Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weer naar kantoor

24-06-2021 16:26 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen komen er weer versoepelingen.

Ik heb net een uitnodiging gehad om volgende week met het team (15 personen) te gaan barbecuen.

Mijn man geeft aan dat hij dit liever niet heeft omdat wij allebei nog niet zijn gevaccineerd. De afspraken hiervoor zijn wel al ingepland.

Vervolgens gaat hij weer op de werkkamer zitten en ziet ook een mail vanuit zijn werkgever. Hun team wordt volgende week uitgenodigd om met 25 mensen te vergaderen op kantoor.

Gaat dit bij jullie ook zo? En hoe staan jullie hierin? Misschien zijn wij iets te terughoudend maar het voelt ineens vreemd om met grote groepen af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste geeft mijn man niet aan wat ik wel en niet mag en ten tweede, als je afstand kan houden, dan mag het toch gewoon?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Onze werkgever heeft aangegeven dat ze snappen dat het een hele omschakeling is voor sommige mensen en dat ze verwachten dat je iig begint met 1 dag op kantoor. Er mag max 50% bezetting zijn. En met zoveel mensen in een ruimte te zijn zoals jij beschrijft, zou ik echt de kriebels van krijgen. Na bijna 1,5 jaar lang " houd afstand, vermijd drukte" etc en me daar echt aan houden, denk ik dat het normaal is dat je dit een beetje opbouwt. Ik snap je gevoel dus heel goed.

En dit is een interessant artikel daarover: https://nos.nl/artikel/2380398-oude-nor ... en-experts
lilly1980 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 16:31
12.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is aanwezigheid op kantoor nog vrijwillig, en er worden zeker nog geen uitjes, evenementen etc georganiseerd, want de 1,5 meter moet gewaarborgd blijven. En ook als je nog niet gevaccineerd bent kan ik me voorstellen dat je extra voorzichtig bent en het niet gaat opzoeken. Lijkt me een heel valide reden om niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee bij ons mag jezelf weten hoe vaak en of je naar kantoor komt. En er is nog niks georganiseerd.

Zijn jullie risicogroep to? Want op dit moment is het risico op corona echt heel erg klein he.
Alle reacties Link kopieren
Als er afstand gehouden kan worden dan 'mag' het weer. Vraag me wel af hoe dat dan in de praktijk gaat... met zijn 25-en vergaderen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-06-2021 16:31
Als er afstand gehouden kan worden dan 'mag' het weer. Vraag me wel af hoe dat dan in de praktijk gaat... met zijn 25-en vergaderen.
Ik zit doorgaans bij niemand op schoot tijdens een vergadering :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan, voor kantoorpersoneel de fabriek werkte de hele tijd gewoon door, uit van:
Plan per afdeling, waarbij rekening gehouden wordt met 1,5m afstand EN max 50% bezetting(dat heeft Rutte echt gezegd, vergeten veel bedrijven) :)

De verschillende afdelingsplannen zijn naast elkaar gelegd om te zien, of er geen knelpunten ontstaan. Vanaf maandag gaan we het merken.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
24-06-2021 16:30
Nee bij ons mag jezelf weten hoe vaak en of je naar kantoor komt. En er is nog niks georganiseerd.

Zijn jullie risicogroep to? Want op dit moment is het risico op corona echt heel erg klein he.
Wij zitten niet in een risico-groep maar onze dochter heeft een paar jaar geleden 2 maanden in het ziekenhuis gelegen ivm vroeggeboorte. Dus we zijn wel voorzichtig.

Ik weet niet zo goed hoe ik met zo'n uitnodiging om moet gaan. Het voelt als een 'grote' bijeenkomst. Ik wil niet de party-pooper zijn (er zijn 2 nieuwe collega's in het team die ik nog niet in het echt heb gezien) maar het voelt wel heel snel. Waarom niet over een paar maanden als wel iedereen is gevaccineerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf thuis werken tot ik volledig ben gevaccineerd. Mijn werk geeft overigens pas een etentje in september. Het lijkt mij ook verstandiger om niet met zijn allen tegelijk terug te gaan naar normaal. Je hoort namelijk steeds vaker verhalen van mensen die zelfs na vaccinatie alsnog goed ziek zijn geworden. Het zal mij benieuwen wat de versoepelingen teweeg gaan brengen. Wie weet staat ons toch nog een nieuwe verrassing te wachten. We zullen het zien.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mag je max 50% van je werktijd op kantoor zijn. Dit in overleg met de manager zodat er een schema aangehouden kan worden. Vergaderingen gaan nog gewoon op 1.5 meter dus geen grote groepen. Dat blijft via zoom lopen.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-06-2021 16:34
Ik zit doorgaans bij niemand op schoot tijdens een vergadering :mrgreen:
Nee, dat hoeft voor mij ook niet :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-06-2021 16:34
Ik zit doorgaans bij niemand op schoot tijdens een vergadering :mrgreen:
Dit was ook mijn gedachte. Ook wij hebben volgende week een event. Wel buiten, maar neem aan jouw bbq ook. Je bent er zelf bij en afstand houden moet nog steeds.

Vergaderen met 25 man lijkt mij niet handig. Bij ons op kantoor nog de helft van de normale capaciteit.
liane77 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 16:41
14.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaat het niet zo. Werkgever is veel voorzichtiger en biedt mensen nu wat meer ruimte, maar stimuleert naar kantoor komen niet. Er wordt ook nog niets georganiseerd.

Ik zou als jouw collega zijnde je niet als party proper ervaren hoor to. Ik zou het wel begrijpen dat je nog even wacht tot jullie gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
24-06-2021 16:29
Onze werkgever heeft aangegeven dat ze snappen dat het een hele omschakeling is voor sommige mensen en dat ze verwachten dat je iig begint met 1 dag op kantoor. Er mag max 50% bezetting zijn. En met zoveel mensen in een ruimte te zijn zoals jij beschrijft, zou ik echt de kriebels van krijgen. Na bijna 1,5 jaar lang " houd afstand, vermijd drukte" etc en me daar echt aan houden, denk ik dat het normaal is dat je dit een beetje opbouwt. Ik snap je gevoel dus heel goed.

En dit is een interessant artikel daarover: https://nos.nl/artikel/2380398-oude-nor ... en-experts
Ja, precies dit. Ik moet weer omschakelen naar "normaal" en dat is best een gedragsverandering
Alle reacties Link kopieren
Afstand houden bij een bbq met 15 personen gaat prima, ervan uitgaande dat het terrein ruim genoeg is.

Vergaderen met 25 personen kan prima, mits de ruimte ruim genoeg is en er voldoende geventileerd kan worden.

Man mag zeker aangeven dat hij liever niet wil dat je gaat, aan jou te beslissen of je gaat of niet. Je mag zijn mening ook naast je neer leggen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 16:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BroodjePindakaas123 schreef:
24-06-2021 16:37
Wij zitten niet in een risico-groep maar onze dochter heeft een paar jaar geleden 2 maanden in het ziekenhuis gelegen ivm vroeggeboorte. Dus we zijn wel voorzichtig.

Ik weet niet zo goed hoe ik met zo'n uitnodiging om moet gaan. Het voelt als een 'grote' bijeenkomst. Ik wil niet de party-pooper zijn (er zijn 2 nieuwe collega's in het team die ik nog niet in het echt heb gezien) maar het voelt wel heel snel. Waarom niet over een paar maanden als wel iedereen is gevaccineerd?
Nah, je bent vast niet de enige, zou ik nou weer niet teveel over nadenken.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
BroodjePindakaas123 schreef:
24-06-2021 16:37


Ik weet niet zo goed hoe ik met zo'n uitnodiging om moet gaan. Het voelt als een 'grote' bijeenkomst. Ik wil niet de party-pooper zijn (er zijn 2 nieuwe collega's in het team die ik nog niet in het echt heb gezien) maar het voelt wel heel snel. Waarom niet over een paar maanden als wel iedereen is gevaccineerd?
Waarschijnlijk willen ze het nog voor de vakantie regelen om iedereen nog even te zien. Maar het is je goed recht om aan te geven dat je nog niet gevaccineerd bent en dus nog niet deelneemt.
Of als je de confrontatie lastig vind, dan heb je die dag gewoon toevallig klachten en moet je wachten op je testuitslag. Of je kind is ziek, of je hond ofzo
Alle reacties Link kopieren
School, het grootste deel werknemers heeft geen andere keus. Voor sommige docenten niet fijn ivm (nog) niet (volledig) ingeënt waar leerlingen al wel op en over elkaar heen kruipen. Mondkapje? Afstand houden? Ze houden zich daar gewoon niet aan, wat je ook doet.
Zit zelf al die tijd al op kantoor, maar die bezet ik in m'n uppie dus nooit vervelend geweest.
Kleinere groepen vergaderen sinds kort weer in dezelfde ruimte maar op afstand, al het andere via teams.

Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
24-06-2021 16:39
Ik blijf thuis werken tot ik volledig ben gevaccineerd. Mijn werk geeft overigens pas een etentje in september. Het lijkt mij ook verstandiger om niet met zijn allen tegelijk terug te gaan naar normaal. Je hoort namelijk steeds vaker verhalen van mensen die zelfs na vaccinatie alsnog goed ziek zijn geworden. Het zal mij benieuwen wat de versoepelingen teweeg gaan brengen. Wie weet staat ons toch nog een nieuwe verrassing te wachten. We zullen het zien.

Ik ben wel al regelmatig een dag op kantoor geweest. Maar dan was er altijd maar 1 andere collega.
Voor mijn gevoel willen mensen weer te snel 'grote' bijeenkomsten
Alle reacties Link kopieren
als ik niet gevaccineerd was, nam ik nog even geen risico. Vooral uit angst in quarantaine te moeten, Daar zou ik zo vreselijk geen zin in hebben. Heb je straks eindelijk vakantie, moet je twee weken binnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-06-2021 16:34
Ik zit doorgaans bij niemand op schoot tijdens een vergadering :mrgreen:
Nee, ik ook niet. Maar 1,5 meter afstand. In een concertzaal met microfoons of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje een dag per week op kantoor (vrijwillig). Vanaf juli wordt 2 dagen weer verplicht.
Hier ook al een team event gehad laatst maar ik heb overgeslagen, ik ga dat soort dingen niet doen totdat ik volledig gevaccineerd ben.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-06-2021 16:51
als ik niet gevaccineerd was, nam ik nog even geen risico. Vooral uit angst in quarantaine te moeten, Daar zou ik zo vreselijk geen zin in hebben. Heb je straks eindelijk vakantie, moet je twee weken binnen zitten.
Hmmm quarantaine....
In quarantaine na vaccinatie?
Als je gevaccineerd bent, gelden dezelfde regels voor quarantaine en isolatie als voor mensen die (nog) geen vaccinatie hebben gehad. Ook de regels voor huisgenoten en voor contacten van iemand die gevaccineerd is blijven hetzelfde. De vaccins beschermen je tegen het ziek worden door het coronavirus, dus tegen de ziekte (COVID-19). Mensen die gevaccineerd zijn, worden na een besmetting met het virus meestal niet, of maar een beetje ziek. Zij kunnen waarschijnlijk nog wel besmettelijk zijn voor hun omgeving. Daarom gelden voor gevaccineerde mensen voorlopig dezelfde algemene coronaregels als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.

We houden de ontwikkelingen rondom de werking van de vaccins goed in de gaten. Bij nieuwe inzichten worden de regels voor quarantaine hierop aangepast.
Bron: RIVM
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-06-2021 16:59
Hmmm quarantaine....



Bron: RIVM
denk dat ik je niet begrijp
wat wil je zeggen?
Dat ik ook geprikt nog in quarantaine kan moeten? Ja, dat kan, maar als ik negatief test, kan ik er vrij snel weer uit.
Terwijl als ik Corona oploop, de kans groot is, dat ik lang binnen zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven