Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wanneer verwacht je gevaccineerd te worden?

20-12-2020 22:25 101 berichten
De volgorde wordt bepaald door een aantal factoren. Eerst mensen in de zorg, dan kwetsbaren, dan...

Wanneer ben jij aan de beurt denk je? Gezien je beroep, leeftijd, gezondheid?

Edit: shit. Het eerste veld was de titel, niet de eerste optie kennelijk. Kan dat gefixt worden?

Meteen in januari of februari

Totaal aantal stemmen: 192

Nog voor de zomer in maart, april, mei (29%)
In de zomer in juni, juli, augustus (25%)
Daarna pas... (46%)
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 20-12-2020 22:30
21.59% gewijzigd
elmoni schreef:
21-12-2020 09:03
Ik werk in de zorg, daardoor zal ik als 1 van de eerste in aanmerking komen voor het vaccin. Echter weiger ik de pfizervaccinatie ivm verschillende allergieen die ik heb. Als ik kan kiezen dan zou ik voor de jansen vaccinatie of tbc vaccinatie gaan. Ik merk dat veel collega's er ook zo over denken. De vaccinatiebereidheid is in de zorg niet heel hoog.
tbc beschermt niet tegen corona, het maakt alleen je afweer wat sterker. Bovendien kun je tbc nu toch al gewoon halen als je dat effect wil bereiken?
Gezien het weigergedrag van zorgpersoneel kunnen ze beter gewoon starten met mensen die wél die vax willen. Die moeten nu wellicht maanden wachten door dat getrut van die antivaxtypes in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-12-2020 09:07
Heel eerlijk krijg ik steeds minder vertrouwen in de zorg door dit soort gedrag. Ook met dat mondkapjes weigeren trouwens toen ze al lang en breed door iedereen gekocht konden worden. Hoorde een paar weken terug nog van iemand wiens moeder in 'n WZC zit dat ze daar ook nog zonder mondkapje handelingen binnen de 1,5 meter uitvoeren. En het dan gek vinden dat corona massaal toeslaat in die tehuizen... Ze zouden zorg personeel beter op moeten leiden, want blijkbaar mist er toch wat essentiele kennis.

Ja je kan je vertrouwen in de zorg wel verliezen maar je bent er toch aan overgeleverd



Ik was ook weer zo verdrietig na een discussie met een collega afgelopen weekend over die vaccinatie, ik zei je hebt toch ook de kinderziektes gedaan?
Nee ook niet bleek


Nou die werkt dan als verpleegkundige in een ziekenhuis. Heel verdrietig
Krijgen die hun diploma's bij een pakje boter?
Als zorgpersoneel massaal vaccinaties weigert dan zit er toch iets niet goed in die opleidingen die ze volgen.
En dan wel klagen over hun salaris....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben werkzaam in de zorg. Dus hoop het vaccin snel te krijgen.
Was eerst huiverig omdat ik nog nooit de griep heb gehad.
Maar ik ben er nu klaar mee en ik denk...liever het vaccin dan doodgaan ) of iemand besmetten) aan corona .
.....
Alle reacties Link kopieren
Hier gehandicaptenzorg, dus ook vlot aan de beurt. Ik neem het vaccin zeker, hoewel ik hem liever aan mijn oude vadertje geef. Zelf heb ik Corona gehad, en zit ik niet in een risicogroep, mijn vader wel, dus het voelt een btje dubbel om straks eerder dan hem aan de beurt te zijn.

Binnen mijn werk overwegend positieve geluiden overigens. Ik ben er zelf heel bewust open in, heb vertrouwen na me goed verdiept te hebben, en ga graag in gesprek over bezwaren en meningen. Je merkt gewoon dat er veel mensen niet goed op de hoogte zijn, en zich nog niet zo goed hebben ingelezen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-12-2020 09:14
Krijgen die hun diploma's bij een pakje boter?
Als zorgpersoneel massaal vaccinaties weigert dan zit er toch iets niet goed in die opleidingen die ze volgen.
En dan wel klagen over hun salaris....
Het is handig om niet te veel op de koppen in de media af te gaan, de meeste mensen in de zorg laten zich wel vaccineren.
En verder zijn zorgmedewerkers net mensen, die ook hun twijfels en onzekerheden mogen hebben.
Ik werk in de zorg én val in de risico groep, dus ik hoop binnen drie maanden gevaccineerd te zijn.

Twee van mijn familie leden werken in de zorg: de ene neemt het vaccin wel, de andere niet(wantrouwen ivm snel klaar zijn van het vaccin).

Twee huisartsen waar ik voor werk, nemen het vaccin ook.
redbulletje schreef:
21-12-2020 09:14
Krijgen die hun diploma's bij een pakje boter?
Als zorgpersoneel massaal vaccinaties weigert dan zit er toch iets niet goed in die opleidingen die ze volgen.
En dan wel klagen over hun salaris....
Dit slaat natuurlijk nergens op.

Net als alle andere Nederlanders wordt er kritisch na gedacht over wel of niet laten vaccineren en dat mag.

Diploma bij een pakje boter raakt in dit verhaal kant nog wal en staat al helemaal los van de wens tot een hoger salaris.
Werk in de zorg en zit in de risico groep. Maar heb ook allergie en dus pfizer is niet geschikt. Ik sla sowieso liever over. T gaat allemaal veel te snel en er is niks over de lange termijn bekend.
Ik ben niet tegen vaccinaties. Reis de wereld rond dus heb al genoeg vaccinaties gehad. Maar wil geen proefpersoon zijn
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-12-2020 09:10
Gezien het weigergedrag van zorgpersoneel kunnen ze beter gewoon starten met mensen die wél die vax willen. Die moeten nu wellicht maanden wachten door dat getrut van die antivaxtypes in de zorg.
Mensen in de zorg die niet staan te springen om deze vaccinatie, hoeven niet persee antivaxxers te zijn.
Beginnen met iedereen die m graag wil, heb ik ook geopperd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ze hadden in Nederland ook gewoon met de kwetsbaren/ouderen moeten beginnen. De zorgsector voorrang geven had leuk geweest als ze hem dan ook echt zouden nemen. Nu blijven ze nog een risicofactor voor hun patienten. Als 20% van de verzorgenden 'm niet neemt, halen ze het virus nog het verpleeghuis binnen. En als de ouderen minder antistoffen opbouwen dan hebben ze dus nog prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder de 30 en gezond, dus ik sta helemaal achteraan. Ik hoop in elk geval in 2021 die vaccinatie te krijgen en duim dat ik met de zomer gewoon lekker op vakantie kan, maar we moeten het nog maar zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jong maar chronisch ziek en in de zorg, dus denk bijtijds aan de beurt te zijn. Maar ik ben ook allergisch, dus geen idee nog wat dit gaat betekenen..
redbulletje schreef:
21-12-2020 09:14
Krijgen die hun diploma's bij een pakje boter?
Als zorgpersoneel massaal vaccinaties weigert dan zit er toch iets niet goed in die opleidingen die ze volgen.
En dan wel klagen over hun salaris....
Het merendeel van de artsen, iets onder de 90 procent, laat zich gewoon inenten. Dus daar zit het niet.
semmy1986 schreef:
21-12-2020 10:38
Werk in de zorg en zit in de risico groep. Maar heb ook allergie en dus pfizer is niet geschikt. Ik sla sowieso liever over. T gaat allemaal veel te snel en er is niks over de lange termijn bekend.
Ik ben niet tegen vaccinaties. Reis de wereld rond dus heb al genoeg vaccinaties gehad. Maar wil geen proefpersoon zijn
Als je aan de beurt bent zijn er al zoveel gevaccineerd dat je je moeilijk een proefpersoon kan noemen. Heb je ooit stil gestaan bij lange termijn effecten van andere vaccins?
beetjegek schreef:
21-12-2020 08:01
Er komen geen festivals en feestjes, dan zou dat nu allemaal al georganiseerd moeten worden en ze weten nog niks over hoe het zal gaan in de zomer.
Als er op een zeker moment (in de zomer ofzo) groen licht komt, moet jij eens opletten hoe snel feestjes en evenementen uit de grond gestampt kunnen worden.
redbulletje schreef:
21-12-2020 09:10
Gezien het weigergedrag van zorgpersoneel kunnen ze beter gewoon starten met mensen die wél die vax willen. Die moeten nu wellicht maanden wachten door dat getrut van die antivaxtypes in de zorg.
Het zou inderdaad zonde zijn als heel januari er maar druppelsgewijs ingeënt wordt omdat de verpleegkundigen massaal en hysterisch twijfelen aan het vaccin. Ik zou hun vakbond nu een ultimatum bieden: morgen willen we weten hoeveel van je leden zich gaat laten inenten, zo niet dat gaan we gelijk over op de 60-jarigen, en ook als het er minder zijn dan 80% :)
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
21-12-2020 13:18
Het merendeel van de artsen, iets onder de 90 procent, laat zich gewoon inenten. Dus daar zit het niet.
Dat maakt het ook juist zo bijzonder dat de verpleging wel twijfelt. De mensen die ervoor opgeleid zijn onderzoek te doen, papers te lezen en te begrijpen en op waarde te schatten, nemen het vaccin wel en de mensen die deze kennis allemaal niet op hebben gedaan die nemen hem niet. En bovendien eisen ze ook nog dat de overheid meer wetenschappelijke informatie publiceert. Beetje vreemd wel toch.
Als de automonteur zegt dat onderdeel x vervangen moet worden en alle automonteurs zouden dat ook doen in een soortgelijke situatie en ik zeg dat het niet hoeft, want ik heb er ook verstand van, omdat ik vorig jaar een auto van Lego in elkaar heb gezet, dan verklaart iedereen me ook voor gek toch.
polydox schreef:
21-12-2020 13:18
Het merendeel van de artsen, iets onder de 90 procent, laat zich gewoon inenten. Dus daar zit het niet.
Klopt, het lijkt vooral bij het lager opgeleide personeel voor te komen dat ze vaccinatieschuw zijn.
kadanz schreef:
21-12-2020 13:52
Het zou inderdaad zonde zijn als heel januari er maar druppelsgewijs ingeënt wordt omdat de verpleegkundigen massaal en hysterisch twijfelen aan het vaccin. Ik zou hun vakbond nu een ultimatum bieden: morgen willen we weten hoeveel van je leden zich gaat laten inenten, zo niet dat gaan we gelijk over op de 60-jarigen, en ook als het er minder zijn dan 80% :)
Mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik duitsland schijnen ze te starten met de kwetsbare groepen

Dat lijkt mij ook het meest logisch, starten met de groepen waaruit de meeste ziekenhuisopname’s volgen
BrightonRock schreef:
21-12-2020 14:46
Dat maakt het ook juist zo bijzonder dat de verpleging wel twijfelt. De mensen die ervoor opgeleid zijn onderzoek te doen, papers te lezen en te begrijpen en op waarde te schatten, nemen het vaccin wel en de mensen die deze kennis allemaal niet op hebben gedaan die nemen hem niet. En bovendien eisen ze ook nog dat de overheid meer wetenschappelijke informatie publiceert. Beetje vreemd wel toch.
Als de automonteur zegt dat onderdeel x vervangen moet worden en alle automonteurs zouden dat ook doen in een soortgelijke situatie en ik zeg dat het niet hoeft, want ik heb er ook verstand van, omdat ik vorig jaar een auto van Lego in elkaar heb gezet, dan verklaart iedereen me ook voor gek toch.
Misschien typisch een geval van ‘a little bit of knowledge is a dangerous thing’.
Ik merk het in mijn werk ook, het niet-technisch personeel heeft meestal de grootste bedenkingen...
Ik vermoed dat ik pas als een van de laatsten mag gaan. Het zij zo. Ik houd me tot die tijd maar gewoon heel goed aan de maatregelen (en daarna ook nog wel).
-Livia- schreef:
21-12-2020 08:56
Ik vind dat zo bizar. Jullie zien dagelijks wat voor ellende dit virus aan kan richten, en dan nog niet willen vaccineren? Heb jij enig idee waar die weerstand vandaan komt? Weigert men ook massaal de griepprik?
Ik vind dat ook opvallend. Het heeft in elk geval niets te maken met meer kennis van vaccins of wetenschap. Waarom er juist opvallend veel mensen in de zorg een vaccin weigeren weet ik ook niet. Ik weet ook van een aantal mensen in de zorg dat ze minder strikt zijn met bezoek/1.5 meter afstand houden dan bijv. kantoormensen die al maanden thuis werken. Dat kon ik voor mijzelf nog wel verklaren uit dat mensen die in de zorg werken "een socialere aard" hebben (als in: graag de hele dag omringd zijn met veel mensen). Maar waar de scepsis t.o.v. de vaccins vandaan komt? Scepsis ten opzichte van wetenschap in het algemeen wellicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven