Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat doet jouw sportaanbieder?

04-12-2021 23:01 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag las ik dit bericht: https://www.nu.nl/coronavirus/6171172/a ... lk_wrapper

Waar ik benieuwd naar ben: wat doet jouw sportaanbieder, of die van je kind? Sta je nu s ochtends vroeg te fitnessen of baantjes te trekken, moet je kind nu haasten vanuit school naar de voetbal of hockey? Zijn er nog wedstrijden, of niet meer?

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bij ons extra uren overdag beschikbaar gesteld door de sportschool.
Het zwembad propt de komende tijd extra kinderen in klasjes, zodat er geen kinderen achterstand oplopen. En ouders/verzorgers mogen alleen het zwembad in om kind om te kleden.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
De Basic Fit is ma tm vrij open van 7 tot 17 en za en zo van 9 tot 17. De vestiging waar ik sport is normaal 24/7 open. Verder zijn er weer apparaten buiten gebruik vanwege de 1,5 meter. Moet je van te voren reserveren via de app en moet je de QR code en lidmaatschapspasje scannen bij de poortjes. Ik hoop dat ze na 18 december weer langer of gewoon weer 24/7 open mogen zijn.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Sport van dochter, man en mij is alleen in de avonden en alledrie dicht. Sport van zoon is in de ochtend en gaat door.
Ze hebben dus niet iets anders bedacht ofzo.
Alle reacties Link kopieren
En om af te trappen:
Bij oudste is de competitie stil gelegd tot aan de jaarwisseling (zou een wedstrijd zijn). Van de drie trainingen die hij normaal heeft, vervallen er twee omdat ze na 5 uur zijn. De training die overblijft, is op zondagochtend vroeg, maar dat is dus standaard.

Middelste traint normaal 4x per week om 6 uur s avonds (topniveau). Dat gaat nu naar 3x, waarvan 1x doordeweeks met haasten vanuit school en 2x in t weekend. De weekendtraining is in samenwerking met een regionaal trainingscentrum. Geen competitie, die is stilgelegd door de bond net als bij oudste.

Jongste doet een zomersport die nu winterstop hebben. Wel wat recreatief trainen in een gymzaal, dat ligt nu stil. Daarnaast zwemles, op vrijdagavond. Hoe dat gaat verlopen is nog niet duidelijk. Volgende week afzwemmen, daarna nog een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
De manege van mijn dochter geeft de leerlingen instructie mee en dan moeten ze zelfstandig hun opdrachtjes rijden. Er zit nog wel een instructeur bij voor de veiligheid maar die mag niet echt lesgeven. Ze doen het op deze manier omdat de lessen pas om 15.00 uur beginnen en de paarden anders niet allemaal voldoende beweging kunnen krijgen (als ze maar 2 lessen kunnen doen).
Alle reacties Link kopieren
Mijn hardloopschoenen zijn 24/7 beschikbaar. Ideaal.
ca726647543 wijzigde dit bericht op 04-12-2021 23:11
1.96% gewijzigd
Sport van kind is nu eerder.
Maar van mij mag ze niet gaan.
Vind haar bubbel met klasgenoten al groot genoeg. geen zin in nog teamgenoten van tig andere scholen
(Werk zelf in de zorg en een quarantaine voor mij is niet echt iets waar mijn collega's blij van zouden worden)
Zelf fiets ik en loop ik hard, dat kan op ieder moment, volledig corona-proof.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik zelf wel blij dat de bond in geval van oudste en middelste besloten heeft de competitie stil te leggen als er niet getraind kan worden. Dat biedt verenigingen ook om de trainingen te verplaatsen naar wedstrijdmomenten in t weekend. Kun je wel sporten in de beperkte bubbel van de club, maar zonder alle verplaatsingen die je hebt met wedstrijden. Plus dat blessures zo ook beperkt worden.
Alle reacties Link kopieren
Dochter haar beide sporten zijn naar een eerdere tijd vervroegd, redt ze niet altijd ivm school, en deels naar het weekend.
Ze hebben hun best gedaan.

Mijn sportschool sluit gewoon om 17.00 uur en de lessen van overdag waren er al.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
04-12-2021 23:10
De manege van mijn dochter geeft de leerlingen instructie mee en dan moeten ze zelfstandig hun opdrachtjes rijden. Er zit nog wel een instructeur bij voor de veiligheid maar die mag niet echt lesgeven. Ze doen het op deze manier omdat de lessen pas om 15.00 uur beginnen en de paarden anders niet allemaal voldoende beweging kunnen krijgen (als ze maar 2 lessen kunnen doen).
En dit is na 17 uur?
Bijzondere oplossing. Onveilig ook, om kinderen zelf maar wat aan te laten klooien met paarden.
Alle reacties Link kopieren
Hier proberen ze de trainingen voor de teamsport te vervroegen, maar veel ouders kiezen er toch voor om de kinderen niet te laten trainen. De wedstrijden gaan de afgelopen weken ook al vaak niet door, vanwege te veel besmettingen.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 05-12-2021 00:22
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-12-2021 00:17
En dit is na 17 uur?
Bijzondere oplossing. Onveilig ook, om kinderen zelf maar wat aan te laten klooien met paarden.
Ik vind het ook apart maar kennelijk hebben alle maneges in de buurt dit afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
05-12-2021 00:21
Ik vind het ook apart maar kennelijk hebben alle maneges in de buurt dit afgesproken.
Aan jou om je kind daar aan mee te laten doen.

Mijn kind zou toch echt niet zonder instructice mogen rijden. Beetje poetsen en knuffelen prima, maar niet rijden.

En ergens kan ik ook niet goed geloven dat een goede manege dat wel doet.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 05-12-2021 00:26
10.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-12-2021 00:24
Aan jou om je kind daar aan mee te laten doen.

Mijn kind zou toch echt niet zonder instructice mogen rijden. Beetje poetsen en knuffelen prima, maar niet rijden.
Ze staan er wel bij in de bak. Ik vind het geen probleem. Het is een ervaren groep.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
05-12-2021 00:25
Ze staan er wel bij in de bak. Ik vind het geen probleem. Het is een ervaren groep.
Wat een onzin.
Er bij staan in de bak mag wel, maar instructie geven niet?

Vaag verhaal.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-12-2021 00:28
Wat een onzin.
Er bij staan in de bak mag wel, maar instructie geven niet?

Vaag verhaal.
Het gaat toch echt zo. Ik mag zelf niet meer mee, maar dit kreeg ik gemaild en hoorde ik van mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik t inderdaad ook gehoord van meiden hier in de buurt die paardrijden.

Volley van mijn dochter is met een kwartier ingekort zodat ze om 5 uur klaar zijn.

Mijn sportschool geeft de avondlessen nu deels in de middag en is in t weekend de hele dag open ipv alleen de ochtenden.

Mij andere sport is al 1,5jr niet wat en ligt nu ook weer stil :| ben benieuwd of ik er nog wat van bak als t ooit weer kan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn sportschool heeft de openingstijden verruimd. Maandag tot en met vrijdag 7-17. Zaterdag 7-12 en zondag 9-11. Ik ben al een paar keer om 7 uur gegaan en dat bevalt in combi met thuis werken erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaan de wedstrijden wel door, maar de trainingen alleen voor de jongste groepen en dan op de woensdagmiddag. Ook al gemopper gehoord over wel wedstrijden en niet trainen en over de bubbels. Ik vind het lastig. Niet sporten is ook niet fijn of goed, maar dit is ook niet alles.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste heeft nu training op vrijdagmiddag van 15.30 tot 17.00 (voetbal) en vanmorgen de laatste wedstrijd voor de winterstop (B categorie) en nu duimen dat een ander team verliest volgende week dan zijn ze weer kampioen ;-)

En de jongste heeft nu training op de woensdag middag ook van 15.30 tot 17.00 maar geen wedstrijden meer (A categorie)

Prima opgelost zo op de wedstrijden van de jongste na
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-12-2021 00:24
Aan jou om je kind daar aan mee te laten doen.

Mijn kind zou toch echt niet zonder instructice mogen rijden. Beetje poetsen en knuffelen prima, maar niet rijden.

En ergens kan ik ook niet goed geloven dat een goede manege dat wel doet.
Blijkbaar gaat het in veel maneges zo, ik hoorde het ook van familie.
Waarom zou een goede manege dat niet zo doen ? Ik zie niet in wat er gevaarlijker zou zijn aan vrij rijden dan aan rijden met instructie. Er staat iemand bij, die zal in geval van nood echt wel ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Onze manege doet hetzelfde.
Wel alleen bij de ervaren groepen.
Gelukkig rijden onze dochters al geruime tijd en vallen ze onder de ervaren groep.
Gisteren hebben ze dan ook zelfstandig gereden, de instructice stond buiten de bak.
Ze weten zelf prima hoe en wanneer ze moeten draven en galopperen.
Alle reacties Link kopieren
Zwemles is vervroegd 1,5 uur en ingekort naar 45 min

Turnen is naar weekend gegaan. Dat laatste is nog wel wat geregel geweest (ik zit in bestuur). Assistent Leidsters zijn jongen meiden die weekend vaak wel wat te doen hebben en de zalen moesten geregeld worden. Uiteindeljjk gelukt en dat is wel fijn voor de sportende kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven