Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft het vaccin al gehad?

08-01-2021 16:58 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die het vaccin al gehad hebben.

Ik krijg volgende week het vaccin en ben benieuwd naar ervaringen of eventuele bijwerkingen.
tonkje schreef:
09-01-2021 21:34
En als het na 3 maanden onverminderd hoog is, dan duurt het vast wel een paar jaar voor het echt niet meer lekker werkt en beschermt.

Dat weten ze niet want zover zijn de onderzoeken nog niet. Dus dat kan je niet zomaar zeggen zonder wetenschappelijk bewijs.
T bewijs wat er nu is, is 3 maanden en meer weten we niet.
En ieder mag gelukkig zijn eigen keuze maken om wel of niet te vaccineren
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
09-01-2021 21:39
Dat weten ze niet want zover zijn de onderzoeken nog niet. Dus dat kan je niet zomaar zeggen zonder wetenschappelijk bewijs.
T bewijs wat er nu is, is 3 maanden en meer weten we niet.
En ieder mag gelukkig zijn eigen keuze maken om wel of niet te vaccineren
Jouw goed recht dat je hier zo in staat, ik denk er precies hetzelfde over. Er is echt nog weinig bekend over de werking van het vaccin. Je weet nu dat het 3 maanden werkt en waarschijnlijk langer. Dat waarschijnlijk is mij iets te vaag.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
09-01-2021 21:39
Dat weten ze niet want zover zijn de onderzoeken nog niet. Dus dat kan je niet zomaar zeggen zonder wetenschappelijk bewijs.
T bewijs wat er nu is, is 3 maanden en meer weten we niet.
En ieder mag gelukkig zijn eigen keuze maken om wel of niet te vaccineren
Nee, maar ik kan wel nadenken. Als het na 3 maanden onverminderd hoog is, dan zal het zonder meer na 4 maanden echt ook nog wel werken. En flink wat wat langer ook nog wel. Niet erg logisch En waarschijnlijk dat het na die 3 Maanden opeens rap afneemt met de bescherming.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
09-01-2021 21:39
Dat weten ze niet want zover zijn de onderzoeken nog niet. Dus dat kan je niet zomaar zeggen zonder wetenschappelijk bewijs.
T bewijs wat er nu is, is 3 maanden en meer weten we niet.
En ieder mag gelukkig zijn eigen keuze maken om wel of niet te vaccineren
Dan blijf je dus een risico voor je omgeving

Ik snap echt dat wantrouwen tov het vaccin niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
semmy1986 schreef:
09-01-2021 21:35
Klopt maar die garantie vind ik te weinig om mee als proefkonijn te laten vol spuiten. En daarbij komt ook de vraag waarom zou de vaccinatie wel werken maar een doorgemaakte corona niet.

Ik krijg ipv minder steeds meer vragen. En zolang ze niet beantwoord kunnen. Laat ik me niet vaccineren

De onwetendheid spat van je post af.

In geval van onwetendheid kun je beter op experts vertrouwen dan je eigen domme verstand gebruiken. Tip.

Natuurlijk weten ze nog niet hoe lang dat vaccin beschermt. Het is er pas net.
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-01-2021 22:43
De onwetendheid spat van je post af.

In geval van onwetendheid kun je beter op experts vertrouwen dan je eigen domme verstand gebruiken. Tip.

Natuurlijk weten ze nog niet hoe lang dat vaccin beschermt. Het is er pas net.

Ik werk in de zorg en heb degelijk onderzoek gedaan. Experts zeggen zelf geen antwoorden te weten op deze vragen.
En ipv rare antwoorden te geven over dom verstand, eerst naar je zelf kijken.
En juist omdat t vacc er net is, is er dus op heel veel vragen geen antwoord. Maar als jij er zoveel vertrouwen in heb, neem gerust mijn vaccinatie en help je wellicht mee aan antwoorden
calvijn1 schreef:
09-01-2021 22:30
Dan blijf je dus een risico voor je omgeving

Ik snap echt dat wantrouwen tov het vaccin niet
Ik heb vorig jaar in de eerste golf zonder pbm moeten werken dat was meer risico voor mij als ik nu voor een ander ben. Beetje kort door de bocht zo antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
monkeytown wijzigde dit bericht op 10-01-2021 09:25
90.91% gewijzigd
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
famke76 schreef:
09-01-2021 21:33
Ik heb hem donderdag gehad. Blij mee, werk al sinds maart op een covid afdeling. Behalve een pijnlijke arm de eerste dag verder geen klachten ervaren.
Topper 👍
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag volgende week maar begin steeds meer een onderbuik gevoel te krijgen.. weet niet of ik het nog wel wil.
En dan kan men mij hier uitlachen of sneren uitdelen, maar ik vind het oprecht eng.
Eenmaal in je lijf, kan het er nooit meer uit.
En ik ben heus niet bang voor de mogelijke bijwerkingen zoals een zere arm of koppijn kort na het zetten van de prik.. maar wat over 3 of 4 jaar, of 10 jaar??
Ik volg van alles over het vaccin ( kijk en luister niet naar de anti bewegingen) maar gewoon de deskundige promotors van dat vaccin. En wat zeggen ze vaak: "dat weten we nog niet, dat is nog niet duidelijk" etc..
Ik begin dat steeds enger te vinden. Teveel onduidelijkheid.
Pindakaasjes schreef:
10-01-2021 09:39
Ik mag volgende week maar begin steeds meer een onderbuik gevoel te krijgen.. weet niet of ik het nog wel wil.
En dan kan men mij hier uitlachen of sneren uitdelen, maar ik vind het oprecht eng.
Eenmaal in je lijf, kan het er nooit meer uit.
En ik ben heus niet bang voor de mogelijke bijwerkingen zoals een zere arm of koppijn kort na het zetten van de prik.. maar wat over 3 of 4 jaar, of 10 jaar??
Ik volg van alles over het vaccin ( kijk en luister niet naar de anti bewegingen) maar gewoon de deskundige promotors van dat vaccin. En wat zeggen ze vaak: "dat weten we nog niet, dat is nog niet duidelijk" etc..
Ik begin dat steeds enger te vinden. Teveel onduidelijkheid.
Ik heb t programma de avond voor de vaccinatie gekeken waarin dus de profs aan t woord zijn en zij geven idd toe dat ze nog heel veel niet weten. En dat is voor mij ook de rede om t niet te doen.
Ik ben niet tegen vaccinaties zoals eerder aangegeven maar heb in deze nog geen vertrouwen omdat er niks duidelijk is.
Helaas word je dan gelijk voor dom uitgemaakt en een gevaar voor andere.
T zijn zo iedereen heeft een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet tegen vaccineren, heb het hele scala gehad en mijn kinderen ook...
Alleen deze vind ik eng.
Gelukkig weet ik nu dat dit komt doordat ik dom ben! Dat scheelt weer :-D ;)
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
10-01-2021 09:39
Ik mag volgende week maar begin steeds meer een onderbuik gevoel te krijgen.. weet niet of ik het nog wel wil.
En dan kan men mij hier uitlachen of sneren uitdelen, maar ik vind het oprecht eng.
Eenmaal in je lijf, kan het er nooit meer uit.
En ik ben heus niet bang voor de mogelijke bijwerkingen zoals een zere arm of koppijn kort na het zetten van de prik.. maar wat over 3 of 4 jaar, of 10 jaar??
Ik volg van alles over het vaccin ( kijk en luister niet naar de anti bewegingen) maar gewoon de deskundige promotors van dat vaccin. En wat zeggen ze vaak: "dat weten we nog niet, dat is nog niet duidelijk" etc..
Ik begin dat steeds enger te vinden. Teveel onduidelijkheid.
Het vaccin plas je binnen enkele dagen uit, de immuunreactie tegen het coronavirus blijft hopelijk heel lang.
Maar als je twijfelt geef dan op tijd je plek op aan iemand die wel wil ajb, er is een wachtlijst
smulrol wijzigde dit bericht op 10-01-2021 10:37
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
10-01-2021 09:42
Ik heb t programma de avond voor de vaccinatie gekeken waarin dus de profs aan t woord zijn en zij geven idd toe dat ze nog heel veel niet weten. En dat is voor mij ook de rede om t niet te doen.
Ik ben niet tegen vaccinaties zoals eerder aangegeven maar heb in deze nog geen vertrouwen omdat er niks duidelijk is.
Helaas word je dan gelijk voor dom uitgemaakt en een gevaar voor andere.
T zijn zo iedereen heeft een keuze
Er zijn inderdaad zaken die nog niet zeker zijn, maar het is absoluut niet zo dat 'er niks duidelijk is'.
En er is ook nogal een verschil tussen 'echt geen idee hebben' en 'iets niet zeker weten'. In het geval van de goedgekeurde vaccins weten ze sommige dingen niet zeker, maar ze hebben echt wel gefundeerde ideeën over hoe lang het werkzaam is, en de kans op bijwerkingen op de lange termijn. Omdat ze al wel zeker weten hoe andere vergelijkbare vaccins werken, omdat ze weten wat de samenstelling is van deze nieuwe vaccins en hoe ze werken. Op basis daarvan kunnen er echt wel goede voorspellingen gedaan worden. Nee, 100% zeker zijn die niet, maar het is bepaald ook geen koffiedik kijken.

Dus als de mensen die er verstand van hebben zeggen dat de kans op vervelende bijwerkingen op de lange termijn wel heel erg klein is, en ze beargumenteren dat, dan geloof ik daar wel in.
Idem voor hoe lang het vaccin werkzaam zal zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk ook snel aan de beurt maar ik twijfel ook enorm. Zelf ben ik niet bang voor de effecten op korte termijn maar wel voor de effecten op lange termijn.

Het vaccin is er nou eenmaal net dus niemand weet wat het op de lange termijn doet. Al is de kans op vervele de bijwerkingen heel erg klein, de kans is er dus wel want er valt niks uit te sluiten. Aan de andere kant denk ik ook; er zal heus wel genoeg onderzoek zijn geweest want anders gaan ze de hele bevolking er niet mee vaccineren.

Maar goed, ik zit dus nog te twijfelen. Ik snap ook heel goed als iemand hem juist wel neemt.. Ik vind het lastig, ook omdat ik zelf corona heb gehad en de antistoffen blijken toch langer aanwezig te zijn als in het begin werd gedacht. Sterker nog, ze blijken vaak zelfs versterkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te lezen over mensen die het al hebben gehad!
Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet maken. Ik snap ook dat sommige mensen het niet willen. Ik vind het wel lastig dat mensen die twijfelen een afspraak maken, die afspraak had ook kunnen gaan naar iemand die graag wil en nu op de wachtlijst staat.

Persoonlijk had ik graag gewild als ik al in aanmerking was gekomen. Hoop dat snel het vaccin van AstraZeneca en Janssen beschikbaar komen en er steeds meer mensen die willen gevaccineerd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
jammer dat dit topic wordt gebruikt om weer opnieuw de discussie te voeren dat je twijfelt, hoort m.i in het andere topic thuis of je wel of niet gaat vaccineren. Begrijp uiteraard wel dat je mee wil lezen hoe de eerste vaccinaties zijn ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
10-01-2021 17:09
jammer dat dit topic wordt gebruikt om weer opnieuw de discussie te voeren dat je twijfelt, hoort m.i in het andere topic thuis of je wel of niet gaat vaccineren. Begrijp uiteraard wel dat je mee wil lezen hoe de eerste vaccinaties zijn ervaren.
En ook het verloop ervan, dus fijn dat dit topic er is.
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
10-01-2021 17:09
jammer dat dit topic wordt gebruikt om weer opnieuw de discussie te voeren dat je twijfelt, hoort m.i in het andere topic thuis of je wel of niet gaat vaccineren.
Je hebt gelijk, daar is een prima ander topic voor. k zal me vanaf nu inhouden
tonkje wijzigde dit bericht op 10-01-2021 18:08
Reden: alleen citaat, reactie was verdwenen
16.21% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
semmy1986 schreef:
09-01-2021 21:35
Klopt maar die garantie vind ik te weinig om mee als proefkonijn te laten vol spuiten. En daarbij komt ook de vraag waarom zou de vaccinatie wel werken maar een doorgemaakte corona niet.

Ik krijg ipv minder steeds meer vragen. En zolang ze niet beantwoord kunnen. Laat ik me niet vaccineren
Maar als je je dit echt afvraagt dan ben je dus gewoon echt nog onvoldoende ingelicht of heb je het niet begrepen. Het kan natuurlijk zijn dat je de uitleg onvoldoende snapt, daar kan ik geen oordeel over geven. Maar juist het verschil tussen antistoffen en de vaccinatie is wel duidelijk uitgelegd (krijgt bijvoorbeeld geen antistoffen ingespoten bij dit vaccin).
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
10-01-2021 17:54
Maar als je je dit echt afvraagt dan ben je dus gewoon echt nog onvoldoende ingelicht of heb je het niet begrepen. Het kan natuurlijk zijn dat je de uitleg onvoldoende snapt, daar kan ik geen oordeel over geven. Maar juist het verschil tussen antistoffen en de vaccinatie is wel duidelijk uitgelegd (krijgt bijvoorbeeld geen antistoffen ingespoten bij dit vaccin).
Nee maar dat maakt je lichaam zelf aan naar aanleiding van het vaccin. Net als dat je gewoon corona zou hebben gehad. Ik zou echt niet weten waarom je lichaam anders op dit vaccin zou reageren dan op het virus zelf. Het maakt een antistof. Het onthoudt hoe dat antistof gemaakt moet worden en klaar.
Omdat het vaccin vooralsnog ook tegen de meeste mutaties beschermt en de antistoffen dat niet doen. Plus dat je bij milde klachten ook amper antistoffen hebt aangemaakt. En vast nog meer redenen. Ik vind dat ze dat in ieder geval op veel plekken gewoon goed hebben uitgelegd.
abracadabra schreef:
10-01-2021 18:09
Nee maar dat maakt je lichaam zelf aan naar aanleiding van het vaccin. Net als dat je gewoon corona zou hebben gehad. Ik zou echt niet weten waarom je lichaam anders op dit vaccin zou reageren dan op het virus zelf. Het maakt een antistof. Het onthoudt hoe dat antistof gemaakt moet worden en klaar.
Dit is wat ik bedoel.
Er zijn voor mij te veel tegenstrijdigheden. Maar zoals aangegeven we vervuilen dit topic dus hierover moeten we t ergens anders gaan hebben
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat er al een aantal mensen het vaccin gehad hebben en hooguit milde bijwerkingen hadden.

En het kwartier blijven zitten na de prik, is dit ook echt een kwartiertje of mag je bv na 10 min gaan als alles goed gaat?
Ik ga donderdag tijdens de lunchpauze op mijn werk namelijk.

Hebben jullie al gehoord over mensen met een allergische reactie in Nederland? Ik heb er hier nog niets over gehoord gelukkig.

Ik zal uiteraard donderdag mijn ervaring laten weten.

En ja, het doel van dit topic was ervaringen uitwisselen over de vaccinatie.
De discussie wel/niet vaccineren kan inderdaad beter in het andere topic gevoerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de 19e aan de beurt voor de 1e. Ik neem dit vaccin zonder twijfel en ik zal hier verslag komen doen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven