Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Poosje81 schreef:
03-07-2020 12:52
Yella, daar hoef je idd geen problemen te verwachten!
Have fun!
Nog tips voor in de buurt daar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sarlat, Rocamadour of Domme? Maar geen idee of het daar nu zo gezellig is als anders.

Wij gaan naar onze vaste plek in de Lot/Dordogne.

Is er al iemand die signalen heeft opgevangen van tijdslots bij campingzwembaden?
Alle reacties Link kopieren
Alles draait zoals altijd, dus Sarlat & Domme etc zijn gewoon zoals altijd te bezoeken en te bewonderen!
Kanotochtje op de Dordogne, lunch in Vitrac, de markten (ook eetmarkten binnenkort weer).

Zoveel te doen hier! Qua campings geen idee momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
02-07-2020 23:35
En in alle winkels, winkelcentra, eigenlijk overal waar je ergens naar binnen gaat.
Wij gaan morgen weer naar familie in Duitsland. Weekend op bezoek. Wel met eigen badkamer/toilet en zoveel mogelijk 1,5 meter afstand houden.
Klopt hoor. Ik vind het niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
03-07-2020 13:10
Sarlat, Rocamadour of Domme? Maar geen idee of het daar nu zo gezellig is als anders.

Wij gaan naar onze vaste plek in de Lot/Dordogne.

Is er al iemand die signalen heeft opgevangen van tijdslots bij campingzwembaden?
Bij ons zwembad op onze camping niet, gaan naar de Cevennen.
Rekening houden met de meter, jaar verder geen restricties.
Alle reacties Link kopieren
Ps: er bestaat een camping-frankrijk forum, daar wordt een draadje bijgehouden over de ervaringen tot nu toe, van mensen die op dit moment in Frankrijk zijn, erg leuk om te volgen vind ik zelf!
Eze schreef:
03-07-2020 11:46
Asymptomatisch is iets anders dan presymptomatisch. Asymptomatische patiënten zijn mensen die helemaal nooit klachten krijgen. Die lijken, volgens het bericht van de WHO maar heel weinig bij te dragen aan besmettingen. Presymptomatisch zijn mensen die nóg geen klachten hebben. En die kunnen wel degelijk anderen besmetten, vanaf een dag of twee voor ze zelf klachten krijgen.
Als je intensief contact gehad hebt met een Covid patiënt, is de kans dat je zelf ook besmet bent, veel groter dan ‘nihil’, en de kans dat je besmettelijk bent, ook. Vandaar ook het advies voor huisgenoten om in quarantaine te gaan.
Dat is niet iets dat ‘helaas nog niet is aangepast’; het is een maatregel die met de kennis van nu een sterke onderbouwing heeft.
Ik zou het artikel erbij moeten zoeken, maar juist het geen klachten hebben maakt dat je de ziekte niet verspreidt. Zo heb ik het wel begrepen. En het is ook wel logisch.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
03-07-2020 14:58
Ik zou het artikel erbij moeten zoeken, maar juist het geen klachten hebben maakt dat je de ziekte niet verspreidt. Zo heb ik het wel begrepen. En het is ook wel logisch.
Dat is de vraag, of asymptomatische mensen niet kunnen besmetten. In een recent onderzoek gepubliceerd in Nature medicine kwam naar voren dat volledig asymptomatische personen (tov personen die milde symptomen kregen) een significant langere 'viral shedding' periode hadden. De gemiddelde viral shedding periode was overigens 19 dagen! Dus als iemand in die 19 dagen een keer flink niest of hoest, of ergens staat te zingen, kan dat wel zeker tot besmetting leiden.....

Artikel: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0965-6
friction-90 wijzigde dit bericht op 03-07-2020 15:13
4.54% gewijzigd
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
-dubbel-
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
03-07-2020 14:58
Ik zou het artikel erbij moeten zoeken, maar juist het geen klachten hebben maakt dat je de ziekte niet verspreidt. Zo heb ik het wel begrepen. En het is ook wel logisch.
Zoek het artikel er inderdaad maar bij, want wat je zegt, klopt niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten momenteel in Portugal. Onze regio is geel, maar terugvlucht zou eigenlijk via Porto zijn, wat inmiddels oranje is. Hebben we inmiddels omgetuned naar Faro.

Alles prima hier. We hebben een rustige accommodatie. Mondkapjes op als je ergens binnen gaat (supermarkt etc), maar we kunnen wel uit eten en hebben daarnaast ook eigen faciliteiten om te koken.
Friction-90 schreef:
03-07-2020 15:12
Dat is de vraag, of asymptomatische mensen niet kunnen besmetten. In een recent onderzoek gepubliceerd in Nature medicine kwam naar voren dat volledig asymptomatische personen (tov personen die milde symptomen kregen) een significant langere 'viral shedding' periode hadden. De gemiddelde viral shedding periode was overigens 19 dagen! Dus als iemand in die 19 dagen een keer flink niest of hoest, of ergens staat te zingen, kan dat wel zeker tot besmetting leiden.....

Artikel: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0965-6
Niezen en/of hoesten zijn symptomen en ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik sta zelden midden in de Albert Heijn te zingen. En ik kan nog best aardig zingen ook. Al is dat laatste ook maar een mening.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan aanstaande woensdag naar een Nederlandse camping in het departement Indre. Sowieso al een hele rustige omgeving en we verwachten vooral op de kleinschalige en ruim opgezette camping te zijn. Op de camping zijn geen regels voor gebruik zwembad. Volgens mij moet je in de supermarkt wel een mondkapje op enzo. Uit eten buiten de camping gaan we niet en op de camping is het mee eten wat de pot schaft.

Vooral lekker veel lezen, relaxen, spelletjes doen, buiten leven en onze rolstoelgebonden zoon gaat van ma-vrij overdag 5u naar de animatie. We gaan wel in 1 ruk heen. Hoop dat we niet veel drukte hebben onderweg want dan wordt het wel een lange reis. Ik ga eens kijken op dat Frankrijk camping forum.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
03-07-2020 17:58
Niezen en/of hoesten zijn symptomen en ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik sta zelden midden in de Albert Heijn te zingen. En ik kan nog best aardig zingen ook. Al is dat laatste ook maar een mening.
Ehm nee, niezen is geen symptoom, en ieder gezond persoon doet dat wel eens als het goed is. Zeker mensen met hooikoorts bijvoorbeeld. Maar ook ik nies toch wel een keer per dag (en ik ben gewoon gezond), dat gebeurd ook wel eens in de supermarkt ja.
Met zingen doelde ik op andere plekken/activiteiten, die nu in sommige landen ook weer open/toegestaan zijn. Zoals naar het theater/een optreden gaan.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Eze schreef:
03-07-2020 15:30
Zoek het artikel er inderdaad maar bij, want wat je zegt, klopt niet.
Op de site van de WHO zie ik niets over presymptomatisch. Misschien is het een idee als jij jouw bron geeft dat voor die groep wat anders geldt?

Het is immers een feit dat door hoesten en niezen (alsmede schreeuwen en zingen) het virus goed kan overgaan van de ene persoon op de andere persoon. Bovendien is de mate waarin je blootgesteld wordt aan het virus ook zeer waarschijnlijk direct gerelateerd aan de ernst van de klachten.

Dit wetende is het vrij onlogisch dat er een verschil zou zitten tussen asymptomatisch en presymptomatisch.
DS1971 schreef:
03-07-2020 18:03
Op de site van de WHO zie ik niets over presymptomatisch. Misschien is het een idee als jij jouw bron geeft dat voor die groep wat anders geldt?

Het is immers een feit dat door hoesten en niezen (alsmede schreeuwen en zingen) het virus goed kan overgaan van de ene persoon op de andere persoon. Bovendien is de mate waarin je blootgesteld wordt aan het virus ook zeer waarschijnlijk direct gerelateerd aan de ernst van de klachten.

Dit wetende is het vrij onlogisch dat er een verschil zou zitten tussen asymptomatisch en presymptomatisch.
https://www.who.int/docs/default-source ... 5ae25bc7_2

Hier staat het uitgelegd over presymtomatisch en asymptomatisch. Besmettingen via asymptomatisch lijkt niet makkelijk te gaan, bij presymptomatisch sneller.

Het complexe is erachter komen of iemand asymptomatisch is of presymptomatisch. Soms kan het ook zijn dat mensen zich niet ziek voelen maar wel iets meer niezen.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... -very-rare
Friction-90 schreef:
03-07-2020 18:02
Ehm nee, niezen is geen symptoom, en ieder gezond persoon doet dat wel eens als het goed is. Zeker mensen met hooikoorts bijvoorbeeld. Maar ook ik nies toch wel een keer per dag (en ik ben gewoon gezond), dat gebeurd ook wel eens in de supermarkt ja.
Met zingen doelde ik op andere plekken/activiteiten, die nu in sommige landen ook weer open/toegestaan zijn. Zoals naar het theater/een optreden gaan.
Ik moet echt zelden niezen. Het stond sowieso op een lijstje met symptomen van COVID-19 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
03-07-2020 19:42
Ik moet echt zelden niezen. Het stond sowieso op een lijstje met symptomen van COVID-19 trouwens.
Ik moet altijd niesen van iets pepermunt achtings. Geef mij een Smintje en ik nies 🤧
Oh sorry, verkeerde topic.

Ik dacht dat dit topic over de buitenlandse vakanties ging.
anoniem_386970 wijzigde dit bericht op 04-07-2020 10:32
Reden: edit
0.00% gewijzigd
DS1971 schreef:
03-07-2020 10:27
Ik heb begrepen dat het reden tot ontslag kan zijn. Waarschijnlijk alleen indien je daarmee in strijd hebt gehandeld met wat de werkgever in redelijkheid van je kan vragen, maar ik zou er toch niet te gemakkelijk om gaan lachen en vervolgens toch doen.

Ook verzekeringen kunnen lastig gaan doen.
Klopt helemaal. Mocht dienstverband worden voortgezet dan hoeft de werkgever je ook niet door te betalen bij ziekteverzuim wegens Corona als je naar oranje gebied bent gegaan en dus bewust een risico op besmetting hebt gelopen.

Alleen je basisverzekering is van toepassing in oranje gebied en ook je reisverzekering is niet van toepassing.
Peixe schreef:
04-07-2020 10:32
Oh sorry, verkeerde topic.

Ik dacht dat dit topic over de buitenlandse vakanties ging.
Gaat het ook toch?
lovechild schreef:
04-07-2020 12:51
Gaat het ook toch?

Niet volgens de coronadeskundigen hierboven :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Eerder moest ik er niet aan denken, maar nu hebben we toch een camping geboekt in de Alpen. Reden? Bergen. Die heb je in Nederland niet.

En het voelt voor ons veilig: op een camping waar je makkelijk afstand houdt, wandelen in afgelegen gebieden, en indien nodig binnen een dag naar huis te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik over drie weken richting Duitsland.
Niet gereserveerd nog maar ik denk dat wel te gaan doen. Doe ik anders nooit.
We gaan met de camper en staan normaal op camperplekken, waar reserveren vaak niet mogelijk is. Ik ben nu dus samen met man aan het bedenken waar we definitief heen willen en aan de hand daarvan bekijk ik of ik reserveer.

Ik zie een beetje op tegen het verplichte mondmaskergebruik op campings, maar we zijn het meest vertrouwd met kamperen in Duitsland dus dat lijkt me handiger dan naar een bestemming die ik niet goed ken.
We zullen wel zien, ik kom vast wel ergens terecht.
668, the neighbour of the Beast
Rosanna1985 schreef:
03-07-2020 00:49
Maar wat doe je dan als je nu toch coronavirus zou oplopen op vakantie. Hoe kom je daar dan aan eten? Je kan dan uiteraard niet meer naar de lokale supermarkt. Of indien je dan toch met de auto naar huis zou keren, kan je dus ook niet onderweg ff met coronavirus het wegrestaurant in dus dat wordt honger hebben en niet naar de wc gaan... Ik blijf wel thuis dit jaar. De kans is misschien wel klein maar het zal zeker een aantal mensen overkomen...
Daar heb je een punt. Ik ga zelf ook niet ver weg en zeker niet vliegen,pas als het weer veilig genoeg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven