Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie durft te bekennen dat......

21-05-2020 19:08 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie durft te bekennen dat hij/zij een van de vele dombo's was die vandaag naar strand of recreatieplas zijn geweest?

Echt mijn mond viel open.
Wat bezielt een mens om in deze tijd hutje mutje op een strandje te gaan?
calvijn1 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 19:11
1.59% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zo zeg, wat een lef wordt hier geëtaleerd.
lovechild schreef:
21-05-2020 19:16
Ik heb de hele dag binnen gezeten.
Heb je geen tuin of balkon dan? Dat is ook wat zeg.
Alle reacties Link kopieren
Strand. Nooit begrepen. Dan blijf ik nog liever thuis. :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik. Ik heb geen tuin of balkon en de hele dag binnen zitten zag ik echt niet zitten, veel te warm. Dus ja, ik ben met 2 vriendinnen naar een strandje geweest, waar we met afstand hebben gezeten.

Het was druk, maar afstand houden was nog mogelijk. En het mag nu weer.
Nu komen er de komende weken alleen maar topic met: “Ben jij de dombo die vandaag op het terras zat?”. :facepalm:

Nutteloos topic weer dit. Vingertje wijzen en door.
Alle reacties Link kopieren
Yes, en het was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
21-05-2020 19:21
O wat leuk, welke ben je geweest? Als de grenzen openen ga ik naar Pairi Daiza.
Die staat ook op onze nog helemaal niks aangekruiste bucket list van 2020 :D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
21-05-2020 19:28
Nu komen er de komende weken alleen maar topic met: “Ben jij de dombo die vandaag op het terras zat?”. :facepalm:

Nutteloos topic weer dit. Vingertje wijzen en door.
Voel je je dan aangesproken en zat je hutje mutje op 't strand :-D ?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Maleficent schreef:
21-05-2020 19:29
Die staat ook op onze nog helemaal niks aangekruiste bucket list van 2020 :D

Nee die bucketlist is echt ruk dit jaar aanvinksgewijs :rofl:
Wissewis schreef:
21-05-2020 19:30
Voel je je dan aangesproken en zat je hutje mutje op 't strand :-D ?
Ja dat heb ik hier boven al beschreven. Nee niet hutje mutje. Zie eerdere post ;) En het was heerlijk. Niks aan de hand met gewoon op het gras zitten of op zand op gepaste afstand.
Maleficent schreef:
21-05-2020 19:29
Die staat ook op onze nog helemaal niks aangekruiste bucket list van 2020 :D
Pairi Daiza is een absoluut aanradertje, zeker als je er nog niet geweest bent; alleen beetje rare bereikbaarheid in the middle of nowhere :D
Alle reacties Link kopieren
Luister Calvijn, ik zie het zo; kennelijk zijn er mensen die er de noodzaak wat minder van inzien omdat ze niet in de risicogroep zitten of geen mensen kennen die in de risicogroep zitten. Ik kan me er niet druk om maken.

Ik heb dus wel mensen om me heen in de risicogroep en dat maakt dat ik niet de drukte op zoek. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gedrag.
Stel nou dat er geen extra piek is over 2 weken, dan weten we ook 'dat het kan'.
Stressed is just desserts spelled backwards
Treurniet12 schreef:
21-05-2020 19:28
Nu komen er de komende weken alleen maar topic met: “Ben jij de dombo die vandaag op het terras zat?”. :facepalm:

Nutteloos topic weer dit. Vingertje wijzen en door.
Collectief zeiken op 'dombo's' en je vervolgens zelfvoldaan voelen omdat jij het, volgens jezelf, tenminste wél snapt lijkt een trend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
21-05-2020 19:32
Pairi Daiza is een absoluut aanradertje, zeker als je er nog niet geweest bent; alleen beetje rare bereikbaarheid in the middle of nowhere :D
Voor ons is het wel een eind rijden. Ik zou dan wel ergens in de buurt gaan slapen denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lady*Voldemort schreef:
21-05-2020 19:26
Ik zag vandaag een behoorlijke rij voor de ijsboer staan, in de stad. Van een afstand leek het wel een complete volksoploop. Toen ik er vlak langs liep zag ik dat iedereen in die rij keurig 1,5 meter afstand hield.

Kortom: het is maar net van welk standpunt je het bekijkt.
Helemaal waar!
In de verte lijkt het hutje mutje maar als je er langs loopt zie je een duidelijke afstand tussen de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik, en het was heerlijk!

Het viel me op dat de sfeer enorm relaxed was. Geen paniekerig gedoe om die anderhalve meter als ik over het smalle voetpad liep. Niet aangekeken worden alsof je een melaatse bent. Mensen de ruimte geven bij de ijskraam, zonder paniekerig gedoe of dat wel anderhalve meter was.

Wat had ik dat gemist.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Sinjoren schreef:
21-05-2020 19:32
Pairi Daiza is een absoluut aanradertje, zeker als je er nog niet geweest bent; alleen beetje rare bereikbaarheid in the middle of nowhere :D

De Zoo lijkt mij ook leuk, want Antwerpen, maar de stad is nog erg stil denk ik?
Ik erger me meer aan de mensen die weer gezellig met het hele gezin in supermarkten rond lopen. Gisteren ook weer: man, vrouw, twee kinderen. Binnen is het risico op verspreiding volgens mij veel groter. Er zou meer gehandhaafd moeten, zoals er in het begin wél gedaan werd bij de supermarkten waar ik kom.

En nee, ik lag niet aan een strandje. Lekker suf in de tuin gewerkt vanmorgen en verder gewoon thuis gebleven
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
21-05-2020 19:34
Ik erger me meer aan de mensen die weer gezellig met het hele gezin in supermarkten rond lopen. Gisteren ook weer: man, vrouw, twee kinderen. Binnen is het risico op verspreiding volgens mij veel groter. Er zou meer gehandhaafd moeten, zoals er in het begin wél gedaan werd bij de supermarkten waar ik kom.
Komt wel weer als binnenkort de 2de golf Corona in alle hevigheid oprukt.

Hier wordt je wel nog altijd buitengesmeten als je niet alleen bent.

Of mag elke persoon een kar nemen.
wissewis wijzigde dit bericht op 21-05-2020 19:36
10.33% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Maleficent schreef:
21-05-2020 19:33
Voor ons is het wel een eind rijden. Ik zou dan wel ergens in de buurt gaan slapen denk ik.
Lukt zeker wel; zit vlak tegen de Vlaamse Ardennen aangeplakt en Henegouwen zelf is ook niet mis, dus B&B's met overschot.
Treurniet12 schreef:
21-05-2020 19:32
Ja dat heb ik hier boven al beschreven. Nee niet hutje mutje. Zie eerdere post ;) En het was heerlijk. Niks aan de hand met gewoon op het gras zitten of op zand op gepaste afstand.
Jij begrijpt het helemaal verkeerd. De zelfverkozen binnenzitters willen dankbaarheid, want zonder hen was het niet mogelijk geweest dat jij op gepaste afstand met je kont in het zand kon gaan zitten. Dus geef dat mens nou even een schouderklopje en doorrr.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
21-05-2020 19:32
Luister Calvijn, ik zie het zo; kennelijk zijn er mensen die er de noodzaak wat minder van inzien omdat ze niet in de risicogroep zitten of geen mensen kennen die in de risicogroep zitten. Ik kan me er niet druk om maken.

Ik heb dus wel mensen om me heen in de risicogroep en dat maakt dat ik niet de drukte op zoek. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gedrag.
Stel nou dat er geen extra piek is over 2 weken, dan weten we ook 'dat het kan'.

Volgens mij weten we dat al weken.

Ongeveer 2 weken geleden lag ik op hetzelfde strand en was het overal ook "veel te druk" volgens de mensen die thuis bleven.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wissewis schreef:
21-05-2020 19:35
Komt wel weer als binnenkort de 2de golf Corona in alle hevigheid oprukt.

Hier wordt je wel nog altijd buitengesmeten als je niet alleen bent.

Of mag elke persoon een kar nemen.
Net als die 2e golf die na Pasen zou komen. En die ene na een aantal zomerse dagen. En na Koningsdag. Blablabla. Makkelijk voorspellen “er komt ooit een tweede piek”. Dat is net zo’n dooddoener (letterlijk) als “we gaan allemaal dood”. Ooit ja.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 19:41
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn niet naar het strand geweest maar naar Duinrell. Heerlijk was het niet te druk en iedereen hield voldoende afstand. De kinderen hebben genoten van de achtbanen en de andere attracties. Een heerlijke dag al bij al
Star3 schreef:
21-05-2020 19:34
De Zoo lijkt mij ook leuk, want Antwerpen, maar de stad is nog erg stil denk ik?
Hangt af van je definitie van stil :).
De voorbije maanden stiller dan anders, dat klopt, maar echt stil is het nooit echt geweest; daarvoor wist onze burgemeester wel beter dan onhoudbare regeltjes af te laten dwingen door zijn politiemacht. Putje lockdown kon je hier zonder al te veel last gewoon wel samen zitten op de pleintjes (maar dan wel zonder terrasjes etc). Intussen begint alles wel terug wat levendiger te worden, al is het nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

De zologie is ook zeker leuk en is over de voorbije jaren echt wel in stevige upgrade-modus gegaan; de typische koloniale zoo is quasi helemaal weg (op de biologie-gebouwen aan de ingang na). Ze hebben er de ruimte van een Planckendael of een Pairi Daiza niet, maar ze gaan nu wel veel slimmer met indeling om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven