Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat haat ik het merendeel van mijn medelanders inmiddels

27-11-2021 09:35 4054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik vast niet de enige ben die inmiddels echt kotst van al die nare, egoïstische, domme, verwende mensen die maar blijven vinden dat maatregelen alleen voor anderen gelden, hierbij een eigen ranttopic.

Voor iedereen die even wil ranten op zijn schijtirritante medemens: leef je uit.



mededeling van de moderators:
Wij vinden het prima dat dit topic gebruikt wordt om stoom af te blazen zolang dingen niet op de man gaan. We lezen mee en grijpen in waar nodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me mateloos aan:
Mensen die "uit verzet" geen mondkapjes dragen, en mondkapjes ook bekpampers oid noemen.
Mensen die de situatie in de ziekenhuizen bagatelliseren, en vinden dat ziekenhuismedewerkers zeuren.
Moederhart-types. :sick:
Mensen die "uit principe" geen vaccinatie willen. Want ze zijn zo kritisch en lekker recalcitrant enzo.
Ouders die opa en oma laten oppassen op hun (ook nog eens snotterende) kleinkind.

Bovenstaande mensen (behalve de moederhart-types) heb ik helaas ook in mijn omgeving. :"-(
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Haten niet echt. Maar wel ben ik klaar met mensen die zeggen 'waarom zou ik vaccineren, IK kom toch niet op de IC'. En dan erachteraan 'ja maar gevaccineerden kunnen ook anderen besmetten maar zelf snappen ze dat blijkbaar niet'.
Oh en als je met bv met die doorberekende modellen van TU Delft komt over de verschillende G-scenario's zeggen: Nou ja, ik vind nou eenmaal toch iets anders. Of, de artsen die ik gesproken heb zeggen wat anders. Aaaaaaarrrggghhhhh :bonk:
mandylion wijzigde dit bericht op 27-11-2021 10:05
2.16% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat vrijwel iedereen momenteel. Mijn algehele staat is agressief, kwaad en totaal moedeloos.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens rustig zeg! Haten nog wel?!.... o_o
Sarai- schreef:
27-11-2021 10:04
Ik haat vrijwel iedereen momenteel. Mijn algehele staat is agressief, kwaad en totaal moedeloos.
Ja hier ook. Ik vind alles en iedereen kut en ik wil geen leven in lockdown. Wat een kutleven is dit.
Alle reacties Link kopieren
Konijn06 schreef:
27-11-2021 10:08
Doe eens rustig zeg! Haten nog wel?!.... o_o
Ik baal ook van de situatie, maar ik haat helemaal niemand. Heb je alleen jezelf maar mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en mensen die roepen dat ze zich niet laten vaccineren want ze zijn zo slank en eten zo gezond en zullen dus ook niet erg ziek worden van Covid.
En mij dan schaapachtig aankijken wanneer ik vertel dat een 30 jarig superslank en supergezondetend kennisje letterlijk doodziek is geweest van Covid en waarschijnlijk nooit meer de oude wordt. Ik denk dat ze mij niet eens geloven, of dat ik overdrijf. :|
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Haat nog niet, maar voor een over het algemeen vreselijk saai en geduldig mens, is mijn lontje nu wel heel kort geworden. De domheid, de agressiviteit, de zelfverheerlijking met hun ‘ wacht maar’ en ‘doe zelf je onderzoek’.

Al die mensen die zeiken over ‘een stok in hun neus’ en dat hun kansenpareltje écht niet gaat testen want paniek….als ze in hun neus kunnen peuteren kan een wattenstaafje ook, Greet op Facebook.

Als ze al die tijd nu eens niet aan complottheorieën en beledigingen zouden besteden, maar aan een cursus spelling en wat vrijwilligerswerk, zou de wereld er een stuk mooier uit zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang geduld gehad met mensen die niet wilden vaccineren, vrij land en zo. Inmiddels ben ik helemaal klaar met deze droeftoeters. Wil je niet prikken, okee ( niet okee, maar okee) maar hou. In godsnaam. Je bek. Met je domme geneuzel over langetermijneffecten. Over het is maar een griepje (Tuurlijk, vertel dat even aan het zorgpersoneel). Over dat je de overheid/wetenschap/pharmaceuten niet vertrouwt en dus geen vaccin neemt. Echt, ik wil het niet meer horen. En ook geen gehuil over discriminatie, buitensluiting en tweedeling. Neem gewoon een prik of last je testen. En stop met zeiken, opruien en rellen.

O, en ik vergeet het allerergste: het constant verdraaien van feiten en cijfers. Als je te dom bent om het te snappen, erken dan in elk geval je domheid en ga je in een hoekje zitten schamen en hou je mond.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me vanaf dag 1 al kapot aan al die mensen die te eigenwijs waren of te dom om zich aan regels te houden. Dankzij al die types duurt het hele gezeur al een eeuwigheid. Dat geldt voor iedereen die zonder afstand in de rij stond bij Primark en Makro, voor alle kerkgangers, die zonder afstand te houden toch perse naar die kerken moesten, voor alle wappies die liepen te protesteren omdat ze zo nodig naar de kapper wilden, voor al die mensen die stiekem feestjes hielden, voor alle mensen die op vakantie wel helemaal los gegaan zijn, terwijl ze hier in NL de brave burger liepen uit te hangen, maar ook voor ál die mensen die continu hun eigen uitzonderingen wisten te bedenken, voor wanneer de regels niet voor hun golden. Ik erger me ook aan het gebrek aan handhaving, het niet verplicht maar optioneel maken van keuzes en allerlei maatregelen die in contradictie met elkaar zijn. Ik erger me aan al die mensen die lopen te janken omdat ze niet konden winkelen of naar de kapper, vooral diegenen die het voor de rest prima voor elkaar hadden. Ik erger me aan al die bazen die thuiswerken, wat prima mogelijk was, toch onmogelijk maakten en kantoorverplichting instelden. Ik erger me eraan dat de regering poldert. Hadden ze vanaf dag een de grenzen dichtgegooid, een strenge lockdown gedaan en gehandhaaft dan was het hele gezeik nu voorbij geweest. Ik erger me dus ook aan de nieuwe maatregelen. Bekend is welke groepen de IC volproppen en bekend is welke groepen de grote besmettingsbronnen zijn. Pas daar de maatregelen aan aan. Die vaccinaties werken, dus gooi die boosters op de turbo en vaccineer ook kinderen, en regel dat die mensen die niet perse Wappie theorieën aanhangen, maar wel angstig zijn en daarom nog steeds geen prik haalden, dit toch gaan doen. De echte eigenwijzen en andere wappies zijn slechts onder dwang over de streep te sleuren, en dat is wettelijk mogelijk, wanneer het een bedreiging voor de volksgezondheid is, en dat is het.

Ik snap best dat in een democratie de regelgeving de meerderheid moet dienen, maar als kinderloze single zonder bubbel heb ik na anderhalf jaar dit gezeik behoefte aan knuffels, liefde en warmte. Van mensen om wie ik geef.

Deze anderhalf jaar heeft mij wel geleerd wat een onvoorstelbare hoeveelheid egoïsten, achterlijken en kleinzieligerds NL heeft. Hoe weinig rekening mensen willen houden met elkaar etc.

Ik heb me wél vanaf dag 1 aan al die kutregels gehouden, zonder uitzondering, zonder foutjes, had iedereen dat gedaan was het gezeik allang voorbij geweest. Was het virus de wereld niet uit, maar was nu wél vrijwel iedereen hier geprikt en hadden we allang geen maatregelen meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
En een beetje gaan liggen zeiken dat het zo koud is in dat vliegtuig waarin je in afwachting van je test even moet blijven, Ja, dat zal wel koud zijn, ja, na je tripje naar godbetert ZUID-AFRIKA. Waar je al niet heen mocht in the first place, omdat een instagrammable vakantie nu eenmaal geen noodzakelijke reis is. Echt, houd je bek.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-11-2021 10:03
Dat snap ik heel goed. Je hebt er geen kloot aan, maar toch: :hug:
Maar wel heel fijn dat je het snapt. Want dat lijkt overal echt te ontgaan. Tanks
Alle reacties Link kopieren
Haten niet, maar ergeren, ja, dat wel. Inderdaad net na de persconferentie weer creatieve oplossingen gaan zitten bedenken hoe ze toch opa en oma met Sinterklaas in huis kunnen hebben.
Dat kortzichtige ge-ikke-ikke-ik. Wel klagen dat het allemaal zo lang duurt maar niet onderdeel van de oplossing willen zijn door je gewoon eens netjes te houden aan wat er van je gevraagd wordt! Aaaargh!

En ondertussen zie ik mijn kinderen zich beter aan de regels houden dan menig volwassene. Dus niks peutergedrag, ronduit asociaal gedrag als je het mij vraagt!
Alle reacties Link kopieren
Ik word vooral een beetje verdrietig en lamlendig van de agressie en boosheid aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
Sarai- schreef:
27-11-2021 10:04
Ik haat vrijwel iedereen momenteel. Mijn algehele staat is agressief, kwaad en totaal moedeloos.
Ik merk dit ook buiten inmiddels, op de weg en in de supermarkt bijvoorbeeld. Je voelt aan alles dat heel veel mensen inmiddels in deze staat verkeren. Hoe vaak ik van de week niet bijna agressief van de weg werd gereden door mijn mensen met een superkort lontje…

Ik begrijp het wel, ik voel me ook ontzettend klote door de hele situatie, maar ik haat niemand. Ik probeer althans die energie te sparen om deze winter enigszins door te komen.

Ik zie ook de mensen in mijn omgeving zich totaal niet meer houden aan de corona-regels. Iedereen heeft wel een reden en niemand lijkt de ernst van de situatie echt serieus te nemen. Of ze nemen het wel serieus maar melden daarna dat ze vandaag toch naar een drukke Intratuin MOETEN. Om moedeloos van te worden. We komen er nooit meer uit zo.

Wie emigreert er met me mee?
Alle reacties Link kopieren
Tegen een vriendin van mij is gezegd Dat als ze nu geen kinderen meer kan krijgen dat ze dan niet mocht huilen want het is volledig haar eigen schuld omdat ze zich heeft laten vaccineren..... Daar wordt ik kwaad van. Wat een lef en domheid zeg... >:-(
Alle reacties Link kopieren
En ik wil gewoon geen leven in lockdown meer. Met studerende kinderen die moedeloos worden en coronagerelateerde psychische klachten hebben, met een vriendin die tijdens corona overleed en we dus een enorme KUTbegrafenis moesten regelen na een KUTsterfbed, na al ruim anderhalf jaar thuiswerken en de puf niet eens meer hebben om me fatsoenlijk aan te kleden want ik zie toch niemand, en dat ik dan op godbetert vrijdagavond fuckingThe Masked Singer zit te kijken met een fles wijn onder handbereik omdat ik de moedeloosheid genadeloos voel toeslaan.

Wel een heel goede fles wijn, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
27-11-2021 09:58
Frustratie van je af typen. Hopelijk valt er ook nog wat te lachen hier. Dat vind ik persoonlijk wel lekker, want sinds een paar dagen zitten de tranen bij mij erg hoog van frustratie en moedeloosheid.
Ik sta er niet zo emotioneel in. Maar ik verbaas me er wel over hoe verstandelijk beperkt mensen zijn op dit gebied.
Alleen als iets echt moet en je er niet onder uitkomt.
Dieptepunt dit gesprek:
Ik werk ergens waar veel niet gevaccineerd en komen die zich niet aan de regels houden.
Gesprek tussen collega's.
Ze bekenden dat ze nog geen vaccinatie hadden, nog 'geen zin' en ze 'houden er niet van als iets moet' en het 'lukt allemaal zo ook nog'.
Mensen met gezinnen thuis, mantelzorgers zieke ouders, etc.
Ja rond de zomer nemen ze de vaccinatie voor de vakantie, lekker zo laat mogelijk.

Mensen lijken totaal niet door te hebben wat er aan de hand is. Ach ze zeuren dus doe je een mondkapje op. Je wil wat leuks doen dan neem je een vaccinatie. Maar liever niet natuurlijk, zo lastig allemaal. Ik vind die manier van denken zo verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst trouwens dat Baudet c.s. bezig zijn met het stichten van een eigen staat (Forumland). Ok zeg: doen, maar dan wel graag aan de andere kant van de planeet. Het liefst op een eiland dat langzaam de zee inzakt. En neem iedereen die op je heeft gestemd mee. Wat een rust zal dat hier geven. Dank u.
mollymalone wijzigde dit bericht op 27-11-2021 10:22
5.68% gewijzigd
De passagiers uit Zuid-Afrika die in het vliegtuig met de besmette mensen hebben gezeten mogen gewoon naar huis. Als je positief getest mag je ook gewoon naar huis, als je geen huisgenoten hebt.

Het gaat hier om mensen die denken dat ze midden een pandemie moeten gaan vliegen. Wie gelooft nou dat die allemaal braaf in quarantaine gaan? Natuurlijk gaan ze dat niet doen. Natuurlijk zit hier iemand tussen die denkt dat al die maatregelen onzin zijn, of iemand die denkt dat hij toch écht even boodschappen moet doen of zijn oude moeder moet gaan begroeten of iemand die écht héééél belangrijk werk heeft en daar echt naar toe moet.

Wie bedenkt dat deze mensen de luchthaven mogen verlaten?

(Een andere forummer had het hier ook al over, maar ik wil het gewoon ook nog even graag zelf zeggen. :) )

En haat/ergernis voelen is inderdaad niet fijn, maar hoe zou ik geen ergernis moeten voelen?

Op mijn werk is "wappie zijn" een prima reden om kantoor te gaan met je laptopje en daar alle verdere regels ook aan je laars te lappen. Ook leuk dus voor de mensen die echt noodzaak hebben om niet thuis te werken, die zitten daar met die wappies die geen raam open willen en geen afstand houden.
MollyMalone schreef:
27-11-2021 10:21
Ik las laatst trouwens dat Baudet c.s. bezig zijn met het stichten van een eigen staat (Forumland). Ok zeg: doen, maar dan wel graag aan de andere kant van de planeet. Het liefst op een eiland dat langzaam de zee inzakt. En neem iedereen die op je heeft gestemd mee. Dank u.

Wat een goed nieuws! Hier word ik iets blijer van. Dat zou echt win-win zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
27-11-2021 10:16
Ik word vooral een beetje verdrietig en lamlendig van de agressie en boosheid aan alle kanten.
Dat is precies wat ik ook wilde schrijven. Ik haat niemand, al heb ik natuurlijk wel ergernissen.
Maar ik word inderdaad heel droevig van de blijkbaar algemene staat van boosheid en zelfs haat waarin veel mensen verkeren. Ik kan er echt verdrietig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik me er in gaan trainen om maar heel lang-zaam te gaan pra-ten te-gen wap-pies, want blijk-baar heb-ben ze moei-te om al-les te be-grij-pen…

Een soort van speciale benadering.
LadyTramp schreef:
27-11-2021 10:21
En ik wil gewoon geen leven in lockdown meer. Met studerende kinderen die moedeloos worden en coronagerelateerde psychische klachten hebben, met een vriendin die tijdens corona overleed en we dus een enorme KUTbegrafenis moesten regelen na een KUTsterfbed, na al ruim anderhalf jaar thuiswerken en de puf niet eens meer hebben om me fatsoenlijk aan te kleden want ik zie toch niemand, en dat ik dan op godbetert vrijdagavond fuckingThe Masked Singer zit te kijken met een fles wijn onder handbereik omdat ik de moedeloosheid genadeloos voel toeslaan.

Wel een heel goede fles wijn, dat dan weer wel.
Dit is zo ongeveer hoe ik het nu ervaar. Ik neem alleen chocola i.p.v. wijn.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
27-11-2021 10:21
Ik las laatst trouwens dat Baudet c.s. bezig zijn met het stichten van een eigen staat (Forumland). Ok zeg: doen, maar dan wel graag aan de andere kant van de planeet. Het liefst op een eiland dat langzaam de zee inzakt. En neem iedereen die op je heeft gestemd mee. Wat een rust zal dat hier geven. Dank u.

:rofl:
Triest, maar ben het met je eens. En heb gelukkig even kunnen lachen, dankjewel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven