Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wanneer testen na contact met positieve persoon?,

21-04-2021 09:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn dochter is zaterdag in contact geweest met iemand die daarna positief is getest. Ik weet dat je kunt laten testen na 5 dagen maar is dat inclusief de zaterdag? Dus m.a.w. kan zij dan vandaag of moet ze morgen getest worden?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
5 x 24 = 120 uur na het contact ongeveer.

Zaterdag + 5 dagen = donderdag laten teste.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vorige week melding via coronamelder dat ik op zaterdag in contact was geweest met een positief getest persoon en moest me op donderdag laten testen. Mijn dochter is afgelopen zondag in contact geweest en moet zich vrijdag laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en een tip... regel dit telefonisch en niet online. Toen ik het online wilde doen kreeg ik opties op teststraten ver weg, telefonisch kon ik gewoon terecht bij de dichtstbijzijnde. 0800 3035
Sowieso moet je in dit geval telefonisch contact opnemen. Staat ook in de brief die de positief geteste persoon krijgt om aan contacten te geven.
Mag je wel testen als je geen klachten hebt? Of is dit nu veranderd? (Snap er niks meer van)
Ik was namelijk ook met iemand in contact geweest, gebeld, maar heb geen klachten dus geen test.
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
21-04-2021 11:57
Mag je wel testen als je geen klachten hebt? Of is dit nu veranderd? (Snap er niks meer van)
Ik was namelijk ook met iemand in contact geweest, gebeld, maar heb geen klachten dus geen test.
Raar. Toen ik die melding in de corona app kreeg had ik ook geen klachten maar moest me toch echt laten testen.
Bel de GGD :idee:
Alle reacties Link kopieren
Donderdag, want zaterdag wordt gezien als dag 0. Daarnaast gaven ze bij mij aan dat je beter één dag later kan doen dan één dag te vroeg omdat de uitslag dan mogelijk niet betrouwbaar is. Gezien het laatste contact bij mij toen in de avond was, heb ik de test op dag 6 gedaan omdat dag 5 in de ochtend maar een krappe 4,5 dag was.
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
21-04-2021 11:57
Mag je wel testen als je geen klachten hebt? Of is dit nu veranderd? (Snap er niks meer van)
Ik was namelijk ook met iemand in contact geweest, gebeld, maar heb geen klachten dus geen test.

Dat is echt al een hele tijd veranderd. Na contact moet je in quarantaine, na 5 dagen mag je laten testen en ben je dan negatief mag je weer uit de quarantaine.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-04-2021 13:15
Dat is echt al een hele tijd veranderd. Na contact moet je in quarantaine, na 5 dagen mag je laten testen en ben je dan negatief mag je weer uit de quarantaine.
Precies dit. Via de app komt de melding vrij laat, dus ik hoefde maar 1 dag in quarantaine. In de ochtend testen, 's avonds de uitslag.
Mijn dochter werd gisteren gebeld door een vriend waar ze zondag mee heeft gewandeld en die maandag positief testte. Zij zit nu in quarantaine en wordt vrijdag getest.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk, dank jullie wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven