Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wel of niet laten gaan naar partijtje?

28-09-2020 10:16 24 berichten
Even jullie mening nodig. Zoveel regels wat wel en niet meer mag, wat verstandig is of juist niet.....

Zoon is uitgenodigd op een partijtje. Hartstikke leuk! Maar is het wel verstandig om hem te laten gaan?

Even navraag gedaan bij de desbetreffende ouder. Er komen 6 andere jongens. Zij zitten allemaal bij elkaar in de klas. En zien elkaar dus elke dag.
Ze gaan het eerst thuis vieren waarnaar zij met auto's naar een indoor speelhal gaan. En daarna weer thuis gaan eten.

Ik weet nu niet echt waar ik verstandig aan doe. Ergens zit het niet lekker dat zij dus naar die speelhal gaan...
Ik snap ook heel goed dat het een teleurstelling voor zoon is als hij van mij niet mag. Maar met de groeiende aantal besmettingen, raak ik een beetje de kluts kwijt waar ik goed aan doe of juist niet. Snap dat ergens het leven ondanks de corona door gaat. Maar tot in hoeverre?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Laten gaan of niet?

Totaal aantal stemmen: 114

Laten gaan. (91%)
Thuis houden. (9%)
Laten gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je hem niet laten gaan?! Zoals je zelf al aangeeft: ze zitten de hele dag al samen in de klas. Met nog 20 andere koters.
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
28-09-2020 10:21
Waarom zou je hem niet laten gaan?! Zoals je zelf al aangeeft: ze zitten de hele dag al samen in de klas. Met nog 20 andere koters.

Nou, dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Dit is precies het partijtje wat ik over anderhalve maand met zoon wil gaan doen voor zijn verjaardag. Ik heb het helemaal uitgeplozen met de huidige regels. Ook al het krijspaleis gebeld. Het zou moeten kunnen op deze manier.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Er is een reden voor het feit dat je zoon gewoon naar school mag he, zelfs als hij verkouden is: de kans dat hij corona gerelateerd snot heeft is bijzonder klein.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Als al zijn vriendjes naar de speelhal gaan en de rest van de week ook weer met je zoon spelen op school dan komt dat op hetzelfde neer als wanneer je zoon ook naar de speelhal gaat.
En hij zal daar toch voornamelijk in de buurt komen van de vriendjes, niet van de andere bezoekers.
Kinderen onder de 12 hoeven geen afstand te houden. De kinderen uit zijn klas zien vast heel veel andere kinderen in hun vrije tijd. Dus of zoon nu wel of niet gaat, indirect komt die in contact met vele andere via via als het ware.
Alle reacties Link kopieren
Kan degene die "niet" geroepen heeft even uitleggen waarom?!
Chocolade, altijd goed!
Ik neem aan dat je zoon op onder de 13 is. Dan kan je hem gewoon laten gaan. Waarom twijfel je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kind op dit moment wel laten gaan. Ze mogen op school ook over elkaar heen klauteren en zien elkaar dus sowieso 5 dagen per week.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-09-2020 10:23
Dit is precies het partijtje wat ik over anderhalve maand met zoon wil gaan doen voor zijn verjaardag. Ik heb het helemaal uitgeplozen met de huidige regels. Ook al het krijspaleis gebeld. Het zou moeten kunnen op deze manier.
:HA:
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kind ook laten gaan. Ze zitten elke dag met heel veel andere kinderen bij elkaar die in hun vrije tijd ook andere kinderen zien met sporten, visite, in de buurt etc. Ik denk niet dat die kinderen in de speelhal dan veel verschil zullen maken.
Krijspaleis :rofl:

Ja, laten gaan om alle redenen hierboven. Tot de maatregelen strenger worden, dan waarschijnlijk niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Zolang dit is toegestaan zou ik hem gewoon laten gaan. Als het niet meer is toegestaan gaat het vanzelf niet door, want dan moet die indoorspeeltuin ook dicht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit toch ook al de hele dag met die kinderen in de klas? Dan maakt het volgens mij weinig uit.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Bij kinderen onder de 12 en geen klachten; laat gaan. Het krijspaleis is vergelijkbaar met spelen op het schoolplein of tijdens de gymles.

Ik leer mijn 10-jarige dochter wel dat ze voorzichtig moet zijn bij volwassenen en ouderen. Alleen op uitnodiging van de ander mag ze dichterbij komen en als ze wordt uitgenodigd dan ga ik er vanuit dat die ander de afweging en risico's ingeschat heeft. Bij lichte verkoudheden volg ik de beslisboom van school, overleg met degene waar ze naar toe moet etc. Dus ik zou dat hooguit afstemmen met het oog op het vervoer als je daarover twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Ook het indoor krijspaleis heeft regels. Er mogen maar een beperkt aantal bezoekers komen en wellicht ook nog in tijdvakken.

Als het allemaal kinderen uit zijn klas zijn, zie ik de meerwaarde er niet van in om je kind dit te ontzeggen. Met redenen die hierboven al genoemd zijn.

Tenzij je kind zich niet lekker voelt of heel kwetsbaar is. Maar dan zou je op school ook al maatregelen moeten nemen.
Het krijspaleis :rofl:

Ik heb geen idee hoe zij het in die indoor speelhal hebben geregeld. Maar ik ga er vanuit dat het volgends de richtlijnen is.

Hij heeft er super veel zin in dus ik laat hem gewoon gaan! Het is zijn beste vriendje en het kado was al uitgezocht.
Inderdaad hebben zij gewoon even veel risico in de klas.

Gekke tijden dit en dan mag dit wel en dan weer niet regels, dat ik t even niet meer wist wat nou wel en niet verantwoord is.

Ik ben blij dat ik voorlopig geen feestje hoef te organiseren!
Dankjulliewel!!!
Huh? Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Milkakoe schreef:
28-09-2020 11:20

Ik heb geen idee hoe zij het in die indoor speelhal hebben geregeld. Maar ik ga er vanuit dat het volgends de richtlijnen is.

Dan neem je even contact met hun op :idee:
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is vorige week gegaan en gaat woensdag weer. Leuk voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kind niet thuis houden, zoals je zelf al zegt zitten ze ook samen in de klas.
Doreia* schreef:
28-09-2020 10:23
Dit is precies het partijtje wat ik over anderhalve maand met zoon wil gaan doen voor zijn verjaardag. Ik heb het helemaal uitgeplozen met de huidige regels. Ook al het krijspaleis gebeld. Het zou moeten kunnen op deze manier.

Krijspaleis, geweldig :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven