Werk & Studie alle pijlers

We gaan weer naar kantoor hoera of jammer?

18-06-2021 19:39 2686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist de speech van Rutte gezien. We gaan weer naar kantoor.
Ergens vind ik het best jammer, want dit nieuwe ritme bevalt mij prima.
Gelukkig gaan we niet meer de hele week naar kantoor, dus dat scheelt.

Wat vinden jullie ervan dat we weer naar de werkvloer gaan. Opluchting of stiekem ook wel jammer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-06-2021 20:00
Ze zouden al bedacht kunnen hebben wat ‘het nieuwe normaal’ wordt. Mensen de vrijheid geven om hun eigen uren in te blijven delen, net als nu. Bijvoorbeeld.

Zelfs over het niet verlengen van een deel van de huurovereenkomst van het kantoorpand is al een beslissing genomen.


Mijn werkgever ( overheid) heeft panden afgestoten, dat scheelt enorm in de kosten.
Er schijnen voor werkgevers heel veel voordelen te kleven aan het thuiswerken.

- Minder toiletpapier
- Minder koffie/ thee/ suiker etc
- Minder stroom en waterverbruik
- Geen reiskostenvergoeding meer hoeven uit te betalen.

Persoonlijk vind ik 1x per week meer dan genoeg 🤪
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk sinds maart 2020 fulltime thuis. Sinds april 2021 ga ik 1x per week naar kantoor toe.

Gelukkig blijven wij hybride werken en mag je zelf bepalen hoe die verdeling eruit ziet. Mijn werk is projectmatig, dus ik werk steeds met andere teams (verspreid door nederland) samen. Werken op afstand is heel goed gegaan en het is geen probleem om dat voort te zetten.

Ik vind het wel leuk om 1 of 2x per week naar kantoor te gaan en collega's te zien, bij sales dagen aanwezig te zijn en trainingen offline te volgen. Maar verder zit ik thuis wel goed. Toch groot gemak om pakketjes aan te kunnen nemen, hond uit te laten en de wasmachine eens aan te zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij mogen kiezen: 0, 50% of 100% op kantoor. Het gekozen percentage wordt gebruikt voor de reiskosten- en thuiswerkvergoeding en om het aantal benodigde werkplekken op kantoor te bepalen. De meesten kiezen voor 50% kantoor (of 50% thuis, het is maar hoe je het bekijkt). Het is de bedoeling dat kantoor vooral wordt gebruikt om zaken te bespreken (en uiteraard het sociale aspect van werk in stand te houden). Geconcentreerd werken gebeurt in principe thuis (tenzij je thuis die mogelijkheden niet hebt natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnetje_van_de_dag schreef:
18-06-2021 20:09
Ik werk niet op kantoor, maar wat zou ik het heerlijk vinden als mijn man na anderhalf jaar weer eens een dagje op kantoor zou zitten.
😁
Alle reacties Link kopieren Quote
gizzmo-returns schreef:
18-06-2021 20:01
Wat is hybride werken?
Combinatie van werklocatie, thuiswerken en onderweg (bijvoorbeeld meeting ergens in between locaties etc.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor ons beide verandert er niks
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou gewoon niet zo van verandering, dus nu ik helemaal gewend ben aan mijn ritme ben ik er op zich niet zo blij mee. Maar ik weet dat ik me ook makkelijk aanpas en het 100% thuiswerken gaat me ook wel tegenstaan. Ik mis mijn collega's, maar ik ben ook toe aan vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-06-2021 20:00
Ze zouden al bedacht kunnen hebben wat ‘het nieuwe normaal’ wordt. Mensen de vrijheid geven om hun eigen uren in te blijven delen, net als nu. Bijvoorbeeld.
Dat hebben wij al jaren maar stel er niet teveel van voor in de praktijk. Het is gewoon niet praktisch als de ene collega van 6.00..15.00 werkt en een andere van 12.00 tot 21.00. Je hebt de reguliere kantoortijden nodig om afspraken een beetje fatsoenlijk in te kunnen plannen. Als je het toch doet zullen veel mensen of lange dagen maken, of gefragmenteerd werken. En dat is volgens mij ook niet altijd even praktisch. Een aaneengesloten blok werken is toch beter om de werk-prive-balans te bewaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mij betreft mogen ze dat kantoor verkopen. Afgelopen jaar bewezen dat ons werk prima vanuit huis kan. En het bevalt me ook beter.
De flexibiliteit om je eigen tijd in te delen.
Even een wasmachine aanzetten ondertussen.
Niet gestoord worden door collega’s die even aanwippen want ze waren in de buurt, en dan vervolgens met het hele kantoor moeten gaan bijkletsen.
Nee, wat mij betreft blijft het zo en werk ik volledig uit huis. Waarbij ik heus wel bereid ben om naar meetings etc te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging al maanden weer... Wel nog maar max twee dagen in de week.
Alle reacties Link kopieren Quote
ca726647543 schreef:
18-06-2021 20:12
Wij mogen kiezen: 0, 50% of 100% op kantoor. Het gekozen percentage wordt gebruikt voor de reiskosten- en thuiswerkvergoeding en om het aantal benodigde werkplekken op kantoor te bepalen. De meesten kiezen voor 50% kantoor (of 50% thuis, het is maar hoe je het bekijkt). Het is de bedoeling dat kantoor vooral wordt gebruikt om zaken te bespreken (en uiteraard het sociale aspect van werk in stand te houden). Geconcentreerd werken gebeurt in principe thuis (tenzij je thuis die mogelijkheden niet hebt natuurlijk).

En hoeveel werk je op kantoor bij 0%??. Wat heb jij gekozen?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij werken ook vanaf 16 maart 2020 volledig thuis. Straks gaan wij één dag per week terug naar kantoor. Op die dag komt het hele team samen. De rest van je uren gewoon thuiswerken of op een kantoor in de buurt. Mijn werkgever (rijksoverheid) heeft meerdere kantoren door Nederland. Oftewel hybride werken.

Als je niet thuis wil of kan werken mag je gewoon naar kantoor als alle maatregelen voorbij zijn. Wij noemen ons kantoor nu het clubhuis. Er is veel verbouwd, leuke zitruimtes gecreëerd. Dus kantoor is straks vooral om te "socializen".
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al die tijd thuis gewerkt en vind het heeeeerlijk. Ben veel geconcentreerder en productiever omdat ik niet word afgeleid en geen reistijd van 2 uur per dag. Gelukkig heb ik een werkgever die de keuze bij ons laat. Ik ga straks 1 x in de week naar kantoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
summerheat schreef:
18-06-2021 20:34
Wij werken ook vanaf 16 maart 2020 volledig thuis. Straks gaan wij één dag per week terug naar kantoor. Op die dag komt het hele team samen. De rest van je uren gewoon thuiswerken of op een kantoor in de buurt. Mijn werkgever (rijksoverheid) heeft meerdere kantoren door Nederland. Oftewel hybride werken.

Als je niet thuis wil of kan werken mag je gewoon naar kantoor als alle maatregelen voorbij zijn. Wij noemen ons kantoor nu het clubhuis. Er is veel verbouwd, leuke zitruimtes gecreëerd. Dus kantoor is straks vooral om te "socializen".
Wat een fijne constructie.
Hopelijk volgt de Gemeente waar ik werk dit voorbeeld. 1 dag per week is meer dan zat.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoera. Maar ik kon ook bijna nooit thuiswerken. Ook fijn voor mijn man. Die zag dagenlang niemand anders dan mij.
En ook zelf vind ik het fijn als ik doordeweeks vrij ben om gewoon weer eens een dag alleen te zijn :P
Alle reacties Link kopieren Quote
ca726647543 schreef:
18-06-2021 20:20
Dat hebben wij al jaren maar stel er niet teveel van voor in de praktijk. Het is gewoon niet praktisch als de ene collega van 6.00..15.00 werkt en een andere van 12.00 tot 21.00. Je hebt de reguliere kantoortijden nodig om afspraken een beetje fatsoenlijk in te kunnen plannen. Als je het toch doet zullen veel mensen of lange dagen maken, of gefragmenteerd werken. En dat is volgens mij ook niet altijd even praktisch. Een aaneengesloten blok werken is toch beter om de werk-prive-balans te bewaken.

Het werkt hier prima, al meer dan een jaar.
Doordat mensen de flexibiliteit hebben, vullen ze het zelf in. En het hoeft niet iedere dag het zelfde te zijn, of aaneengesloten. Vergaderingen worden grofweg tussen 9 en 16 uur ingepland, en dan word je geacht aanwezig te zijn. Maar of je daarna je kinderen uit school gaat halen, de hond uit gaat laten of een tukkie op de bank doet, maakt niet uit. We zijn volwassen mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en we weten wanneer iets wel of niet kan, of moet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij willen ze bij ons deeltijd thuiswerken erin houden. Ik hoop het. Ik werk 2 van de 5 dagen op kantoor en dat vind ik genoeg.
Heerlijk om thuis te werken: daar ben ik veel geconcentreerder en voor de werk/prive verhouding is het ook prettig: minder reistijd/file, tussendoor de wasmachine een keer aanzetten.
Ik wil echt niet meer fulltime op kantoor werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nooit thuisgewerkt want ik werk op een kvd.

Wel balen dat het weer zo druk wordt op de weg. Nou ja, dat was het al een tijdje...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren Quote
tanteslankie schreef:
18-06-2021 21:00
Ik heb nooit thuisgewerkt want ik werk op een kvd.

Wel balen dat het weer zo druk wordt op de weg. Nou ja, dat was het al een tijdje...
Ja hier was dat ook alweer een tijd aan de gang.
Alleen vorig jaar in het begin van corona was het heel stil.
Gisteren stond ik alweer in een megafile.
Hier werken wij beiden al sinds half maart 2020 thuis. De laatste tijd ging partner weer wat vaker van huis weg en dan voelde ik me toch wel alleen. Mijn wereldje is er erg klein van geworden omdat veel sociale contacten die ik heb vanuit mijn werk komen. Ik mis de gezellige wandelingen tijdens de lunch of het op vrijdagmiddag spontaan het terras op heel erg.

Als we echt grotendeels huis blijven werken zullen we moeten gaan verhuizen. Het was echt pappen en nathouden de afgelopen tijd, arbotechnisch gezien.
Wij nog niet hoor. Ik kreeg meteen een mail dat we nog gewoon moeten blijven thuiswerken (behalve als je een hele goede reden hebt om naar kantoor te moeten) en ook de mondkapjes en 1,5 meter blijven gehanteerd.
Internationaal bedrijf, ze willen de regels overal blijkbaar een beetje gelijk houden.
Maar ja, ik werk al anderhalf jaar thuis, dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:10
[/b]

Mijn werkgever ( overheid) heeft panden afgestoten, dat scheelt enorm in de kosten.
Er schijnen voor werkgevers heel veel voordelen te kleven aan het thuiswerken.

- Minder toiletpapier
- Minder koffie/ thee/ suiker etc
- Minder stroom en waterverbruik
- Geen reiskostenvergoeding meer hoeven uit te betalen.

Persoonlijk vind ik 1x per week meer dan genoeg 🤪

En minder kort verzuim, vertelde de teamleader. Dat is (ook) een enorme kostenbesparing.

Terug on topic: ze spreken zich nog niet uit bij ons, maar vooralsnog lijkt het erop dat we thuis mogen blijven. En heel eerlijk gezegd: de meerderheid wil dat ook én ze kunnen ons niet missen. Dus als ze straks aankomen met kantoorverplichting, is de kans groot dat de helft van de groep pardoes opzegt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de keuze. Ik heb geen eigen kantoor meer maar er is wel altijd een flexplek op een vestiging in de buurt. De laatste keer dat ik op kantoor was was ergens in 2018. Ik vind het heerlijk om thuis te werken en mijn eigen dag in te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vandaag gehoord dat we nog niet moeten juichen en we pas vanaf september voorzichtig gaan opschalen richting hybride werken. Bij hoge uitzondering mag je nu af en toe naar kantoor, met toestemming vooraf per keer. Ik kan echt niet wachten tot ik weer regelmatiger naar kantoor kan, na 15 maanden thuis werken. Ik werkte altijd al 1-3 dagen per week op kantoor en de rest thuis. In de toekomst hoop ik dat dus weer zo te kunnen doen, met het verschil dat ik de files ga proberen te vermijden, dus van 10-16 uur of zo.
Ik vind ‘de verbinding zoeken’ nog steeds lastig vanaf thuis. Op kantoor loop je in een kwartier bij drie collega’s langs en hebt dan je antwoord/zin, nu moet ik iedereen bellen, al dan niet met beeld, en dat duurt altijd langer. Bovendien krijg ik in persoon meer gedaan van mensen dan telefonisch cq mensen kunnen me telefonisch makkelijker afschepen (zelf noemen ze dat grenzen bewaken).
kamillet wijzigde dit bericht op 18-06-2021 21:30
27.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-06-2021 19:53
Jammer. Ik werk in een kantoortuin met zo’n 60 bureaus en hoewel het de afspraak is dat je even ergens naar een kamertje loopt als je moet bellen/wat overleggen, zijn er altijd mensen die dat vergeten. En dan uitgebreid over hun kinderen gaan kletsen (‘wat is ie al grooot! Die van mij gaat naar de middelbare!’) of op hun harde hakken de hele tijd heen en weer drentelen. Tel daarbij de irritatie over het niet even in de vaatwasser zetten van vieze kopjes en niet even een borstel door de WC halen.

Ik werk liever thuis. Geen reistijd, parkeergedoe en omdat ik veel met vertegenwoordigers in het hele land werk en ook internationale contacten en meetings heb, vind ik het prima om thuis te blijven werken en alleen met een afdelingsvergadering of printklussen naar kantoor te komen.

Ik heb nog niet gehoord hoe ze het willen gaan inrichten.
Ik ook!
Een zebra is geen paard met strepen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven