Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat kan wél Creatieve, coronaproofe alternatieven

27-11-2021 00:19 166 berichten
Bij deze het topic voor alternatieve, creatieve, coronaproofe activiteiten, binnen de maatregelen, voor mensen die tegen de beperkingen van de coronamaatregelen aanlopen. :)

Voor mensen die niet weer hun kind willen teleurstellen, voor mensen die snakken naar een uitje, naar contact, die normale activiteiten zoveel mogelijk doorgang willen laten vinden voor hun kinderen of hun eigen mentale gezondheid. Voor mensen die de veerkracht even missen om het zelf nog te bedenken.

Leg je probleem voor, en de irritante positievelingen en betweterige creatievelingen denken met je mee over alternatieven die de essentie van de activiteit zoveel mogelijk benaderen. :yes:
Spelregels:
- het moet minimaal voldoen aan de coronamaatregelen en -adviezen
- buitenactiviteiten op afstand werden tot nu toe veilig geacht, laten we daar voor nu ook vanuit gaan.
- denk outside of the box, niks is gek genoeg en praktische bezwaren zijn er om op te lossen.
Probleem: geen gasten bij sinterklaasavond, saaie sinterklaasavond..

Alternatief: een sinterklaaswandeling in de middag (met een vriendje uit de klas bijvoorbeeld (als dat mag binnen de dan geldende maatregelen natuurlijk).
Maak er een pepernoten- of cadeautjesspeurtocht van! Lekker buiten, warme choco uit de thermos op een picknicktafel, de gevonden cadeautjes uitpakken (vergeet de thermo zitmatjes niet!).

Leuk is ook om de kinderen wijs te maken dat je dacht net een piet te hebben gezien achter een boom.Kleine kinderen geloven dat, Zo geef je toch wat extra sjeu aan Sinterklaas en een extra leuke herinnering aan je kind.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 27-11-2021 09:37
48.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sint neemt een filmpje op, dat wordt afgespeeld. Opa en oma nemen dan de cadeautjes mee en buiten in de tuin pakt men ze uit. (En dan niet even een knuffel, niet op schoot en nee oma helpt je niet met het papier eraf halen.) ( Voor wie het niet doorheeft.. ik geloof dus niet in zo'n buitenactiviteit die volledig op afstand verloopt.)

Er wordt gevideobeld. Sint heeft de cadeautjes in het ene huis verstopt en de aanwijzingen in het andere huis gelegd.
petra123456 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 00:48
13.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
27-11-2021 00:39
Er wordt gevideobeld. Sint heeft de cadeautjes in het ene huis verstopt en de aanwijzingen in het andere huis gelegd.
Dit is een leuk idee!
Haha, bij die laatste zie ik echt hilarische toestanden voor me :proud:
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
27-11-2021 00:40
Haha, bij die laatste zie ik echt hilarische toestanden voor me :proud:
Dat is onderdeel van de lol en levert fantastische verhalen op. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Het verzoek of dringende advies is toch om gewoon als opa en oma helemaal de kleinkinderen niet op te zoeken de komende weken? Doe dat dan ook niet. Ook niet creatief of out of the box.

Echt, ik word zo schijt- en schijtziek van al die mensen die gewoon niet snappen wat het woord NEE betekent. Het halve land lijkt wel uit verwende peuters te bestaan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-11-2021 00:42
Het verzoek of dringende advies is toch om gewoon als opa en oma helemaal de kleinkinderen niet op te zoeken de komende weken? Doe dat dan ook niet. Ook niet creatief of out of the box.

Echt, ik word zo schijt- en schijtziek van al die mensen die gewoon niet snappen wat het woord NEE betekent. Het halve land lijkt wel uit verwende peuters te bestaan.

Rustig eens even, dit gaat om veilige alternatieven BINNEN de adviezen! Zoals je kan lezen bijvoorbeeld ONLINE.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 27-11-2021 00:44
2.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
27-11-2021 00:39


Er wordt gevideobeld. Sint heeft de cadeautjes in het ene huis verstopt en de aanwijzingen in het andere huis gelegd.
Leuk idee :) .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
27-11-2021 00:44
Rustig eens even, dit gaat om alternatieven! Zoals je kan lezen bijvoorbeeld ONLINE.
Ja, en al jouw alternatieven bestaan uit "opa en oma zoeken de kleinkinderen op". Terwijl vanavond dringend is verzocht dat niet te doen. De maatregelen gelden ook voor jou. Dat eigenwijze gezeik van iedereen die gewoon blijft doen waar ie zin in heeft.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-11-2021 00:45
Ja, en al jouw alternatieven bestaan uit "opa en oma zoeken de kleinkinderen op". De maatregelen gelden ook voor jou. Dat eigenwijze gezeik van iedereen die gewoon blijft doen waar ie zin in heeft.

Buiten, op afstand, in de buitenlucht. Zeker niet je gebruikelijke sinterklaasvondje binnen bij de haard, waar Rutte uiteraard op doelde. Buiten op afstand werd tot nu toe altijd als veilig gezien door het kabinet en volgens alle logica. Als je op 1,5 meter van elkaar buiten loopt met een gemiddelde novemberbries, dan was tot nu toe het idee toch dat je dan niet bepaald in een risicozone loopt.

Maar als je meer focus op online alternatieven wil, of met een raam ertussen of op nog meer afstand buiten, ook prima. Kom maar op met die leuke tips! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
27-11-2021 00:51
Buiten, op afstand, in de buitenlucht. Zeker niet je gebruikelijke sinterklaasvondje binnen bij de haard, waar Rutte uiteraard op doelde. Buiten op afstand werd tot nu toe altijd als veilig gezien door het kabinet en volgens alle logica. Als je op 1,5 meter van elkaar buiten loopt met een gemiddelde novemberbries, dan was tot nu toe het idee toch dat je dan niet bepaald in een risicozone loopt.

Maar als je meer focus op online alternatieven wil, of met een raam ertussen of op nog meer afstand buiten, ook prima. Kom maar op met die leuke tips! :cheer:
Nee. Gewoon nee. De vraag was; Doe het niet. En niet; doe het buiten. Of doe het op anderhalve meter afstand. Of doe het alleen als je tussen de 60 en 65 bent.

Rutte sprak geen Chinees en zei "DOE HET NIET". Maar nee, al die eigenwijze kutkleuters hebben straks allemaal redenen waarom dat voor hen niet geldt. "Het is toch buiten". "We houden afstand". "Mijn ouders zijn nog fit". Blablablabla chocoladevla.

Je bent gewoon een verwende kutkleuter die niet eens een simpele aanwijzing kan opvolgen want oh jee, je zou eens geen instant gratificatie hebben. En over een week janken dat het code zwart is.

Echt. Om te kotsen gewoon die mentaliteit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-11-2021 00:58
Nee. Gewoon nee. De vraag was; Doe het niet. En niet; doe het buiten. Of doe het op anderhalve meter afstand. Of doe het alleen als je tussen de 60 en 65 bent.

Rutte sprak geen Chinees en zei "DOE HET NIET". Maar nee, al die eigenwijze kutkleuters hebben straks allemaal redenen waarom dat voor hen niet geldt. "Het is toch buiten". "We houden afstand". "Mijn ouders zijn nog fit". Blablablabla chocoladevla.

Je bent gewoon een verwende kutkleuter die niet eens een simpele aanwijzing kan opvolgen want oh jee, je zou eens geen instant gratificatie hebben. En over een week janken dat het code zwart is.

Echt. Om te kotsen gewoon die mentaliteit.
Het advies is letterlijk dit: Wees extra voorzichtig bij contacten tussen ouderen vanaf 70 jaar en kinderen onder de 12 jaar… Laten we niet overdrijven. Dus opa en oma onder de 70 die bij 1 kerngezin op bezoek gaan lijkt mij nou nie het einde van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-11-2021 00:58
Nee. Gewoon nee. De vraag was; Doe het niet. En niet; doe het buiten. Of doe het op anderhalve meter afstand. Of doe het alleen als je tussen de 60 en 65 bent.

Rutte sprak geen Chinees en zei "DOE HET NIET".
Doordat mensen de regels proberen te rekken zijn we precies in de huidige situatie aangeland.
Probleem: Niet met de hele familie bijeen komen voor het kerstdiner.

Alternatief dat geoppert is: Ergens buiten afspreken en dan op afstand van elkaar blijven. Zo kunnen we elkaar wel zien met de feestdagen. Dat plan was er vorig jaar ook en toen ben ik niet gegaan want het was klote weer en geen zin om ik weet niet hoe lang ergens te blauwbekken. Maar misschien kan het voor anderen een idee zijn tenzij "samenscholing" niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Probleem: Niet met de hele familie bijeen komen voor het kerstdiner.

Alternatief: online afspreken voor bordspel en tegelijk videobellen om elkaar te kunnen zien en horen
boekenlegger0 schreef:
27-11-2021 01:11
Probleem: Niet met de hele familie bijeen komen voor het kerstdiner.

Alternatief: online afspreken voor bordspel en tegelijk videobellen om elkaar te kunnen zien en horen
Ik hoor dat best regelmatig dat mensen zo samen bordspelletjes doen. Al dan niet met allemaal een eigen bord of dat een iemand het spelt heeft en voor iedereen de zetten enzo doet. Klinkt echt leuk.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
27-11-2021 01:16
Ik hoor dat best regelmatig dat mensen zo samen bordspelletjes doen. Al dan niet met allemaal een eigen bord of dat een iemand het spelt heeft en voor iedereen de zetten enzo doet. Klinkt echt leuk.
We doen dit regelmatig met ouders en siblings. Een van mijn siblings heeft online spelversie gekocht met meer opties (meer spelers/ander spelbord/uitbreiding), maar de basisversie is gratis.
Alle reacties Link kopieren
Dat wat besmettingsgevaar oplevert in beide richtingen tussen jou en anderen, moet je achterwege laten. Dát is de strekking. Niemand vindt jou meer leuk als ze een cadeautje in de vorm van wekenlang onwel zijn van jou hebben gekregen, en de anderen zijn niet blij met jou als jij een extra nieuwe bron van besmetting bent.

Dit is niet de tijd om je grenzen op te gaan zoeken, maar om je als een volwassen, verantwoordelijk mens te gedragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik dacht dat je twee volwassenen mocht uitnodigen en dus zouden dat toch opa en oma kunnen zijn?

Iedereen een zelftest vooraf, iedereen gevaccineerd, dan lijkt mij niet dat je dan een enorm risico neemt.

Van de andere kant: zouden de kinderen echt opa en oma missen? Dus ik zou gewoon kiezen voor geen opa en oma.

Met kerst nodigen we ook niemand uit dit jaar (ook al is er wat dat betreft geen enkele beperking in het land waar we met de kerstvakantie zijn en zijn hier nauwelijks besmettingen).
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-11-2021 00:42
Het verzoek of dringende advies is toch om gewoon als opa en oma helemaal de kleinkinderen niet op te zoeken de komende weken? Doe dat dan ook niet. Ook niet creatief of out of the box.

Echt, ik word zo schijt- en schijtziek van al die mensen die gewoon niet snappen wat het woord NEE betekent. Het halve land lijkt wel uit verwende peuters te bestaan.

Dit!!!!!!

Hou je verdomme gewoon eens aan de regels. Welk deel van NEE begrijpen mensen in godsnaam niet?

In jezusnaam hoor! Ik draai helemaal door op zoveel domheid. En maar lachen en maar geinen.
Leuk he een pandemie. Je wordt er zo lekker creatief van.
Alle reacties Link kopieren
Zo, het is wel duidelijk dat het fenomeen positief denken niet voor iedereen is weggelegd. Sommige mensen blijven graag in beperkingen denken i.p.v. mogelijkheden. Blij dat ik niet zo in elkaar steek, lijkt me zwaar leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit topic goed bedoeld is, maar ik word er wel een beetje flauw van.

Ik heb namelijk een paar andere problemen voor jullie. Als je daar iets creatiefs op weet?

Probleem: de operatie van opa is uitgesteld omdat het ziekenhuis vol ligt.
Probleem: de klas van kind moet naar huis, want de juf is ziek, de invallers zijn op en de directeur loopt inmiddels op haar tandvlees.
Probleem: papa en mama moeten de zaak sluiten en het personeel naar huis sturen, omdat het niet rendabel meer is.
Alle reacties Link kopieren
Och jongens, echt het heilige ViVa forum. We leggen ons zelf strengere regels op dan zijn afgekondigd. En iedereen die niet aan jouw standaard voldoet wordt afgefakkeld.
Alle reacties Link kopieren
- Met je partner naar een Landal huisje, eventueel zo'n luxere met sauna
- Wandelen in één van de vele natuurparken
- Verras naasten met pakjes met gedichten door de brievenbus
- Buiten sporten op afstand met één of twee mensen
- Geocachen
- Buiten karten, quad rijden, et cetera
- Bezoek een mooie stad (doordeweeks i.v.m. drukte) en lunch (eventueel buiten)
- Bij mooier weer: kanoën door grachten van bijvoorbeeld Utrecht
- Hopen dat we straks kunnen schaatsen/sneeuwpret hebben
- Bloembollen planten
- Alvast kerstdecoraties ophangen
- Herstijl je huis, meubels andere plek
- Pak een crea hobby als schilderen op.
- Doe een online pubquiz
- Met je partner naar een luxe hotel
- Naar een Waddeneiland op vakantie
- Je aanmelden voor de bloedbank of als stamceldonor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven