaal met autorijden omdat daar ook wekelijks een X aantal doden vallen?


In Brabant testte men vorige week zo’n 1.400 ziekenhuismedewerkers met lichte gezondheidsklachten. Van die populatie bleken 86 mensen het coronavirus te hebben, slechts twee van hen moesten naar het ziekenhuis. De grootste groep coronapatiënten moest alleen hoesten en proesten, iets meer dan de helft kreeg koorts. Corona blijft voor de meeste mensen een griepachtige ziekte.
Wat je zegt klopt aan sich wel.

Maar de grote vraag is... hoeveel is een mensenleven waard?

Neem nu dat we de maatregelen versoepelen en zo goed als alles terug normaal laten verlopen. Er gaan dan sowieso jongeren/ouderen (lees:mensen) sterven, die niet zouden sterven als we de huidige maatregelen nog even toepassen.

Dus hoeveel miljard mag een economie verliezen om deze jongeren/ouderen (lees: mensen) te redden?

Naar mijn mening staat er geen prijs op een mensenleven. Het zal je kind of partner maar zijn...
anoniem_382708 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:36
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
01-04-2020 14:32
Helemaal mee eens!
Gelukkig zijn de mensen die net zo minachtend en egoïstisch zijn als TO flink in de minderheid, laten we daaraan vast blijven houden.
Je hebt helemaal gelijk :)
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:22
Tsja dan kom ik maar kil over...
Dat ben ik niet, dit is puur een overdenking.
Ik stel een vraag en denk in andere richtingen dan de massa mediale "paniekzaaierij"

En hoe we dit dan voor ons zien in de toekomst
Want er komen meer van dit soort virussen, dat weet je.
Ons antwoord daarop wordt dan dat wel voortaan altijd de net hersteld wereldeconomie weer op zn gat gooien? Nee, dat gaat 'm worden....

Echt ik ben niet de enige die er zo over denkt
Ik heb al meerdere stukken in de Volkskrant en andere bladen gelezen waarin dit ook wordt aangehaald: "is het medicijn (economische instorting) inmiddels niet zwaarder dan de kwaal"
Ik heb dat echt niet zelf verzonnen
Natuurlijk maakt iedereen zich daar evengoed zorgen over en wordt daar echt wel over nagedacht. Denk je nu echt dat als jouw oplossing afdoende zou zijn, dat ze die niet allang hadden ingevoerd? Al die deskundigen en al die regeringen in al die landen, zouden die allemaal te dom zijn om dat te bedenken? We weten niet wat de gevolgen op de langere termijn zijn, en ook niet of die ernstiger zullen zijn dan nu de boel maar op zijn beloop laten. Wat wel zeker is, is dat het aantal mensen dat dan zorg nodig zal hebben, de capaciteiten van de zorg sterk zal overstijgen, met alle gevolgen van dien. Wat we zeker weten, is dat ook dat scenario de economie een flinke knauw zal toebrengen. Dit is een crisis, en niemand heeft de wijsheid in pacht, ook niet de economen die de stukken schrijven die jij gelezen hebt (ik heb ze zelf ook gelezen). Pas achteraf kunnen we zeggen wat het juiste is, of zou zijn geweest.
En dat Rutte oproept tot het beschermen van kwetsbare ouderen, heeft volgens mij vooral als reden dat zij niet massaal ziek worden en dan ook weer een risico vormen voor de mensen die hen moeten verzorgen. Het is nu eenmaal een kwetsbare en vatbare groep. Het is dus niet zo, dat jouw baan wordt opgeofferd ter bescherming van de ouderen, maar dat zij beschermd worden ten behoeve van ons allemaal.
anoniem_395087 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 14:40
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
01-04-2020 14:24
Nou het zijn niet alleen ouderen die tot de kwetsbare groep behoren he? Ook ik, een jonge, hoogopgeleide vrouw, die midden in het leven staat behoor tot de kwetsbare groep. Ook maar binnen blijven dan? Zodat jij kan gaan werken? Zal nooit een heel belangrijke baan kunnen zijn gezien jouw domme post/ jouw vraag.
Wat heeft dat hoogopgeleid er nou weer mee te maken? [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:20
Reden: op de man
1.57% gewijzigd
Shanti_Vivanti schreef:
01-04-2020 14:10
Ja dat is allemaal heel schrijnend
Maar we gaan allemaal ergens dood aan in het leven.
En ik vind dat als 90% van de overlijdens gevallen echt zwaar bejaard is, dat je daar geen honderden miljarden in moet stoppen.
Want zoals al door veel deskundigen ook gezegd: "Die waren anders 1 of 2 jaar later toch wel gegaan"
Heel vervelend als dat je moeder is of tante of oma of weert ik veel wie....maar ik vind het niet gerechtvaardigd dat bijvoorbeeld 250 mensen hun baan verliezen met alle gevolgen van dien, de hele economie omvalt, mensen zelfmoord plegen en kinderen in ontwrichte gezinsituaties terecht komen...allemaal om mijn omaatje van 87 te redden. Heel verdrietig als zij overlijd, maar uiteindelijk was ze dat anders mss over 2 jaar gegaan. Dat weegt gewoon niet tegen elkaar op.
Heb je niet meegekregen dat het gros (ik dacht 2/3) van de overledenen nooit de IC van binnen heeft gezien en zelfs niet in het ziekenhuis is geweest?

Snap je dan misschien waarom het belangrijk is om allemaal binnen te blijven?
Alle reacties Link kopieren
TheMone schreef:
01-04-2020 14:34
Wat je zegt klopt aan sich wel.

Maar de grote vraag is... hoeveel is een mensenleven waard?

Neem nu dat we de maatregelen versoepelen en zo goed als alles terug normaal laten verlopen. Er gaan dan sowieso jongeren/ouderen (lees:mensen) sterven, die niet zouden sterven als we de huidige maatregelen nog even toepassen.

Dus hoeveel miljard mag een economie verliezen om deze jongeren/ouderen (lees: mensen) te redden?

Naar mijn mening staat er geen prijs op een mensenleven. Het zal je kind of partner maar zijn...
Zeker, maar in de praktijk zit er wel een prijs op een mensenleven.
Stel dat je het aantal doden in het verkeer wilt verlagen tot nul (of 1). Die kosten worden zo hoog, dat er echt wel wordt gezegd, dat is het gewoon niet waard.

En ik begrijp heus dat al deze maatregelen ook zijn om te voorkomen dat de zorg/IC niet overbelast raakt. Ik vraag mij af wat er gebeurd was als iedereen wel ziek werd, maar minder mensen op de IC terecht waren gekomen. Dan gingen we waarschijnlijk allemaal gewoon nog naar ons werk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens en dit mag je inderdaad niet hardop zeggen want iedereen heeft wel een oudere in zijn omgeving die hij liever niet kwijt wil dus mondje dicht.

Ik vind het schrijnend voor al die kinderen die wellicht een jaar over moeten doen. Schrijnend voor al die mensen die hun baan kwijt zijn, hun pas opgestarte bedrijf moeten sluiten en schrijnend voor al die gezinnen die opgesloten zitten met kinders met gedragsproblematiek en andere psychische klachten. Ik stel ook vragen bij middel en kwaal.
En dat doe ik inderdaad ook wel eens hardop én kom erachter dat dit wel degelijk bij heel mensen speelt alleen heel toevallig bijna niét op dit forum. Heel geinig altijd.

De andere kant is natuurlijk dat je kinderen het ook niet aan wilt doen dat hun ouders overlijden of erger nog, andersom.
Ik weet dus ook niet precies wat wijsheid is maar ik kan een heel end met je mee.

De ouderen (ik zal maar geen oudjes meer typen want dat schijnt ook niet meer te mogen) in mijn omgeving zijn relaxed. De slogan is toch vooral: "ach mens, ik mot toch ergens aan dood gaan".
Ik vind oudere mensen over het algemeen ook behoorlijk nonchalant omgaan met de regels. Maar dan nog, ik ben blij dat ik in deze tijd geen Rutte ben of viroloog of ziekenhuisdirecteur. Dat wel.
...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel gelezen dat een zeer groot gedeelte van de mensen op de IC onder de 65 is?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
01-04-2020 14:24
Nou het zijn niet alleen ouderen die tot de kwetsbare groep behoren he? Ook ik, een jonge, hoogopgeleide vrouw, die midden in het leven staat behoor tot de kwetsbare groep. Ook maar binnen blijven dan? Zodat jij kan gaan werken? Zal nooit een heel belangrijke baan kunnen zijn gezien jouw domme post/ jouw vraag.
ja hallo, een beetje respect mag anders ook wel...

Niemand kiest zijn eigen intelligentie. Net zoals jij niet gekozen hebt om uw verzwakte fysieke conditie aangezien je een risicopatient bent... Niemand basht op u daarvoor? Hoef je ook niet op uw "dommere" medemens te bashen, iedereen heeft recht op zijn mening.

Trouwens, uw opmerking getuigt ook niet van een bijzondere hoog mentaal talent.
Ik snap die focus op de ouderen niet zo. Het gaat toch om de hele samenleving? Hoe kunnen mensen denken dat alleen ouderen het probleem zijn en dat de hele economie daaraan wordt opgeofferd? Dat begrijp ik echt niet.
lillyswereld schreef:
01-04-2020 14:23
Wat zou je ervan vinden wanneer we 9 oude mensen op een rij zouden zetten en dan jou vragen om daartussen te gaan staan. En dan laten we jullie even lekker Russische roulette spelen. Twee geweren, slechts 1 kogel.
Ja er zal dan iemand sterven , maar toch heel weinig kans dat het net jij bent niet? Veel meer kans dat 1 van de ouderen sterft. Zou je spelen?
Daar zijn wij nu als thuiszorgmedewerkers min of meer toe verplicht hé, we werken bij meerdere cliënten op de zelfde dag en onbeschermd ook naar zieke mensen moeten gaan tussen door. Dus ja, het nut van zwakke ouderen afzonderen heeft helaas ook niet veel zin meer zo :( naar mijn mening . Helemaal afgezonderd van alles en iedereen en dan kom ik langs die net bij een ziek iemand geweest is.
Ik heb een oma van 94 en twee ouders van in de 70. Alledrie zouden ze met liefde 'hun leven geven' als dat iets oploste. Helaas werkt het natuurlijk niet zo.

Als we met zijn allen tegelijk ziek worden, komt de economie net zo goed krakend tot stilstand en overlijden er uiteindelijk denk ik veel meer (en ook veel jongere) mensen dan nu. Ik denk dat vanuit die gedachte de huidige maatregelen zo proportioneel zijn als maar kan.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
01-04-2020 14:43
Ik ben het met je eens en dit mag je inderdaad niet hardop zeggen want iedereen heeft wel een oudere in zijn omgeving die hij liever niet kwijt wil dus mondje dicht.

Ik vind het schrijnend voor al die kinderen die wellicht een jaar over moeten doen. Schrijnend voor al die mensen die hun baan kwijt zijn, hun pas opgestarte bedrijf moeten sluiten en schrijnend voor al die gezinnen die opgesloten zitten met kinders met gedragsproblematiek en andere psychische klachten. Ik stel ook vragen bij middel en kwaal.
En dat doe ik inderdaad ook wel eens hardop én kom erachter dat dit wel degelijk bij heel mensen speelt alleen heel toevallig bijna niét op dit forum. Heel geinig altijd.

De andere kant is natuurlijk dat je kinderen het ook niet aan wilt doen dat hun ouders overlijden of erger nog, andersom.
Ik weet dus ook niet precies wat wijsheid is maar ik kan een heel end met je mee.

De ouderen (ik zal maar geen oudjes meer typen want dat schijnt ook niet meer te mogen) in mijn omgeving zijn relaxed. De slogan is toch vooral: "ach mens, ik mot toch ergens aan dood gaan".
Ik vind oudere mensen over het algemeen ook behoorlijk nonchalant omgaan met de regels. Maar dan nog, ik ben blij dat ik in deze tijd geen Rutte ben of viroloog of ziekenhuisdirecteur. Dat wel.
De ouderen hebben daar allemaal geen schuld aan en ze isoleren is niet de oplossing voor het probleem dat corona heet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is een poging tot iets van 1 april grap toch?
Toch?

Zo niet...
Op de ic 's liggen vooral mensen onder 50.
Meer mannen dan vrouwen tot nu.
Meer met overgewicht dan zonder.

Als je de ouderen het corona virus massaal laat krijgen dan is daar geen zorg voor.

Maar ach anders was die 81 jarige ook over een paar jaar dood gegaan aan iets anders. Niet iedereen hoeft 100 te worden.

Heb jij je empathie in quarantaine gedaan ergens veilig ver weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven