Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
captain_hindsight schreef:
30-05-2020 10:11
Stel je voor zeg, vakantie in Nederland. De horror!

Tsja ieder zijn ding toch? Ik zou ook niet voor een vakantie in Nederland kiezen en al helemaal niet als het extra druk dreigt te worden omdat iedereen besluit hier te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook op vakantie, naar Portugal met de auto.
En vakantie in Nederland is dan geen horror, maar dan blijf ik liever thuis.
Star3 schreef:
30-05-2020 10:20
Tsja ieder zijn ding toch? Ik zou ook niet voor een vakantie in Nederland kiezen en al helemaal niet als het extra druk dreigt te worden omdat iedereen besluit hier te blijven.
Tuurlijk. Ik ga zelf ook liever naar het buitenland.

Honderd keer liever thuisblijven vind ik wel schromelijk overdreven.
Ik snap heus wel dat je liever een keer thuis blijft ipv een resort oid of een vakantie in een zonnig warm land. Maar het is nou ook weer geen strafkamp.

Ik snap dan weer niet waarom mensen hier wonen als ze het zo erg vinden.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 10:26
15.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wonen en op vakantie gaan zijn toch 2 hele verschillende dingen?
Ik woon super hier in Nederland en omdat wij het hele jaar hard werken vinden wij het fijn om andere dingen te zien dan Nederland. Een andere taal, andere cultuur, andere architectuur, ander weer, ander eten, andere mensen. Daarbij vind ik het in Nederland vaak erg druk. Een dag mooi weer en de stranden zitten propvol.
Alle reacties Link kopieren
Nederland is mooi, voor dagjes uit. Op vakantie ga ik na een rustig gebied met weinig mensen. Ik hou niet van drukte. In het buitenland vind je dat veel beter dan in Nederland. Daarnaast heeft Nederland geen bergen en laat nu wandelen in de bergen een van mijn hobby's zijn. Sowieso gaan wij altijd met de auto.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 10:28
6.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
30-05-2020 09:10
Fijn!
Ja heerlijk, kan niet wachten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Arizona15 schreef:
30-05-2020 10:26
Wonen en op vakantie gaan zijn toch 2 hele verschillende dingen?
Ik woon super hier in Nederland en omdat wij het hele jaar hard werken vinden wij het fijn om andere dingen te zien dan Nederland. Een andere taal, andere cultuur, andere architectuur, ander weer, ander eten, andere mensen.
Misschien zit daar het verschil. Het zijn inderdaad twee verschillende dingen maar ik vind het zelf wel fijn om op vakantie te gaan in een land dat wel een beetje herkenbaar is voor me. Waar ik theoretisch zou kunnen wonen. Misschien maak ik daarom de vergelijking wel.
Arizona15 schreef:
30-05-2020 10:26
Wonen en op vakantie gaan zijn toch 2 hele verschillende dingen?
Ik woon super hier in Nederland en omdat wij het hele jaar hard werken vinden wij het fijn om andere dingen te zien dan Nederland. Een andere taal, andere cultuur, andere architectuur, ander weer, ander eten, andere mensen. Daarbij vind ik het in Nederland vaak erg druk. Een dag mooi weer en de stranden zitten propvol.

+1
Alle reacties Link kopieren
Ja wellicht Captain. Ik vind het juist fijn om naar een land te gaan die dingen heeft die Nederland niet heeft.
RIVM-experts: 'Risico op vakantie in Frankrijk niet groter dan in Nederland' - https://nos.nl/l/2335603
captain_hindsight schreef:
30-05-2020 10:29
RIVM-experts: 'Risico op vakantie in Frankrijk niet groter dan in Nederland' - https://nos.nl/l/2335603

Precies, en aangezien het waar wij heen gaan rustig is en ze er ook nog eens een Carrefour hebben in plaats van een Jumbo, weet ik het wel hoor :proud:
Star3 schreef:
30-05-2020 10:30
Precies, en aangezien het waar wij heen gaan rustig is en ze er ook nog eens een Carrefour hebben in plaats van een Jumbo, weet ik het wel hoor :proud:
Ja ik overweeg om toch nog in Frankrijk een weekje te boeken oid :mrgreen:
Wij

Enkele citytripjes, Disneyland en einde jaar cruisen tussen de Seychellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend woont in Italië en ik ga gewoon een week of 3 naar hem toe zodra het mag. Ik zou eind maart gaan, maar heb hem nu al sinds januari niet gezien. Hij woont niet in het noorden waar de broeihaard zit/zat, en zijn regio is een paar dagen geleden virusvrij verklaard.
konwalia wijzigde dit bericht op 02-08-2020 22:49
Reden: Toevoeging verwijderd
23.08% gewijzigd
Ik denk t niet, na 10 weken nog steeds aan het herstellen van t virus. Maar misschien een nachtje hotel ergens. Ik ga wel een paar dagen naar Texel als ik tegen die tijd hersteld ben.

T plan was een verre reis dit jaar, maar dat gaat het sowieso niet worden.

Eigenlijk vind ik de vakantie nu m'n minste zorg, ik vind m'n gezondheid even prioriteit hebben.
Arizona15 schreef:
30-05-2020 10:26
Wonen en op vakantie gaan zijn toch 2 hele verschillende dingen?
Ik woon super hier in Nederland en omdat wij het hele jaar hard werken vinden wij het fijn om andere dingen te zien dan Nederland. Een andere taal, andere cultuur, andere architectuur, ander weer, ander eten, andere mensen. Daarbij vind ik het in Nederland vaak erg druk. Een dag mooi weer en de stranden zitten propvol.
Alleen hoe ontspannen is een reis op dit moment met alle risico's?
Ik ga nu voor geen goud in 'n vliegtuig zitten klem tussen de andere passagiers. En op reis moet je constant blijven opletten waar je met je handen aan zit en dan ook ontsmetten/wassen voordat je aan je gezicht zit.
Alle reacties Link kopieren
Had voordat het corona-virus uitbrak al stedentrip geboekt voor september via reisorganisatie. Als het dan weer mogelijk is, laat ik het wel doorgaan, maar ja, is dus nog wel behoorlijk onzeker of het door kan gaan. Als het niet door kan gaan vind ik het ook helemaal prima en dan maar jaar geen vakantie. Heb al aanbetaling moeten doen, en als ik zelf annuleer ben ik die sowieso kwijt, en vind dat toch veel geld. Restant bedrag wacht ik nog even af met betalen met het idee dat tegen de tijd dat ik die moet betalen er wel meer duidelijk is of de reis wel of niet doorgaat.
Ik kijk wel of er nog iets op m’n kant op komt.
Niet gaan zal niet zijn uit angst om ziek te worden of vast komen te zitten als de grenzen onverhoopt weer dicht gaan.
Maar meer dat vakantie voor mij vrijheid betekent en ik het vertik om me ook nog in mijn vakantie te laten beperken in dubieuze regels (lees: 1,5 meter).
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in januari al geboekt voor 2 vakantiebestemmingen in nederland (1x via roompot / 1x via landal.

We zitten een week midden op de veluwe. En een midweek noord hollandse kust (en dan beginnen daar precies de scholen weer)

We hebben besloten het gewoon te doen (mits er niets geks gebeurt).

Als we een reis naar het buitenland hadden gehad dan waren we niet gegaan..
fanatic wijzigde dit bericht op 30-05-2020 22:34
Reden: vergeten
11.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Valwig schreef:
29-05-2020 13:35
Het is bij ons wel de bedoeling dat we gaan. Hebben al voor de crisis een camping in Luxemburg geboekt met huur tent.
Volgend camping kunnen we gewoon komen en mogen we door België . Schijnt transitie vervoer te heten.
Neem aan dat als grenzen open gaan ook code oranje eraf gaat.
Wij gaan ook naar Luxemburg. Welke camping hebben jullie ?

Onze (grote) camping is open, sanitair is open. Zwembad is ook open maar met max 50 personen geloof ik. Ik hoop dat dat tzt wel versoepeld is want ca. 10 gezinnen per keer is niet zoveel natuurlijk.

Las ergens dat je op Franse campings maar 20 minuten per keer mag zwemmen.
Nou, dát vind ik echt niks, dan sla ik wel over en zoek een zwemplas in de buurt die wel open is en waar je afstand kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mag zonder in 2 weken in quarantaine te moeten op plaats van bestemming ga ik. Mijn vakantie is maar 10 dagen dus dan is 2 weken quarantaine een beetje-best-wel-vakantie-ruïnerend. De mijne is pas eind augustus though.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
30-05-2020 21:57
Ik kijk wel of er nog iets op m’n kant op komt.
Niet gaan zal niet zijn uit angst om ziek te worden of vast komen te zitten als de grenzen onverhoopt weer dicht gaan.
Maar meer dat vakantie voor mij vrijheid betekent en ik het vertik om me ook nog in mijn vakantie te laten beperken in dubieuze regels (lees: 1,5 meter).

Zo sta ik er ook in.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in december een rondreis door Zuid-Afrika geboekt. Vertrek is in september. Ik heb, op dit moment, nog geen flauw idee wat ik moet doen. Ik wil (in verband met de kosten) liever niet annuleren, maar ik twijfel heel erg. Ik weet ook niet of ik de cijfers voor Zuid-Afrika kan vertrouwen. Als het niet door de organisatie geannuleerd wordt, denk ik dat ik de reis om ga boeken naar volgend jaar.
Ik hoop naar de Seychellen te kunnen, maar eind augustus hakken we de knoop pas door.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook, onze voucher verzilveren. Vakantie eerder dit jaar ging vanzelfsprekend niet door. Ik wilde graag geld terug maar dat kon niet en volgend jaar wil ik weer de vrijheid om opnieuw te kiezen. Dus in het najaar gaan we alsnog naar Frankrijk. Zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven