Coronavirus COVID-19 alle pijlers

We hebben het gered vanochtend!

29-11-2021 08:37 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Online gokken wordt gepromoot via reclame op tv. Maar dat hebben wij ouders niet nodig in deze tijden. Vanaf nu voelt elke ochtend als een potje blackjack of roulette.
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?

TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.

Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.

Hoe verging het jullie deze ochtend?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Hier is de juf helaas positief. Het verzoek was kinderen thuis te houden omdat ze geen vervanging hebben. Dat was hier geen optie (allebei cruciaal beroep en te kort dag om wat anders te regelen) dus kind zit nu in een andere klas (gelukkig zijn er meerdere kleuterklassen). Morgen zit hij opnieuw in de andere klas en donderdag is er sowieso een andere juf dus dan gaat school wel door. Hij is deze week dus twee dagen thuis en dat is prima te doen want zijn zusje is die dagen ook thuis van de opvang dus een van ons is dan sowieso al vrij.
Alle reacties Link kopieren
:jump: Wij laveren er nog steeds omheen. Juffen zijn tijdens de lockdowns ook allemaal al aan de beurt geweest. Onze kinderen (4 en 6) nog altijd negatief ondanks regelmatig testen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij het in december al hebben gehad maken we ons niet zo'n zorgen. Er zit bij onze school nu minimaal 1 klas alweer in quarantaine.
Alle reacties Link kopieren
De BSO is deze week ook dicht wegens personeelstekort, dus dat loopt wel weer gelijk op met school :P
En de positieve juf hadden we eerder dit jaar. Dat konden ze gelukkig wel aardig rondbreien met andere juffen.

Verder is iedereen waar we (zoon) na de laatste negatieve thuistest zijn geweest geinformeerd (met uitzondering van het winkelcentrum).

Zoon is al weer van zijn klachten af gelukkig. Hij schreeuwt er weer lustig op los als hij het niet eens is met mijn uitleg van zijn rekenwerk :|
Alle reacties Link kopieren
Hier een kind (groep 6) thuis omdat zijn (maandag/dinsdag)juf positief testen.
Opgelopen in de combiklas 3/4 waar ze (donderdag/vrijdag) werkt.
In die klas zijn meerdere kinderen positief getest en ook de andere juf van die klas is positief getest.

We kregen het vanmorgen om 6.50 uur te horen dat hij niet naar school hoefde.
In de eerste instantie zou hij morgen ook thuis zijn omdat er geen vervanging was, maar ze hebben toch iemand gevonden om les te geven.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Kak, dochter haar BFF testte vanmiddag positief. Ze zitten niet bij elkaar in het groepje op school. Wel buiten met elkaar gespeeld en ze zoeken elkaar uiteraard op.
Moet dochter nu in quarantaine? Ik heb een zelftest gedaan, die is gelukkig (nog) negatief.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
17-01-2022 16:16
Kak, dochter haar BFF testte vanmiddag positief. Ze zitten niet bij elkaar in het groepje op school. Wel buiten met elkaar gespeeld en ze zoeken elkaar uiteraard op.
Moet dochter nu in quarantaine? Ik heb een zelftest gedaan, die is gelukkig (nog) negatief.
Volgens mij niet toch? Pas bij drie kinderen in de groep die positief testen. Volgens mij gelden er geen andere regels voor kinderen die vrienden van elkaar zijn, ze zullen er sowieso wel vanuit gaan dat kinderen met elkaar spelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
17-01-2022 16:16
Kak, dochter haar BFF testte vanmiddag positief. Ze zitten niet bij elkaar in het groepje op school. Wel buiten met elkaar gespeeld en ze zoeken elkaar uiteraard op.
Moet dochter nu in quarantaine? Ik heb een zelftest gedaan, die is gelukkig (nog) negatief.
Ik antwoord m zelf maar want heb m gevonden (en misschien heeft iemand anders et wat aan). Nauwe contacten (in het PO) hoeven niet in quarantaine bij 1 of 2 besmettingen in een groep. Wel bij 3 of meer.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
17-01-2022 16:16
Kak, dochter haar BFF testte vanmiddag positief. Ze zitten niet bij elkaar in het groepje op school. Wel buiten met elkaar gespeeld en ze zoeken elkaar uiteraard op.
Moet dochter nu in quarantaine? Ik heb een zelftest gedaan, die is gelukkig (nog) negatief.
Nee toch? Wel goed klachten in de gaten houden. Hier inmiddels ook de eerste melding van school dat 1 kind in de klas het heeft… ben benieuwd hoe snel we thuis zitten :roll:
Alle reacties Link kopieren
:'( hoor net dat vanwege de vele besmettingen op de locatie (niet in de groep van mijn dochter gelukkig) de opvang gewoon de hele week sluit.
Due-scimmie schreef:
17-01-2022 13:08
Omdat wij het in december al hebben gehad maken we ons niet zo'n zorgen. Er zit bij onze school nu minimaal 1 klas alweer in quarantaine.
Zou niet te vroeg juichen.
Ik ken 2 gezinnen die in december pos waren.
Tussen door negatief testen en nu weer positief zijn. Andere variant....
NoPepsiPlease schreef:
17-01-2022 16:22
Ik antwoord m zelf maar want heb m gevonden (en misschien heeft iemand anders et wat aan). Nauwe contacten (in het PO) hoeven niet in quarantaine bij 1 of 2 besmettingen in een groep. Wel bij 3 of meer.
Het hoeft niet....

Hier heeft bff van dochter het wel gedaan.
Gelukkig maar voor de rest van de klas want 3 dagen later was ze positief.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan mooi, maar ik snap wel dat kinderen niet nog eens extra in quarantaine gaan als het niet hoeft. Als er in het weekend bijvoorbeeld gelogeerd is zou ik het wel doen, als ze elkaar gewoon op school hebben gezien niet per se.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik stort een beetje in op blue monday. Wat een kutdag.

Vanmorgen om 08.00 bericht: zojuist derde positieve besmetting dus klas zoon voor de vierde keer dit jaar in quarantaine. Man was al de deur uit dus mocht ik creatief gaan zitten wezen. Dus zoon in auto sleuren met iPad, lader en een etui, mijn eigen zooi pakken en wegwezen. In de auto vooral veel ‘Hey Siri’ om een gek te vinden die zoons klapper mee wil nemen (die schijnbaar exclusief tussen 10.00 en 10.30 gehaald kunnen worden op zijn school, wie krijgt dat geregeld op een werkdag met drie uur kennisgeving?). Een ‘gek’ gevonden.

Dan zoon: ‘Mama, de politie wil dat je stopt’. Jawel hoor, ‘politie volgen’. Hop bij tankstation eraf. “Uw linkerkoplamp is defect”. En nu? Ik heb nog 25 minuten voordat mijn les begint. Helemaal wild graai ik in de kofferbak naar het setje reservelampen en gelukkig vind ik de zooi. Klep omhoog. En jawel hoor. De rechter koplampunit is vrij bereikbaar maar het is natuurlijk de linker. Die compleet ingebouwd is met allerlei slangen en zwarte doosjes. Godzijdank had één van de heren een beetje medelijden na een blik op de situatie en vroeg hoe lang mijn route nog was. Nou, ik mocht het ook wel op mijn werk repareren.
Het laatste stukje in de file lamenteer ik hardop over hoe de halve provincie schijnbaar alles open kan gooien omdat er niet gehandhaafd kan worden maar een koplamp schijnbaar toch een brug te ver is.

Een minuut te laat ren ik mijn klas binnen, wijs zoon een apart bankje toe. ‘U bent te laat’ grinnikt de notoire laatkomer. “Ja!” krijst zoon “We werden door de politie van de snelweg gehaald”. Ennnnnn RIP les.

En dan appt mijn wederhelft ook nog een verzoekje rondom ‘extra boodschappen’. Heel raar dat ik app dat hij die extraatjes toch echt zelf even kan halen op zijn eigen weg terug naar huis en dat ik echt niet nog eens ga omrijden voor een supermarkt nadat ik de hond heb opgehaald van de dagopvang. Echt wat een kutdag. En dan moet ik die kloteklapper ook nog gaan ophalen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi deze weer naar boven. Zijn de hernieuwde quarantaineregels helpend voor jullie?
Wij wisten het als school buiten de deur te houden, maar vorige week hadden we allemaal kinderen in de klas "mijn broer/vader/moeder" heeft corona en een paar halve klassen waar steeds meer kinderen corona kregen. Maandag missen er 3, dinsdag 7, woensdag wordt een deel in de loop van de dag naar huis gestuurd en inmiddels zitten er 5 klassen thuis vandaag omdat juf/meester ziek is. Wat een drama. Al het loslopende personeel is ook ziek, zij hebben ook in die klassen gestaan.
Van mijn eigen klas heb ik nu 2 berichten over positief geteste leerlingen dus ik mag de golf deze week gaan meemaken.

Bij mijn eigen kinderen heb ik nog niets gehoord vanuit, behalve toch ook twee vriendjes waarvan de grote zussen thuis zitten met een positieve test. Vriendjes zitten gewoon op school, want het mag. Dus daar zullen de kinderen en leerkrachten komende week ook wel uitvallen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Hier is wel de grote oproep vanuit de directeur tot grote voorzichtigheid wanneer gezinsleden positief zijn en het kind zelf niet. Ze kunnen niet verbieden om naar school te komen maar het is toch wel dringend advies. Daarnaast afgelopen week zoveel klassen half online en half aanwezig dat het niet te doen was voor leraren en ze dus aan het kijken zijn wat ze als school haalbaar vinden hierin… Vrees dat het thuiszitten nog niet voorbij is dus. Hard werken voor meesters en juffen lijkt me nu en dan ook nog zoveel risico zelf ziek te worden, echt niet fijn. Aan de andere kant ben ik zelf als werkende ouder in de zorg heel blij dat kleuter gewoon mag gaan (na vorige week tot woensdag thuis te hebben gezeten door de oude regels). Dubbel dus allemaal. Hopelijk is deze golf snel voorbij!
Mijn kinderen gaan naar school als 1 van ons corona zou hebben. Die regel is niet voor niks versoepeld. Ze willen dat de maatschappij zoveel mogelijk door kan draaien. Daar werk ik graag aan mee :-D.
Ik denk dat we er over een paar weken vanaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
31-01-2022 09:35
Mijn kinderen gaan naar school als 1 van ons corona zou hebben. Die regel is niet voor niks versoepeld. Ze willen dat de maatschappij zoveel mogelijk door kan draaien. Daar werk ik graag aan mee :-D.
Ik denk dat we er over een paar weken vanaf zijn.
Met een grote kans dat ze de week daarop alsnog met de hele klas thuis zitten omdat het onderwijzend personeel ziek is. En als je al een besmet kind thuis hebt lopen, dan maakt het voor het werk weinig uit lijkt me, je zit al met een kind.

Ik sta volledig achter de geen hele klassenquarantaine-regel bij 3 besmettingen, maar dit begrijp ik echt niet.
Maar goed, het zal nu idd een paar weken duren en dan heeft iedereen op school het wel gehad en gaat het daar back 2 normal.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
31-01-2022 09:35
Mijn kinderen gaan naar school als 1 van ons corona zou hebben. Die regel is niet voor niks versoepeld. Ze willen dat de maatschappij zoveel mogelijk door kan draaien. Daar werk ik graag aan mee :-D.
Ik denk dat we er over een paar weken vanaf zijn.
En door deze versoepelingen zit 70% van mijn team (kdv) nu thuis met een positieve test en ziekteverschijnselen. Wat voor de kinderen slechts een snotneus is, is voor leidsters minimaal een week eruit. Volgens de GGD is er momenteel een verschuiving te zien. Geen klassen of groepen in quarantaine, maar leerkrachten en pedagogisch medewerkers die bij bosjes omvallen…

Wij zijn nu genoodzaakt om kinderen met milde verschijnselen naar huis te sturen (naast corona heerst er ook momenteel ook veel buikgriep) om de paar leidsters die nog fit zijn aan het werk te kunnen houden. Daarnaast staan er vreemde leidsters op de groepen om aan de kind-leidster ratio te kunnen voldoen.

Verre van ideaal! En ik houd mijn hart vast of we open kunnen blijven, en dat dankzij de versoepelingen waar iedereen gretig gebruik van maakt 😢 wat begrijpelijk is, maar niet echt werkbaar 🙈
Realise the worth of something, before it's gone
NoPepsiPlease schreef:
31-01-2022 09:47
Met een grote kans dat ze de week daarop alsnog met de hele klas thuis zitten omdat het onderwijzend personeel ziek is. En als je al een besmet kind thuis hebt lopen, dan maakt het voor het werk weinig uit lijkt me, je zit al met een kind.

Ik sta volledig achter de geen hele klassenquarantaine-regel bij 3 besmettingen, maar dit begrijp ik echt niet.
Maar goed, het zal nu idd een paar weken duren en dan heeft iedereen op school het wel gehad en gaat het daar back 2 normal.
Dat risico zit er in inderdaad.
Het gaat er mij trouwens niet om dat ik met een kind thuis zit maar dat kind weer school mist.
Van mij mogen ze zelf over gaan tot dat je naar school mag en mag werken als je corona hebt. En niet te ziek bent natuurlijk. De ziekenhuizen lopen niet vol dus laten we weer normaal gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
31-01-2022 09:54
Dat risico zit er in inderdaad.
Het gaat er mij trouwens niet om dat ik met een kind thuis zit maar dat kind weer school mist.
Van mij mogen ze zelf over gaan tot dat je naar school mag en mag werken als je corona hebt. En niet te ziek bent natuurlijk. De ziekenhuizen lopen niet vol dus laten we weer normaal gaan doen.
Als je kind al meerdere keren thuis heeft gezeten is het op jullie school dus al flink rondgegaan en hebben leerkrachten het al gehad.
Hier hebben we geen quarantaines gehad. En zoveel klassen thuis en zieke leerkrachten was dus niet nodig geweest. Als deze maatregelen niet waren veranderd en ze alleen die klassenquarantaines eraf hadden gehaald hadden we waarschijnlijk gewoon op school gezeten en les kunnen geven.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
NoPepsiPlease schreef:
31-01-2022 10:27
Als je kind al meerdere keren thuis heeft gezeten is het op jullie school dus al flink rondgegaan en hebben leerkrachten het al gehad.
Hier hebben we geen quarantaines gehad. En zoveel klassen thuis en zieke leerkrachten was dus niet nodig geweest. Als deze maatregelen niet waren veranderd hadden we waarschijnlijk gewoon op school gezeten en les kunnen geven.
Op de meeste scholen is het al als een malle rond gegaan. En door het nu zo te doen gaat het nog sneller rond. Zijn we er ook eerder vanaf. De leerkrachten van jouw school zijn over een week tot 10 dagen allemaal weer op school. Dat weet je en dan worden voorlopig niet meer ziek. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Hier is oudste kind weer naar school nadat de juffen vorige week met corona thuis zaten.

Ik voel me zo machteloos in het geheel.
Aan de ene kant voelt het als Russisch roulette, voor de kinderen zelf én voor de leerkrachten. Ik zie nu in mijn omgeving wat long covid kan doen met mensen, het is echt niet altijd 'mild'.
Aan de andere kant ben ik heel blij dat ze weer beiden naar school zijn én dat het quarantaine bij 3 besmettingen geschrapt is. Een hele week zonder andere kinderen om je heen en zonder school is fnuikend voor een goede ontwikkeling. Dus ja, ook mijn kinderen gaan naar school als dat mag (en dan moet het ook vanuit leerplicht)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Juf en bijna alle kinderen uit de klas van zoon zijn in januari positief geweest. Dus ik denk dat wij er wel weer eventjes vanaf zijn de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de opvang ook weer de hele week dicht. School nog niet, maar daar ging het in december al flink rond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven