Coronavirus COVID-19 alle pijlers

We hebben het gered vanochtend!

29-11-2021 08:37 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Online gokken wordt gepromoot via reclame op tv. Maar dat hebben wij ouders niet nodig in deze tijden. Vanaf nu voelt elke ochtend als een potje blackjack of roulette.
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?

TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.

Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.

Hoe verging het jullie deze ochtend?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
29-11-2021 13:24
Pffff, misschien hoeven we hier nou eens even niet zoveel van elkaar te vinden?
Er zijn genoeg andere topics op deze pijler waarin we elkaar uitgebreid de maat kunnen nemen, mag dit topic daar alsjeblieft van verstoken blijven?
Idd. Ik begon dit topic omdat we toch allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Iedereen baalt als er een kind met snotneus wakker wordt. En voor de een zal het een groter probleem zijn voor de ander.

Hier trouwens ook een kind dat het wattenstaafje van mams vele malen vreselijker vindt dan die van de teststraat. Misschien zo ook maar eens wat dapperheiddiploma's uitprinten 😉
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Niet echt stress maar soms is het wel puzzelen.

Werken beide buitenshuis. Gelukkig is mijn werk wel echt heel meegaand op dit gebied.

Heb besloten, als de scholen echt dichtgaan over 3 weken, want dat gaat zeker gebeuren als de besmettingscijfers niet naar beneden gaan, denk ik. Dan neem ik onbetaald verlof op. Ik ga mij niet meer in drie stukken delen om alles geregeld te kunnen krijgen.
En dat kan op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de juf nog steeds een kuchen, dus we gaan voor de 3e keer achter elkaar het thuisonderwijs in de komende 3 dagen.
Do en vrij komt zijn andere juf (hopen we)

Ben er zo klaar mee.

Het vrolijke en opgeruimde humeur van de directrice bij de deur toen ze hun spullen weer kwamen halen, wekte bij mij irritatie op.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
29-11-2021 08:47
Dochter (6jr) is na 2 weken weer naar school. Maar op t randje w.b. snotvrij maar mag na 2 weken wel weer uit isolatie.
Mag dat dan wel? :flag:

Testen heeft geen zin wat die schijnt tot wel 8 weken positief uit te kunnen vallen.
4 weken geleden is zoon positief getest. Gister bij zoon zelftest gedaan, was negatief.

Ik dacht is ook zinloos, want mij is ook verteld dat je 6 tot 8 weken positief kan testen. Maar een zelftest is misschien toch wat minder gevoelig en test vooral positief als het virus actief is.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
29-11-2021 14:05
4 weken geleden is zoon positief getest. Gister bij zoon zelftest gedaan, was negatief.

Ik dacht is ook zinloos, want mij is ook verteld dat je 6 tot 8 weken positief kan testen. Maar een zelftest is misschien toch wat minder gevoelig en test vooral positief als het virus actief is.
Je kúnt zo lang positief testen, maar dat hoeft zeker niet hoor. Mijn vader had in maart Corona, en is na twee weken weer getest (zelftrest negatief, toen GGD ook negatief en toen commerciële pcr ook negatief, het waarom van dit hele gedoe is een lang verhaal). Die was dus echt na 2 weken weer negatief en bleef dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Russische roulette noem ik het hier :-D

Dochter donderdag getest want klachten, vrijdag uitslag negatief. Zaterdag klachten weg, 0 komma 0 klachten meer.

Dochter moest op advies zondag een thuistest doen (hele klas) want di iemand op school die wo positief getest heeft.

Ik had geen thuistest in huis en zoon is chronisch verkouden (wacht op operatie voor keel/neus amandelen en buisjes) dus ik dacht he ik haal ze beiden door de testraat kan zoon ook zonder problemen naar school.

Man dacht als we er toch zijn dan doe ik ook meteen wel een test en ik ook maar meegegaan.

Vanochtend uitslag en dochter positief… die hadden we zo niet zien aankomen na negatieve test donderdag en grappige is de thuistest die mijn moeder kwam brengen was negatief. Dus als ik haar niet via teststraat had gedaan had ik haar dus gewoon met corona naar school laten gaan omdat thuistest (die we van GGD moesten doen) negatief is.

Ik heb wel meteen de ouders in de groep app op de hoogte gebracht (zij is nummer 4 in twee weken tijd) dat er mogelijk een quarantaine aan kan komen maar zij mogen gewoon naar school.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig goed, zoontje had onrustige nacht en gisterenavond verhoging. Gelukkig vanochtend gewoon vrolijk.
De afgelopen weken had ik bijna elke dag een kind thuis wegens ziek kind, zieke leerkracht, geen vervanging.

Vorige week werd ik zelfs gebeld om 845 om kind weer op te halen. Er was eindelijk een vervanger gevonden voor zieke juf. Maar vervanger bleek ook ziek 's ochtends.

Vandaag heb ik weer een kind thuis. Omdat het wakker werd met een snotneus. Zelftest negatief. Om 9u alle snot verdwenen.

Het levert veel stress en onrust op in het hele gezin. Niemand weet waar ie aan toe is . Kan ik vandaag naar school/werk? Moet ik thuisblijven? Wanneer kan ik weer met een vriendje Spelen?

We vinden het leven niet heel relaxed momenteel :"-(

Maar we mogen niet klagen want we zijn allemaal fysiek gezond, man werkt sowieso thuis dus geen probleem als kinderen niet naar school kunnen. Etc
Alle reacties Link kopieren
Toch nog gelukt om zoon te laten testen, bij een ander testbedrijf. Gelukkig ging dat een stuk meer relaxed, we weten nu ook hoe we het een volgende keer gaan aanpakken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-11-2021 14:33
Toch nog gelukt om zoon te laten testen, bij een ander testbedrijf. Gelukkig ging dat een stuk meer relaxed, we weten nu ook hoe we het een volgende keer gaan aanpakken.
Wat fijn Susan! Niemand kan zeggen dat jullie geen moeite doen om het allemaal mogelijk te maken zeg, en het is voor jullie nog een stuk lastiger dan voor de meesten. En misschien ook nog wat spannender gezien de gezondheidsissues die je hier wel eens gemeld hebt.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-11-2021 14:33
Toch nog gelukt om zoon te laten testen, bij een ander testbedrijf. Gelukkig ging dat een stuk meer relaxed, we weten nu ook hoe we het een volgende keer gaan aanpakken.
O wat goed zeg!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
29-11-2021 14:36
Wat fijn Susan! Niemand kan zeggen dat jullie geen moeite doen om het allemaal mogelijk te maken zeg, en het is voor jullie nog een stuk lastiger dan voor de meesten. En misschien ook nog wat spannender gezien de gezondheidsissues die je hier wel eens gemeld hebt.
Dank je! Met een staafje lukt nog steeds niet hoor, dit was een speekseltest. We mochten zelf een steriel bekertje meenemen (had er twee gehaald bij de apotheek, eentje voor ons om voor te doen wat hij moest doen) omdat het voor hem makkelijker is om daarin te spugen, en het mocht in de auto in plaats van binnen in de testlocatie wat voor hem ook al heel erg scheelt. Ik ben wel heel blij dat die mensen zo meewerkend zijn om dit zo mogelijk te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
29-11-2021 14:29


Het levert veel stress en onrust op in het hele gezin. Niemand weet waar ie aan toe is . Kan ik vandaag naar school/werk? Moet ik thuisblijven? Wanneer kan ik weer met een vriendje Spelen?

We vinden het leven niet heel relaxed momenteel :"-(

Maar we mogen niet klagen want we zijn allemaal fysiek gezond, man werkt sowieso thuis dus geen probleem als kinderen niet naar school kunnen. Etc
Hier exact hetzelfde. Ik zat mezelf gisteravond nog moed in te praten ‘we mogen niet klagen, hebben allebei een baan met flexibele werkgever, financieel geen problemen, fijn huis, goede relatie, kinderen kunnen het qua prestaties wel aan om weer thuis te zitten of lessen te missen etc etc etc’.

Maar stiekem wil ik gewoon heel hard huilen. Ik trek die onzekerheid niet, wanneer komen er strengere maatregelen, wanneer heb ik weer 1 of 2 kinderen thuis en voor hoe lang. Hoe combineer ik dit dan weer met mijn werk. Kan het kinderfeestje van mijn jongste over 3 weken wel doorgaan of heb ik, net als vorig jaar, een intens verdrietig kind? Bah bah bah.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
29-11-2021 10:37
En ja, de stress herken ik wel.
Iemand schreef ‘ik moet toch gewoon werken ook als er iemand positief is’. Probleem is natuurlijk juist voor veel mensen dat dat niet kan.
Als mijn dochter niet welkom is op de opvang, kan ik haar moeilijk alleen thuis laten (peuter). En ze kan ook niet naar opa/oma oid natuurlijk. Dus dan kán ik gewoon niet werken, of dat nou moet of niet. Dus dan word je wel gestrest van gesnotter ja.

Dat was ik idd. Mijn jongste is 11, dus die zou evt. even alleen thuis kunnen zijn maar kon tijdens de vorige school sluiting naar de noodopvang vanwege mijn werk. Anders heb je idd zeker een probleem!
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
29-11-2021 15:03
Dat was ik idd. Mijn jongste is 11, dus die zou evt. even alleen thuis kunnen zijn maar kon tijdens de vorige school sluiting naar de noodopvang vanwege mijn werk. Anders heb je idd zeker een probleem!
Die van mij mag ook naar de noodopvang, maar daar zijn ze ook niet welkom als ze te veel snotteren en uiteraard al helemaal niet als ze positief getest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dochter ( 6 ) kwam thuis met een snotneus. Zelftest negatief, maar zolang de uitslag van de GGD niet binnen is hebben we weer een kind thuis. We maken er maar weer het beste van :-|

:HA: 6 tussen haakjes geeft (6), toch maar even aangepast.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Hier toch ook een duidelijk snotterende 6-jarige. Dus afgemeld, juf geïnformeerd dat hij getest gaat worden en hopelijk hebben we de uitslag wo (geen probleem) of do (wel een probleem).
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter in groep 1 en in groep 2. Van de 8 klassen op school zijn er al 3 thuis. Klassen van mijn dochters gelukkig nog niet maar zal een kwestie van tijd zijn.

Man en ik werken in de zorg dus kan niet thuis blijven maar de kinderen kunnen nergens naartoe als de klas in quarantaine moet...
Alle reacties Link kopieren
Hier er ook weer 1 thuis. Vandaag bij de GGD getest, hopelijk in elk geval woensdag de uitslag. Als die pas donderdag komt gaat dat opvang problemen opleveren. Word gek van die spanning!
Ondertussen bang dat andere kind ook gaat snotteren en dan ook mag testen én het sinterklaasfeest op school zal moeten missen. Bleeeeh.
Alle reacties Link kopieren
Lilili schreef:
29-11-2021 20:45
Hier er ook weer 1 thuis. Vandaag bij de GGD getest, hopelijk in elk geval woensdag de uitslag. Als die pas donderdag komt gaat dat opvang problemen opleveren. Word gek van die spanning!
Ondertussen bang dat andere kind ook gaat snotteren en dan ook mag testen én het sinterklaasfeest op school zal moeten missen. Bleeeeh.
Kind (en ik) gisteren om 16u getest, vanmorgen om 11u de uitslag. Dus het kan nog steeds best snel gaan hoor!
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
29-11-2021 20:50
Kind (en ik) gisteren om 16u getest, vanmorgen om 11u de uitslag. Dus het kan nog steeds best snel gaan hoor!
Dat geeft hoop! Ook telefonisch? Mijn kind heeft geen DigiD (spijt dat ik dat nooit geregeld heb...) Nu moet ik gebeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Lilili schreef:
29-11-2021 21:04
Dat geeft hoop! Ook telefonisch? Mijn kind heeft geen DigiD (spijt dat ik dat nooit geregeld heb...) Nu moet ik gebeld worden.
Wij hebben wel allebei DigiD. Dat had ik na de eerste keer testen al aangevraagd, ik zag al aankomen dat dat wel vaker nodig ging zijn. Kan nu ook gewoon online inplannen dus. Nu maar vast aanvragen, dan heb je hem maar?
Alle reacties Link kopieren
Uitslag van de test gisteren was vanmorgen om 9.30 binnen. Dus onze vriend is weer naar school toe. Helaas voor hem, want hij vermaakte zich wel.
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 09:36
Phoe wat een stress. Hier zijn we er helemaal niet zo mee bezig. Tuurlijk, als ze stotteren laten we ze testen. Maar om je van te voren al zo druk te maken heeft toch helemaal geen zin?? Lijkt me ook veel te veel druk leggen op de kinderen als je er zo mee omgaat.
Het komt zo als het komt, en dat lost zich dan toch ook wel weer op?
Ik heb geen zin om me zo vreselijk druk te maken over iets wat er misschien helemaal niet is. ( ga je elke dag met dit gevoel op staan?)
Dat houd toch niemand vol op die manier?
Nou ik snap het wel hoor. Is toch lastig als kind s ochtends wakker wordt met snotneus. Wat dan qua oppas? Leuk als je zelf thuis werkt, maar als je op locatie moet werken? Je kan toch niet bij elke snottebel thuis blijven? Duurt minimaal 2 dagen voor de test gepland is/je uitslag hebt.
Wie past er dan op?
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
30-11-2021 12:14
Nou ik snap het wel hoor. Is toch lastig als kind s ochtends wakker wordt met snotneus. Wat dan qua oppas? Leuk als je zelf thuis werkt, maar als je op locatie moet werken? Je kan toch niet bij elke snottebel thuis blijven? Duurt minimaal 2 dagen voor de test gepland is/je uitslag hebt.
Wie past er dan op?
Dit idd.
En daarnaast zal het bij ouders die wel thuis kunnen werken ook afhangen van de leeftijd van de kinderen. Die van mij zijn 4 en 5 en wat ik om mij heen hoor, is het thuis werken/huiswerk maken/zichzelf vermaken makkelijker als ze iets ouder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven