Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat haat ik het merendeel van mijn medelanders inmiddels

27-11-2021 09:35 4054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik vast niet de enige ben die inmiddels echt kotst van al die nare, egoïstische, domme, verwende mensen die maar blijven vinden dat maatregelen alleen voor anderen gelden, hierbij een eigen ranttopic.

Voor iedereen die even wil ranten op zijn schijtirritante medemens: leef je uit.



mededeling van de moderators:
Wij vinden het prima dat dit topic gebruikt wordt om stoom af te blazen zolang dingen niet op de man gaan. We lezen mee en grijpen in waar nodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
27-11-2021 10:55
Wij denken het tenminste alleen maar. Ik heb nu al een paar keer ongevaccineerden onwijs van leer zien trekken in winkels en horeca. Dus de boom in met je doodeng.

Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, uiteraard vind ik mensen die even stoom af willen blazen op een forum zodat ze IRL zich kunnen inhouden niet doodeng.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
27-11-2021 10:52
Doodeng, inderdaad, die mensen die op zo'n schoolplein denken (maar niet zeggen): "Stomme kuttekop".
Je reinste Jeckyll and Hyde.
Schizofrene psycho's zijn we. Allemaal. Een beetje iets denken zeg.
Zonmuis schreef:
27-11-2021 10:46
"Beide kanten": met het verschil dat de ene kant een stuk gevaarlijker is voor de gezondheid van anderen.
Precies dit.
Ik moet jaarlijks op controle voor iets wat levensbedreigend kan zijn. Dat is nu al ruim 2 jaar niet gebeurt.

Nou kan ik daar wel iedereen en zijn moer de schuld van geven, maar volgens mij is het gewoon het virus waar we last van hebben en heeft al die negativiteit alleen maar nadelen.

Ik blijf dus gewoon lekker positief. Is ook meteen mijn tip voor de haters. ;)
fashionvictim schreef:
27-11-2021 10:36
Oh ja, of van die domme kutten die dan op het schoolplein staan te verkondigen dat ze heus Sophietje niet gaan testen hoor want dan kunnen ze wel aan de gang blijven, want Sophietje heeft van oktober tot maart een snottebel en aangezien ze toch al weet dat het geen Corona is (waarop jij inwendig wil gillen: Oh ja? Hoe weet je dat? Ben je helderziend?) en kinderen worden er toch niet ziek van en bladiebla. En Sophietje loopt lekker rochelend en snotterend de klas in en hee, hoe kan dat nou, 1 week later heeft ineens de hele klas corona. Maar denk maar niet dat Sophietje d'r moeder haar dan wel laat testen hoor, nee, dat mag mijn eigen Sophietje voor wie dat wattenstaafje net zo vervelend is als voor haar dochter, dan weer opknappen.
Ik heb ook veel moeite met het "het is allemaal zo zielig voor de kinderen" beleid. Geen school is inderdaad vrij heftig, maar alles daaromheen is gezeik.
Regelmatig testen als je daarmee kan voorkomen dat de school dichtgaat? Graag.
Sinterklaasfeest zonder opa en oma zielig? Meer voor opa en oma dan de kinderen.
Mondkapje als je daarmee kan voorkomen dat de school dichtgaat? Graag.
Mijn kinderen dragen sinds vorig schooljaar een mondkapje (ja, ook in de klas) en vinden het de normaalste zaak van de wereld. En he, de besmettingen in de scholen hier zijn vele malen lager dan in NL en na de eerste lockdown is de school niet meer dicht geweest. Uiteraard is er aanpassing mogelijk voor kinderen die geen mondkapje kunnen dragen.
DS1971 schreef:
27-11-2021 11:01
Ik moet jaarlijks op controle voor iets wat levensbedreigend kan zijn. Dat is nu al ruim 2 jaar niet gebeurt.

Nou kan ik daar wel iedereen en zijn moer de schuld van geven, maar volgens mij is het gewoon het virus waar we last van hebben en heeft al die negativiteit alleen maar nadelen.

Ik blijf dus gewoon lekker positief. Is ook meteen mijn tip voor de haters. ;)

Kon dat ook niet in de zomers? Toen het allemaal wat rustiger leek? Of in een ander ziekenhuis? Lijkt me geen fijne gedachte dat je het niet weet! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
27-11-2021 10:52
Weet je wat zin heeft? Je laten prikken en je voorlopig aan de regels houden. Ga je lief-voor-elkaar-zijn-onzin gewoon lekker thuis in kleine kring prediken.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja en ik haat al die schijnheiligerds her en der. Dankzij mijn positie als bubbelloze kinderloze single was het redelijk makkelijk me aan al die kutregels te houden, maar ik had ook de kont tegen de krib kunnen gooien als het mij uitkwam, dan had ik iig wel knuffels gekregen. Ik heb het niet gedaan, maar dankzij onder andere ook al die schijnheiligerds die net doen of ze zo vroom zijn, maar intussen wel degelijk geregeld regels aan hun laars lappen duurt het gezeik al eeuwen. Maar zij wassen hun handen in onschuld. Misschien vind ik die nog wel stommer dan die mensen die er wel openlijk voor uitkomen dat ze achterlijk zijn en eigenwijs. Die zijn iig wel eerlijk. Die zijn makkelijker te mijden.
Ik heb overigens de meeste moeite met de mensen die wel kunnen, maar niet willen vaccineren.
Want met een hogere vaccinatiegraad zou de situatie echt minder ernstig zijn nu.
Alle reacties Link kopieren
Haat is een groot woord, maar ik word ondertussen behoorlijk gallisch van de onmeunige domheid van een deel van de bevolking.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik ben verpleegkundige al 30 jaar en zie nu ontzettend tegen de komende winter op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klaar met het gejank dat verwende mensen niks meer kunnen. Of mensonterend!!! Op Schiphol zitten. Dat was verdorie je eigen keuze om nu op vakantie te gaan. En helemaal klaar ben ik met die Sintjankers. Want dat moet en zal doorgaan met opa en opa. Bij mij hoef je niet te janken als vervolgen opa of oma het loodje legt daardoor, want he je hebt toch je pleziertje gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere titel zeg..Het merendeel nog wel. Ik vraag mij in zo'n geval af: hoe vrij van zondes ben jij zelf?
chumlee wijzigde dit bericht op 27-11-2021 11:09
0.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stouteboel schreef:
27-11-2021 10:49
Wat moet er dan een griezelig verschil zijn tussen de mens irl en diezelfde persoon online. Want wat ik hier continu lees: Best eng!
En nu gaan er weer mensen roepen dat de niet gevaccineerden de grote griezels zijn en zo blijven we rondrennen in zo'n rad tot we er een keer uitgeslingerd worden. Dit heeft toch geen zin mensen!
Als je hard zorg nodig hebt, die uitgesteld wordt vanwege de niet-gevaccineerden, dan kunnen niet-gevaccineerden best 'griezelig' zijn.
Ze brengen immers je gezondheid in gevaar.
Ik vind dat eens stuk 'griezeliger' dan mensen die zich aan de niet-gevaccineerden ergeren of het 'griezels' vinden.
zonmuis wijzigde dit bericht op 27-11-2021 11:10
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik merk aan mezelf dat ik geen enkel geduld meer heb met de complotdenkers/antivaxxers etc. Echt schijtziek word ik van berichten als “wordt wakker” of vanochtend nog een “doe je huiswerk” en dan ondersteunt met links naar artikelen die ergens in de krochten van internet zijn gevonden. Echt, rot op met je vingertje en je nepnieuws. Rot op met angst zaaien, die polarisatie werk je zelf echt enorm in de hand.
Alle reacties Link kopieren
cafe-lungo schreef:
27-11-2021 11:05
Ik ben verpleegkundige al 30 jaar en zie nu ontzettend tegen de komende winter op.
Snap ik!


Ik ben klaar met ongevaccineerden omdat het voornamelijk een hoop geroep is dat ze niet weten wat er in het vaccin zit. Nee en straks op de ic moet wel jouw leven gered worden en /of dat van een familielid en mag alles ingespoten worden wat mogelijk is🙈
Alle reacties Link kopieren
Ware aard van de egoïstische mens komt bij sommige duidelijk naar boven.
cafe-lungo schreef:
27-11-2021 11:05
Ik ben verpleegkundige al 30 jaar en zie nu ontzettend tegen de komende winter op.
Als je gemotiveerd kan blijven ben je een heilige.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
27-11-2021 10:53
Ga ff lekker ergens anders lezen joh.
Je bent off topic.
En ja, dat ga ik staffen in dit topic.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2021 22:15
Reden: provoceren
30.78% gewijzigd
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Stouteboel schreef:
27-11-2021 11:11
Oeoeoeoeoehhhh, nu word ik bang. Alsjeblieft Merys, ik neem al mijn woorden terug, maar staf me niet, staf me niet, neeeee, dat niet... :@@: :'( :flag:

Fijn :there:
Alle reacties Link kopieren
Sissy76 schreef:
27-11-2021 11:09
Ware aard van de egoïstische mens komt bij sommige duidelijk naar boven.
Neem het niet zo persoonlijk joh.
Iedereen die een prik kan hebben, een prik had genomen, zaten we niet in deze shit.
Even geërgerd online zijn is beter gaan flippen in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
27-11-2021 10:46
"Beide kanten": met het verschil dat de ene kant een stuk gevaarlijker is voor de gezondheid van anderen.
Dit! Keer duizend. Ik HAAT die ongelijke bullshit tegenstelling die asociale egoïsten gebruiken om hun eigen individualistische kut houding goed te praten. “Ja maar jullie praten ooooooook onaardig”.

Omdat er #%^* mensen doodgaan ja!

Nee er zijn geen twee gelijke kampen. Gewoon niet.
positivevibes wijzigde dit bericht op 27-11-2021 11:18
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haat heb ik niet, dan moet ik er eerst van hebben gehouden. Zover gaat mijn gevoel niet voor de mij onbekende medemens. Na het eerste jaar werd ik er vooral heel moe van. Van maatregelen, steeds dat ‘omdenken’ (gewoon geen zin meer om iets af te spreken want het zou toch weer niet doorgaan dus dan laat maar helemaal achterwege).
Moe van al die sneeuwvlokjes met hun 1001 uitzonderingen (Hoezo tactiel overgevoelig voor een mondkapje?! We zien allemaal nog de foto’s op je insta staan van je laatste wintersport en toen was het geen probleem om een skibril op je smoel te hebben en een coltrui over je mond en neus te trekken met daarover nog een sjaal gedrapeerd). Dat continue een beroep doen op je ‘empathie’ voor hun zieligheidsfactor die altijd erger was dan dat van een ander.

En nu ben ik gewoon totaal onverschillig. Dan vlieg je maar de IC op met je ongevaccineerde kop. Dan ga je maar dood, dan krijg je maar restschade. Ik heb er geen respect voor. Ik heb zelfs niet meer de puf om te doen alsof ik daar respect voor heb.

Het enige wat mij nog enigszins heeft geraakt de afgelopen weken: toen ik vorige week urenlang in een wachtkamer zat met zoon wiens arm gebroken was. Onderbezetting, triage. Ik begreep het en zei dat ook. Diverse ziekenhuizen werden gebeld, ze deden echt wel hun best. Er kwam best vaak een haio of assistente zeggen dat ze echt bezig waren. Ik dacht nog: ‘Goh fijn dat ze zo hun best doen’. Totdat ik een beveiliger zag rondlopen. Toen sloeg het in: ‘Ik ben te gelaten, mogelijk een vulkaan die op uitbarsten staat’. Dat vond ik echt erg. Niet dat ik als een potentieel risico werd gezien maar dat ze naast al die shit ook nog een triage moeten doen op ‘mogelijk agressieve uitbarsting’ en dat we al zo zijn afgezakt dat een doorsnee Vinex-trut met kind zoals ik al tot de risicogroep behoort.

Uiteindelijk op de bonnefooi met kind de grens over naar Hasselt. Daar was nog een soort lopende bandwerk in het ziekenhuis dat een beetje liep voor dit soort huis- tuin- en keukenongelukken. En dat was de tweede ‘heeft mij geraakt’. Dat ik de schaamte compleet voorbij was en gewoon mijn Belgische paspoort trok om mijn Nederlandse zoon ertussen te krijgen tussen die wachtende Belgen in een Belgisch ziekenhuis.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
27-11-2021 11:15
Neem het niet zo persoonlijk joh.
Iedereen die een prik kan hebben, een prik had genomen, zaten we niet in deze shit.
Even geërgerd online zijn is beter gaan flippen in de supermarkt.

Dit klopt wel, maar onderschat ook juist de effecten van het online-gedrag niet he? Juist door die corona gebeurt er nu zoveel online en bepaalde meningen zijn daardoor erg besmettelijk. Wappie-onzin, maar ook pro-haat. En dat gaat zich uiten in de samenleving. Dat gebeurt al en ik vrees dat het alleen maar erger gaat worden als we ons zo online blijven gedragen.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
Sissy76 schreef:
27-11-2021 11:09
Ware aard van de egoïstische mens komt bij sommige duidelijk naar boven.
Serieus? Je valt nu over een paar mensen die hier éven vrij willen spuien over hun frustraties, wat ze in het dagelijks leven dus níet doen?

Ik denk dat het grootste deel van de bevolking zich heel braaf aan de regels houdt ( ik ook en nog wat strenger wegens onderliggend gedoe) en vooral andersdenkenden wel laat razen en dan wijselijk hun mond houden. Maar laten we eerlijk zijn, de situatie zoals die nu is, met heel veel besmettingen en totaal overbelaste zorg en een in feite vrij kleine groep die dat veroorzaakt door hun domheid of arrogantie of angst, daar ben ik boos om. En dat ventileer ik enkel even en hier. Is dat egoïstisch? Serieus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven