Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat als je als ouders ziek word, hoe zorg je dan voor je kle

18-03-2020 22:02 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je als ouders zo Ziek word dat je niet voor je kleine kinderen kan zorgen. Hoe vang je dat op.. Met de gewone griep kan je nog wel iemand vinden maar nu met die corona is dat toch een stuk lastiger
granny71 schreef:
19-03-2020 12:19
Al je woorden stralen dikke stress uit.
Jullie zijn met zijn tweeen. Hoe denk je dat alleenstaande ouders dit oplossen?
Roeien met de riemen die je hebt en als de boot lek is hozen alsof je leven er vanaf hangt
Ik zou niet weten waarom mijn woorden stress uitstralen. Ik leg gewoon de situatie uit, ik ervaar daar verder geen stress over. Misschien dat anderen het zien als stress omdat ze zelf in zo'n situatie gestrest zouden zijn, ik niet in ieder geval. Ik ga er namelijk niet vanuit dat we allebei zo ziek worden dat we opgenomen moeten worden.

En hoe alleenstaande ouders dit oplossen geen idee. Die hebben misschien wel familie waarbij ze terecht kunnen. Mijn moeder was ook alleenstaand (mijn vader is heel jong overleden), en de enige die ze had waren haar ouders. Als die er niet waren geweest, had ze ook geen andere oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
19-03-2020 12:28
Ik zou niet weten waarom mijn woorden stress uitstralen. Ik leg gewoon de situatie uit, ik ervaar daar verder geen stress over. Misschien dat anderen het zien als stress omdat ze zelf in zo'n situatie gestrest zouden zijn, ik niet in ieder geval. Ik ga er namelijk niet vanuit dat we allebei zo ziek worden dat we opgenomen moeten worden.

En hoe alleenstaande ouders dit oplossen geen idee. Die hebben misschien wel familie waarbij ze terecht kunnen. Mijn moeder was ook alleenstaand (mijn vader is heel jong overleden), en de enige die ze had waren haar ouders. Als die er niet waren geweest, had ze ook geen andere oplossing.
Sommige alleenstaande ouders hebben echt geen vangnet.
Je moeder was niet alleenstaand tijdens een pandemie. Nu zijn mensen bang dat ze een virus binnen halen als ze andermans kinderen (die uit een gezin komen waar het virus heeft toegeslagen) op te vangen ivm hun eigen gezondheid.
Ik vermoed niet dat dat speelde in de tijd dat jouw moeder alleenstaand was.
Friezin71 schreef:
19-03-2020 00:34
Mensen laten je kinderen niet in de steek, echt niet.
Nummer*Zoveel schreef:
19-03-2020 07:07
Ik zou zonder twijfel kind(eren) van een buurvrouw opvangen als de buurvrouw zelf niet voor ze kan zorgen, ook in tijden van Corona. Je laat kinderen toch niet aan hun lot over?
Nou, ik zou toch wel echt huiverig zijn en serieus dienst weigeren. Zou het juist enorm riskant vinden.
Th∅rdis schreef:
19-03-2020 09:48
Hoezo niet? In geval van geen fijne familie snap ik dat je ze daar niet brengt, maar geen een vriendin of vriend of tante of achterbuurvroiw die je kunt bellen? Zelfs al kennen ze de kinderen niet echt bijvoorbeeld?
Lijkt me voor zowel de kinderen als degene die ze op moet gaan vangen niet wenselijk.
Rosanna1985 schreef:
19-03-2020 03:37
Geloof je echt dat die buurvrouw dat zal willen doen als er in je gezin met zekerheid corona is vastgesteld? Ik alvast niet!

Dit dus.
Hanaa schreef:
19-03-2020 14:12
Sommige alleenstaande ouders hebben echt geen vangnet.
Je moeder was niet alleenstaand tijdens een pandemie. Nu zijn mensen bang dat ze een virus binnen halen als ze andermans kinderen (die uit een gezin komen waar het virus heeft toegeslagen) op te vangen ivm hun eigen gezondheid.
Ik vermoed niet dat dat speelde in de tijd dat jouw moeder alleenstaand was.
En dit ja. Ik weet niet of kleine kinderen juist extra grote besmettingshaarden zijn met corona, maar ik blijf er uit voorzorg sowieso al bij uit de buurt. Laat staan dat ik ze ook nog op zou moeten vangen en het virus dus in huis halen. Ik moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
19-03-2020 18:00
Lijkt me voor zowel de kinderen als degene die ze op moet gaan vangen niet wenselijk.




Dit dus.



En dit ja. Ik weet niet of kleine kinderen juist extra grote besmettingshaarden zijn met corona, maar ik blijf er uit voorzorg sowieso al bij uit de buurt. Laat staan dat ik ze ook nog op zou moeten vangen en het virus dus in huis halen. Ik moet er niet aan denken.
En dan blijft dus de vraag: wie gaat ze dan wel opvangen als de alleenstaande ouder opgenomen moet worden??
Nehemah schreef:
19-03-2020 18:00
Lijkt me voor zowel de kinderen als degene die ze op moet gaan vangen niet wenselijk.




Dit dus.



En dit ja. Ik weet niet of kleine kinderen juist extra grote besmettingshaarden zijn met corona, maar ik blijf er uit voorzorg sowieso al bij uit de buurt. Laat staan dat ik ze ook nog op zou moeten vangen en het virus dus in huis halen. Ik moet er niet aan denken.
Maar er bestaan ook sociale mensen met gezond verstand!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de opheldering NZ.
Hanaa schreef:
19-03-2020 18:39
En dan blijft dus de vraag: wie gaat ze dan wel opvangen als de alleenstaande ouder opgenomen moet worden??
Normaal gesproken wil ik op zich nog best mee denken, maar in het geval van corona-virus (of andere gezondheids/veiligheidsrisico's) kijk ik toch eerst naar mezelf en mijn dierbaren. Dus dat is -hoe hard ook-, niet mijn probleem en niet mijn zorg.
Th∅rdis schreef:
19-03-2020 19:13
Maar er bestaan ook sociale mensen met gezond verstand!
Ik denk dat het juist raadzaam is om geen onnodige risico's te nemen. Dat wordt ook juist overal aangeraden. En ik ga het lot echt niet tarten en de ellende opzoeken door bewust extra risico op besmetting te lopen door het in huis te halen.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
19-03-2020 11:58
Maar zó eng en gevaarlijk is dat virus toch ook weer niet dat je daarom geen kinderen wil opvangen?
Alleen maar 627 doden op 1 dag tijd vandaag in Italië. De begrafenisondernemers kunnen het niet meer bolwerken en maken in allerijl kisten bij. De doden blijven soms dagenlang thuis liggen omdat geen enkele begrafenisondernemer ze kan komen ophalen. Echt niet eng hoor. Het is een kuchje.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
19-03-2020 10:28
vrienden, kennissen,collegae.
Werk hebben we allemaal, maar als in onze kring mensen in nood zitten helpen we ze wel.

Dan is ons werk echt wel een stuk minder belangrijk, tenzij iedereen die jullie kennen in de zorg zit.
Dat lijkt me stug.

Echt helemaal niemand?
Dan ben je in het dagelijks leven toch ook al geïsoleerd ?

Wat als jullie beiden een auto ongeluk krijgen, of als 1 van de twee word opgenomen?
Wat als jullie autopech hebben vlak voor sluitingstijd van de opvang en je zit samen in de auto?
Wat als jullie onverhoopt komen te overlijden?

:hug:


Wij zitten ook in die situatie en ik krn eerlijk gezegd wel meer stellen voor wie dat geldt.

Dat wil niet zeggen dat wij geisoleerd leven of geen vrienden hebben, maar we hebben geen vrienden of familie die onze kinderen in hun gezin kunnen opnemen ala ons wat overkomt.

Soms loopt het leven zo. Wij gaan niet zo vaak met z'n tweeën op pad en áls we dat doen dan ben ik me er zeer
bewust van dat we geen ongeluk moeten krijgen. Gelukkig is de kans dat je beiden dood gaat in de periode dat je kinderen klein zijn, bijzonder klein.
Rosanna1985 schreef:
21-03-2020 02:51
Alleen maar 627 doden op 1 dag tijd vandaag in Italië. De begrafenisondernemers kunnen het niet meer bolwerken en maken in allerijl kisten bij. De doden blijven soms dagenlang thuis liggen omdat geen enkele begrafenisondernemer ze kan komen ophalen. Echt niet eng hoor. Het is een kuchje.
Nog steeds niet eng voor mij en mijn kinderen en nog steeds geen reden om andere mensen in de kou te laten staan
Alle reacties Link kopieren
Ik weet echt niet wat ik lees. Als vrienden of kennissen of buren of zo goed als wildvreemden geen opvang hebben voor kun kinderen als ze in het ziekenhuis worden opgenomen pas ik met liefde op. Ook als ze corona hebben. Gelukkig denken de meeste in mijn omgeving er zo over.
Alle reacties Link kopieren
Mij houdt het ook wakker hoor. Beide geen échte risicogroep hier, ik wel licht longpatiënt en zwanger overigens.
Heb veel ervaringen gelezen van patiënten en dat klinkt echt heel heftig. Zo hoeft het natuurlijk niet te gaan maar dan ook nog voor kleine kinderen zorgen lijkt me bijna niet te doen. Ik hoop heel hard dat we de dans ontspringen.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
19-03-2020 22:43
Ik denk dat het juist raadzaam is om geen onnodige risico's te nemen. Dat wordt ook juist overal aangeraden. En ik ga het lot echt niet tarten en de ellende opzoeken door bewust extra risico op besmetting te lopen door het in huis te halen.
Als een stel kleine kinderen geen verzorgers hebben, is het wel nodig.

Hier zouden ze welkom zijn (en dan ga ik heel hard duimen dat mijn hele gezin en de logés bij de grote groep die er makkelijk doorheen rollen horen.)
Alle reacties Link kopieren
Maar als je beslist om op te passen op kinderen met corona, dan moet je dus ook jezelf en je hele gezin voor minstens 2 weken volledig isoleren. Ook geen supermarkt e.d. Anders geef je dus het virus door en vallen er weer meer doden. Is dat dan haalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
30-03-2020 16:28
Maar als je beslist om op te passen op kinderen met corona, dan moet je dus ook jezelf en je hele gezin voor minstens 2 weken volledig isoleren. Ook geen supermarkt e.d. Anders geef je dus het virus door en vallen er weer meer doden. Is dat dan haalbaar?
Tuurlijk is dat haalbaar. Wordt vrij veel gedaan nu toch? En je gaat niet per se dood, he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven