Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat ga jij kopen als je 'winkel' weer open is?

14-01-2021 20:25 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij winkel kan je zelf een winkel invullen.

Ik wil naar de action voor een flinke portie dingen die je niet nodig hebt maar nu gemist hebt.

En naar de Hema voor nieuwe washandjes. Bestel niet online wil gewoon voelen kijken enzo

En jullie?
Ik heb op dit moment niks nodig wat ik online niet zou kunnen kopen. Maar o, wat zou ik toch graag weer even door het tuincentrum willen wandelen! Het is echt mijn 'happy place'. Liefste nog met open horeca en met de kinderen bij me. Een klein uitje met veel quality time voor elkaar, dat mis ik. :heart:

Kapper zou fijn zijn zodat ik niet zelf hoef te rommelen met haarverf, maar helaas ben ik grijs aan de slapen en aan de haargrens en heb nu echt een rand van grijs rond mijn hoofd :facepalm: Dus moet er toch weer aan.

Voordeel: deze lockdown helpt me enorm goed aan mijn goede voornemens (geld besparen) te houden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Kleding gaat online uitstekend, dus daarvoor hoef ik niet.

Heb wel e.e.a. Nodig van Ikea voor de nieuwe kamer van zoon, maar niet alle producten zijn online te bestellen.

En de bouwmarkt.
Verf nodig voor kozijnen. Maar moet echt live kijken omdat ik dezelfde kleur wil als die er nu op zit (door vorige bewoners aangebracht).

Zwemmen en monkey town met peuter.

En ik wil ergens koffie drinken en uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je even? ;-)

Wij zijn verhuisd 2 dagen na lockdown nr 2.

Ik heb op de valreep die laatste avond een bed bij Ikea gekocht voor onze dochter (want dat bed hadden we weggegooid bij de vorige verhuizing en we sliepen toen een tijdje in een vakantiewoning)

Sommig dingen hebben we besteld online maar ik wil het kunnen zien en voelen en dubben en overleggen en kopen.

Dus lampen(! Nog iets van 10 🙈)
Garderobe, bank, raambekleding, salontafels, barkrukken, garderobekasten (pax van Ikea x 3) keukenrolhouder pollepels afwasteilen afdruiprek, nieuwe pannen, placemats, boekenkasten, planten en plantenbakken, and so on. En oh ja... de praxis open zou ook heel handig zijn 🙈🤬 zo niet handig met verhuizen ook al is er click en collect.
Alle reacties Link kopieren
Oh noooo verhuizen en lockdown is een ramp niet even snel wat halen veel dingen flinke bezorgkosten hopeloos.
Kapper, tuincentrum, en op pad voor schilderijen.
Alle reacties Link kopieren
Kapper voor het hele gezin.

Sporten.

Bieb.

En hopelijk is mn favoriete biologische kweker in t voorjaar weer open zodat ik verder kan in de tuin.

Oa door corona gaat het financieel slecht, dus verder geen realistische wensen hier... als er weer meer geld is; kleding shoppen voor mezelf en vriend, terrasjes/ uit eten, spulletjes van Ikea om de kinderkamers op te knappen. Gek genoeg kan ik niet veel andere dingen bedenken, al aardig gewend aan weinig geld hebben...
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
15-01-2021 07:47
Heb je even? ;-)

Wij zijn verhuisd 2 dagen na lockdown nr 2.

Ik heb op de valreep die laatste avond een bed bij Ikea gekocht voor onze dochter (want dat bed hadden we weggegooid bij de vorige verhuizing en we sliepen toen een tijdje in een vakantiewoning)

Sommig dingen hebben we besteld online maar ik wil het kunnen zien en voelen en dubben en overleggen en kopen.

Dus lampen(! Nog iets van 10 🙈)
Garderobe, bank, raambekleding, salontafels, barkrukken, garderobekasten (pax van Ikea x 3) keukenrolhouder pollepels afwasteilen afdruiprek, nieuwe pannen, placemats, boekenkasten, planten en plantenbakken, and so on. En oh ja... de praxis open zou ook heel handig zijn 🙈🤬 zo niet handig met verhuizen ook al is er click en collect.
Mijn schrikbeeld! Wij verhuizen over anderhalve maand. De IKEA pax die we op het oog hebben is (online) niet leverbaar. Dus we zitten te hopen dat de winkels en distributie centra voor die tijd weer open gaan.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Een ringetje voor een sleutelbos. Die van mij heeft het begeven en touw en ijzerdraadjes werkt niet echt wanneer je veel sleutels hebt..
Alle reacties Link kopieren
Dan voorzie ik grote problemen als de winkels weer opengaan en nog niet iedereen is ingeënt.

Ik vind het dan ook een domme maatregel. Iedereen zit zich lekker te maken thuis dus gaan de winkels open dan volgt grote overcompensatie.

En helpen doet het totaal niet want mensen zoeken toch manieren om eruit te gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Qua winkelen valt het hier ook wel mee. Ik zal in het voorjaar wel nieuwe kleding nodig hebben, want 10 kilo lichter dan vorig jaar.
Of dat straks nog 10 kilo blijft, valt te bezien. Ik heb met zoveel mensen de afspraak staan om te gaan lunchen, eten, borrelen ect als het weer kan.
Kapper! Uit eten en dagje thermen.
Ikea inderdaad. Ik heb mijn nieuwe matras binnen gekregen begin december en wilde het bed wat ik op het oog heb halen bij Ikea maar was toen niet in de winkel beschikbaar. Daarna wel maar ja toen ging alles op slot.
Bed kost maar 133 euro en ik ga echt geen 50 euro bezorgkosten betalen, daar kan ik een week van eten. Maar ja, ik baal wel want ik kan mijn matras 120 dagen inslapen en dat doe ik nu dus niet omdat het een 160 matras is en ik nu een 140 bed heb.
Dus die matras staat nu te verstoffen. Ik snap ook niet waarom je niet gewoon mag afhalen bij Ikea, dat ging in de zomer ook prima. Gewoon buiten wachten, iedereen netjes op afstand, niets aan de hand. Zou fijn zijn als die optie weer terug komt.

Verder moet ik ook naar de kapper.
Verwijderd
anoniem_641e0e2673b5c wijzigde dit bericht op 15-01-2021 09:03
Reden: Verkeerd gelezen.
94.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
15-01-2021 08:48
Ikea inderdaad. Ik heb mijn nieuwe matras binnen gekregen begin december en wilde het bed wat ik op het oog heb halen bij Ikea maar was toen niet in de winkel beschikbaar. Daarna wel maar ja toen ging alles op slot.
Bed kost maar 133 euro en ik ga echt geen 50 euro bezorgkosten betalen, daar kan ik een week van eten. Maar ja, ik baal wel want ik kan mijn matras 120 dagen inslapen en dat doe ik nu dus niet omdat het een 160 matras is en ik nu een 140 bed heb.
Dus die matras staat nu te verstoffen. Ik snap ook niet waarom je niet gewoon mag afhalen bij Ikea, dat ging in de zomer ook prima. Gewoon buiten wachten, iedereen netjes op afstand, niets aan de hand. Zou fijn zijn als die optie weer terug komt.

Verder moet ik ook naar de kapper.
Omdat het niet mag van de overheid. Geloof mij, IKEA wil graag. Liggen allemaal plannen klaar om het te gaan doen als het mag.
Alle reacties Link kopieren
Niks. We hebben alleen boeken van de bieb die de kinderen graag willen ruilen voor nieuwe, maar verder missen we momenteel niks.
Ik koop sowieso geen spullen die we niet nodig hebben en houd niet van shoppen.
Falathiel schreef:
15-01-2021 09:16
Omdat het niet mag van de overheid. Geloof mij, IKEA wil graag. Liggen allemaal plannen klaar om het te gaan doen als het mag.
Ah oke, dat wist ik niet. Ik vond het al zo gek dat je bij de bouwmarkten wel af kan halen maar bij IKEA niet.
Ik ben in juni verhuisd en vond het zo'n handig systeem toen met dat ophalen. Ik hoop dat het snel weer mag.
Alle reacties Link kopieren
Naar de Action om spullen te kopen die ik niet nodig heb. En naar het tuincentrum. Lang geleden alweer zeg! Bizar. Al zou ik het niet gelijk doen als de winkels open gaan, wel als we gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lekker ergens warme chocomel drinken, ergens gaan lunchen

En de kapper is hier ook hoognodig
Mijn kapper gaat 20 januari weer open, maar nadat hij me eerst bestookte met mailtjes met zijn mening over Corona ( hij was opeens viroloog geworden), en zijn actie om gewoon 20 januari open te gaan, en mondkapjes dat mag iedereen zelf weten, heb ik besloten daar geen klant meer te willen zijn

Dus nu op zoek naar een andere en maar alvast een afspraak maken

Kleding en spullen weinig gekocht deze Corona tijd, maar ook nog niet echt behoefte aan
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
15-01-2021 09:21
Ah oke, dat wist ik niet. Ik vond het al zo gek dat je bij de bouwmarkten wel af kan halen maar bij IKEA niet.
Ik ben in juni verhuisd en vond het zo'n handig systeem toen met dat ophalen. Ik hoop dat het snel weer mag.
Vond ik ook! Ik ben meteen in maart een bureau voor mijn thuiswerkplek gaan halen. Werkte uitstekend met dat tijdslot enzo.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
- planten. Er zijn er een paar gesneuveld en die wil ik graag vervangen. Online bestellen durf ik niet zo goed, omdat ze vaak gehavend schijnen aan te komen.
- een stoel. We zijn vorig jaar verhuisd en het is nog wat leeg hier. Ik heb er een op het oog maar die is nogal duur dus ik wil hem kunnen uitproberen. Sowieso nog wat leuke spulletjes voor in huis. Sinds de kerstversiering weg is vind ik het hier kaal.

Het ergste vind ik dat mijn kind (groep 8) geen open dagen/lessen kan volgen en dus een middelbare school moet uitkiezen zonder dat ze er sfeer kan proeven. Ze vindt het al zo spannend en het is al zo ingewikkeld hier (met lotingen e.d.)
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
15-01-2021 09:20
Niks. We hebben alleen boeken van de bieb die de kinderen graag willen ruilen voor nieuwe, maar verder missen we momenteel niks.
Ik koop sowieso geen spullen die we niet nodig hebben en houd niet van shoppen.
Bieb is toch open voor inleveren en ophalen? Hier wel tenminste, ik ging er vanuit dat dat overal zo is.
Dan zou je eventueel boeken kunnen reserveren ofzo, als ze een specifiek boek willen.
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
15-01-2021 07:47
Heb je even? ;-)

Wij zijn verhuisd 2 dagen na lockdown nr 2.

Ik heb op de valreep die laatste avond een bed bij Ikea gekocht voor onze dochter (want dat bed hadden we weggegooid bij de vorige verhuizing en we sliepen toen een tijdje in een vakantiewoning)

Sommig dingen hebben we besteld online maar ik wil het kunnen zien en voelen en dubben en overleggen en kopen.

Dus lampen(! Nog iets van 10 🙈)
Garderobe, bank, raambekleding, salontafels, barkrukken, garderobekasten (pax van Ikea x 3) keukenrolhouder pollepels afwasteilen afdruiprek, nieuwe pannen, placemats, boekenkasten, planten en plantenbakken, and so on. En oh ja... de praxis open zou ook heel handig zijn 🙈🤬 zo niet handig met verhuizen ook al is er click en collect.
Ja het is absoluut dramatisch. Wij verhuizen over een week. We hebben heel veel online moeten bestellen en álles is anders dan verwacht.

Over praxis kan ik geen goed woord spreken. Order na order gecanceld. Nooit meer praxis hier.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Naar Xenos voor de (chili) knoflookolie. Ik heb altijd een fles in voorraad maar ik gebruik mijn slowcooker nu wat vaker. Dus de laatste fles van de week opengemaakt. Ik red het makkelijk maar ik wil gewoon volodoende hebben zodat ik niet zonder zit.
Alle reacties Link kopieren
Intratuin en evt kringloop voor Kamerplantenpotgrond en sierpotten

Sauna met massage (ik heb t koud en wil opladen) Liever nog sportschool en dat daar de sauna weer open gaat.

Kapper

Ikea
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Kapper
Plantjes
Nieuwe concealer, mijn favoriet is gestopt en niet meer verkrijgbaar. Nu 2 gekocht om te testen. 1 is niets de andere redelijk, maar wil dus veel kunnen testen.

Kleding bestel ik eigenlijk allemaal online en voorlopig nog genoeg. Thuiswerkplek is in april nog onder handen genomen toen we het idee hadden dat het nog wel even kon duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven