Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
07-07-2020 22:16
Maar komt dat oplopen door het toerisme, of zijn de Spanjaarden en Italianen net zoals de Fransen bagger in het houden van afstand en begroeten ze elkaar ondertussen ook weer met knuffels en zoenen? Want daar schrok ik dus wel van, in Frankrijk. De Fransen houden echt geen afstand. Gisteren een halve discussie gehad met een Fransaise die volledig in mijn aura zat, ze raakte me echt nog net niet aan. Maar volgens haar was het allemaal prima want ze had een masker op (zo'n stomme plastic laskap die aan alle kanten open is) en ik moest ook gewoon een mondkapje op en dan kon dat in mijn nek hijgen echt prima. Dus toen heb ik toch maar mijn katoenen, ook niks tegenhoudende mondkapje opgezet en ben van haar weggelopen.

Echt, het zijn niet perse de toeristen hoor.
Het gaat om verplaatsingen. Ik woon in een regio die al een tijdje helemaal geen besmettingen meer had. Inmiddels weer wel. Geïmporteerd uit een andere regio. Dat gaat nu overal in Europa steeds meer gebeuren. En dat is ook bijna niet te voorkomen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
08-07-2020 06:57
Er zijn ook ouwe trutten die ook met deze jongeren in vliegtuigen zitten. En op een terrasje gaan zitten en ergens wat gaan eten.
Weet je, seks is nooit zonder risico, je kunt zwanger raken, een ziekte oplopen of emotioneel gekwetst raken.
Ik heb graag seks en doe dat volstrekt verantwoord.
Er zijn mensen die condoomloos rondneuken.
Dan ga je toch mensen die op een verantwoordde manier seks hebben toch niet verwijten, dat er ook mensen zijn die condoomloos rondneuken?
Waarom dan wel met mensen die met hun eigen keurige auto naar hun eigen brave vakantieplek, verwijten dat er tieners zijn die met 200 tegelijk van de ene bar naar de andere bar hopsen in Chersonissos???
Blomke82 schreef:
08-07-2020 07:31
Er gaan hier vast mensen vliegen, op een terrasje zitten en uit eten.
Klopt. Ik ga vliegen naar mijn bestemming (2.500 km in een auto lijkt mij niets) en aldaar zit ik in een hotel, met ontbijtbuffet en natuurlijk gaan we uit lunchen en dineren. Steeds ergens anders.

So what?

Ik zit in een omgeving waar geen oversterfte is. Dat terwijl ik van december 19 tot begin maart 20 in de brandhaard in Italië zat en daarna in de brandhaard in Noord-Brabant.

En dat alles zonder mijzelf op te sluiten, dat was voor mij geen optie.

Het leven kent nu eenmaal risico’s.
Blomke82 schreef:
08-07-2020 07:00
Jij vind dit dus niet veel mensen bij elkaar? Honderden jongeren, met nog 2000 in aantocht! Ben heel benieuwd wat jij dan wel veel vind.
Dat schreef je niet. Jij schreef dat veel mensen op zulke vakanties gaan.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-07-2020 07:46
Het gaat om verplaatsingen. Ik woon in een regio die al een tijdje helemaal geen besmettingen meer had. Inmiddels weer wel. Geïmporteerd uit een andere regio. Dat gaat nu overal in Europa steeds meer gebeuren. En dat is ook bijna niet te voorkomen.
Nou wel dus, als mensen afstand houden. Maar ja... veel mensen zijn dat zat en doen het niet meer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-07-2020 07:52
Weet je, seks is nooit zonder risico, je kunt zwanger raken, een ziekte oplopen of emotioneel gekwetst raken.
Ik heb graag seks en doe dat volstrekt verantwoord.
Er zijn mensen die condoomloos rondneuken.
Dan ga je toch mensen die op een verantwoordde manier seks hebben toch niet verwijten, dat er ook mensen zijn die condoomloos rondneuken?
Waarom dan wel met mensen die met hun eigen keurige auto naar hun eigen brave vakantieplek, verwijten dat er tieners zijn die met 200 tegelijk van de ene bar naar de andere bar hopsen in Chersonissos???


Dit!

Dit irriteert me zo: de hele groep afschrijven op basis van het gedrag van enkelen. Dat is toch niet oké?
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
07-07-2020 13:24
Als ik niet ga, dan kunnen we naar het geld fluiten wat we betaald hebben voor onze vakantie en dat vind ik ook zonde. Daarbij hadden we al in december geboekt, dus we konden het niet voorzien. Wij hebben een privehuis, met eigen zwembad. Bovendien zit mijn man in de risicogroep dus we gaan niet van alles ondernemen (op terrasjes etc) en moeten we het vooral in het eigen huis leuk maken. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan meer risico loop dan in ons eigen land, of het meeneem naar ons eigen land.

als we nog niet geboekt hadden dan hadden we het wellicht anders gedaan, maar ik ga niet zoveel geld door de plee trekken.

Of je wel,of niet gaat het geld ben je al kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
07-07-2020 15:23
Vele malen besmettelijker dan covid. Niet te vergelijken dus.

Noro virus kun je niet vergelijken met Covid-19 natuurlijk. Daar beland je niet voor op de IC.
Nu zullen we minder last van het Noro virus hebben wan de meesten wassen nu hun handen beter.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
08-07-2020 13:49
Of je wel,of niet gaat het geld ben je al kwijt.
dat is waar. Maar je kan het me niet kwalijk nemen dat ik dat onwijs zonde vind, want het was niet goedkoop.
Dat we voor het eerst ooit zoiets hebben van 'dit jaar gaan we echt een keertje gek doen' en daarna kwam Corona.

anderzijds hoeven we niks te delen met andere mensen, waardoor ik het ook wel veilig vind.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ga niet op vakantie en ik vind het onverantwoord dat veel mensen het wel doen. Teveel besmettingsrisico en gezien de ernst van covid-19 is dat niet verstandig. Beter zouden we met z'n allen een jaar overslaan en wachten op een adequaat medicijn of vaccin. En ja, ik vind dan wel dat iedereen die al geboekt had zijn of haar geld terug moet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien hebben wij het voordeel (vind ik) dat we vrij laat gaan. De laatste 2 weken van de laatste regio (dus half augustus). Er gaan nu al mensen reizen dus als het gierend uit de klauwen loopt in Europa en NL dat kunnen we altijd opnieuw bekijken wat we doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
08-07-2020 14:26
Bovendien hebben wij het voordeel (vind ik) dat we vrij laat gaan. De laatste 2 weken van de laatste regio (dus half augustus). Er gaan nu al mensen reizen dus als het gierend uit de klauwen loopt in Europa en NL dat kunnen we altijd opnieuw bekijken wat we doen.
Joh laat gaan, je hoeft geen verantwoording af te leggen hier.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
08-07-2020 14:21
Ik ga niet op vakantie en ik vind het onverantwoord dat veel mensen het wel doen. Teveel besmettingsrisico en gezien de ernst van covid-19 is dat niet verstandig. Beter zouden we met z'n allen een jaar overslaan en wachten op een adequaat medicijn of vaccin. En ja, ik vind dan wel dat iedereen die al geboekt had zijn of haar geld terug moet krijgen.

Wij krijgen dat dus niet, want het is reisadvies 'geel'
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
08-07-2020 14:21
Ik ga niet op vakantie en ik vind het onverantwoord dat veel mensen het wel doen. Teveel besmettingsrisico en gezien de ernst van covid-19 is dat niet verstandig. Beter zouden we met z'n allen een jaar overslaan en wachten op een adequaat medicijn of vaccin. En ja, ik vind dan wel dat iedereen die al geboekt had zijn of haar geld terug moet krijgen.
als dat beter zou zijn, had Rutte ons dat wel verteld
dat jij het beter vindt, tja dat kan
en dus ga jij niet, en ik wel
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
07-07-2020 23:11
Dat bedoelde ik nou met dat de Nederlandse toeristen de Fransen wel even gaan vertellen wat ze niet goed doen en dat ze zich aan de regels moeten houden.
Als je bang bent moet je thuis blijven. Loep maar wat ik gisterenavond schreef.

Vandaag heb ik maar weer eens verschillende kranten opengeslagen en wat mij, weer, opviel is dat er hier (fr) weinig geschreven wordt over Covid-19.
Ergens op pagina 6/7 een klein artikeltje.
In Nederland blijft echter Covid19 de kranten en tv domineren lijkt wel.

Daardoor zijn wij veel minder met de pandemie bezig denk ik.
De mensen in noord-oost Frankrijk en omgeving Parijs zullen daar misschien wel mee bezig zijn omdat ze daar zwaar getroffen zijn.
Oh hou toch op met je 'de Nederlanders gaan even de Fransen vertellen hoe ze het moeten doen'. In Frankrijk is de regel dat je een meter afstand moet houden. Als jij dan in mijn nek komt hijgen, door echt letterlijk maar 1 cm afstand te houden, dan spreek ik je aan.

Dat jij een paar meter bij mij vandaan al je vrienden weer zoenend begroet, daar spreek ik je echt niet op aan, je doet maar. Maar als ik er persoonlijk last van heb, zoals van deze dame, dan vraag ik netjes of ze een meter afstand wil houden. Dat zij dan met d'r domme plastic kap de discussie aangaat, daar kan ik niks aan doen.

Ik ben niet bang, ik wil gewoon niet dat je in mijn nek komt hijgen als ik even een kledingrek bekijk. Dan wacht je maar even. Overigens vond ik dat pre-covid ook irritant. Dat je in een winkel met zijn 2 in een rekje kleding zit te zoeken. Geef elkaar even de ruimte en wacht even.
GinnyJones schreef:
08-07-2020 14:21
Ik ga niet op vakantie en ik vind het onverantwoord dat veel mensen het wel doen. Teveel besmettingsrisico en gezien de ernst van covid-19 is dat niet verstandig. Beter zouden we met z'n allen een jaar overslaan en wachten op een adequaat medicijn of vaccin. En ja, ik vind dan wel dat iedereen die al geboekt had zijn of haar geld terug moet krijgen.
Wie zegt dat we volgend jaar van Corona af zijn?
DS1971 schreef:
08-07-2020 15:17
Wie zegt dat we volgend jaar van Corona af zijn?
Niemand, maar de kans is dan wel groter dat er meer bekend is over corona (zoals nu ook al het geval is ten opzichte van februari) en er een medicijn is gevonden dat echt goed werkt of dat er een vaccin is dat werkt. Zekerheid heb je niet, maar de kans is wel aannemelijk. Persoonlijk zou ik voor nu dus eieren voor mijn geld kiezen, voorzichtig blijven en niet gaan.
lilalinda schreef:
08-07-2020 14:32
als dat beter zou zijn, had Rutte ons dat wel verteld
dat jij het beter vindt, tja dat kan
en dus ga jij niet, en ik wel
En dat mag, die vrijheid heb je. Maar ik hoef het daar niet mee eens te zijn. De opmerking dat als het gevaarlijk zou zijn Rutte het ons wel verteld zou hebben vind ik opmerkelijk. Die man heeft geen glazen bol of iets. Hij neemt een gok, gebaseerd op meningen en rekenvoorbeelden. Meningen en rekenvoorbeelden zijn geen feiten. Het kan zijn dat hij gelijk krijgt en dat het allemaal mee gaat vallen maar het kan ook zijn dat er een hele heftige tweede golf komt. Je weet het niet, jij niet, ik niet, Rutte niet.. Het is en blijft een gok, een gok waar ik persoonlijk geen voorstander van ben. Let's agree to disagree..
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2072645 ... gescholden

Het is altijd hetzelfde met Nederlanders. Als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze gewoon thuis in hun land blijven. Iedereen houdt zich hier min of meer correct aan de regels in de uitgaansbuurt, maar de Hollanders niet.”

-------------------------------------------------------------------------
Gisteravond was de Nederlandse jeugd ook al op tv. Hutje mutje op elkaar bij uitgaansgelegenheden. Wij zijn jong en fit en krijgen geen corona ...... dat zeggen ze dan.
Ach, in alle landen is de jeugd wat "dwarser". Gelukkig is de kans op besmetting van anderen binnen die leeftijdsgroep zeer klein. Neemt niet weg dat ze zich zouden moeten gedragen. Gelukkig doet de meerderheid dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Candy2020 schreef:
08-07-2020 16:12
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2072645 ... gescholden

Het is altijd hetzelfde met Nederlanders. Als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze gewoon thuis in hun land blijven. Iedereen houdt zich hier min of meer correct aan de regels in de uitgaansbuurt, maar de Hollanders niet.”

-------------------------------------------------------------------------
Gisteravond was de Nederlandse jeugd ook al op tv. Hutje mutje op elkaar bij uitgaansgelegenheden. Wij zijn jong en fit en krijgen geen corona ...... dat zeggen ze dan.
Ach, in februari waren de Britse toeristen de boeman in Spanje, nu zijn het Nederlanders in België.
Kortom: elk volk heeft haar eigen aso's.
Alle reacties Link kopieren
Ik word inmiddels redelijk moe van dat selectief plakken van berichtjes, met het uitgestoken vingertje er achteraan.

De afgelopen weken / maanden zijn er talloze berichten geweest van over de hele wereld over groepjes die illegale feestjes hielden / laveloos om elkaars nek hingen / zich niet aan lockdown maatregelen hielden etc etc etc

Gelukkig zijn het uitzonderingen en gaat het steeds om beperkte groepen.
En ja soms gaat het mis binnen zo'n groep en volgt er een uitbraak. De situatie in Florida in de afgelopen weken was daar een voorbeeld van.

Maar het overgrote deel van de mensheid houdt zich wel aan de regels, neemt afstand in acht, doet een mondkapje voor als dat moet en ontsmet handen om maar een paar dingen te noemen.
Als je je aan deze voorzorgsmaatregelen houdt, is de kans op besmetting niet zo heel erg groot. En maakt het verder ook niet zoveel uit of je je in Emmen, Venlo, Bordeaux, Innsbruck of waar dan ook bevindt.
girasole3 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 16:57
6.24% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-07-2020 14:32
als dat beter zou zijn, had Rutte ons dat wel verteld
dat jij het beter vindt, tja dat kan
en dus ga jij niet, en ik wel
Rutte moet ook aan de economie denken en iedereen is nu genoeg gewaarschuwd dat het gevaarlijk kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
08-07-2020 07:35
Ja, ook dat heb ik al geschreven, dat we met onze eigen auto gaan. Vliegen zou ik inderdaad niet durven, maar naar Frankrijk in een eigen huisje, met een eigen zwembad en eigen sanitair, zonder andere mensen, nee dat vind ik niet perse heel gevaarlijk.
Ik zit ook in de risicogroep. Daardoor kon ik juist annuleren. Moest ik wel een doktersverklaring voor hebben. (Ik denk dat ze dit officieel helemaal niet mochten vragen, maar ik heb me er braaf aan gehouden)
Maar inmiddels heb ik dezelfde vakantie gewoon weer opnieuw geboekt. Ik denk zelfs dat ik meer gezondheidsrisico thuis loop, dan op vakantie. De stress kwam me na twee dagen vakantie en regen al m’n oren uit. Ik heb dit jaar te veel thuis gezeten. Stress doet een mens geen goed.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
08-07-2020 15:17
Wie zegt dat we volgend jaar van Corona af zijn?
Maar ga jij dan twee of misschien drie jaar thuis af zitten wachten? Dat is toch zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven