Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend weg vriendinnen tijdens corona [Geen OP]

14-09-2020 23:44 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:20
Jij vindt liegen volwassen gedrag?
TO werkt in de zorg.... die schoonouders komen toch zeker niet uit een ei ? Kappers, tandarts( assistenten) , fysiotherapeuten, bejaardenverzorgsters, pedicures,.... onmogelijk 1,5 meter afstand te houden.
Schijnveiligheid om er naar te vragen en je af te laten schepen met “ ja, tuurlijk “ . Dan WIL je het gewoon niet weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:24
TO werkt in de zorg.... die schoonouders komen toch zeker niet uit een ei ? Kappers, tandarts( assistenten) , fysiotherapeuten, bejaardenverzorgsters, pedicures,.... onmogelijk 1,5 meter afstand te houden.
Schijnveiligheid om er naar te vragen en je af te laten schepen met “ ja, tuurlijk “ . Dan WIL je het gewoon niet weten.
Ik zeg ook niet dat ik die regels zonwering zou hanteren, maar liegen vind ik alles behalve volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom überhaupt een lastige situatie. Je woont daar en dient respect te hebben voor hun huis regels. Ongeacht dat naar mijn mening ik je heel goed begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Als jij losser wil leven zul je nu zeker bijv bij een vriendin in moeten trekken.
Als zij panisch zijn is het voor hen eigenlijk al niet fijn dat jij , met jouw beroep, daar woont.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:27
6.47% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:24
TO werkt in de zorg.... die schoonouders komen toch zeker niet uit een ei ? Kappers, tandarts( assistenten) , fysiotherapeuten, bejaardenverzorgsters, pedicures,.... onmogelijk 1,5 meter afstand te houden.
Schijnveiligheid om er naar te vragen en je af te laten schepen met “ ja, tuurlijk “ . Dan WIL je het gewoon niet weten.
1.5 meter in een ziekenhuis / de zorg natuurlijk niet.

Maar ik zou er als schoonouders wel vanuit gaan dat mijn (toekomstige) schoondochter wel een mondmasker draagt, handschoenen draagt, ... en alles doet wat mogelijk is om ons niet te besmetten doet zolang ze onder ons dak leeft.

En niet een potje gaat staan liegen / verbloemen als we ernaar vragen.
wissewis wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:28
0.33% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je op weekend gaan op anderhalve meter afstand? Met hoeveel ben je? Hoe ga je eten? Rijd je allemaal met aparte auto 's? Deel je een badkamer en wordt die dan ontsmet? Als iemand bij mij zou inwonen die mij willens nillens zou meesleuren in zo 'n risico 's, ik zou ook niet blij zijn ...
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:26
Daarom überhaupt een lastige situatie. Je woont daar en dient respect te hebben voor hun huis regels. Ongeacht dat naar mijn mening ik je heel goed begrijp.
Ja dat vind ik ook.

Ik probeer even te bedenken hoe ik zou reageren als schoonouders zijnde als ik mijn volwassen kind en partner (terug) onderdak bied, je wil ze immers niet op straat laten staan, maar ze zich vervolgens niet aan mijn huisregels houden.

Nee, ik geloof niet dat ik daar heel blij van zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou conclusie iig je mag er niet over liegen

Verder. Ik vind dat zij jou erop moeten kunnen vertrouwen dat als jij zegt te handelen ook tijdens zo’n weekend volgens protocol, wat hoort, dat zij daar begrip voor morgen hebben en enig vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:04
Werken in de zorg
Moet nou eenmaal gebeuren iemand moet het doen.
Liegen over wat je doet, ben ik mee eens, nee
Een weekend weg met vriendinnen waarvan ik naar mijn mening er van op aan kan dat ze mee gaan mits geen klachten, ja moet gewoon kunnen
Dat gaat wel even voorbij aan het feit dat je het meest besmettelijk bent in de dagen VOOR je klachten hebt, en dat sommige het doorgeven terwijl ze zelfs helemaal nooit symptomen krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
15-09-2020 00:27

Maar ik zou er als schoonouders wel vanuit gaan dat mijn (toekomstige) schoondochter wel een mondmasker draagt, handschoenen draagt,.
In sommige takken van zorg alleen bij vermoeden van , anders ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:11
Ja.
Dan kun je jezelf het beste levend begraven : weet je zeker dat je het niet krijgt en doorgeeft.
Nouja. Daarom heeft dus de halve wereld lockdowns gehad, bestaan er bubbels, mag je maar met zoveel mensen samenkomen enz.
Omdat het dus niet volstaat om gewoon thuis te blijven als je klachten hebt.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:29
In sommige takken van zorg alleen bij vermoeden van , anders ook niet.
Maar dan zeg je zo'n dingen dus eerlijk tegen je schoonouders.

Kunnen zij beslissen of ze je nog binnenlaten en het risico nemen.

Ofdat je beter op de bank bij een vriendin gaat logeren tot je een eigen dak hebt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:28
Nou conclusie iig je mag er niet over liegen

Verder. Ik vind dat zij jou erop moeten kunnen vertrouwen dat als jij zegt te handelen ook tijdens zo’n weekend volgens protocol, wat hoort, dat zij daar begrip voor morgen hebben en enig vertrouwen.
Maar gaat dat wel echt op zo’n weekendje? Ik geloof het echt niet. Misschien wordt er niet geknuffeld maar wel met elkaar aan tafel gegeten, een auto, sanitair en een slaapkamer (of zelfs bed) gedeeld.
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:29
In sommige takken van zorg alleen bij vermoeden van , anders ook niet.
In sommige contact beroepen sowieso niet.
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:29
Dat gaat wel even voorbij aan het feit dat je het meest besmettelijk bent in de dagen VOOR je klachten hebt, en dat sommige het doorgeven terwijl ze zelfs helemaal nooit symptomen krijgen...
Hoe kom je daarbij? Besmetting terwijl je geen symptomen hebt, komt veel minder voor. Simpelweg omdat je minder snel anderen besmet als je niet hoest of niest.

Dat gezegd hebbende: de regel is 1,5 meter afstand houden van je vrienden. Ik zou dus nooit nu in 1 huisje gaan zitten met familie of vrienden.
Alle reacties Link kopieren
ik ben 24 en heb het idee dat ik hierin zelf mn wel overwogen keuzes in kan en mag maken
In je eigen huis wel, ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:29
Dat gaat wel even voorbij aan het feit dat je het meest besmettelijk bent in de dagen VOOR je klachten hebt, en dat sommige het doorgeven terwijl ze zelfs helemaal nooit symptomen krijgen...
Ja maar dan, dat zei ik al, kun je nergens meer heen. Als je rekening moet houden met vooraf ben ik het besmettelijkst.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:32
In sommige contact beroepen sowieso niet.
Nee ; prostituees met mondkapjes en handschoenen zijn een zeldzame combinatie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:32
In sommige contact beroepen sowieso niet.
Nee ; prostituees met mondkapjes en handschoenen zijn een zeldzame combinatie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:34
Nee ; prostituees met mondkapjes en handschoenen zijn een zeldzame combinatie.
Oja, dat zou ook gek zijn inderdaad.
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:32
Ja maar dan, dat zei ik al, kun je nergens meer heen. Als je rekening moet houden met vooraf ben ik het besmettelijkst.
Je kunt eigenlijk overal heen! Alleen is het dus wel verstandig om buiten af te spreken én met voldoende afstand.

Samen een paar uur in de auto en een slaapkamer delen voldoet daar dus niet echt aan.
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:32
Ja maar dan, dat zei ik al, kun je nergens meer heen. Als je rekening moet houden met vooraf ben ik het besmettelijkst.
Je bent absoluut niet het meest besmettelijk voor je symptomen hebt. Echt klinklare onzin. Verreweg de meeste besmettingen komen van mensen met symptomen.

WHO: Wie geen symptomen heeft, verspreidt coronavirus nauwelijks | Buitenland | AD.nl
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:37
7.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:32
Ja maar dan, dat zei ik al, kun je nergens meer heen. Als je rekening moet houden met vooraf ben ik het besmettelijkst.
Ja, inderdaad. Dat is toch ook wat de halve wereld maandenlang gedaan heeft, nergens meer heengaan omdat je besmettelijk kan zijn zonder dat je het weet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2020 00:35
Nee ; prostituees met mondkapjes en handschoenen zijn een zeldzame combinatie.
Bwah, afhankelijk van hoe die dingen eruit zien kan het ook best kinky zijn :-D.

Maar dan moet je natuurlijk niet van dat blauw wegwerp-spul of doorschijnende plastic handschoenen gebruiken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:36
Je bent absoluut niet het meest besmettelijk voor je symptomen hebt. Echt klinklare onzin. Verreweg de meeste besmettingen komen van mensen met symptomen.

WHO: Wie geen symptomen heeft, verspreidt coronavirus nauwelijks | Buitenland | AD.nl
Waarom is er dan contact tracing denk je? Om na te gaan met wie je contact gehad hebt VOOR je ziek werd. Zodra je symptomen had ben je sowieso thuis gebleven als het goed is, dus dan zou er geen contact tracing nodig zijn als je niet vooraf al besmettelijk was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven