Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat haat ik het merendeel van mijn medelanders inmiddels

27-11-2021 09:35 4054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik vast niet de enige ben die inmiddels echt kotst van al die nare, egoïstische, domme, verwende mensen die maar blijven vinden dat maatregelen alleen voor anderen gelden, hierbij een eigen ranttopic.

Voor iedereen die even wil ranten op zijn schijtirritante medemens: leef je uit.



mededeling van de moderators:
Wij vinden het prima dat dit topic gebruikt wordt om stoom af te blazen zolang dingen niet op de man gaan. We lezen mee en grijpen in waar nodig.
Am Yisrael Chai!
Ik zie hoe mensen zich als uitersten gedragen. De ene kant vs de andere kant. En daar zit heel veel woede, onmacht, verdriet en dus ook haat bij. Van beide kanten naar elkaar. Met heel veel mensen tussen die uitersten in die niet zo zijn. Ik ben liever niet zo. Het schiet werkelijk waar geen ene millimeter op. Behalve dat je als woedend iemand steeds meer van jezelf verwijderd raakt en steeds meer een tunnelvisie krijgt en steeds ongelukkiger wordt.
Maar dat is tegen dovemansoren gezegd.
Shug schreef:
27-11-2021 10:24
Misschien moet ik me er in gaan trainen om maar heel lang-zaam te gaan pra-ten te-gen wap-pies, want blijk-baar heb-ben ze moei-te om al-les te be-grij-pen…

Een soort van speciale benadering.
Goed plan. Ik vind het ook jammer dat Rutte nog steeds te hoog in zet qua niveau. Veel mensen snappen het echt niet, die kunnen blijkbaar niets beredeneren.
Alle reacties Link kopieren
Boomvalkje schreef:
27-11-2021 10:26
Ik zie hoe mensen zich als uitersten gedragen. De ene kant vs de andere kant. En daar zit heel veel woede, onmacht, verdriet en dus ook haat bij. Van beide kanten naar elkaar. Met heel veel mensen tussen die uitersten in die niet zo zijn. Ik ben liever niet zo. Het schiet werkelijk waar geen ene millimeter op. Behalve dat je als woedend iemand steeds meer van jezelf verwijderd raakt en steeds meer een tunnelvisie krijgt en steeds ongelukkiger wordt.
Maar dat is tegen dovemansoren gezegd.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
27-11-2021 10:22
Dat is precies wat ik ook wilde schrijven. Ik haat niemand, al heb ik natuurlijk wel ergernissen.
Maar ik word inderdaad heel droevig van de blijkbaar algemene staat van boosheid en zelfs haat waarin veel mensen verkeren. Ik kan er echt verdrietig van worden.
Ja dit dus, ik heb hier ook last van. Heb ook al meerdere keren gehad dat totale vreemden uit het niks ineens helemaal losgaan met hun wappie-verhaal tegen mij en ik dan heel veel moeite moet doen om rustig te blijven, schaapachtig te knikken en me snel uit de voeten te maken.
Alle reacties Link kopieren
Boomvalkje schreef:
27-11-2021 10:26
Ik zie hoe mensen zich als uitersten gedragen. De ene kant vs de andere kant. En daar zit heel veel woede, onmacht, verdriet en dus ook haat bij. Van beide kanten naar elkaar. Met heel veel mensen tussen die uitersten in die niet zo zijn. Ik ben liever niet zo. Het schiet werkelijk waar geen ene millimeter op. Behalve dat je als woedend iemand steeds meer van jezelf verwijderd raakt en steeds meer een tunnelvisie krijgt en steeds ongelukkiger wordt.
Maar dat is tegen dovemansoren gezegd.

Ja, bladiebla chocoladevla.

Ik denk serieus dat de mensen die hier even lekker willen ranten, dat doen om stoom af te blazen. Dat kan heel nuttig zijn. Of dacht jij dat ik die kapster echt met haar fohn voor haar bek ging rammen?
Alle reacties Link kopieren
Ik haat het dat we met een hoop bombarie gevaccineerd moesten worden en nu alsnog gegijzeld worden doordat er fucking 600 (op 18 miljoen!!) mensen op de ic liggen. Waarvan het grootste deel ongevaccineerd. Ik had als arts allang de handdoek in de ring gegooid. Bekijk het maar stelletje ongevaccineerde wappies.
Alle reacties Link kopieren
Geen haat, wel ergernis : die winkel waar je niet!! in mag mét mondkapje want de eigenaar is een wappie.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
27-11-2021 10:28
Ja, bladiebla chocoladevla.

Ik denk serieus dat de mensen die hier even lekker willen ranten, dat doen om stoom af te blazen. Dat kan heel nuttig zijn. Of dacht jij dat ik die kapster echt met haar fohn voor haar bek ging rammen?
Ik ben een beelddenker en schoot hardop in de lach van dit beeld ;)
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
27-11-2021 10:15
En een beetje gaan liggen zeiken dat het zo koud is in dat vliegtuig waarin je in afwachting van je test even moet blijven, Ja, dat zal wel koud zijn, ja, na je tripje naar godbetert ZUID-AFRIKA. Waar je al niet heen mocht in the first place, omdat een instagrammable vakantie nu eenmaal geen noodzakelijke reis is. Echt, houd je bek.
:D
Am Yisrael Chai!
Airesopure schreef:
27-11-2021 10:29
Ik had als arts allang de handdoek in de ring gegooid. Bekijk het maar stelletje ongevaccineerde wappies.
Inderdaad, hoe zou dat voelen als je daar een ongevaccineerde staat te behandelen terwijl je eigenlijk misschien een week vrij gepland had die je heel goed kan gebruiken om bij te komen van de afgelopen tijd?
Alle reacties Link kopieren
Dollycat schreef:
27-11-2021 10:27
Ja dit dus, ik heb hier ook last van. Heb ook al meerdere keren gehad dat totale vreemden uit het niks ineens helemaal losgaan met hun wappie-verhaal tegen mij en ik dan heel veel moeite moet doen om rustig te blijven, schaapachtig te knikken en me snel uit de voeten te maken.
Precies. Ik heb geen zin om me er elke dag opnieuw boos over te maken. Ik heb ook geen zin om telkens algemene boosheid van anderen over me heen te krijgen. Ik ben klaar met het feit dat elk gewoon gesprek vroeg of laat uitmondt in gemopper over Rutte, over de maatregelen, over dat zij het allemaal wel zouden weten en over wappies. Ik weet het nu wel, ik stel het niet op prijs om altijd gezeik aan te horen.
En ik vind het ook zo droevig als je zo moet leven, constant door boosheid en haat verteerd. Ik wil dat niet om me heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat niemand hoor. Ik maak ook geen ruzie, ik rel niet, stuur geen dreigmails, gooi niet met stenen. Ben best een geciviliseerd persoon. Maar ik maak me wel zorgen en even stoom afblazen helpt.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
27-11-2021 10:22
Dat is precies wat ik ook wilde schrijven. Ik haat niemand, al heb ik natuurlijk wel ergernissen.
Maar ik word inderdaad heel droevig van de blijkbaar algemene staat van boosheid en zelfs haat waarin veel mensen verkeren. Ik kan er echt verdrietig van worden.
Dit ja, en moedeloos. Moedeloos van al die om zich heen trappende idioten, die nu nog steeds geloven in allerlei gestoorde complotten, die zo lekker stronteigenwijs blijven, die bewust besmetting op proberen te lopen want dát is de oplossing, die schijt hebben aan God en de hele wereld behalve aan hun zielige egootje.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
27-11-2021 10:11
Haat nog niet, maar voor een over het algemeen vreselijk saai en geduldig mens, is mijn lontje nu wel heel kort geworden. De domheid, de agressiviteit, de zelfverheerlijking met hun ‘ wacht maar’ en ‘doe zelf je onderzoek’.

Al die mensen die zeiken over ‘een stok in hun neus’ en dat hun kansenpareltje écht niet gaat testen want paniek….als ze in hun neus kunnen peuteren kan een wattenstaafje ook, Greet op Facebook.

Als ze al die tijd nu eens niet aan complottheorieën en beledigingen zouden besteden, maar aan een cursus spelling en wat vrijwilligerswerk, zou de wereld er een stuk mooier uit zien.
Dat inderdaad. Er krijgen zelfs mensen het voor elkaar te mekkeren dat hun kind dus echt niet twee keer in de week op school een zelftest zou mogen doen (zoals geadviseerd door het OMT). Nee zeg, je zou twee keer per week een miniwattenstaafje twee centimeter in je neus stoppen. Drama! En dat terwijl je ook gewoon lekker de scholen kunt dichtgooien.
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
27-11-2021 10:26
Goed plan. Ik vind het ook jammer dat Rutte nog steeds te hoog in zet qua niveau. Veel mensen snappen het echt niet, die kunnen blijkbaar niets beredeneren.
Wappies en consorten behandelen als de eh… intellectueel uitgedaagde mens. Het zal vast niet helpen tegen de agressie, maar hé, als jij je specialer voelt dan de rest van de mensheid, wil ik best zo empathisch zijn om je zo te behandelen.

‘Mevrouw, neem me niet kwalijk, maar ik zie dat u uw mondkapje onder de neus heeft. Dat is niet de bedoeling, maar ik leg u graag uit wat wél de bedoeling is. Het moet o- ver de neus, want an-ders werkt het niet. Dat is een bee-tje jam-mer. Het is vast moei-lijk om te be-grij-pen voor u, maar ik help u graag. Geen dank’
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
27-11-2021 10:34
Ik haat niemand hoor. Ik maak ook geen ruzie, ik rel niet, stuur geen dreigmails, gooi niet met stenen. Ben best een geciviliseerd persoon. Maar ik maak me wel zorgen en even stoom afblazen helpt.

Exact.
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
27-11-2021 10:11
Haat nog niet, maar voor een over het algemeen vreselijk saai en geduldig mens, is mijn lontje nu wel heel kort geworden. De domheid, de agressiviteit, de zelfverheerlijking met hun ‘ wacht maar’ en ‘doe zelf je onderzoek’.

Al die mensen die zeiken over ‘een stok in hun neus’ en dat hun kansenpareltje écht niet gaat testen want paniek….als ze in hun neus kunnen peuteren kan een wattenstaafje ook, Greet op Facebook.

Als ze al die tijd nu eens niet aan complottheorieën en beledigingen zouden besteden, maar aan een cursus spelling en wat vrijwilligerswerk, zou de wereld er een stuk mooier uit zien.
Oh ja, of van die domme kutten die dan op het schoolplein staan te verkondigen dat ze heus Sophietje niet gaan testen hoor want dan kunnen ze wel aan de gang blijven, want Sophietje heeft van oktober tot maart een snottebel en aangezien ze toch al weet dat het geen Corona is (waarop jij inwendig wil gillen: Oh ja? Hoe weet je dat? Ben je helderziend?) en kinderen worden er toch niet ziek van en bladiebla. En Sophietje loopt lekker rochelend en snotterend de klas in en hee, hoe kan dat nou, 1 week later heeft ineens de hele klas corona. Maar denk maar niet dat Sophietje d'r moeder haar dan wel laat testen hoor, nee, dat mag mijn eigen Sophietje voor wie dat wattenstaafje net zo vervelend is als voor haar dochter, dan weer opknappen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Boomvalkje schreef:
27-11-2021 10:26
Ik zie hoe mensen zich als uitersten gedragen. De ene kant vs de andere kant. En daar zit heel veel woede, onmacht, verdriet en dus ook haat bij. Van beide kanten naar elkaar. Met heel veel mensen tussen die uitersten in die niet zo zijn. Ik ben liever niet zo. Het schiet werkelijk waar geen ene millimeter op. Behalve dat je als woedend iemand steeds meer van jezelf verwijderd raakt en steeds meer een tunnelvisie krijgt en steeds ongelukkiger wordt.
Maar dat is tegen dovemansoren gezegd.

Ik vind het vooral verdrietig en zorgelijk dat al die emoties aan "beide" kanten (m.i. zit er nog steeds veel "tussenin") toenemen. Terechte boosheid en frustraties van mensen niet serieus nemen en jezelf verheven voelen boven diezelfde mensen, puur omdat jij het niet zo voelt, heeft daarentegen evenmin nut.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook met sport. Ouders die toch blijven kijken. Wil jij niet dan? Nee ik houd me wel aan de regels pfffff en ja ik ben gevaccineerd!! En dan zeggen ja maar die kinderen kunnen niet zonder ons? Lekker je eigen idee van regels bedenken.
leaxx wijzigde dit bericht op 27-11-2021 10:39
2.36% gewijzigd
Shug schreef:
27-11-2021 10:36
‘Mevrouw, neem me niet kwalijk, maar ik zie dat u uw mondkapje onder de neus heeft. Dat is niet de bedoeling, maar ik leg u graag uit wat wél de bedoeling is. Het moet o- ver de neus, want an-ders werkt het niet. Dat is een bee-tje jam-mer. Het is vast moei-lijk om te be-grij-pen voor u, maar ik help u graag. Geen dank’
'Kunt u misschien even herhalen wat ik zojuist zei? En heeft u het ook begrepen? Anders nemen we het gewoon nog een keer door.'
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
27-11-2021 09:47
+1. Lijkt me naar om met zoveel haat en nijd door het leven te gaan.

Precies! Ik schrik me dood alleen al van de titel. De rest moet ik nog lezen, geen idee of ik dat ga doen. Maar ik denk het wel, ik zit toch in quarantaine.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
27-11-2021 10:38
'Kunt u misschien even herhalen wat ik zojuist zei? En heeft u het ook begrepen? Anders nemen we het gewoon nog een keer door.'
En dat alles vooral heel langzaam en duidelijk ar-ti-cu-le-rend ;-D
shug wijzigde dit bericht op 27-11-2021 10:41
2.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Idd_ schreef:
27-11-2021 10:37
Ik vind het vooral verdrietig en zorgelijk dat al die emoties aan "beide" kanten (m.i. zit er nog steeds veel "tussenin") toenemen. Terechte boosheid en frustraties van mensen niet serieus nemen en jezelf verheven voelen boven diezelfde mensen, puur omdat jij het niet zo voelt, heeft daarentegen evenmin nut.

Volledig mee eens. Zelfs hier. Krijg je "haattopics", nou, daar worden we vrolijk van... :facepalm:
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me vooral aan de niet-gevaccineerden.
Ze brengen mensen in gevaar, zijn voor een groot deel oorzaak aan dat Nederland weer op slot moet en gaan dan nog lopen zeuren ook.

Ook vind ik de mensen irritant die zeggen: "je moet wel respect hebben voor de mening van ongevaccineerden."

Nee. Dat heb ik dus niet.

Door hen raken mensen die hard zorg nodig hebben in de knel, maar het interesseert ze geen zier, tot ze dan zelf weer op de IC komen, want dan nemen ze wel de bedden in.
Dus respect? :facepalm: :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
27-11-2021 10:38
'Kunt u misschien even herhalen wat ik zojuist zei? En heeft u het ook begrepen? Anders nemen we het gewoon nog een keer door.'

:HA:

Heerlijk om even the sound of reason los te kunnen laten en stoom af te kunnen blazen!
Ik knap van dit topic alleen al behoorlijk op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven