Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend weg vriendinnen tijdens corona [Geen OP]

14-09-2020 23:44 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:32


Dat gezegd hebbende: de regel is 1,5 meter afstand houden van je vrienden. Ik zou dus nooit nu in 1 huisje gaan zitten met familie of vrienden.
Met bepaalde mensen wil ik ook op dit moment best in 1 huisje.
Geen probleem.

Maar dan ga ik na 't weekend niet samenhokken met mijn schoonmoeder.
En wacht ik minstens een week voor ik haar bezoek om te zien dat er geen symptomen opduiken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
15-09-2020 00:39
Met bepaalde mensen wil ik ook op dit moment best in 1 huisje.
Geen probleem.

Maar dan ga ik na 't weekend niet samenhokken met mijn schoonmoeder.
En wacht ik minstens een week voor ik haar bezoek om te zien dat er geen symptomen opduiken.
En ga je dan in quarantaine?
Ik zou het aso vinden naar collega’s en mijn gezin toe om niet de 1,5 meter in acht te nemen.
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:39
Waarom is er dan contact tracing denk je? Om na te gaan met wie je contact gehad hebt VOOR je ziek werd. Zodra je symptomen had ben je sowieso thuis gebleven als het goed is, dus dan zou er geen contact tracing nodig zijn als je niet vooraf al besmettelijk was.
Er is contactonderzoek omdat besmetting voor je symptomen hebt mogelijk is. Maar het komt veel minder vaak voor dan nadat je symptomen krijgt. Echt volkomen onzin om te beweren dat je besmettelijker bent voordat je symptomen hebt. Waar is je bron daarvoor?
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:41
En ga je dan in quarantaine?
Ik zou het aso vinden naar collega’s en mijn gezin toe om niet de 1,5 meter in acht te nemen.
Sterker nog: ik ben met wat mensen in een huisje geweest. Mijn partner ook.

Dat hebben we overlegd met onze huisgenoot (elkaar dus) en we vonden de risico’s aanvaardbaar.

We werken thuis. En zijn extra alert op klachten geweest de 1,5 week erna.

En we houden verder dus afstand van de meeste mensen.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:41
En ga je dan in quarantaine?
Ik zou het aso vinden naar collega’s en mijn gezin toe om niet de 1,5 meter in acht te nemen.
Die 1.5 meter wordt tijdens zo'n weekend niet gehouden.
Punt.

Ik zou dan ook alleen met mensen gaan die ik 300 % betrouw dat ze zelf - daarbuiten - ook voorzichtig zijn.
En niet in de zorg werken.
En man zou meegaan :-).


Maar dan ga ik dus na dat weekend gewoon terug naar mijn eigen huis en dus niet naar mijn ouders of mijn schoonmoeder.
En let 3 keer zo goed op als ik naar mijn werk ga.
wissewis wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:47
3.66% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
HoleyMalonely schreef:
15-09-2020 00:44
Sterker nog: ik ben met wat mensen in een huisje geweest. Mijn partner ook.

Dat hebben we overlegd met onze huisgenoot (elkaar dus) en we vonden de risico’s aanvaardbaar.

We werken thuis. En zijn extra alert op klachten geweest de 1,5 week erna.

En we houden verder dus afstand van de meeste mensen.
Oké. Snap ik. Ik zou het nu niet doen. Ik wacht wel een jaartje tot ik weer weekendjes weg kan met vriendengroepen.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:43
Er is contactonderzoek omdat besmetting voor je symptomen hebt mogelijk is. Maar het komt veel minder vaak voor dan nadat je symptomen krijgt. Echt volkomen onzin om te beweren dat je besmettelijker bent voordat je symptomen hebt. Waar is je bron daarvoor?
Bvb dit:
https://nl.metrotime.be/2020/04/21/must ... en-hebben/

Verder denk ik ook dat de meeste besmettingen sowieso gebeurd zijn door iemand die (nog) geen klachten had, juist omdat diegenen met klachten sowieso al thuis horen te zitten, tenzij de besmettingen binnen het gezin gebeuren natuurlijk.
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:47
Bvb dit:
https://nl.metrotime.be/2020/04/21/must ... en-hebben/

Verder denk ik ook dat de meeste besmettingen sowieso gebeurd zijn door iemand die (nog) geen klachten had, juist omdat diegenen met klachten sowieso al thuis horen te zitten, tenzij de besmettingen binnen het gezin gebeuren natuurlijk.
Sorry, dit is een half jaar oud. Allang achterhaald.
Het is helemaal niet relevant hoe en of Corona besmettelijk is.
Schoonouders hebben regels en zolang je daar in huis woont zal je je daar aan moeten houden.
Ik neem aan dat TO ook niet stiekem in huis gaat zitten roken als schoonouders niet willen dat er in (bijvoorbeeld) huis gerookt wordt en er dan ook nog over gaat jokken.
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:47

Verder denk ik ook dat de meeste besmettingen sowieso gebeurd zijn door iemand die (nog) geen klachten had, juist omdat diegenen met klachten sowieso al thuis horen te zitten, tenzij de besmettingen binnen het gezin gebeuren natuurlijk.
Dit is dus wat anders dan besmettelijker zijn voor je klachten krijgt.
Jij bedoelt dat vaker mensen besmet worden door mensen zonder klachten? Dat is wat anders.
Je bent echt niet besmettelijker voor je klachten hebt. Mogelijk besmetten corona-besmette-mensen wel meer anderen in die fase, maar bijna elk onderzoek wijst op het tegendeel.
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:47
Bvb dit:
https://nl.metrotime.be/2020/04/21/must ... en-hebben/

Verder denk ik ook dat de meeste besmettingen sowieso gebeurd zijn door iemand die (nog) geen klachten had, juist omdat diegenen met klachten sowieso al thuis horen te zitten, tenzij de besmettingen binnen het gezin gebeuren natuurlijk.
Het is best lastig soms wat nou echt klachten zijn.

Mijn partner heeft bijvoorbeeld ontzettende hooikoorts. Hij kan dat zelf goed onderscheiden van verkoudheid, zegt hij. En als hij daardoor thuis moet blijven zat hij van maart tot nu thuis.

Maar ik vraag me dan wel af hoe herkenbaar de echt milde klachten zijn als zijnde Corona.
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:46
Oké. Snap ik. Ik zou het nu niet doen. Ik wacht wel een jaartje tot ik weer weekendjes weg kan met vriendengroepen.
En gelijk heb je. Ik vind dat iedereen vooral moet doen waar hij/zij/het zich goed bij voelt zolang anderen daarmee niet zonder het te beseffen in een vervelende situatie belanden.
HoleyMalonely schreef:
15-09-2020 00:53
Het is best lastig soms wat nou echt klachten zijn.

Mijn partner heeft bijvoorbeeld ontzettende hooikoorts. Hij kan dat zelf goed onderscheiden van verkoudheid, zegt hij. En als hij daardoor thuis moet blijven zat hij van maart tot nu thuis.

Maar ik vraag me dan wel af hoe herkenbaar de echt milde klachten zijn als zijnde Corona.
Niet. Daarom het advies om bij verkoudheid te laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
15-09-2020 00:52
Dit is dus wat anders dan besmettelijker zijn voor je klachten krijgt.
Jij bedoelt dat vaker mensen besmet worden door mensen zonder klachten? Dat is wat anders.
Je bent echt niet besmettelijker voor je klachten hebt. Mogelijk besmetten corona-besmette-mensen wel meer anderen in die fase, maar bijna elk onderzoek wijst op het tegendeel.
Ik bedoelde beide: je bent besmettelijker voordat je klachten hebt (toegegeven, het artikel is een half jaar oud) maar ook mensen worden vaker besmet door iemand zonder klachten, omdat diegene met klachten sowieso al thuis blijven. En aangezien de cijfers blijven stijgen ook al blijven diegenen met klachten - als het goed is - thuis, kunnen we toch niet vanuit gaan dat we zomaar onze gang kunnen gaan zolang we geen klachten hebben. En daar valt een weekend met vriendinnen zonder afstand ook onder.
Je bent niet besmettelijker voor je klachten hebt. Asymptomatische besmetting is zeldzaam.
Melofkim schreef:
15-09-2020 01:07
Je bent niet besmettelijker voor je klachten hebt. Asymptomatische besmetting is zeldzaam.
Het ‘probleem’ is dat mensen klachten vaak niet herkennen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-allergie
LīlyRose schreef:
15-09-2020 01:11
Het ‘probleem’ is dat mensen klachten vaak niet herkennen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-allergie
Het probleem is dat mensen geen afstand houden.
Daarom begrijp ik niet dat mensen nu weer in 1 huisje gaan met familie of vrienden.
Melofkim schreef:
15-09-2020 01:13
Het probleem is dat mensen geen afstand houden.
Daarom begrijp ik niet dat mensen nu weer in 1 huisje gaan met familie of vrienden.
Ik ook niet. Zolang ze maar uit mijn huis blijven. Liegen dat je je aan de regels houdt en het stiekem toch lekker niet doen zou voor mij een exitje zijn, vooral om het gelieg.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik een weekend weg gaan met vriendinnen nu? Nee zeker niet. Je kan gewoon geen afstand houden tijdens zo een weekend. Die illusie moet je niet hebben (en heb je volgens mij ook niet). Ik vind het aso als je dit soort dingen nu doet. Maar goed, dat is mijn mening, jij moet zelf bepalen wat je wil.

Maar... jij woont (tijdelijk) bij je schoonouders in en hebt je dus gewoon aan hun regels te houden. En daar ga je niet over liegen. Komop zeg, hoe oud ben je; 12?! Als het je niet bevalt, ga je maar ergens anders wonen. Dan kan je doen en laten wat je wil.
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:19
Hun huis, hij regels.
Onzin vind ik. To houdt zich in redelijkheid aan de maatregelen. Het gaat mis in de hoofden van schoonouders die onnodig panisch zijn.
Hoe staat je partner hierin?
Rosanna1985 schreef:
15-09-2020 00:47
Bvb dit:
https://nl.metrotime.be/2020/04/21/must ... en-hebben/

Verder denk ik ook dat de meeste besmettingen sowieso gebeurd zijn door iemand die (nog) geen klachten had, juist omdat diegenen met klachten sowieso al thuis horen te zitten, tenzij de besmettingen binnen het gezin gebeuren natuurlijk.
Het is aldus het WHO hoogst onwaarschijnlijk om het virus te verspreiden voordat je symptomen hebt.
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:51
Het is helemaal niet relevant hoe en of Corona besmettelijk is.
Schoonouders hebben regels en zolang je daar in huis woont zal je je daar aan moeten houden.
Ik neem aan dat TO ook niet stiekem in huis gaat zitten roken als schoonouders niet willen dat er in (bijvoorbeeld) huis gerookt wordt en er dan ook nog over gaat jokken.
Roken is iets anders.

Als schoonouders in de here zijn en daardoor willen dat ze geen seks voor het huwelijk hebben, dan denkt toch ook iedereen die zijn gek en is liegen daarover om de lieve vrede te bewaren normaal?

Schoonouders zijn doorgeslagen op basis van slecht geïnformeerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 07:21
Onzin vind ik. To houdt zich in redelijkheid aan de maatregelen. Het gaat mis in de hoofden van schoonouders die onnodig panisch zijn.
Maar dat 'onnodig panisch zijn' is hun goed recht in hun eigen huis. En To mag daar anders over denken en normaliter ook anders handelen maar dus niet in hun huis. Het zou wat zijn als je in je eigen huis niet je eigen regels mag hebben. Als het TO niet aanstaat dan gaat ze toch ergens anders wonen waar ze precies haar eigen zin kan doen? Nu doet ze alsof ze de regels respecteert maar is van plan toch haar eigen plan (stiekem) te trekken. Nogal lullig gedrag naar mensen die je uit de brand helpen met (gratis?) onderdak.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je schoonouders wel.

In een huisje kun je onmogelijk afstand houden. Hoe ga je er bijvoorbeeld heen?

Het kan zijn dat ze jou best vertrouwen, maar nu zijn er 3 vriendinnen bij. Houden die afstand, gaan ze naar feestjes en naar drukke plekken? In wat voor omgeving werken ze? Het is net als met Facebook: je deelt iets met vrienden, maar de vrienden van vrienden zien het dan ook en dat zijn er heel veel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven