Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat hielp jou bij Corona?

27-07-2022 18:14 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou we hebben dus Corona.
Wat deed jij of slikte jij om een en ander te bespoedigen?
Ik heb nu een kuurtje en een boel vitamines
En ik drink gember shotjes etc
Aanvankelijk had ik een week geen klachten. Maar dat is nu wel veranderd sinds vannacht.
Wat hielp jou?
corriecorina wijzigde dit bericht op 28-07-2022 10:45
16.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Netflixen in bed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citrosan, zeker voor het slapen gaan als prettig ervaren.
Beterschap!
Je had tot vannacht geen klachten maar neemt wel medicatie tegen longontsteking?
Alle reacties Link kopieren Quote
Acceptatie en uitrusten
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was te misselijk voor pijnstillers en heb toen zetpil in ass geduwd. Wat een opluchting, had overal pijn. Ijskoude smoothies tegen keelpijn. Koude kompressen tegen koorts en hoofdpijn. Verder heel veel slapen en flink huilen. Vandaag voel ik me na tien dagen weer een beetje mezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suaimhneas schreef:
27-07-2022 18:21
Je had tot vannacht geen klachten maar neemt wel medicatie tegen longontsteking?
Vannacht begonnen de klachten en s‘morgens direct dokter gebeld en nu dus antibioticum.
Meer uit voorzorg en op geleide van klachten want ze komt liever niet langs in een huis vol Corona :-)
corriecorina wijzigde dit bericht op 27-07-2022 18:26
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
27-07-2022 18:23
Ik was te misselijk voor pijnstillers en heb toen zetpil in ass geduwd. Wat een opluchting, had overal pijn. Ijskoude smoothies tegen keelpijn. Koude kompressen tegen koorts en hoofdpijn. Verder heel veel slapen en flink huilen. Vandaag voel ik me na tien dagen weer een beetje mezelf.
Ach jee wat heftig
Ik heb al 5 dagen positieve testen maar word nu pas echt ziek.
Hoe verliep het bij jou?
Beterschap
Niets hielp. Of helpt. Ben al weken bezig en nog niet fit. Ondanks slaap, vitamines, goed drinken, echt heel veel rust, goed eten toen dat weer ging, en pijnstilling en ontstekingsremmer voor longklachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belangrijkste volgens de huisarts was het verdubbelen van mijn standaard dosering ontstekingsremmers voor mijn longen. Daarnaast aspirine en xylometasol, verder gewoon rustig aan doen. Was er gelukkig na 6 dagen alweer overheen. Voor de zekerheid nog wel 10 dagen langer mijn medicijnen verdubbelt. Bleef bij een fikse neusverkoudheid, geen koorts, geen longproblemen. Was dus blij met de vaccinaties.
Ik ben ook blij dat ik niet heb uitgevonden hoe het zou zijn geweest zonder de vaccinaties. Ik was nu al echt heel ziek en ben nog helemaal niet herstelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij hielp niks. Niks tegen het verschrikkelijke hoesten. Niks tegen de afschuwelijke keelpijn. En niks tegen de ongelofelijke hoofdpijn. Alleen paracetamol tegen de koorts.
Verder slapen, slapen ,slapen. En maanden de tijd nemen om energie weer op peil te brengen.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had in ieder geval geen longontsteking.. was van het ene op het andere moment flink ziek. Vooral tijdens de koorts voelde ik me vreselijk. Vier dagen liggen rillen. Ik dwing mezelf om wandelingen te maken nu ik weer op de been ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste dag wat ibu tegen de rillingen (had verhoging/koorts). Daarna alleen neusspray tegen verstopte neus met xylo en veel anta flu snoepjes om mijn stem nog een beetje overeind te houden. Toen was het ergste wel over. Tegen reuk en smaakverlies valt immers niets te slikken… ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch gaan vliegen met Covid? En nou een longontsteking?? Nou mag hopen dat je niemand anders hebt aangestoken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rust, rust en nog eens rust.
Ik vind antibiotica voor iemand die gisteren geen klachten had ook bizar. De meeste artsen willen dat alleen geven als je echt al langer longklachten heb die wel eens een longontsteking kunnen worden en dan nog liever niet.
Ow, wauw loepen doet wonderen. Jij lult echt alles aan elkaar he?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
27-07-2022 19:39
Ik vind antibiotica voor iemand die gisteren geen klachten had ook bizar. De meeste artsen willen dat alleen geven als je echt al langer longklachten heb die wel eens een longontsteking kunnen worden en dan nog liever niet.
Ik vind dat ook opvallend. Of TO doet het erom en stuwt het vuurtje van het vorige topic nog even op, of is bekend met een longaandoening.

Vooralsnog ga ik van het eerste uit gezien haar andere topics.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maris_90 schreef:
27-07-2022 19:25
Toch gaan vliegen met Covid? En nou een longontsteking?? Nou mag hopen dat je niemand anders hebt aangestoken!
Ik ook!
Ik had geen klachten. Geen enkele dag eigenlijk.
Dacht dat ik er lekker makkelijk doorheen fietste.
Eenmaal thuis leek het of alles eruit kwam. Vannacht was ik echt niet goed. Heb m’n saturatie een aantal leren gemeten en die door gegeven aan de dokter.
Die zei ik schrijf je toch preventief een kuurtje voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
27-07-2022 19:40
Ow, wauw loepen doet wonderen. Jij lult echt alles aan elkaar he?
Ik lul alles aan elkaar? Hoe bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een dokter schrijft op basis hiervan echt geen antibiotica voor. Ik vind het ook ongeloofwaardig
Zeker gezien je vorige topic. Krijg er een beetje een reltopic idee bij
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
27-07-2022 19:40
Ow, wauw loepen doet wonderen. Jij lult echt alles aan elkaar he?
Er klopt inderdaad niks van TO's verhaal. Wat een ontzettend asociaal en egoïstisch mens!
Corriecorina schreef:
27-07-2022 20:03
Ik ook!
Ik had geen klachten. Geen enkele dag eigenlijk.
Dacht dat ik er lekker makkelijk doorheen fietste.
Eenmaal thuis leek het of alles eruit kwam. Vannacht was ik echt niet goed. Heb m’n saturatie een aantal leren gemeten en die door gegeven aan de dokter.
Die zei ik schrijf je toch preventief een kuurtje voor.

Hoe meet je je saturatie? Met welke reden heb je de spullen daarvoor in huis?

Wat mij hielp was, toen de koorts gezakt was en het snoteren en beetje over was om gelijk weer op de hometrainer te gaan zitten. Met de auto naar mijn werk en op de hometrainer conditie op peil krijgen. Na een maand kon ik elektrisch weer 9 km enkele reis fietsen. Na acht weken ook weer op mijn eigen niet ondersteunde fiets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die spullen al vanaf het begin van COVID in huis. Gewoon besteld toen bij bol.com

Verder is iedereen vrij om te geloven wat die wil.

Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen. Eerste dag 2 pillen oplossen. Daarna 1.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven