Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft al Corona gehad?

14-04-2021 21:40 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er al zo’n topic is, maar ik vroeg me af hoeveel mensen hier al Corona hebben gehad. Ik hoorde van de week op de radio dat De Jonge zei dat drie miljoen Nederlanders het heeft gehad (ca 20%) en dat er ook zo’n drie miljoen zijn ingeënt.
Toevallig heb ik deze week van drie bekenden gehoord dat zij positief hebben getest. Mijn dochter en ik zijn beide niet lekker, dus ik ga morgen testen. Mijn vader (die ik sinds Pasen niet heb gezien) is vandaag geweest voor een test. Negatief.

Heb jij al Corona gehad?

Totaal aantal stemmen: 212

Ja (40%)
Nee (60%)
Alle reacties Link kopieren
Ik. Geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen Corona gehad. In mijn omgeving heb ik 10+ mensen die wel positief zijn getest. Daarvan ligt nu nog 1 persoon op de IC.

Ik heb mijn eerste prik gehad, mijn moeder twee, en mijn vader mag deze week (als het goed is). Iedereen in mijn bubbel die geprikt kan worden heeft de prik ook genomen. Daar ben ik heel blij om. Ik kan niet wachten om weer onbezorgd mijn dierbaren weer aan te raken.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Zover ik weet heb ik het nog nooit gehad. Ik ben meerdere malen getest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Lichte klachten: hoofdpijn, heel, heel moe en een paar dagen geen reuk en geen smaak. Die vermoeidheid was heftig en duurde erg lang
Alle reacties Link kopieren
Nee wel gevaccineerd
Ik heb het nu, sinds vandaag. Het is begonnen met onze zoon(12), daarna dochter(9) en nu ben ik aan de beurt.We zitten dus al een poosje thuis.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet ik niet , al een paar keer getest.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb corona gehad, redelijk milde vorm. Weekje grieperig en lange tijd reuk en smaak kwijt geweest.

Inmiddels volledig hersteld :cheer:
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ook niemand in mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nporadio1.nl/binnenland/257 ... an-vandaag

Er hebben toch helemaal geen 3 miljoen mensen corona gehad? Geregistreerd zijn er in ieder geval iets meer dan 1,3 miljoen, dus ik weet niet waar die drie miljoen vandaan komt. Misschien heeft hij dat gisteren wel gezegd? Dat kan, ik heb de persconferentie gisteren niet gezien.
ik 2x ... en heel veel in mijn omgeving ook. Niet door mij overigens :flag:
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 14-04-2021 21:51
78.82% gewijzigd
Niet, 1 x verplicht getest ivm contact met besmet iemand via werk.
In de omgeving mijn buren, gelukkig in mijn familie niets.
Jufjoke schreef:
14-04-2021 21:50
https://www.nporadio1.nl/binnenland/257 ... an-vandaag

Er hebben toch helemaal geen 3 miljoen mensen corona gehad? Geregistreerd zijn er in ieder geval iets meer dan 1,3 miljoen, dus ik weet niet waar die drie miljoen vandaan komt. Misschien heeft hij dat gisteren wel gezegd? Dat kan, ik heb de persconferentie gisteren niet gezien.
Je hebt niks gemist, alles is nog steeds kut.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
14-04-2021 21:52
Je hebt niks gemist, alles is nog steeds kut.
Helaas, en dat was al wel bekend, dus ik vond het niet de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
14-04-2021 21:47
Ik ook. Lichte klachten: hoofdpijn, heel, heel moe en een paar dagen geen reuk en geen smaak. Die vermoeidheid was heftig en duurde erg lang
Precies dit.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-04-2021 21:50
https://www.nporadio1.nl/binnenland/257 ... an-vandaag

Er hebben toch helemaal geen 3 miljoen mensen corona gehad? Geregistreerd zijn er in ieder geval iets meer dan 1,3 miljoen, dus ik weet niet waar die drie miljoen vandaan komt. Misschien heeft hij dat gisteren wel gezegd? Dat kan, ik heb de persconferentie gisteren niet gezien.
Op 538 of Veronica, dag zijn de radiozenders waar ik naar luister. Maar het was eerder dan gisteren.
Alle reacties Link kopieren
4 weken ziek, in totaal 6 weken belabberd en na twee maanden kon ik weer gewoon met de kids “iets doen” zonder steeds te moeten zitten ok op adem te komen
Een zebra is geen paard met strepen
Direct in de eerste golf vorig jaar. Halfjaar later op antistoffen geprikt, positief, maar was eigenlijk destijds toen duidelijk.
Reuk en smaak was weg, hing tegen de 38 graden aan, schroeierige hoest, misselijk en diarree, hoofdpijn, later kortademigheid. Niet in het ziekenhuis beland maar wel veel restklachten, waar ik nog mee kamp, helaas.
Vaak hoofdpijn, gewrichtspijn, spieren rondom de borstkas voelen strak en pijnlijk, snel last van misselijkheid en die kortademigheid gaat met vallen en opstaan. 🤷🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
14-04-2021 21:55
Op 538 of Veronica, dag zijn de radiozenders waar ik naar luister. Maar het was eerder dan gisteren.
Maar dat klopt dus niet. Of ze bedoelen iets anders. Het aantal geregistreerde gevallen is nog niet de helft. En ik begrijp best dat het werkelijke aantal hoger zal zijn, maar dat dat moet dan een schatting zijn en geen vastgesteld getal.
Vast. Heb een keer hoofdpijn gehad. Op een andere dag moest ik plots niezen en weer op een andere dag had ik wat last van mijn keel. Mijn kinderen hebben wel een week thuis gezeten met klachten als keelpijn en lichte koorts.

Ik ben niet getest overigens.

Ik ken 1 persoon in mijn directe omgeving die corona heeft gehad.

Zakelijk gezien (98 medewerkers) wel wat uitval doordat partner/ van medewerker corona heeft, maar geen enkele medewerker heeft corona gehad.
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
14-04-2021 21:58
Vast. Heb een keer hoofdpijn gehad. Op een andere dag moest ik plots niezen en weer op een andere dag had ik wat last van mijn keel. Mijn kinderen hebben wel een week thuis gezeten met klachten als keelpijn en lichte koorts.

Ik ben niet getest overigens.

Ik ken 1 persoon in mijn directe omgeving die corona heeft gehad.

Zakelijk gezien (98 medewerkers) wel wat uitval doordat partner/ van medewerker corona heeft, maar geen enkele medewerker heeft corona gehad.
Dat laatste is wel bijzonder. Bij ons waren tijdens de eerste golf vier besmettingen (op ca 500 medewerkers). Deze week twee uit mijn eigen team. Een collega uit een ander team ligt op de IC.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, was alleen een paar dagen erg neusverkouden. Geen koorts, geen hoesten en niet benauwd. Ik had het van mijn vriend, die is iets zieker geweest, met (beetje) hoesten en spierpijn en lichte koorts maar ook na ruim een week weer beter. Hij had ook last van een branderig gevoel op zijn huid, vooral zijn rug. Hij is besmet op zijn werk.
Mijn ouders van 75+ hebben ook, corona gehad, de een ook alleen verkouden en de ander grieperig en ook snel weer hersteld. Inmiddels zijn zij gevaccineerd, zij krijgen maar 1 prik omdat ze al corona gehad hebben. Zij hebben geen idee hoe ze eraan zijn gekomen. Niet van mij in elk geval.
Mijn zus heeft het waarschijnlijk in feb vorig jaar al gehad, maar toen niet getest. Die is wel flink ziek geweest en een half jaar uit de running maar inmiddels weer helemaal hersteld.
impala wijzigde dit bericht op 14-04-2021 22:23
13.16% gewijzigd
.
Ik heb het gehad. Ruim 10 dagen gehoest als een flinke shag roker, geen ruikvermogen en smaak voor meer dan de helft weg. En een algemeen belabberd gevoel gehad. Voelde me er een stuk zieker van dan met de griep. Inmiddels wel weer volledig hersteld en na een week of 2 ook weer aan het werk gegaan. Ik ben midden 20.
Alle reacties Link kopieren
Ik 2 keer. 1e keer overal spierpijn, lichte koorts, algehele malaise. Een kleine week. Tweede keer 1 dag spierpijn slechts in mijn rechter bovenbeen, lichte koorts, hele lichte hoofdpijn, 2 dagen snipverkouden. Toen was het weg. geen restverschijnselen gelukkig. Aangestoken door kleinzoon van 3, die op zijn beurt zijn ouders heeft aangestoken. Zusje van 7 maanden nog steeds negatief.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven