Werk & Studie alle pijlers

We gaan weer naar kantoor hoera of jammer?

18-06-2021 19:39 2686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist de speech van Rutte gezien. We gaan weer naar kantoor.
Ergens vind ik het best jammer, want dit nieuwe ritme bevalt mij prima.
Gelukkig gaan we niet meer de hele week naar kantoor, dus dat scheelt.

Wat vinden jullie ervan dat we weer naar de werkvloer gaan. Opluchting of stiekem ook wel jammer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
ca726647543 schreef:
18-06-2021 20:12
Wij mogen kiezen: 0, 50% of 100% op kantoor. Het gekozen percentage wordt gebruikt voor de reiskosten- en thuiswerkvergoeding en om het aantal benodigde werkplekken op kantoor te bepalen. De meesten kiezen voor 50% kantoor (of 50% thuis, het is maar hoe je het bekijkt). Het is de bedoeling dat kantoor vooral wordt gebruikt om zaken te bespreken (en uiteraard het sociale aspect van werk in stand te houden). Geconcentreerd werken gebeurt in principe thuis (tenzij je thuis die mogelijkheden niet hebt natuurlijk).
Werk jij in mijn organisatie? Hier vinden ze ook dat geconcentreerd werken tzt ook thuis moet en op kantoor meer is voor afspraken en sociaal een zo.

Ik ga al 2 dagen in de week naar kantoor. Als het straks weer 100% is, ga ik weer lekker 100% naar kantoor. Het enige dat nu even handig is, is dat ik flexibeler kan zijn met sport. Maar als dat straks niet meer op reservering gaat, maakt het helemaal niet meer uit.
Maar ik vind er verder niets aan. Zit thuis in mijn uppie, kost bij leefruimte in mijn eigen huis, vind het ok minder leuk om thuis te zijn, want daar ben ik al de hele dag, minder focus. Voor mij totaal geen voordeel.

Kantoor is ook op steedworp afstand.
dianaf wijzigde dit bericht op 18-06-2021 21:35
66.07% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook overheid, de plannen voor hybride werken worden inderdaad gemaakt, maar voor mijn afdeling is er nog niets gecommuniceerd en de verwachting is dat we in september met 25% bezetting op kantoor kunnen werken en dan aan het einde van het jaar 50%.

Op zich zou 1 dag in de week naar kantoor kunnen al heel wat zijn. Ik ben mei 2020 begonnen en ben in totaal 5 keer op kantoor geweest voor politiek gevoelige overleggen. Ik heb dus nog maar een handje vol collega's in het echt gezien en dat vind ik jammer. Verder is het in het project waar ik nu zit echt vrij slecht geregeld met de onderlinge band van het het team bewaken dus ik voel me totaal niet verbonden met mijn werk.

Het zou echt goed zijn als ze daar nog behoorlijk wat aandacht aan gaan besteden. En ik denk dat het voor heel veel mensen goed zou zijn dat hier als team veel aandacht voor komt, want nu ken je alle mensen nog, maar als er straks iemand nieuw komt, hoe zorg je dat die ook echt onderdeel van het team vormt.

Maar ik hoop straks 2 dagen thuis, 2 dagen op kantoor. En als ik weer een baan meer in de buurt vind dan hoop ik 3 dagen op kantoor, 1 dag thuis. Ik hou van kantoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog geen dag thuis gewerkt. Ik werk in een verpleeghuis, niet in de verzorging. We zaten met een 8-tal collega's op een zeer klein kantoortje. Weinig coronaproof maar daar hadden onze managers weinig oren naar.
Dikkebruinepoes schreef:
18-06-2021 21:41
Nog geen dag thuis gewerkt. Ik werk in een verpleeghuis, niet in de verzorging. We zaten met een 8-tal collega's op een zeer klein kantoortje. Weinig coronaproof maar daar hadden onze managers weinig oren naar.
Dit topic gaat dus ook niet over beroepen waar niet thuisgewerkt kon worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-06-2021 20:46
Het werkt hier prima, al meer dan een jaar.
Doordat mensen de flexibiliteit hebben, vullen ze het zelf in. En het hoeft niet iedere dag het zelfde te zijn, of aaneengesloten. Vergaderingen worden grofweg tussen 9 en 16 uur ingepland, en dan word je geacht aanwezig te zijn. Maar of je daarna je kinderen uit school gaat halen, de hond uit gaat laten of een tukkie op de bank doet, maakt niet uit. We zijn volwassen mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en we weten wanneer iets wel of niet kan, of moet.
:cheer:
Dit! Wat behandelen veel werkgevers hun medewerkers nog als kinderen zeg. Mijn tante moest vanuit huis werken maar moest de hele dag haar camera aan hebben bijvoorbeeld :woa:

Het boeit mijn leidinggevende niet waar, wanneer of hoe ik werk. Als ik maar bij de overleggen ben waar ik bij moet zijn en als ik mijn werk maar af is wanneer het af moet zijn.

Ik zou weer naar kantoor mogen, maar ik blijf thuis voorlopig. Het is veel te druk en nergens een rustige ruimte voor mijn online meetings. Mijn directe collega’s werken allemaal ergens anders/wereldwijd dus daar hoef ik niet voor naar kantoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar weken ben ik weer grotendeels op kantoor vanwege collega inwerken. Ik vond het thuiswerken heerlijk! Maar we hebben dan ook 2 kantoortjes ingericht en de ruimte. Maar 1 dag per week op kantoor lijkt me het meest ideaal. Scheelt me toch 2 uur reistijd per dag. Ik gok dat ze hier 50% gaan doen.
Straks ga ik aan de slag op een nieuw project elders in het land. Daar gaven ze ook al aan dat ik 50% thuis moet werken. Dat vind ik prima. Zeker op een nieuwe werkplek is het wel fijn om het team en de werkzaamheden goed te leren kennen op kantoor.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren Quote
We gingen hier ook al meer dagen naar kantoor. Ik werk 30 uur verdeeld over 5 dagen en wil ook zeker 2 dagen thuis blijven werken. Sowieso was ik al op tijd thuis voor de kids maar nu hoef ik dan helemaal de deur niet uit. Lekker in mijn joggingbroek achter de laptop heerlijk!

Maar als ik 5 dagen zou moeten zou ik het niet eens erg vinden. Kan me ook niet indenken dat we weer volledig naar kantoor kunnen gaan....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk sinds 1 maart volledig thuis 2020 en ga voorlopig nog niet naar kantoor, want ik ben nog niet gevaccineerd. Maar misschien dat het vanaf augustus wel gaat gebeuren want dan ben ik gevaccineerd en ik weet nog niet wat de werkgever van plan is. Ik hoop dat ik het bij 1 dag kantoor per week kan houden, en dan die dag lekker vol proppen met meetings. En de rest van de eek lekker thuis werken. Of anders 2 dagen per week kantoor max. Ik ben te verwend voor meer dan dat. :devil:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt zooooo geen zin in dat gestress met reistijd en dat je de kids moet ophalen maar je zit in een andere stad en je vanaf 15 het OV in de gaten moet houden want straks gaat de trein niet en welke dag is het en wie is dan de achtervang voor ophalen.
Het was hier echt minstens iedere maand een keer raak dat ik nèt voor sluiting de kids van kdv en bso kon vissen door een storing en dat ik op een alternatieve manier naar huis moest.
Bah
Bah
Bah
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al Rijksoverheid! Er worden momenteel plannen gemaakt voor hybride werken, maar aan mij is het niet zo besteed. Stiekem ben ik afgelopen week al een beetje op zaken vooruitgelopen: ik heb de hele week weer op kantoor gewerkt. Ik ben echt een liefhebber van het kantoor en thuis vond ik het vreselijk saai. Ik zie mezelf er zo min mogelijk werken. Mijn dagritme was weg en ik houd werk en privé heel graag gescheiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind thuiswerken ook heerlijk. Ik kan me bijna niet voorstellen om weer elke dag naar kantoor te moeten hobbelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eefje96 schreef:
18-06-2021 21:55
Ook al Rijksoverheid! Er worden momenteel plannen gemaakt voor hybride werken, maar aan mij is het niet zo besteed. Stiekem ben ik afgelopen week al een beetje op zaken vooruitgelopen: ik heb de hele week weer op kantoor gewerkt. Ik ben echt een liefhebber van het kantoor en thuis vond ik het vreselijk saai. Ik zie mezelf er zo min mogelijk werken. Mijn dagritme was weg en ik houd werk en privé heel graag gescheiden.
Voor mij ook het liefst zo min mogelijk (liever gewoon helemaal niet). Thuis betekent in mijn hoofd "ontspanning". Mijn productiviteit kelderde dan ook toen ik thuis moest werken. Het kostte me enorm veel energie om ook maar een beetje hetzelfde werk te verzetten. Gelukkig is het thuiswerken voor mij beperkt gebleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe nu even de was tussendoor. De stofzuiger door het huis, boodschapjes in de pauze en het weekend heb ik dan helemaal vrij en ben ik niet een dag kwijt aan het huishouden en de boodschappen en andere noodzakelijke zaken. Gewoon vrij. Lekker in de tuin klooien of mijn andere hobby, ik ben bij elke opdracht wel een uur heen en terug kwijt. 10 uur per week. 10 uur die ik nu in leuke dingen kan steken. 10 uur ‘leven’. 40 uur per maand. Dat is een hele werkweek!! Maal 12 maanden, dat is 3 maanden aan vrije tijd die ik extra heb! Alleen al door geen reistijd.

Dus prima een dagje per week. Misschien max 2. Maar elke dag? Nee dat doe ik niet meer. Ik ga mijn opdrachtgevers er vanaf nu ook op selecteren. Is thuiswerken niet mogelijk voor minimaal de helft? Dan een andere opdracht.

We eten elke dag gewoon weer gewoon tegen 18:00 ipv 19:00 of later. En daarna is je avond naar de kloten. Nu heb ik de hele avond.
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-06-2021 22:06
14.22% gewijzigd
Super blij. Hopelijk snel weer zoals voor corona: 50% kantoor en 50% thuis. Voor mij perfect. Ik mis het gewone contact met mensen verschrikkelijk.
Man wil graag weer naar kantoor, maar dan voor 2 dagen ofzo. Ook hij werkt voor de overheid en is sinds het begin van de coronacrisis niet meer op kantoor geweest. Er is nog geen plan oid om weer naar kantoor te gaan. Ik gun het hem wel heel erg, hij mist erg het sociale aspect en ff een andere omgeving.

Heel eerlijk vind ik de gezinstijd die we met het thuiswerken terug krijgen wel heel fijn. Bv dat ik met dochter op terras of strand zit en hem rond half 4 app of hij ook komt. Hij heeft dan zijn uren er meestal al opzitten en dat kan dan ook gewoon. Voorheen moest hij dan nog een uur in de auto. Of het afwisselen van kind naar en van school brengen/halen. Maar ik denk dat we daar ook wel een goede balans in vinden als hij weer bv 2 dagen naar kantoor zou gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:26
En hoeveel werk je op kantoor bij 0%??. Wat heb jij gekozen?
0% op kantoor is 100% thuis. Uiteraard mag je dan wel eens komen als het moet, maar je krijgt dan geen reiskostenvergoeding (maar wel een hogere thuiswerkvergoeding). Ik heb zelf voor de middenweg gekozen. 50/50 zoals de meesten.

Financieel moet iedereen kijken wat het handigst is maar de meesten kijken toch eerst hoe ze het liefst werken. Sommigen zien geen meerwaarde om naar kantoor te komen (hangt ook erg van het soort werk af natuurlijk), en anderen willen absoluut niet thuis werken.
Ik heb nu een baan waar ik thuis mag werken. Ik vind het niks....ik wil graag verbinding houden met de patiënten, collega's en managers.

Ik vind thuiswerken meer stress geven. Heb ik alles bij me, werkt teams etc.

Ik ga voor 100% kantoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
18-06-2021 21:31
Werk jij in mijn organisatie? Hier vinden ze ook dat geconcentreerd werken tzt ook thuis moet en op kantoor meer is voor afspraken en sociaal een zo.
Geen idee :-) Maar ik weet wel dat bij ons is samengewerkt met externe adviseurs (zowel vanuit het bedrijf als vanuit het personeel via de OR) en die zullen hun kennis met alle opdrachtgevers delen. Er zullen dus wel meer organisaties zijn waar vergelijkbare voorstellen worden geïmplementeerd. Persoonlijk vind ik het een mooi compromis waar de meesten zich wel in kunnen vinden. Er zitten ook nog wel wat vangnetten om te voorkomen dat mensen die nooit meer op kantoor komen gaan vervreemden van de organisatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceylon schreef:
18-06-2021 21:07
En minder kort verzuim, vertelde de teamleader. Dat is (ook) een enorme kostenbesparing.

Terug on topic: ze spreken zich nog niet uit bij ons, maar vooralsnog lijkt het erop dat we thuis mogen blijven. En heel eerlijk gezegd: de meerderheid wil dat ook én ze kunnen ons niet missen. Dus als ze straks aankomen met kantoorverplichting, is de kans groot dat de helft van de groep pardoes opzegt.
Ik heb 547 verlofuren staan, en ik weet me er geen raad mee.
En inderdaad het ziekteverzuim is sinds vorig jaar nul binnen mijn team.
Waar ik mezelf wel in moet trainen is dat ik wat vaker verlof opneem, nu neem ik zelden verlof, ok dat had er ook mee te maken dat we in lockdown waren, maar nu alles weer open gaat zal ik waarschijnlijk wat vaker vrij nemen, om ook echt iets leuks te gaan doen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
:applause:
BuzzieBee schreef:
18-06-2021 22:02
Ik doe nu even de was tussendoor. De stofzuiger door het huis, boodschapjes in de pauze en het weekend heb ik dan helemaal vrij en ben ik niet een dag kwijt aan het huishouden en de boodschappen en andere noodzakelijke zaken. Gewoon vrij. Lekker in de tuin klooien of mijn andere hobby, ik ben bij elke opdracht wel een uur heen en terug kwijt. 10 uur per week. 10 uur die ik nu in leuke dingen kan steken. 10 uur ‘leven’. 40 uur per maand. Dat is een hele werkweek!! Maal 12 maanden, dat is 3 maanden aan vrije tijd die ik extra heb! Alleen al door geen reistijd.

Dus prima een dagje per week. Misschien max 2. Maar elke dag? Nee dat doe ik niet meer. Ik ga mijn opdrachtgevers er vanaf nu ook op selecteren. Is thuiswerken niet mogelijk voor minimaal de helft? Dan een andere opdracht.

We eten elke dag gewoon weer gewoon tegen 18:00 ipv 19:00 of later. En daarna is je avond naar de kloten. Nu heb ik de hele avond.
:applause: dit is zooooo waar.
Vroeger was ik rond 17.15 thuis, koken, eten, opruimen, tegen de tijd dat wij op de bank ploften was het 19u, en rond 22.30 u ging ik naar bed want om 6.10 ging de wekker.
En voor bepaalde klussen had ik door de week geen tijd. Ik heb bijv afgelopen maandag de keukenkasten boven uitgesopt, gisteren de keukenkasten onder, en de besteklade, dit soort klussen deed ik vroeger tijdens vakanties, want in het weekend had ik daar geen puf voor.
Mijn grote voorjaarsschoonmaak heb ik onder werktijd kunnen doen.
Weekends hoef ik tegenwoordig niks tot weinig aan het huishouden te doen. Oh ja en het gevoel wat ik op zondagavond / maandagochtend altijd had, dat is helemaal weg.
Ik kan alleen maar voordelen benoemen aan thuiswerken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen dag thuis gewerkt en van de meesten die wel thuis werkten hebben wij alleen maar last gehad omdat ze bedachten dat het veel handiger was om niet meer tijdens kantooruren te werken. Dan hoef je namelijk alleen 's avonds nog maar een uurtje je mail te doen want doordat je de hele dag onbereikbaar was heb je verder niets te doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf graag thuis. Kantoor is opgezegd en wij gaan verhuizen naar een veel kleiner pand. Verdeling thuis/kantoor zal 60/40% worden. Grote kantoortuin, alle afdelingen door elkaar heen inclusief telefoniste. Ik zit er niet op te wachten. Het is gebleken dat ik en mijn collega’s meer werk verzetten als we thuiswerken, logisch want reistijd is werktijd geworden bij mij. Daarnaast loopt mijn huishouden op rolletjes sinds maart vorig jaar. Dus nee ik kijk er niet naar uit om weer naar kantoor te gaan. Ik heb mijn collega’s ook niet gemist. Inmiddels ben ik gevaccineerd, heb bijna vakantie dus ik duik nog even onder tot na mijn vakantie. Mijn voornemen is om daarna maximaal 1 dag per week naar kantoor te gaan.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
De vlag gaat hier uit als manlief weer naar kantoor mag ( hopelijk mag dat van werkgever?).
Al die tijd zat hij hier in de woonkamer/keuken te werken, incl diverse langdurige videocalls. Kon de rest van het gezin amper iets pakken in de keuken. Want daar lag een snoer waaronder je OF kon limbodansen, OF je bek over breken als je erover heen wilde stappen...
Werd zoonlief met autisme helemaal leip van "rustig doen, pap werkt".
Moest ik 100 keer per dag aanhoren wat die collega nou weer zei of mee "genieten" van de kantoorhumor ( "haha, zó grappig wat Piet zei.....moet je horen.....-insert lang verhaal-). Of juist de enorme ergernis aanhoren als Piet zijn werk weer eens niet naar behoren deed of gewoon uren niet bereikbaar was ( "Ja die is zijn kind naar school brengen zeker").
Dagen waarop het huishouden gewoon stil lag en ik keek naar de chaos om me heen. Want ja, ik kon niet bij de vaatwasser, ik kon niet stofzuigen, eten voorbereiden pas na een bepaald tijdstip....om maar niet te spreken van elke morgen je koffie missen ( " Ik zit in een meeting!!!!!! Koffiezet apparaat maakt herrie!!").

Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ben er volledig klaar mee.
En ja, ik heb zeker respect voor hem hoe HIJ dit volgehouden heeft. Elke dag stipt op tijd in je eigen woonkamer klaar zitten voor weer een werkdag met de nodige afleiding ( " ahhhhh kijk Poes.......ze ligt zo lief.........ik ga even kroelen hoor"). Een groot deel van ons inkomen binnen harken in soms barre omstandigheden, serieus echt waar.
Maar voor alle partijen hier in huis is het tijd om naar kantoor te verkassen. Beter voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb nooit thuisgewerkt gelukkig. Werk in een supermarkt wordt beetje lastig dan. Wel blij dat die muilkorven af mogen. Maar laatste tijd hadden steeds meer mensen er schijt aan
Alle reacties Link kopieren Quote
Venusss schreef:
18-06-2021 23:20
De vlag gaat hier uit als manlief weer naar kantoor mag ( hopelijk mag dat van werkgever?).
Al die tijd zat hij hier in de woonkamer/keuken te werken, incl diverse langdurige videocalls. Kon de rest van het gezin amper iets pakken in de keuken. Want daar lag een snoer waaronder je OF kon limbodansen, OF je bek over breken als je erover heen wilde stappen...
Werd zoonlief met autisme helemaal leip van "rustig doen, pap werkt".
Moest ik 100 keer per dag aanhoren wat die collega nou weer zei of mee "genieten" van de kantoorhumor ( "haha, zó grappig wat Piet zei.....moet je horen.....-insert lang verhaal-). Of juist de enorme ergernis aanhoren als Piet zijn werk weer eens niet naar behoren deed of gewoon uren niet bereikbaar was ( "Ja die is zijn kind naar school brengen zeker").
Dagen waarop het huishouden gewoon stil lag en ik keek naar de chaos om me heen. Want ja, ik kon niet bij de vaatwasser, ik kon niet stofzuigen, eten voorbereiden pas na een bepaald tijdstip....om maar niet te spreken van elke morgen je koffie missen ( " Ik zit in een meeting!!!!!! Koffiezet apparaat maakt herrie!!").

Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ben er volledig klaar mee.
En ja, ik heb zeker respect voor hem hoe HIJ dit volgehouden heeft. Elke dag stipt op tijd in je eigen woonkamer klaar zitten voor weer een werkdag met de nodige afleiding ( " ahhhhh kijk Poes.......ze ligt zo lief.........ik ga even kroelen hoor"). Een groot deel van ons inkomen binnen harken in soms barre omstandigheden, serieus echt waar.
Maar voor alle partijen hier in huis is het tijd om naar kantoor te verkassen. Beter voor iedereen.
En er is in jullie hele huis geen enkele kamer waar man apart kan werken? Je hebt niet meteen een joekel van een bureau nodig, of een Joekel van een werkkamer.
Onze slaapkamer is niet mega groot, maar daar hebben we een bureautje weg gezet met een stoel. Bureautje heeft man zelf gemaakt, 4 poten en wat planken. Heeft ook wel eens in de slaapkamer van de kids gestaan als dat makkelijker uit kwam. Aan de keukentafel werkt inderdaad niet echt als je je gezin om je heen hebt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven