Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie doet er nou moeilijk?

28-11-2020 20:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas vieren met familie. Wij willen ons aan de regels houden dus is het sintfeest met ouders en zus en haar vriend zoals we dat altijd vierden nu anders. Ouders komen hier. En zus viert het ook apart met hen.

Dat was afgesproken en zo heb ik het ook geregeld met cadeautjes (lees niks voor hen en ook geen lootjes getrokken).
Nu krijg ik telefoon van zus dat het toch wel jammer is zo. Ze wilde dan misschien alleen komen want dat mag nog binnen de regels. Nu appt vriend of hij toch niet mee kan. Ouders hebben gezegd ja... eentje erbij kan toch wel op afstand. Nu ben ik degene die moet beslissen. Ik wil me aan de regels houden. Dit is ook zo afgesproken met familie van partner. ( terwijl zij ook wel wilden). Ik vind dit echt vervelend want nu moet ik zeggen sorry nee jij mag niet.

Ik heb hier al moeite mee, ben een pleaser.
Wie doet hier nu moeilijk? Ben ik een zeur? Neem ik het te strikt, ben ik te principieel?
Of brengen zij mij nu in een lastig parket?

Buiten dat vind ik het ook bijkomend irritant dat het zo last minute anders moet. Ik heb een drukke baan en geen tijd meer. Ik heb alles ruim van te voren geregeld en gedichtjes gemaakt. Als zij toch komen dan zitten ze er voor piet snot bij want geen gedichtjes en cadeautjes voor hun.

Ik vind het leuk om sint en kerst te vieren maar ik overleef een jaar op een andere manier ook heus wel. We willen er toch vanaf met zn allen, neem de regels dan serieus. Als eentje kan dan kan een tweede ook heus wel en zo rekt de grens verder op.

Hoe zien jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
28-11-2020 21:26
Ik zou je ouders ook nog wel even laten weten dat ze geen mensen in jouw huis ikunnen uitnodigen terwijl ze weten dat jij een maximum hanteert.
Dit inderdaad. Het is gewoon asociaal van je ouders om andere mensen uit te nodigen in jouw huis. Kan echt niet dit.
Quincy2 schreef:
28-11-2020 21:26
Ik zou je ouders ook nog wel even laten weten dat ze geen mensen in jouw huis ikunnen uitnodigen terwijl ze weten dat jij een maximum hanteert.
Ik zou daar allemaal niet zo’n punt van maken. Gewoon ook: “pa en ma, het is nu even beter zo hoe jammer ook, volgend jaar doen we het weer met zijn allen.”
Alle reacties Link kopieren
Voor een jaartje moeten mensen zich toch kunnen schikken. Zo moeilijk is dat toch niet. Zit ik alleen met mijn man. jammer maar het is dan niet anders.
Ga iets lekkers maken en eten we alles zelf op. Is voor een jaar toch niet onoverkomelijk.
Oh ja en ik drink ook alles zelf op .en alle taart en eventuele ijs is ook voor mij.
Ik lees graag.man kijkt graag T.V. lekker rustig dat dan wel weer 😅
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Toch is het wel apart. Ik ga met mijn dochter naar mijn zus en mijn moeder komt ook = drie bezoekers. Zouden we het hier doen, dan krijg ik vier bezoekers boven de 12. Zouden we het bij mijn moeder doen zelfs vijf.
Dus we houden ons aan de regels op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat Sinterklaas een kinderfeest was, maar blijkbaar ook zo'n ongelooflijk belangrijk feest voor volwassenen dat zij hierom de regels aan hun laars willen lappen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
28-11-2020 22:19
Toch is het wel apart. Ik ga met mijn dochter naar mijn zus en mijn moeder komt ook = drie bezoekers. Zouden we het hier doen, dan krijg ik vier bezoekers boven de 12. Zouden we het bij mijn moeder doen zelfs vijf.
Dus we houden ons aan de regels op deze manier.
Precies de reden dat ik niet moeilijk zou doen over 1 extra.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
28-11-2020 23:23
Precies de reden dat ik niet moeilijk zou doen over 1 extra.

Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan er ook een beetje soepel mee om.
Een of twee extra bij feesten in de familie doen we wel.

Geen gekke grote feesten trouwens, beetje eten en drinken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vier het via videobellen. Breng de cadeautjes van te voren. Zo kan iedereen mee doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nouschi schreef:
28-11-2020 23:23
Precies de reden dat ik niet moeilijk zou doen over 1 extra.

En dat is nou precies de oorzaak dat het aantal besmettingen niet omlaag gaat.

Iedereen denkt dat de regels voor hem/haar niet zo streng zouden hoeven zijn en dat zij de uitzondering wel kunnen zijn.

Ik ben inmiddels ook wel klaar met de maatregelen, maar jeetje zeg, hoe moeilijk is het nu?

Ik quote mezelf nog maar een keer van de eerste pagina
Eentje meer moet je niet privé zien als eentje meer maar zien in verhouding tot het grote geheel.

2 x 2 x 2 = 8
3 x 3 x 3 = 27
4 x 4 x 4 = 64

Moet je kijken hoe het aantal mogelijke besmettingen toe neemt als we allemaal ineens drie bezoekers toelaten ipv twee. Zelfde voor vier.
Andersom schreef:
29-11-2020 06:47
En dat is nou precies de oorzaak dat het aantal besmettingen niet omlaag gaat.

Iedereen denkt dat de regels voor hem/haar niet zo streng zouden hoeven zijn en dat zij de uitzondering wel kunnen zijn.

Ik ben inmiddels ook wel klaar met de maatregelen, maar jeetje zeg, hoe moeilijk is het nu?

Ik quote mezelf nog maar een keer van de eerste pagina
Eens, het is 1 jaar anders. Zo lastig is dat toch niet? Ik vind het ergens ook wel leuk! Sint vieren we normaal bij schoonouders en dan komt schoonzus met kinderen ook. Zou zelfs nog mogen, zijn 3 volwassen bezoekers. Maar doen we niet. Schoonouders halen nu de kleinkinderen vrijdag uit school en vieren het dan met hen :) wij vieren het zaterdag dan zelf met onze dochter. En ik heb allemaal leuke kadootjes bedacht enz. Heb er helemaal zin in!
Kerst is om en om bij mijn ouders of schoonouders. Schoonouders wil ik dit jaar niet, want die hebben ook nog schoonzus en zwager en ik zie het niet zitten om allemaal na elkaar daar te komen. Dat risico loop ik liever niet.
Kerst vieren we bij mijn ouders altijd met mijn broer en schoonzus + nichtje. Met kadootjes dan ook enz. Dat kan niet, dus mijn broer gaat met kerst naar mijn ouders en wij met oud & nieuw. Dan gaan we oliebollen bakken en doen we 1 januari kadootjes. We blijven logeren, maar hebben daar een eigen badkamer en toilet. Hele eigen verdieping zelfs. Met kerst heb ik een goede vriendin uitgenodigd die alleen is. Dat is 1 persoon, kan prima qua afstand houden. En ik had niet gedacht met haar nog eens de kerst door te brengen :mrgreen: dat vind ik juist weer zo leuk! Ineens een hele andere invulling dan normaal, maar niet minder leuk. Ik kijk dus echt gewoon uit naar de hele decembermaand! Ontzettend veel zin in, ik heb zulke leuke kadootjes gekocht en we vieren het dan wel klein maar met allemaal lieve mensen :heart:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
29-11-2020 05:45
Vier het via videobellen. Breng de cadeautjes van te voren. Zo kan iedereen mee doen.
Ja dit! Ik neem aan dat het voor de volwassenen niet om de kadootjes gaat, maar om de gezellige avond met elkaar. Lijkt me een mooie tussenweg, videobellen.
Alle reacties Link kopieren
3 gezinnen. Zus met 2 Kinderen . Oma en opa en ik.
Bij zus mag het, maar die heeft een klein huis. Bij opa en oma mag het niet hoewel hun huis veel groter is. Bij mij mag het ook niet, ook kleiner huis.

Dan zou ik toch met z'n allen naar het huis van opa en oma gaan. En niet alleen thuisblijven of zus met kind alleen thuis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
28-11-2020 21:42
Ik zou daar allemaal niet zo’n punt van maken. Gewoon ook: “pa en ma, het is nu even beter zo hoe jammer ook, volgend jaar doen we het weer met zijn allen.”
Ik neem aan dat ze dat in het begin al had gedaan, en dat werd niet gerespecteerd.
Haar zus en/of vriend vragen het nota bene aan haar ouders, in plaats van aan haar zelf. (Wat me doet afvragen of de ouders niet degenen waren die de suggestie als eerste hebben gedaan richting zus en vriend.)
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-11-2020 06:47
En dat is nou precies de oorzaak dat het aantal besmettingen niet omlaag gaat.

Iedereen denkt dat de regels voor hem/haar niet zo streng zouden hoeven zijn en dat zij de uitzondering wel kunnen zijn.

Ik ben inmiddels ook wel klaar met de maatregelen, maar jeetje zeg, hoe moeilijk is het nu?

Ik quote mezelf nog maar een keer van de eerste pagina
Het is dus eigenlijk geen extra persoon. Alleen een andere locatie. Zie mijn voorbeeld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
29-11-2020 07:33
Het is dus eigenlijk geen extra persoon. Alleen een andere locatie. Zie mijn voorbeeld.
Maar je hoeft het toch ook niet te doen, alleen maar omdat het mag? Bij ons zou het ook mogen bij opa en oma. Dan zijn man en ik + schoonzus er en 3 kleine kinderen. Maar ook al mag het, we doen het toch maar niet. Hoe minder mensen we zien, hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
29-11-2020 07:38
Maar je hoeft het toch ook niet te doen, alleen maar omdat het mag? Bij ons zou het ook mogen bij opa en oma. Dan zijn man en ik + schoonzus er en 3 kleine kinderen. Maar ook al mag het, we doen het toch maar niet. Hoe minder mensen we zien, hoe beter.
Ja prima. Ik heb er geen moeite mee. Daarbij is het ook makkelijker als je al met z'n drieën bent natuurlijk. Alleen kerst vieren is niet zo gezellig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
28-11-2020 20:36
Als iedereen zich aan de regels hield zaten we nu niet in de tweede golf. Dus ik vind dat je gelijk hebt.
Grapperhause hield zich ook niet aan de regels op zijn bruiloft.
Nergens lees ik dat in familie Grapperhause een uitbraak is.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-11-2020 20:45
Afspraak is afspraak.
Dat mag je gewoon zeggen. Kerst een nieuwe poging.
Met kerst worden de regels niet versoepeld.
Horeca mag ook niet open met feestdagen.
Jaja007 schreef:
29-11-2020 09:36
Grapperhause hield zich ook niet aan de regels op zijn bruiloft.
Nergens lees ik dat in familie Grapperhause een uitbraak is.
En mijn opa die altijd heeft gerookt, kreeg nooit longkanker. Wat een rare denkwijze. Dus omdat het bij hem goed ging, hoef je je er niet aan te houden? Genoeg plekken waar het niet goed is gegaan en waar wel een uitbraak is geweest.
Jaja007 schreef:
29-11-2020 09:36
Grapperhause hield zich ook niet aan de regels op zijn bruiloft.
Nergens lees ik dat in familie Grapperhause een uitbraak is.

Wat een domheid. Dat is toch meer geluk dan wijsheid dat er niemand ziek werd.

Je krijgt geen Corona van te veel mensen bij elkaar, maar als iemand het toevallig heeft, geeft hij het aan veel mensen door. Dat is het probleem.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
28-11-2020 23:14
Ik dacht dat Sinterklaas een kinderfeest was, maar blijkbaar ook zo'n ongelooflijk belangrijk feest voor volwassenen dat zij hierom de regels aan hun laars willen lappen.
Dit. Volwassenen maken er meer drama van dan kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-11-2020 06:47
En dat is nou precies de oorzaak dat het aantal besmettingen niet omlaag gaat.

Iedereen denkt dat de regels voor hem/haar niet zo streng zouden hoeven zijn en dat zij de uitzondering wel kunnen zijn.

Ik ben inmiddels ook wel klaar met de maatregelen, maar jeetje zeg, hoe moeilijk is het nu?

Ik quote mezelf nog maar een keer van de eerste pagina
Ik zeg niet dat je alle regels aan je laars moet lappen, maar het is toch een beetje raar dat het ene gezin niet bij het andere op bezoek mag vanwege het max aantal bezoekers, terwijl het andersom wel mag. En de besmettingskans blijft even groot.


Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
29-11-2020 09:36
Grapperhause hield zich ook niet aan de regels op zijn bruiloft.
Nergens lees ik dat in familie Grapperhause een uitbraak is.
Ach ja in las pas over een kerel die regelmatig dronken de auto instapte maar nog nog schade had gemaakt. Dus laten we dat voortaan ook maar gewoon allemaal doen!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
28-11-2020 23:23
Precies de reden dat ik niet moeilijk zou doen over 1 extra.
Eens. Ga ik volgende week ook niet moeilijk over doen. Al zou het wel een mooi argument zijn om mijn zwager in de tuin te laten zitten :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven