Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend naar vriend(in) tijdens Corona-maatregelen

31-03-2020 12:58 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist even niet waar ik dit moest plaatsen, misschien is er al eerder over geschreven.

De vader van mijn kind wil dit weekend een gepland logeerpartijtje bij zijn vriendin door laten gaan. Ze hebben een lange afstands-lat relatie.

Ik heb daar geen problemen mee, maar ik heb wel gevraagd aan ex of hij dan in ieder geval de week daarna niet meer bij ons komt en klachten in de gaten houdt.... Ik hou mij namelijk wel aan de richtlijnen van het RIVM.
Zijn partner heeft kinderen en die hebben ook een omgang (gok ik) daarnaast werkt ex nog.
Wat zijn partner doet weet ik niet.

Nu ben ik weer de jaloerse ex die hun weekend verpest en daar de RIVM richtlijnen voor misbruikt.
Ik zie het anders, ik beperk mijn contacten zoveel mogelijk. Zie zelfs mijn ouders en vrienden niet meer.
Het is even niet anders.

Ben ik nu onredelijk? Volgens ex mag ik dit niet opleggen of bepalen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:55
Dus ik onthou mij eigenlijk voor niets van alles wat ik leuk vind? Ik kan dus wel gewoon met mijn vrienden bankhangen en wijntjes drinken en bij mijn ouders op bezoek?
Ik snap er niks meer van.


"Op bezoek

Een kopje koffie bij een vriend of vriendin? Dat kan, maar met maximaal 3 personen en houd 1,5 meter afstand. Ga zo min mogelijk op bezoek bij ouderen en mensen met verminderde weerstand. Zij vormen een risicogroep. Zoek liever op andere manieren contact, zoals telefonisch, via videobellen of schrijf eens een brief.
Bent u 70-plusser of heeft u een verminderde weerstand? Blijf thuis en ontvang zo min mogelijk bezoek. Probeer eens moderne communicatievormen zoals videobellen.
Een verjaardag of een ander feestje vieren? Het dringende advies is om het vieren van feestjes voorlopig uit te stellen. Er mogen maximaal 3 mensen (buiten de gezinsleden) op bezoek komen.
"

aldus: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... handhaving
Je mag ook met je kind het park in gaan.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:50
Maar als de klachten er zijn, dan is het toch al te laat? Dan zijn kind en ik toch ook al blootgesteld aan het virus terwijl wij ons aan alle richtlijnen houden.

Nee, die kans is heel erg klein.

Wanneer ben je het meest besmettelijk?
Knoester: 'Waarschijnlijk op het moment dat je de symptomen hebt, dus als je flink aan het hoesten, niezen en snotteren bent. En misschien ben je iets daarvoor ook al besmettelijk. Het kan zijn dat het virus dan al in je lichaam is, maar het heeft dan nog wel manier nodig om zich van de ene naar de andere persoon te verplaatsen. En dat gaat makkelijker als je die klachten al hebt.'
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je kind mag zelfs buiten spelen met andere kinderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
31-03-2020 13:57
Je mag op bezoek. Max drie personen. Maar houdt die 1,5 meter afstand. Met oudere mensen is die regeling anders.
Maar dan nog vind ik dat je een bezoek aan een vriendin niet kunt vergelijken met je partner
Hoezo niet? Kan voor twee verschillende mensen allebei even belangrijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
31-03-2020 13:57
Je mag 2 vrienden uitnodigen op ander halve meter van je af wijn in schenken
En als ik die vrienden mijn relatie noem, dan mag ik naast ze zitten.
Ik vind het echt superbijzonder.
Timetraveler schreef:
31-03-2020 13:58
Hoezo niet? Kan voor twee verschillende mensen allebei even belangrijk zijn.
Klopt. To gaat echter naar mijn idee te ver in haar zorgen.
Ik snap haar wel maar ik vind dat ze het onmogelijke eist.
Alle reacties Link kopieren
Van het RIVM

Waarom mogen kinderen wel buitenspelen met anderen?
Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus.
Kinderen kunnen prima met andere kinderen spelen als ze géén klachten hebben zoals koorts, verkoudheid of hoest. Maar liever niet met een groep, maar met een paar andere kinderen. Bijvoorbeeld een partijtje voetballen met een grote groep kinderen is geen goed idee, maar met een paar kinderen op doel schieten of overschieten zou wel prima kunnen. Andere contactspelletjes doen zoals tikkertje is geen goed idee, maar spelen in een speeltuin met een paar kinderen kan wel. Belangrijk is dat ook kinderen zo veel mogelijk intensief lichamelijk contact proberen te vermijden en dat zij voor en na het spelen met speelgoed/toestellen hun handen wassen.

Zijn kinderen een speciale risicogroep voor het nieuwe coronavirus?
Op dit moment krijgen kinderen bijna nooit klachten van het nieuwe coronavirus. Kinderen zijn dus geen speciale risicogroep. Kinderen vormen ook geen grote besmettingshaard voor de ziekte.

Je hebt geen steekhoudende reden om je kind het contact met haar vader te ontzeggen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 31-03-2020 14:02
3.96% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-03-2020 13:58
Je kind mag zelfs buiten spelen met andere kinderen.
Ja.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:59
En als ik die vrienden mijn relatie noem, dan mag ik naast ze zitten.
Ik vind het echt superbijzonder.
Op die manier kun je ook redeneren dat je niet meer naast je partner mag slapen of op 1,5 meter van je kinderen moet blijven.
lilalinda schreef:
31-03-2020 13:52
Solomons oordeel:
als je echt geen eigen motieven hebt, laat dan vanaf nu je kind bij je ex wonen
komt kind gewoon niet meer bij jou

nee he??
Glimlachen en doen of je er niet mee zit dat ze gaan sterkte
Dit is niet helemaal de situatie waar TO voor moet kiezen. Als ze kind bij ex laat wonen, neemt ex hun kind dus een keer in week of twee weken mee naar zijn vriendin en heb je alsnog wisselende contacten (want vriendin heeft ook kinderen met een ex). Dat is niet echt geruststellender in dit geval denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de vader van je kind even bellen. Sorry zeggen en aangeven dat je zo doet omdat je je te veel zorgen maakt en aangeven dat afspraken doorlopen zolang hij geen symptomen heeft maar dat je wel graag wil dat hij over het laatste eerlijk is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:59
En als ik die vrienden mijn relatie noem, dan mag ik naast ze zitten.
Ik vind het echt superbijzonder.
Je mag ook een vreemde binnen laten...er is minder verboden dan je denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb speciaal voor buuf (70 plus zonder internet) alles uitgeprint die wist ook niet precies wat wel en niet mocht
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-03-2020 14:04
Je mag ook een vreemde binnen laten...er is minder verboden dan je denkt.
Ik snap heus wel dat het lachwekkend en van alles en nog wat overkomt, hoor. Snap ik.
Misschien begrijp ik dingen gewoon verkeerd, kan.
Persoonlijk vind ik het gewoon niet verstandig om een weekend lang deel uit te maken van een ander gezin dat bestaat uit meer dan 3 personen (waaronder kinderen boven de 14 jaar met ook een sociaal leven en onderdeel van een omgangsregeling), waar natuurlijk helemaal geen afstand wordt gehouden en dat het risico voor ons kind zodra pa weer terug hier is maar voor lief genomen moet worden omdat mensen zich keurig aan de richtlijnen houden.

Voor mij is de gezondheid van kindlief gewoon belangrijker dan al het andere op de wereld. Daarom heb ik ook mijn ouders en vrienden al weken niet gezien. Ik wil het uitsluiten. En daarmee bedoel ik niet dat ik in één of andere bunker bang aan het wezen ben.
We maken fietstochtjes met een picknick, werken lekker in de tuin, doen videobellen met opa en oma en de juf van school.
En dan is het nogal wrang dat een andere, nota bene de vader van het kind gewoon zijn gang maar gaat.
Ga je dit volhouden tot eind mei/juni?
Dat is het nadeel van jouw situatie

Jouw ex maakt in feite deel uit van twee gezinnen
Je kunt hem echter niet verbieden 1 van die twee te zien
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
31-03-2020 14:14
Ga je dit volhouden tot eind mei/juni?
Wat bedoel je?

Natuurlijk zou ik ook het liefst het gewone leven terug willen. Scheelt een hoop zorgen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 14:11
Ik snap heus wel dat het lachwekkend en van alles en nog wat overkomt, hoor. Snap ik.
Misschien begrijp ik dingen gewoon verkeerd, kan.
Persoonlijk vind ik het gewoon niet verstandig om een weekend lang deel uit te maken van een ander gezin dat bestaat uit meer dan 3 personen (waaronder kinderen boven de 14 jaar met ook een sociaal leven en onderdeel van een omgangsregeling), waar natuurlijk helemaal geen afstand wordt gehouden en dat het risico voor ons kind zodra pa weer terug hier is maar voor lief genomen moet worden omdat mensen zich keurig aan de richtlijnen houden.

Voor mij is de gezondheid van kindlief gewoon belangrijker dan al het andere op de wereld. Daarom heb ik ook mijn ouders en vrienden al weken niet gezien. Ik wil het uitsluiten. En daarmee bedoel ik niet dat ik in één of andere bunker bang aan het wezen ben.
We maken fietstochtjes met een picknick, werken lekker in de tuin, doen videobellen met opa en oma en de juf van school.
En dan is het nogal wrang dat een andere, nota bene de vader van het kind gewoon zijn gang maar gaat.
iedereen snapt je zorgen, maar je kunt er niks mee.
Je ex houdt zich aan de regels, als jij hem nu zaken verbiedt, verkloot jij jullie omgang. Sterker nog, dan zit jij fout.

Het is volkomen kut. Maar vanaf het Moment dat jullie :"nee, ik wil niet meer" tegen elkaar zeiden, had je geen controle mee over zijn daden.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
31-03-2020 14:14
Dat is het nadeel van jouw situatie

Jouw ex maakt in feite deel uit van twee gezinnen
Je kunt hem echter niet verbieden 1 van die twee te zien
Ik verbied niks, ik heb gevraagd dan in ieder geval een dag of vier of een week de boel aan te kijken om risico te verkleinen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt jouw normen die niet ondersteund worden door het RIVM niet opleggen aan je ex. Je weet niet hoe het daar gaat en je kunt het ook niet controleren.

Je hebt geen gegronde reden om het contact met jullie kind te ontzeggen. Zolang hij haar niet mishandelt of verwaarloost heb je geen grond om hem het contact te ontzeggen.

Ik denk ook dat wanneer hij er werk van maakt. Hij een punt heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-03-2020 14:16
iedereen snapt je zorgen, maar je kunt er niks mee.
Je ex houdt zich aan de regels, als jij hem nu zaken verbiedt, verkloot jij jullie omgang. Sterker nog, dan zit jij fout.

Het is volkomen kut. Maar vanaf het Moment dat jullie :"nee, ik wil niet meer" tegen elkaar zeiden, had je geen controle mee over zijn daden.
Dat begrijp ik ook volkomen. Ik wil ook helemaal geen controle over wat hij doet, het boeit mij niks.
Ik vind wel dat ik zorgen mag uiten of mag vragen om rekening met ons te houden en dat doet hij niet.
Huh, ik snap het niet helemaal geloof ik. Het enige wat jij van je ex vraagt is, of HIJ daarna een week niet bij jou thuis wil komen, toch? Waarom is dat zo’n probleem voor hem? Komt hij normaal gesproken veel over de vloer dan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-03-2020 14:16
iedereen snapt je zorgen, maar je kunt er niks mee.
Je ex houdt zich aan de regels, als jij hem nu zaken verbiedt, verkloot jij jullie omgang. Sterker nog, dan zit jij fout.

Het is volkomen kut. Maar vanaf het Moment dat jullie :"nee, ik wil niet meer" tegen elkaar zeiden, had je geen controle mee over zijn daden.
Niet per sé over deze ex; maar wel een interessante vraag of latrelaties ook onder de "houd 1,5 meter afstand" regel vallen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-03-2020 14:17
Je kunt jouw normen die niet ondersteund worden door het RIVM niet opleggen aan je ex. Je weet niet hoe het daar gaat en je kunt het ook niet controleren.

Je hebt geen gegronde reden om het contact met jullie kind te ontzeggen. Zolang hij haar niet mishandelt of verwaarloost heb je geen grond om hem het contact te ontzeggen.

Ik denk ook dat wanneer hij er werk van maakt. Hij een punt heeft.
Nogmaals; ik verbied niks. Ik heb netjes gevraagd om in ieder geval bezoek aan ons een tijdje over te slaan. Uit voorzorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven