Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat is voor jou dé reden om wel of niet te vaccineren tegen

02-03-2021 08:25 975 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in verschillende topics veel reacties.
Mensen die bang zijn voor het vaccin. Waarom? Dat zou ik willen weten? Zit er iets engs in? Hou je in het algemeen niet van prikken?
Vindt je dat je lichaam het zelf moet oplossen?
Of waarom ent je, je juist wel in?
Bescherming van jezelf? Of van je medemens?
Of, zoals bij mij steeds meer het geval word; omdat ik weer mijn vrijheden terug wil.
En wat als deze vaccinatie een jaarlijks terugkerende prik gaat worden?

Bij ons op de werkvloer zijn dit wel vaak de onderwerpen waar het over gaat.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 10:16
Door te liegen dat je 90-jarige familielid er geen last van had?
.
Pardon?
Ik lees de berichten in volgorde van verschijning. Er was geen reden om te twijfelen aan de informatie van mijn familielid. Ik schrijf, zoals je zelf kunt lezen, dat ik het na zal gaan. Van liegen is geen sprake. Wat naar dat je mij daarvan beschuldigt. Doe even normaal!
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 10:13
Niemand zegt dat. De kans is wel ontzettend klein. 0,05 procent om precies te zijn.

Wat zou jij ervan vinden als ik zei: van de 50 mensen die ik ken die het gehad hadden, had niemand last (echt waar trouwens) dus ik denk dat ik geen risico loop? Zou je dat logisch vinden? Ik niet. Anekdotes zijn geen bewijs. Ga op de cijfers af.
Oh die ken ik ook hoor. 2 goede vriendinnen hebben het allebei gehad. Ene is een paar weken moe geweest en heeft een avond een beetje koorts gehad en de ander is er wel 3 weken ziek van geweest maar mag ook niet klagen. Bij haar was het als de griep. Beiden begin 40.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
sailship schreef:
02-03-2021 10:22
.
Pardon?
Ik lees de berichten in volgorde van verschijning. Er was geen reden om te twijfelen aan de informatie van mijn familielid. Ik schrijf, zoals je zelf kunt lezen, dat ik het na zal gaan. Van liegen is geen sprake. Wat naar dat je mij daarvan beschuldigt. Doe even normaal!
Doe jij eens even normaal. Het is een logische conclusie als jij een punt probeert te maken en schrijft dat je 90-jarige familielid dat vaccin heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
sailship schreef:
02-03-2021 10:15
Ik bied even een tegengeluid aan de “dit soort verhalen hoor ik vaak rondgaan”
Hier ook een paar mensen die AZ gehad hebben. Geen koorts, geen last van gehad. En het zijn geen 'bijwerkingen' trouwens, het is je immuunsysteem dat aan de slag gaat.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-03-2021 10:25
Hier ook een paar mensen die AZ gehad hebben. Geen koorts, geen last van gehad. En het zijn geen 'bijwerkingen' trouwens, het is je immuunsysteem dat aan de slag gaat.
Het wordt wel zo genoemd als je na een prik koorts oid krijgt. Ook door artsen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik laat mij voorlopig niet vaccineren omdat ik nu zwanger ben (en niets in mijn lichaam laat spuiten wat niet ingebreid getest is op zwangere vrouwen) en straks ook niet vanwege borstvoeding. Heb al van een paar mensen gehoord die in de zorg werken en borstvoeding geven dat na de vaccinatie de productie ontzettend omlaag is gegaan en iemand heeft hierdoor zelfs moeten stoppen. Dat is het mij niet waard, ik heb bij mijn eerste ruim 2 jaar borstvoeding gegeven en ik hoop dat het deze keer ook weer gaat lukken voor minimaal een jaar.

Vaccinatie lijkt mij ook weinig zin hebben voor mij, ik heb het namelijk al gehad.
boannan schreef:
02-03-2021 10:24
Oh die ken ik ook hoor. 2 goede vriendinnen hebben het allebei gehad. Ene is een paar weken moe geweest en heeft een avond een beetje koorts gehad en de ander is er wel 3 weken ziek van geweest maar mag ook niet klagen. Bij haar was het als de griep. Beiden begin 40.
Je mist het punt.
Alle reacties Link kopieren
O, en ik laat me zeker vaccineren. Ook auto-immuunziekte trouwens.

Voor mijn ouders, ik wil hen absoluut niet besmetten. Voor mezelf heb ik niet zo'n schrik.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 10:24
Doe jij eens even normaal. Het is een logische conclusie als jij een punt probeert te maken en schrijft dat je 90-jarige familielid dat vaccin heeft gekregen.
.
Wauw, ik ben echt verbaasd over deze manier van communiceren! Ongelooflijk.

Het is totaal geen logische conclusie dat ik zou liegen, zeker niet als je gewoon leest. Ik probeer ook helemaal geen punt te maken, dat hoef ik helemaal niet. 1 persoon zegt “ik hoor dit soort verhalen vaker rondgaan!” Ikzelf heb een andere ervaring, dus ik zeg “hé, deze andere ervaringen zijn er ook”. Stel jezelf dit gesprek voor als een heel normale uitwisseling tussen mensen. Had zo een gesprekje op straat kunnen zijn, tussen vrienden, bij de koffiemachine, whatever. Niks “punt maken” gewoon ervaringen uitwisselen. Iemand anders zegt “eh, dit kan niet, 90+ krijgt dit vaccin niet” en ik reageer dan “oh, dat is ook raar, ik ga het eens checken”.

Een heel normaal gesprek. En vervolgens kom jij oververhit er overheen heen banjeren met je “jij staat te liegen!” Ja echt, doe normaal! Volgens mij zit je veel te diep in het forum. Dit was gewoon een gesprek. Geen gelieg of iemand een mening opdringen of wat dan ook. Jemig, misschien moet je even luchten en wat anders doen?
sailship schreef:
02-03-2021 10:31
Een heel normaal gesprek. En vervolgens kom jij oververhit er overheen heen banjeren met je “jij staat te liegen!” Ja echt, doe normaal! Volgens mij zit je veel te diep in het forum. Dit was gewoon een gesprek. Geen gelieg of iemand een mening opdringen of wat dan ook. Jemig, misschien moet je even luchten en wat anders doen?
Jij komt een stuk opgefokter over dan ik 😂
doornroosje9 schreef:
02-03-2021 10:29
O, en ik laat me zeker vaccineren. Ook auto-immuunziekte trouwens.

Voor mijn ouders, ik wil hen absoluut niet besmetten. Voor mezelf heb ik niet zo'n schrik.
Je ouders laten zich zelf toch ook wel vaccineren? Dan zijn zij in elk geval beschermd.
Dat je geen anderen kunt besmetten na vaccinatie staat immers nog helemaal niet vast ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niet;
Voel me niet kwetsbaar, er is wat geluid over bijwerkingen van astrazeneca, nog lang niet aan de beurt.

Wel:
naasten beschermen en überhaupt kunnen zien.

Bij gelegenheid zou ik het wel doen. Maar dat duurt nog wel even.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
02-03-2021 10:27
Nee ik laat mij voorlopig niet vaccineren omdat ik nu zwanger ben (en niets in mijn lichaam laat spuiten wat niet ingebreid getest is op zwangere vrouwen) en straks ook niet vanwege borstvoeding. Heb al van een paar mensen gehoord die in de zorg werken en borstvoeding geven dat na de vaccinatie de productie ontzettend omlaag is gegaan en iemand heeft hierdoor zelfs moeten stoppen. Dat is het mij niet waard, ik heb bij mijn eerste ruim 2 jaar borstvoeding gegeven en ik hoop dat het deze keer ook weer gaat lukken voor minimaal een jaar.

Vaccinatie lijkt mij ook weinig zin hebben voor mij, ik heb het namelijk al gehad.
Ik snap je keuze op het moment met je zwangerschap helemaal! Maar vergeet niet dat je corona gewoon meerdere keren kan krijgen, dus ik denk dat het (na je zwangerschap) wel degelijk zin zou hebben om je te vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 10:34
Je ouders laten zich zelf toch ook wel vaccineren? Dan zijn zij in elk geval beschermd.
Dat je geen anderen kunt besmetten na vaccinatie staat immers nog helemaal niet vast ;-)
Ja, ouders laten zich vaccineren, maar het werkt niet 100% natuurlijk.

De kans dat je anderen besmet is iig een heel stuk kleiner.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 10:33
Jij komt een stuk opgefokter over dan ik 😂
Haha dat denk ik niet. Ik was alleen enorm verbaasd dat iemand zo reageerde als jij. Ik lees het topic gewoon eens door, stuur 1 luchtige reactie. Ik ben enkel een voorbijganger in dit topic. Jij zit overal bovenop en beschuldigt mij van liegen. Maar prima hoor, met deze houding maak jij jezelf vooral minder betrouwbaar naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem geen vaccinatie. De rest van ons gezin ook niet.

- de vaccins zijn wat mij betreft onvoldoende getest.
- het gemanipuleer en gelieg van onze volksvertegenwoordigers om dit vaccin te halen (vaccinatiepaspoorten, zonder vaccin geen concert etc) zorgt ervoor dat ik alleen nog maar wantrouwiger wordt.
- mijn vertrouwen in de farmaceutische industrie is nihil (en daar heb ik zeer goede redenen voor)
- er overlijden mensen aan de vaccinatie. Nou ja ze noemen het onderliggende redenen. (Wel gek dat als deze mensen corona kregen dat ze dood gingen aan corona maar nu ze gevaccineerd zijn het opeens niet aan het vaccin kan liggen).
- er zich steeds meer artsen en wetenschappers uitspreken tegen het corona beleid en het massaal vaccineren.
- we hebben corona gehad. Ik vertrouw erop dat mijn lichaam zijn werk zal doen.

En ik kan er nog wel meer bedenken maar ik vind het even mooi zo...
sailship schreef:
02-03-2021 10:37
Haha dat denk ik niet. Ik was alleen enorm verbaasd dat iemand zo reageerde als jij. Ik lees het topic gewoon eens door, stuur 1 luchtige reactie. Ik ben enkel een voorbijganger in dit topic. Jij zit overal bovenop en beschuldigt mij van liegen. Maar prima hoor, met deze houding maak jij jezelf vooral minder betrouwbaar naar mijn idee.
Goh. Nee. Je bent echt niet opgefokt 😂😂
doornroosje9 schreef:
02-03-2021 10:37
Ja, ouders laten zich vaccineren, maar het werkt niet 100% natuurlijk.

De kans dat je anderen besmet is iig een heel stuk kleiner.
Jezelf laten vaccineren werkt bijna 100% tegen in het ziekenhuis belanden vanwege corona.
Er is nog geen zekerheid of je vervolgens niet meer besmettelijk bent. Dus laat je ouders zichzelf vaccineren. Jij hoeft het niet te doen om hen te beschermen. Dat is echt onzinnig.
Alle reacties Link kopieren
sailship schreef:
02-03-2021 10:22
.
Pardon?
Ik lees de berichten in volgorde van verschijning. Er was geen reden om te twijfelen aan de informatie van mijn familielid. Ik schrijf, zoals je zelf kunt lezen, dat ik het na zal gaan. Van liegen is geen sprake. Wat naar dat je mij daarvan beschuldigt. Doe even normaal!
Ik zou het niet liegen noemen, daar heb ik je ook niet van beschuldigd. Maar als je de officiële media volgt dan had je het gewoon geweten hoe de vaccinatiestrategie in gang is gezet, met welke vaccins en welke doelgroepen. Daar is zoveel over in het nieuws dat je bijna onder een steen leeft of lid bent van een wappieclub en de normale media hebt verbannen. Dus ik snap niet dat je dat nog moet navragen.

Je kan je twijfels hebben over virus, vaccins, maatregelen etc. maar liegen over wie wat in de arm gaat krijgen, zo ver gaat de overheid niet. RIVM/OMT/Rutte 3 zullen zeker fouten gemaakt hebben, maar de gepubliceerde vaccinatiestrategie wordt gewoon gevolgd en aangepast aan de omstandigheden zoals leveringen en goedkeuring.
eef-- schreef:
02-03-2021 10:36
Ik snap je keuze op het moment met je zwangerschap helemaal! Maar vergeet niet dat je corona gewoon meerdere keren kan krijgen, dus ik denk dat het (na je zwangerschap) wel degelijk zin zou hebben om je te vaccineren.
Die kans is ontzettend klein. Als je corona hebt gehad, ben je echt voor een heel groot deel beschermd. Net zo beschermd als met een vaccin ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
02-03-2021 10:42
Ik zou het niet liegen noemen, daar heb ik je ook niet van beschuldigd.
.
Het was dan ook geen reactie op jou, maar op iemand anders. Zoals je kunt lezen zei ik tegen jou dat ik het na zou gaan omdat dat ook niet handig is als mijn familielid denkt AZ te hebben gehad of als dat zo gecommuniceerd is. Ik ga het uitzoeken.

Misschien lig ik naar jouw begrippen onder een steen. Ik hou mij eigenlijk niet veel bezig met alle vaccinaties, alleen dat ze gaande zijn. Ik heb het druk zat met overige zaken in het leven eerlijk gezegd - werk met kwetsbare mensen, gezin, vrienden van wie een hoop het erg moeilijk hebben nu, verkiezingen. Wat corona betreft niet de vaccinaties, dat ligt buiten mijn macht en is heel veel tegenstrijdige informatie over. Wel de maatregelen en proberen te zorgen voor zo min mogelijk besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 10:33
Jij komt een stuk opgefokter over dan ik 😂
Die wil ik nog wel even tegenspreken. Jij komt inderdaad nogal opgefokt over. Geeft het gesprek/de discussie een negatieve lading. Het lijkt me voor iedereen fijn als het gesprek met wat meer ruimte voor verschillende meningen/ervaringen/ideeën gevoerd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
eef-- schreef:
02-03-2021 10:36
Ik snap je keuze op het moment met je zwangerschap helemaal! Maar vergeet niet dat je corona gewoon meerdere keren kan krijgen, dus ik denk dat het (na je zwangerschap) wel degelijk zin zou hebben om je te vaccineren.
Je mist mijn punt over de borstvoeding? Tja dan krijg ik het nog een keer (het aantal mensen die het meerdere keren heeft gehad is trouwens wereldwijd nogal beperkt, die kans in niet groot). Zo erg was het voor mij gelukkig niet. Ik vind de borstvoeding in dit geval zwaarder wegen.
Pinaco schreef:
02-03-2021 10:53
Die wil ik nog wel even tegenspreken. Jij komt inderdaad nogal opgefokt over. Geeft het gesprek/de discussie een negatieve lading. Het lijkt me voor iedereen fijn als het gesprek met wat meer ruimte voor verschillende meningen/ervaringen/ideeën gevoerd kan worden.
Ik geef iedereen de ruimte. Scheld niemand uit. Luister en ga in op wat mensen zeggen.
Maar hier feitelijke onwaarheden verkondigen (je kunt het zo 2 keer krijgen/mijn 90-jarige opa kreeg AstraZeneca/je houdt vaak lang klachten) vind ik niet oké nee. Dus die corrigeer ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
02-03-2021 10:55
Je mist mijn punt over de borstvoeding? Tja dan krijg ik het nog een keer (het aantal mensen die het meerdere keren heeft gehad is trouwens wereldwijd nogal beperkt, die kans in niet groot). Zo erg was het voor mij gelukkig niet. Ik vind de borstvoeding in dit geval zwaarder wegen.
Na de borstvoeding dan. Het ging om het punt dat je aangaf dat het voor jou geen zin heeft om te vaccineren omdat je het al eens gehad hebt en dat klopt niet omdat je het nog eens kan krijgen. Ik ken zelf 3 personen die het twee keer hebben gehad (alle drie in de zomer en in december/januari). Dus hoewel de kans klein is heeft het wel degelijk zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven