Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft Corona? Ervaringen

26-03-2020 22:18 176 berichten
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat met de mensen die Corona hebben.
Er word weinig getest en we zien lezen meestal de engste verhalen maar de meerderheid heeft een milde vorm word er gezegd. Nu ben ik best benieuwd naar hoe jullie het ervaren en hoe het is begonnen. En hoe het nu met jullie gaat.
Veel sterkte voor diegene die het virus hebben opgelopen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook een met milde klachten. Niet getest (uiteraard). Droge hoest, bij inademen het gevoel of er minder lucht binnenkomt (wat denk ik niet zo is), en lichte verhoging. Heel anders dan de verkoudheidsklachten die ik normaal heb.
Mind the gap
doornroosje9 schreef:
29-03-2020 09:58
Ja, dat is toch ook zo? Heb je al ooit een flinke griep gehad? Dan voel je je toch goed beroerd.

Milde klachten betekent niet 'geen klachten'. Er zullen vast ook mensen zijn die bijna niets merken, maar hoeveel er dat zijn, weten we achteraf pas.
Wel een verkoudheid griep maar nooit druk op de borst weinig adem, buiten adem of benauwdheid dat heb ik nog nooit meegemaakt in 30jaar
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
29-03-2020 13:58
Wel een verkoudheid griep maar nooit druk op de borst weinig adem, buiten adem of benauwdheid dat heb ik nog nooit meegemaakt in 30jaar
Same here. Vaak genoeg de griep gehad maar dit is anders. Het broeit in de borst, de longen branden en steken, het ademen gaat moeilijk, elke inspanning leidt tot steken in de borst en ik kan niet sneller lopen dan mijn ouder grootmoeder want anders ben ik buiten adem. Ik kon moeilijk in slaap komen omdat ik steeds actief moest ademen en daarvan wakker werd. Diep inademen lukt me sowieso niet. Er wordt niet getest maar het lijkt me niet dat dit de griep is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo goed als zeker het coronavirus (gehad). Niet getest inderdaad, maar het verloop wijst er zeker op. Het begon bij mij met pijn/druk op de borst en tussen de schouderbladen, daarna het gevoel alsof er een brok/balletje in mijn keel zat en benauwdheid. Geen koorts, alleen 1 dag lichte verhoging en maar minimaal hoesten. Dit heeft een week geduurd. Nu heb ik alleen nog verlies van reuk en smaak. Mijn man werd daarna ziek, maar heftiger dan ik. Ook dezelfde pijn/druk op de borst en tussen de schouderbladen, maar ook flink hoesten, hele erge hoofdpijn en koorts. Ook is hij zeer vermoeid, heeft overal pijn en dit duurt nu al meer dan een week.

Voordat ik echt klachten had hebben mijn ouders nog een keer op ons zoontje gepast. En ook zij zijn ziek geworden. Zij hebben dezelfde milde klachten gehad als ik, ook geen koorts. Ons zoontje heeft 1 of 2 dagen koorts gehad en flink hoesten, maar het leek bij hem minder effect te hebben dan bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier wat vragen ik ben 50 plus en chronisch ziek
Nu is er op t bedrijf waar mijn man werkt
Een collega die het virus heeft!
En ja hij ligt op de ic en het gaat slecht helaas.

Ik vind persoonlijk dat mijn man thuis moet blijven.. hij heeft geen klachten voelt zich ook goed!

Hij heeft ten op zichte van mij een stukje verantwoording. Maar thuis verveeld hij zich. Zegt hij. ( ja wie niet denk ik dan)

Van het hele team zo een 22 man zijn er 8 thuis met milde klachten
De rest werkt

Ik zelf ga nergens naar toe niet naar mijn ouders etc

Ik merk dat ik nu letterlijk en figuurlijk afstand van mijn man neem

Wat vinden jullie?
memaria schreef:
29-03-2020 14:16
Mag ik hier wat vragen ik ben 50 plus en chronisch ziek
Nu is er op t bedrijf waar mijn man werkt
Een collega die het virus heeft!
En ja hij ligt op de ic en het gaat slecht helaas.

Ik vind persoonlijk dat mijn man thuis moet blijven.. hij heeft geen klachten voelt zich ook goed!

Hij heeft ten op zichte van mij een stukje verantwoording. Maar thuis verveeld hij zich. Zegt hij. ( ja wie niet denk ik dan)

Van het hele team zo een 22 man zijn er 8 thuis met milde klachten
De rest werkt

Ik zelf ga nergens naar toe niet naar mijn ouders etc

Ik merk dat ik nu letterlijk en figuurlijk afstand van mijn man neem

Wat vinden jullie?
Ik zeg thuisblijven, maar ik ben enorm angstig aangelegd.

Als collega het heeft en andere collega's met milde klachten thuis zitten en het dus mogelijk ook hebben, is de kans dat hij het al heeft opgepikt natuurlijk ook aanwezig. Dan heeft nu thuisblijven mogelijk weinig zin meer.
Alle reacties Link kopieren
Thuisblijven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat doet hij niet. En gaat helemaal voorbij aan t feit dat ik chr ziek ben. En dat doet me veel verdriet
memaria schreef:
29-03-2020 14:58
Dat doet hij niet. En gaat helemaal voorbij aan t feit dat ik chr ziek ben. En dat doet me veel verdriet
Wat een vervelende situatie! Hij luistert niet naar je? Is er misschien iemand anders in je omgeving die hem kan overtuigen om thuis te blijven want dit is niet leuk
OliveViva schreef:
29-03-2020 14:08
Wij hebben zo goed als zeker het coronavirus (gehad). Niet getest inderdaad, maar het verloop wijst er zeker op. Het begon bij mij met pijn/druk op de borst en tussen de schouderbladen, daarna het gevoel alsof er een brok/balletje in mijn keel zat en benauwdheid. Geen koorts, alleen 1 dag lichte verhoging en maar minimaal hoesten. Dit heeft een week geduurd. Nu heb ik alleen nog verlies van reuk en smaak. Mijn man werd daarna ziek, maar heftiger dan ik. Ook dezelfde pijn/druk op de borst en tussen de schouderbladen, maar ook flink hoesten, hele erge hoofdpijn en koorts. Ook is hij zeer vermoeid, heeft overal pijn en dit duurt nu al meer dan een week.

Voordat ik echt klachten had hebben mijn ouders nog een keer op ons zoontje gepast. En ook zij zijn ziek geworden. Zij hebben dezelfde milde klachten gehad als ik, ook geen koorts. Ons zoontje heeft 1 of 2 dagen koorts gehad en flink hoesten, maar het leek bij hem minder effect te hebben dan bij ons.
Dit vind ik milde klachten.
Je hoort echt enge en nare dingen, en het is ook fijn om te weten dat het ook anders kan
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
29-03-2020 15:23
Dit vind ik milde klachten.
Je hoort echt enge en nare dingen, en het is ook fijn om te weten dat het ook anders kan
Zo mild is dat niet. Er is nota bene druk op de borst en benauwdheid. Bovendien hebben ze behoorlijke hoofdpijn en zijn ze behoorlijk grieperig.

Als je als definitie van milde klachten hanteert dat alleen mensen die op de Intensive Care terecht komen milde klachten hebben, dan heeft vrijwel iedereen milde klachten. De WHO classificeert pijn in de longen en benauwdheid/moeilijk ademen als "severe".
Alle reacties Link kopieren
Ik had 2 weken geleden druk op mijn borst en steken in schouder. Ook hoofdpijn, verhoging en ochtendje diarree. Vraag me ineens ook af of het dat was. Hopelijk komt er snel antistoffentest bij iedereen. Zou fijn zijn.
mick87 schreef:
29-03-2020 16:10
Ik had 2 weken geleden druk op mijn borst en steken in schouder. Ook hoofdpijn, verhoging en ochtendje diarree. Vraag me ineens ook af of het dat was. Hopelijk komt er snel antistoffentest bij iedereen. Zou fijn zijn.
Zou best kunnen eigenlijk hoe oud ben je?
Ja antistoffen test zou wel heel fijn zijn.
Ik woon in een gebied waar het (nog) niet veel voorkomt. Toch twijfel ik, of ik het wellicht toch heb gehad.
Ben week of 2 best min geweest. Begon met hoofdpijn en benauwd gevoel op de borst. Ging toen uit van een verkoudheid, maar eigenlijk best raar, want ik ben echt nooit “benauwd”. Na 1 week leek ik weer op te “knappen”, maar heb toen 1 nacht een soort terugval gehad met verhoging en rillen. Vanaf die nacht is het weer de goede kant op gegaan.
Voor de duidelijkheid; heb mij niet echt ziek gevoeld. Ook gewoon thuisgewerkt etc. Het echte benauwde wat mensen hier omschrijven, heb ik overigens niet gehad. Lijkt me verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
29-03-2020 16:25
Zou best kunnen eigenlijk hoe oud ben je?
33 en woon in West Brabant. Werk in de zorg maar nu maand thuis omdat ik longpatiënt ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een week flink griep-achtige spierpijn gehad, keelontsteking en hoofdpijn. En moe, maar kind 24/7 thuis, dus dat kan de moeheid ook verklaren. Geen snot, geen hoest, geen benauwdheid, geen koorts of verhoging. Wel onwijze zweetaanvallen. Toch maar in quarantaine geweest omdat ik die spierpijn opvallend vond. In totaal 8 dagen 'ziek' geweest.
Was er maar een test die je thuis kunt gebruiken net als de zwangerschapstest dat zou fijn zijn
Alle reacties Link kopieren
memaria schreef:
29-03-2020 14:16
Mag ik hier wat vragen ik ben 50 plus en chronisch ziek
Nu is er op t bedrijf waar mijn man werkt
Een collega die het virus heeft!
En ja hij ligt op de ic en het gaat slecht helaas.

Ik vind persoonlijk dat mijn man thuis moet blijven.. hij heeft geen klachten voelt zich ook goed!

Hij heeft ten op zichte van mij een stukje verantwoording. Maar thuis verveeld hij zich. Zegt hij. ( ja wie niet denk ik dan)

Van het hele team zo een 22 man zijn er 8 thuis met milde klachten
De rest werkt

Ik zelf ga nergens naar toe niet naar mijn ouders etc

Ik merk dat ik nu letterlijk en figuurlijk afstand van mijn man neem

Wat vinden jullie?
Ik vind het wat afhangen van wat je ziekte inhoudt.
Als het jezelf risicopatiënt maakt, vind ik dat hij moet thuisblijven ja.
Contact opnemen met huisarts en/of bedrijfarts hierover dan
T is heel vervelend maar de adviezen zijn zolang je geen klachten heb mag/moet je aan t werk.
Als iedereen thuis blijft omdat de partner dat wil, stort heel de werk economie in.
Of je man werkt of na de supermarkt gaat of buiten blokje om loopt, dan kan hij ook besmet raken, dus wat dat betreft snap ik wel dat hij niet thuis wil blijven.
Afstand nemen is niet verkeerd de adviezen zijn 1.5 m.
Ik heb dus geen idee, want niet getest,
Maar ik had dus de eerste 2 dagen lichte verhoging, 37, 5, een koortsachtig gevoel, geen loopneus, wel keelpijn, droge hoest, en het branderige gevoel in de longen (alsof je op een avond 2 pakjes sigaretten hebt zitten roken)
pijn tussen de schouderbladen en geïrriteerde spiertjes ter hoogte van de maag.
Benauwd was ik niet.
Na een paar dagen begon het ophoesten van slijm, maargoed ik nam iedere dag broomhexine om goed te kunnen hoesten, dus dat zou dat kunnen verklaren.
Nu voel ik me al een paar dagen weer helemaal goed,

Man heeft al 2 weken een beetje keelpijn en bronchitus-achtige verschijnselen, voor de rest voelt hij zich goed, geen verhoging, geen loopneus, en is niet benauwd, nu is het afwachten tot hij zich weer optimaal voelt.
maargoed we weten eigenlijk nog niks, als we geen test kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het pas eind februari bij de eerste officieel is geconstateerd, maar oh wat ben ik in december beroerd geweest. Ik ben nog nooit zo beroerd geweest van de griep (en best lang, heb er 1,5 maand mee gelopen). Flink hoge koorts, héél véél hoesten, ratelen, ik kon gewoon echt niet meer. ‘S nachts niet slapen. Hoesten deed zo ontzettend pijn. Ik heb toen mijn ribben gekneusd van het hoesten. Ik heb zelfs een puff gekregen tegen de benauwdheid en uiteindelijk nog bronchitis ontwikkeld. Mijn moeder heeft hetzelfde gehad. Wij zeiden al tegen elkaar: het is dat het coronavirus februari het land binnen kwam, maar anders had ik sterk het idee dat we het hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van deze berichten begin ik aardig te denken dat ik het heb.

Eind februari had ik een 'normale griep', zoals ik die vaker heb gehad. Het hoesten was al zo goed als over en ik voelde me weer bijna in orde, toen ik twee weken geleden keelpijn en een vreemde, 'hoge' hoest begon te krijgen. Ik dacht meteen: 'O nee, het zal toch niet...' Maar ja, ik heb ook wel eens een bronchitis gekregen na verkoudheid/griep, dus ik ging er maar vanuit dat het dat is. Na een paar dagen kreeg ik een benauwd gevoel en ik voelde me erg vermoeid. Toevallig had ik nog een puffer in de kast liggen die ik vorig jaar bij bronchitis gebruikt heb en die qua houdbaarheid nog goed was. Die ben ik gaan gebruiken. Mijn temperatuur kwam niet hoger dan 37,4. Voor de zekerheid heb ik de huisarts gebeld. Hij gaf aan dat het goed was dat ik de puffer gebruik. Ik moest bellen bij koorts of als de benauwdheid zou toenemen.

Ik heb sindsdien iedere dag last van benauwdheid gehad, maar het wisselde steeds hoe erg het was. Nu heb ik sinds een aantal dagen een warm gevoel in mijn luchtwegen. Dit vind ik vreemd. Ik heb als kind last gehad van astma, jarenlang klachtenvrij geweest, vorig jaar een dip, maar dit 'brandende' gevoel ken ik niet. Herkent iemand van jullie dit?

Verder heb ik af en toe last van droge ogen en misselijkheid, maar ik kan vrijwel normaal eten. Ook heb ik wat rugpijn, maar dat zou ook van iets anders kunnen komen. De laatste dagen voel ik soms steken in mijn borstkas en vrijdagmiddag had ik ineens 37,8. Sindsdien meet ik het regelmatig op en merk dat ik in de avond wat verhoging heb, maar niet hoger dan 37,8. Sinds vandaag lijkt de benauwdheid minder, maar ik heb wel weer verhoging. Verder voel ik me best oké.

Ik vind het erg spannend, want hoewel ik begin dertig ben, heb ik door een andere aandoening een mindere conditie. Tegelijkertijd denk ik steeds: als het al twee weken hierbij is gebleven, kan ik me niet voorstellen dat het nog heel veel erger gaat worden. Volgens medische informatie die ik heb gelezen wordt het bij covid-19 meestal na 5-7 dagen erger. Toch geeft het me een vreemd gevoel, deze klachten en het idee dat ik niet zomaar bij een arts terecht kan zolang ik niet doodziek ben. Ik zou zo graag wat meer duidelijkheid willen hebben.
Ik heb sins paar dagen diaree en misselijkheid wel nare gevoel in keel en loopneus(hooikoorts?) en sins vandaag zo’n hoofdpijn en slap geen energie, heel opvallend is dat m’n kater (2jaar) ook sins 2dagen lusteloos en futloos is en diaree heeft. Misschien is het psychisch ik weet het niet
Alle reacties Link kopieren
@Barbalala.

Dat branderige gevoel heb ik ook
Alle reacties Link kopieren
@Suzy_Q84.

Dank je wel! Ook continu? Ik lees zojuist een aantal anderen die het ook hebben. Vreemd, maar ook een beetje geruststellend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven