Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend weg vriendinnen tijdens corona [Geen OP]

14-09-2020 23:44 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dan kan niemand meer iets gaan doen dus. Ik heb nergens last van nu maar ga zaterdag uit eten. Kan dat dan ook niet meer?
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
15-09-2020 00:08
Omdat je al besmettelijk kunt zijn voordat je klachten krijgt.
Ja.
Dan kun je jezelf het beste levend begraven : weet je zeker dat je het niet krijgt en doorgeeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:10
Ja dan kan niemand meer iets gaan doen dus. Ik heb nergens last van nu maar ga zaterdag uit eten. Kan dat dan ook niet meer?
Heb jij ook geen eigen huis dan? En jij je tegen je huisgenoten?
Alle reacties Link kopieren
Ze "probeert afstand te houden".

Waarbij ik tussen de regels door lees dat er helemaal totaal geen 1.5 meter tussenzit. Maar in 't beste geval een halve stoel.

Terwijl ze zelf vol risico loopt op haar werk.


En je kan ook gewoon geen heel weekend met 4 personen - elk uit een ander "gezin" - in zo'n huisje afstand houden.

Of heeft zo'n huisje ineens 4 slaapkamers? En ga je aan de eettafel kilometers uit elkaar zitten? Ga je nooit met 2 personen in die veel te kleine badkamer - om afstand te houden - je tanden staan poetsen? Of op de bank kilometers uit elkaar zitten als je een film kijkt? Of ga je een heel weekend met een mondmasker rondlopen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:10
Ja dan kan niemand meer iets gaan doen dus. Ik heb nergens last van nu maar ga zaterdag uit eten. Kan dat dan ook niet meer?
Natuurlijk kun je uiteten. Jouw etentje, jouw risico.

Maar het gaat nu over waarom TO haar ‘huisgenoten’ niet willen dat ze met vriendinnen weggaat. En er wordt gezegd dat je alleen bij klachten thuis moet blijven. Maar dat wil dus niet zeggen dat TO niet besmet kan raken en dat willen huisgenoten voorkomen.
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:11
Ja.
Dan kun je jezelf het beste levend begraven : weet je zeker dat je het niet krijgt en doorgeeft.
Tegenwoordig kan dat ook nog in een ecologisch afbreekbare kist.
Alle reacties Link kopieren
Ze werkt in de zorg. Weet dus heus wel wanneer haar handen te wassen enzo. Zoekt geen risico gebieden op als een drukke kroeg. Meer valt er niet te doen
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:11
Ja.
Dan kun je jezelf het beste levend begraven : weet je zeker dat je het niet krijgt en doorgeeft.
Klopt.
Wat mij betreft gaat ze 3 weken in een huisje zitten en aan elkaars glazen lukken, maar wees er iig eerlijk over. Als een volwassene zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Jawel ik heb twee kinderen als huis genoten. Maar ook met uit uiten, daar zijn voorbereidingen getroffen nu.
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt dat iemand in de zorg nooit dichterbij iemand komt ( bij patiënten, cliënten, collega’s ) dan 1,5 meter dan heb je seau oui seau al geen groot begrijpertje.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:15
3.83% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wissewis schreef:
15-09-2020 00:11
Ze "probeert afstand te houden".

Waarbij ik tussen de regels door lees dat er helemaal totaal geen 1.5 meter tussenzit. Maar in 't beste geval een halve stoel.

Terwijl ze zelf vol risico loopt op haar werk.


En je kan ook gewoon geen heel weekend met 4 personen - elk uit een ander "gezin" - in zo'n huisje afstand houden.

Of heeft zo'n huisje ineens 4 slaapkamers? En ga je aan de eettafel kilometers uit elkaar zitten? Ga je nooit met 2 personen in die veel te kleine badkamer - om afstand te houden - je tanden staan poetsen? Of op de bank kilometers uit elkaar zitten als je een film kijkt? Of ga je een heel weekend met een mondmasker rondlopen?
Grappig, ik lees een TO die jong is en erg haar best doet om haar huisgenoten tegemoet te komen door al weinig te ondernemen en als ze dat doet, afstand te bewaren waar het kan.

Ik ken er meer dan genoeg die toch met een groep avonden aan de zuip zijn en schouder aan schouder zitten. Maar dat kan ik niet uit TO haar verhaal opmaken.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:13
Wat mij betreft gaat ze 3 weken in een huisje zitten en aan elkaars glazen lukken, maar wees er iig eerlijk over. Als een volwassene zeg maar.
En accepteer vooral ook dat ze je eruit knikkeren als je eerlijk bent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie voor de reacties!

Ik woon bij mn schoonouders, het is voor tijdelijk en we zijn opzoek naar een ander huis inderdaad. Ze vallen overigens niet in de risico groep.
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
15-09-2020 00:14
Grappig, ik lees een TO die jong is en erg haar best doet om haar huisgenoten tegemoet te komen door al weinig te ondernemen en als ze dat doet, afstand te bewaren waar het kan.

Ik ken er meer dan genoeg die toch met een groep avonden aan de zuip zijn en schouder aan schouder zitten. Maar dat kan ik niet uit TO haar verhaal opmaken.
Die hebben dan waarschijnlijk geen huisgenoten die het wél belangrijk vinden om niet ziek te worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
HoleyMalonely schreef:
15-09-2020 00:14
Grappig, ik lees een TO die jong is en erg haar best doet om haar huisgenoten tegemoet te komen door al weinig te ondernemen en als ze dat doet, afstand te bewaren waar het kan.

Ik ken er meer dan genoeg die toch met een groep avonden aan de zuip zijn en schouder aan schouder zitten. Maar dat kan ik niet uit TO haar verhaal opmaken.
27 als het getal in haar Nick haar geboortejaar is. Niet zo heel jong meer toch? Oud genoeg iig om zich volwassen te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja want zo ver schiet het door. Ik lees hier idd een 24 jarige die haar best doet in deze aanpassingen, gewoon vraagt over het uitje dat ze willen gaan doen.
Ik blijf bij mij antwoord als jullie geen verkoudheid klachten hebben gewoon lekker gaan
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
15-09-2020 00:12
Natuurlijk kun je uiteten. Jouw etentje, jouw risico.

Maar het gaat nu over waarom TO haar ‘huisgenoten’ niet willen dat ze met vriendinnen weggaat. En er wordt gezegd dat je alleen bij klachten thuis moet blijven. Maar dat wil dus niet zeggen dat TO niet besmet kan raken en dat willen huisgenoten voorkomen.
Als TO besmet zou raken weet niemand van wie dat is : op het werk, de receptioniste van het vakantiehuisje, de huisgenoot, dat ene niet afgeveegde virusdeeltje van het boodschappenmandje, een vriendin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:18
Ja want zo ver schiet het door. Ik lees hier idd een 24 jarige die haar best doet in deze aanpassingen, gewoon vraagt over het uitje dat ze willen gaan doen.
Ik blijf bij mij antwoord als jullie geen verkoudheid klachten hebben gewoon lekker gaan
Hun huis, hij regels.
Alle reacties Link kopieren
Ze gedraagt zich volwassenen. Gewoon reeel opletten, wat extra hygiëne maatregelen en klaar
Sannetje93 schreef:
15-09-2020 00:17
Dankjullie voor de reacties!

Ik woon bij mn schoonouders, het is voor tijdelijk en we zijn opzoek naar een ander huis inderdaad. Ze vallen overigens niet in de risico groep.
Oei, dat is een lastige Sannetje. Ik denk dat ik er dit geval er toch voor zou kiezen om me aan hun regels kunt houden én dat je eerlijk zal moeten zijn. Het is een behoorlijke gunst om jullie tijdelijk onderdak te bieden.

Hoe lang gaat deze situatie nog duren denk je? Is er zicht op een ander onderkomen voor je dat weekendje weggaat?
anoniem_399996 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:23
0.17% gewijzigd
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:20
Ze gedraagt zich volwassenen. Gewoon reeel opletten, wat extra hygiëne maatregelen en klaar
Jij vindt liegen volwassen gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:20
Ze gedraagt zich volwassenen. Gewoon reeel opletten, wat extra hygiëne maatregelen en klaar
Op 't moment dat je staat te liegen dat je zwart ziet tegen je schoonouders - uit vrees waarschijnlijk dat je anders vriendelijk verzocht wordt op te rotten - gedraag je je toch écht niet volwassen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja punt
Hun huis hun regels
Daar kan ik niet veel tegenin brengen
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:18
Als TO besmet zou raken weet niemand van wie dat is : op het werk, de receptioniste van het vakantiehuisje, de huisgenoot, dat ene niet afgeveegde virusdeeltje van het boodschappenmandje, een vriendin.
Dat klopt. Ik zeg ook niet dat ik zo zou reageren als ik TO’s schoonouders was. Het is namelijk ook helemaal niet hoe ik zelf in het hele coronagebeuren sta.

Maar ik kan me dan wel weer voorstellen dat, aangezien ze zo panisch zijn, en daarbij denken dat TO altijd overal afstand kan houden en houdt (want dat vertelt ze thuis), ze niet op dit weekendje zitten te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven