Werk & Studie alle pijlers

We gaan weer naar kantoor hoera of jammer?

18-06-2021 19:39 2686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist de speech van Rutte gezien. We gaan weer naar kantoor.
Ergens vind ik het best jammer, want dit nieuwe ritme bevalt mij prima.
Gelukkig gaan we niet meer de hele week naar kantoor, dus dat scheelt.

Wat vinden jullie ervan dat we weer naar de werkvloer gaan. Opluchting of stiekem ook wel jammer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Bluelightshield schreef:
26-07-2021 12:05
Heb ik juist wel last van. Die collega's die totaal niet kunnen samenwerken, niet kunnen communiceren, niet kunnen overleggen, die het liefst geen werkoverleg hebben, ik kan er niks mee. En uiteindelijk komt het de productiviteit ook totaal niet ten goede.

Maar waar heb jij precies last van wanneer iemand vaak te laat is? En hoe verhoudt niet kunnen samenwerken/ communiceren zich daarmee??
Dit is een oprechte vraag.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
26-07-2021 13:27
Maar waar heb jij precies last van wanneer iemand vaak te laat is? En hoe verhoudt niet kunnen samenwerken/ communiceren zich daarmee??
Dit is een oprechte vraag.
Ik erger me sowieso als iemand te laat komt. Als de afspraak luidt dat je om 8 uur begint dan ben je er om 8 uur. Overigens heb ik geen moeite met schuivende werktijden, ik heb lange tijd gewerkt bij een bedrijf waar je tussen 7 en 9 uur mocht beginnen, allemaal prima, als je je uren maar maakt en de afgesproken productie maar haalt.
Dat niet kunnen communiceren en samenwerken wreekt zich met name ook in mijn huidige werk. Om dat goed te kunnen doen is veel overleg nodig en als er dan mensen zijn die dat niet kunnen of willen, of die constant niet te bereiken zijn, of die met oortjes met keiharde muziek in hun werk doen, of die gewoon niet willen delen wat ze aan het doen zijn dan lukt het gewoon niet.
Ik heb met jou overigens het idee dat je niet tegen kritiek kunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bluelightshield schreef:
26-07-2021 13:52
Ik erger me sowieso als iemand te laat komt. Als de afspraak luidt dat je om 8 uur begint dan ben je er om 8 uur. Overigens heb ik geen moeite met schuivende werktijden, ik heb lange tijd gewerkt bij een bedrijf waar je tussen 7 en 9 uur mocht beginnen, allemaal prima, als je je uren maar maakt en de afgesproken productie maar haalt.
Dat niet kunnen communiceren en samenwerken wreekt zich met name ook in mijn huidige werk. Om dat goed te kunnen doen is veel overleg nodig en als er dan mensen zijn die dat niet kunnen of willen, of die constant niet te bereiken zijn, of die met oortjes met keiharde muziek in hun werk doen, of die gewoon niet willen delen wat ze aan het doen zijn dan lukt het gewoon niet.
Ik heb met jou overigens het idee dat je niet tegen kritiek kunt.



Waar baseer jij op dat ik niet tegen kritiek kan??
Dat jij mij vervelend vind dat mag, niet iedereen vind mij leuk, dat zal jij op de werkvloer ook wel hebben.

Maar om inhoudelijk te reageren op jouw post:
- Als een collega te laat is, dan is het toch aan de LG om daar actie op te ondernemen?? Waarom erger jij je daaraan?? Zolang jij er persoonlijk maar geen last van hebt toch??

Jij hebt het erover dat er veel overleg nodig is met collega's om je werk goed te kunnen doen, maar hoe kan het dat anderen daar blijkbaar anders over denken?? En loopt echt alles in de soep wanneer er geen overleg wordt gepleegd?? Ik heb het idee dat vooral jij behoefte hebt aan overleg ( contact met collega's)
Je hebt het ook over collega's die met keiharde muziek in hun oortjes aan het werk zijn, en over collega's die niet delen waarmee ze bezig zijn.🤣
Het komt op mij over alsof collega's prima kunnen samenwerken, en overleggen, maar dat ze jou een beetje uit de weg gaan, en jij lijkt dit haarfijn aan te voelen.
En mocht ik ernaast zitten heb jij dan enig idee waarom collega's doen wat ze doen?? Namelijk alles wat jij nodig vindt, juist nalaten??
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
25-07-2021 20:34
Mijn LG ziet ook heel veel voordelen

- Ziekteverzuim nul

-Nsb-ers op de werkvloer die signalen gaven over Piet die weer te laat is, dat is ook weggevallen

-Onderlinge wrijvingen op de werkvloer is er ook niet.

- Gewoon rust voor iedereen.
Maar dan heeft je teamleider het toch eigenlijk gewoon heel slecht voor elkaar als de sfeer in het team zo slecht is.

In het hypothetische geval dat ik ooit leidinggevende zou zijn en dus van iedereen zou verwachten dat ze een dag op kantoor zouden zijn om sociaal te doen zou ik dus ook die "NSB-er op de werkvloer" er op aanspreken dat het geen donder uit maakt hoe laat Piet op kantoor is en dat zolang de "NSB-er op de werkvloer" geen voorbeelden heeft waarbij het later aanwezig zijn van Piet invloed heeft op zijn prestaties ik nooit meer een dergelijke opmerking uit zijn mond wil horen. En je hoeft van mij helemaal niet met iedereen op vakantie te willen, of iedereen aardig te vinden, maar je kunt wel professioneel doen en daar hoort het uitpraten van "wrijving" wat mij betreft ook bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaaaaaaaatje schreef:
27-07-2021 13:21
Maar dan heeft je teamleider het toch eigenlijk gewoon heel slecht voor elkaar als de sfeer in het team zo slecht is.

In het hypothetische geval dat ik ooit leidinggevende zou zijn en dus van iedereen zou verwachten dat ze een dag op kantoor zouden zijn om sociaal te doen zou ik dus ook die "NSB-er op de werkvloer" er op aanspreken dat het geen donder uit maakt hoe laat Piet op kantoor is en dat zolang de "NSB-er op de werkvloer" geen voorbeelden heeft waarbij het later aanwezig zijn van Piet invloed heeft op zijn prestaties ik nooit meer een dergelijke opmerking uit zijn mond wil horen. En je hoeft van mij helemaal niet met iedereen op vakantie te willen, of iedereen aardig te vinden, maar je kunt wel professioneel doen en daar hoort het uitpraten van "wrijving" wat mij betreft ook bij.
Mijn LG zit er precies zo in, zolang jouw werk er niet onder lijdt, dan is te laat komen geen probleem Maar sommige mensen die leven, om te loeren wat anderen doen.
En vaak vinden de NSB-ers onder ons dat ze er goed aan doen om collega's onder de bus te komen want heyyy 8.00 is 8.00 en geen 8.07, dus ze hebben ergens altijd wel een punt, en die willen ze graag maken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had zojuist een overleg met mijn teamleader. In principe krijgen we de keuze. Als je thuis goed kunt (en wilt!!) werken, blijf dan vooral thuis. Kom je liever naar kantoor, ook prima. Dat blijken vooral alleenwonende collega's te zijn.

Ik ben er blij mee. Via teams hebben we onderling een prima contact. Wel of niet te laat zijn is bij ons alleen van belang als je om 6 uur moet starten, maar voor de rest komt er op elk moment van de dag wel iemand binnen en vertrek je ook op de gekste tijden, dus dat valt niet op. Bovendien krijgen we per minuut betaald, dus kom je te laat merk je dat vooral zelf.

Ik vind het heel gezellig hoor, op kantoor. Maar ik doe thuis veel meer. En wat meer is: het scheelt per dag 2 uur aan reis-, parkeer- en inlogtijd, tijdens mijn pauze even de wasmachine aanzetten of de vloer vegen vind ik een erg fijne manier van mijn vrije tijd besteden. Met een late dienst en een lunchpauze om half zeven, om zes uur even wat de oven inschuiven zodat we ook echt fatsoenlijk kunnen eten vind ik ook een voordeel.

Planning heeft daarnaast ook in de gaten dat het voordelen heeft, ik heb tegenwoordig regelmatig een halve dienst. Overwerken mag bij ons altijd, dus tussendoor een uurtje extra inloggen is prima. Dat kan vanuit huis prima maar ik zou er dus niet voor naar kantoor rijden.

Kortom: laat ons maar lekker thuis. En dat zegt pakweg 90%.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceylon schreef:
27-07-2021 15:54
Ik had zojuist een overleg met mijn teamleader. In principe krijgen we de keuze. Als je thuis goed kunt (en wilt!!) werken, blijf dan vooral thuis. Kom je liever naar kantoor, ook prima. Dat blijken vooral alleenwonende collega's te zijn.

Ik ben er blij mee. Via teams hebben we onderling een prima contact. Wel of niet te laat zijn is bij ons alleen van belang als je om 6 uur moet starten, maar voor de rest komt er op elk moment van de dag wel iemand binnen en vertrek je ook op de gekste tijden, dus dat valt niet op. Bovendien krijgen we per minuut betaald, dus kom je te laat merk je dat vooral zelf.

Ik vind het heel gezellig hoor, op kantoor. Maar ik doe thuis veel meer. En wat meer is: het scheelt per dag 2 uur aan reis-, parkeer- en inlogtijd, tijdens mijn pauze even de wasmachine aanzetten of de vloer vegen vind ik een erg fijne manier van mijn vrije tijd besteden. Met een late dienst en een lunchpauze om half zeven, om zes uur even wat de oven inschuiven zodat we ook echt fatsoenlijk kunnen eten vind ik ook een voordeel.

Planning heeft daarnaast ook in de gaten dat het voordelen heeft, ik heb tegenwoordig regelmatig een halve dienst. Overwerken mag bij ons altijd, dus tussendoor een uurtje extra inloggen is prima. Dat kan vanuit huis prima maar ik zou er dus niet voor naar kantoor rijden.

Kortom: laat ons maar lekker thuis. En dat zegt pakweg 90%.
Volledig mee eens.
Ik heb vandaag de dressoir uitgemest, dat zijn van die klusjes die je normaliter voor je uitschuift, nu heb ik dit kunnen doen onder werktijd, en dat gaat prima.
Ook het op tijd eten i.c.m de lange avonden, dat is gewoon fijn.
Vroeger was het 's morgens altijd een race tegen de klok, om iedereen op tijd de deur uit te krijgen ( incl mezelf)
Nu ik zelf de deur niet uit hoef, zijn de ochtenden veel relaxter.
Het leven is voor veel mensen gewon relaxed geworden.
Dit zeggen velen op een enkeling na.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
27-07-2021 15:10
Mijn LG zit er precies zo in, zolang jouw werk er niet onder lijdt, dan is te laat komen geen probleem Maar sommige mensen die leven, om te loeren wat anderen doen.
En vaak vinden de NSB-ers onder ons dat ze er goed aan doen om collega's onder de bus te komen want heyyy 8.00 is 8.00 en geen 8.07, dus ze hebben ergens altijd wel een punt, en die willen ze graag maken.
Ik heb op ontzettend veel kantoren gewerkt, van relaxte startup waar alles kan, tot formeel advocatenkantoor, met strakke werktijden en losse werktijden. Op alle kantoren zit een aantal figuren die zich denken te moeten bemoeien met wanneer jij wel of niet aan je bureau zit, of je laat binnenkomt, vroeg weggaat, lang gaat lunchen, of vaak gaat roken, ongeacht of dit vanuit de leidinggevende überhaupt als iets van belang wordt gezien. Dat soort dingen bereikt de manager meestal überhaupt niet eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
27-07-2021 16:27
Volledig mee eens.
Ik heb vandaag de dressoir uitgemest, dat zijn van die klusjes die je normaliter voor je uitschuift, nu heb ik dit kunnen doen onder werktijd, en dat gaat prima.
Ook het op tijd eten i.c.m de lange avonden, dat is gewoon fijn.
Vroeger was het 's morgens altijd een race tegen de klok, om iedereen op tijd de deur uit te krijgen ( incl mezelf)
Nu ik zelf de deur niet uit hoef, zijn de ochtenden veel relaxter.
Het leven is voor veel mensen gewon relaxed geworden.
Dit zeggen velen op een enkeling na.

Komt me bekend voor. Kan niet altijd hoor, maar soms heb je een vroege start op zondag terwijl ICT met backups en updates bezig is. Veel telefoontjes krijg je niet op dat tijdstip, dus daar zit je dan. Ik heb inmiddels zelf een draadloze headset gekocht, als er een telefoontje binnenkomt heeft de klant meteen verbinding en intussen ga ik wat anders doen.

Op kantoor zit je dan gewoon twee uur lang te netflixen/youtuben/forummen, want zonder systeem kun je verder niet veel.

Ik ben intussen wel na aan het denken over een andere auto. Voor die paar keer per maand dat het ding nog buiten komt is het te gek dat het echt zo'n snelweg-monster is voor 7 personen. Was top toen ik nog heel veel moest rijden, maar we zijn nu toch serieus aan het kijken naar een vervanger die past bij het huidige leven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
emmalou schreef:
27-07-2021 16:51
Ik heb op ontzettend veel kantoren gewerkt, van relaxte startup waar alles kan, tot formeel advocatenkantoor, met strakke werktijden en losse werktijden. Op alle kantoren zit een aantal figuren die zich denken te moeten bemoeien met wanneer jij wel of niet aan je bureau zit, of je laat binnenkomt, vroeg weggaat, lang gaat lunchen, of vaak gaat roken, ongeacht of dit vanuit de leidinggevende überhaupt als iets van belang wordt gezien. Dat soort dingen bereikt de manager meestal überhaupt niet eens.
Ik vraag me altijd af of dit soort mensen per klikbeurt uitbetaalt krijgen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
30-07-2021 20:06
Ik vraag me altijd af of dit soort mensen per klikbeurt uitbetaalt krijgen.
Klikken heb ik nooit zo meegemaakt. Bemoeizuchtige opmerkingen wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg net een vergaderverzoek voor een afdelingsuitje van mijn afdeling. over 2 maanden. 60 man als iedereen meegaat

Nog geen verdere info en hoe het samenzijn eruit gaat zien hangt af van alle maatregels. ''maar dan hebben we in elk geval een datum''

Ik weet dat ik nee kan zeggen hoor, maar waarom niet nog even een (half)jaar wachten?

Zijn er bij jullie al plannen voor bijeenkomsten?
Ja, bij ons een boottocht in september. Daar heb ik geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanaf september kan de 1,5 meter regel waarschijnlijk weg dus kunnen we weer lekker uitgerust fulltime naar kantoor ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga, net terug van vakantie en geen zin om weer aan de slag te gaan, komende tijd maar eens op zoek naar een baan waarbij ze me niet “minimaal 75% van je werktijd” op kantoor willen zien. Sowieso hingen die uren targets me al de keel uit maar ik heb gewoon geen zin om straks weer 4 dagen in een kantoortuin te zitten.
Ik huil stilletjes.
Ik werk in het onderwijs dus ik snap het, ik snap het echt. De studenten hebben het nodig!

Maar man, man wat ging ik lekker op thuiswerken en lesgeven. In mijn tussenuren lekker even koken of het huishouden doen. Er was zo'n fijne werk-privé balans dat ik er echt mega van baal dat ik volgende week weer drie dagen per week die kant op moet....

Reistijd, rennen, vliegen, stress, BLEGH
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireSophie schreef:
16-08-2021 08:46
Ik huil stilletjes.
Ik werk in het onderwijs dus ik snap het, ik snap het echt. De studenten hebben het nodig!

Maar man, man wat ging ik lekker op thuiswerken en lesgeven. In mijn tussenuren lekker even koken of het huishouden doen. Er was zo'n fijne werk-privé balans dat ik er echt mega van baal dat ik volgende week weer drie dagen per week die kant op moet....

Reistijd, rennen, vliegen, stress, BLEGH
Heb je het contact met leerlingen niet ontzettend gemist?
Ik ben er blij mee. Ik heb een bijbaantje in een horecagelegenheid in een wijk met veel kantoren en gelukkig is er de laatste tijd weer wat meer te doen. Zelfs nu midden in de vakantie is het vaak drukker dan 4 maanden terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
05-08-2021 15:29
Ik kreeg net een vergaderverzoek voor een afdelingsuitje van mijn afdeling. over 2 maanden. 60 man als iedereen meegaat

Nog geen verdere info en hoe het samenzijn eruit gaat zien hangt af van alle maatregels. ''maar dan hebben we in elk geval een datum''

Ik weet dat ik nee kan zeggen hoor, maar waarom niet nog even een (half)jaar wachten?

Zijn er bij jullie al plannen voor bijeenkomsten?
Dit is toch niet zo vreemd? Ik had het ook gedaan kunnen hebben. Inderdaad, dan staat de datum maar alvast. Als het niet door kan gaan zien we dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
ldp schreef:
16-08-2021 10:06
Dit is toch niet zo vreemd? Ik had het ook gedaan kunnen hebben. Inderdaad, dan staat de datum maar alvast. Als het niet door kan gaan zien we dan wel weer.
Het ging mij erom dat mensen gelijk allee teugels laten vieren omdat zo'n grote groep weer mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
05-08-2021 15:29
Ik kreeg net een vergaderverzoek voor een afdelingsuitje van mijn afdeling. over 2 maanden. 60 man als iedereen meegaat

Nog geen verdere info en hoe het samenzijn eruit gaat zien hangt af van alle maatregels. ''maar dan hebben we in elk geval een datum''

Ik weet dat ik nee kan zeggen hoor, maar waarom niet nog even een (half)jaar wachten?

Zijn er bij jullie al plannen voor bijeenkomsten?
Ja zeker! Iedereen heeft een drukke agenda en vanalles moet afgestemd met thuis. Dus als we nu niets plannen komt er pas van het voorjaar iets van de grond.
Ik werk sinds maart 2020 bij mijn baan en ik heb nog steeds allemaal mensen nog nooit in het echt gezien. Na mij nog 4 mensen gestart. Die hebben allemaal ook nooit het team gezien (wij werken allemaal 99% thuis). Dus ik vind het wel nuttig, het wordt wel tijd om wat leuks te doen zodat ik mensen in het echt leer kennen.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
16-08-2021 10:28
Het ging mij erom dat mensen gelijk allee teugels laten vieren omdat zo'n grote groep weer mag.
Nou 'alle teugels laten vieren' is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de invulling van die dag. Ga je met 60 man bovenop elkaar zitten 4 uur lang, ja dan laat je alle teugels vieren. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een coronaproof uitje worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga eens per week al naar kantoor (omdat er iemand nog wel eens op het printerknopje moet drukken, haha) maar ik vind de combi 1 dag per week op kantoor en twee dagen thuis heerlijk. Mijn werkgever heeft al aangegeven dat het thuiswerken er wel in blijft. Niet verplicht zoals nu maar op vrijwillige basis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
16-08-2021 10:41
Nou 'alle teugels laten vieren' is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de invulling van die dag. Ga je met 60 man bovenop elkaar zitten 4 uur lang, ja dan laat je alle teugels vieren. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een coronaproof uitje worden.
Én het is nog onder voorbehoud, én pas over 3 maanden, én tegen die tijd is iedereen die dat wil links en rechts gevaccineerd.

Wanneer is anders het moment dat je weer voorzichtig gaan nadenken over mogelijke activiteiten?
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireSophie schreef:
16-08-2021 08:46
Ik huil stilletjes.
Ik werk in het onderwijs dus ik snap het, ik snap het echt. De studenten hebben het nodig!

Maar man, man wat ging ik lekker op thuiswerken en lesgeven. In mijn tussenuren lekker even koken of het huishouden doen. Er was zo'n fijne werk-privé balans dat ik er echt mega van baal dat ik volgende week weer drie dagen per week die kant op moet....

Reistijd, rennen, vliegen, stress, BLEGH
Huil niet te vroeg Clairesophie, want alles is onder voorbehoud.
Ik volg nu ook een Hbo-opleiding, en ik heb van feb tot juli online les gehad, dat was zalig, en het deed niks af aan het snappen van de lesstof.
Over 2 weken moeten wij er ook aan geloven, en gaan we fysiek naar school.
Dus ik voorspel lange ( 8.30 tot 17.15) vermoeiende dagen, waarin ik met een houten hoofd thuiskom.
Maar we moeten dus even kijken wat de cijfers in het najaar gaan doen.

Want veel landen gaan weer gewoon in lockdown, omdat de cijfers stijgen.
Dus ik ben op alles voorbereid.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven