Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie herkent dit ook? Positiever door quarantaine

24-04-2020 13:34 78 berichten
Julia heeft al 5 jaar last van depressies, maar door corona voelt ze zich juist beter – en ze is niet de enige https://www.volkskrant.nl/a-bfc640cc

Ik herken dit ook heel erg. Voor mij voelt de quarantaine als een verademing. Wie heeft dat nog meer?
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
21-05-2020 16:47
Totaal niet, mijn lontje is korter dan ooit en als we dit nog heel veel langer zo moeten doen dan vrees ik dat ik doordraai (oorzaak: met hele gezin op elkaars lip en thuis moeten werken).
Hier hetzelfde. Mijn leven had veel rust en stilte en ik werkte al vanuit huis en deed al niet aan sociale verplichtingen verjaardagen etc. Nu zonder rust en stilte (want met kind samen op elkaars lip) en extra taken van thuisscholing en ontploft huishouden en zonder uitlaatklep van sportschool etc word ik gillend gek. Dus alleen de scholen open gaat mij helpen, de rest mag best lekker rustig blijven ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook. Ik vond de rust een verademing, een soort resetten inderdaad. Terwijl ik voorheen dacht dat ik het eigenlijk niet echt druk had, ik plan mijn week nooit vol, kwam ik er nu achter dat ik toch wel een gejaagd leven had. Niks hoeven buitenshuis omdat het simpelweg niet kan. Mij heeft het goed gedaan, ik had dit denk ik nodig. En heel eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk helemaal niet zo leuk dat er nu weer meer 'mag'. Ik merk nu al dat ik weer wat sociale afspraken heb gepland en dat het me een beetje benauwd, zo'n gevoel van 'gáán we weer'. Ik ben een beetje bang dat de wereld binnen no time weer in een ratrace zit en dan nog een tikkie erger.

Hoe ik dit zie staat los van de ellende waarin veel mensen nu verkeren en nog in zullen verkeren door de economische malaise. Wat dat betreft is het beter dat alles weer opgestart wordt. Ik gun iedereen gewoon een goede baan natuurlijk.
Ik ben benieuwd of ik zelf die rust kan vasthouden...
Beschuitmetjam schreef:
21-05-2020 21:21
Ik meld me ook. Ik vond de rust een verademing, een soort resetten inderdaad. Terwijl ik voorheen dacht dat ik het eigenlijk niet echt druk had, ik plan mijn week nooit vol, kwam ik er nu achter dat ik toch wel een gejaagd leven had. Niks hoeven buitenshuis omdat het simpelweg niet kan. Mij heeft het goed gedaan, ik had dit denk ik nodig. En heel eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk helemaal niet zo leuk dat er nu weer meer 'mag'. Ik merk nu al dat ik weer wat sociale afspraken heb gepland en dat het me een beetje benauwd, zo'n gevoel van 'gáán we weer'. Ik ben een beetje bang dat de wereld binnen no time weer in een ratrace zit en dan nog een tikkie erger.

Hoe ik dit zie staat los van de ellende waarin veel mensen nu verkeren en nog in zullen verkeren door de economische malaise. Wat dat betreft is het beter dat alles weer opgestart wordt. Ik gun iedereen gewoon een goede baan natuurlijk.
Ik ben benieuwd of ik zelf die rust kan vasthouden...
Hoe jij het omschrijft is precies hoe ik het ook zie! Ik vond het heeeeerlijk!
Ook het lekker thuis keutelen met mijn kind, schoolwerk samen doornemen en maken. Lekker knus en lekker samen.

Ik denk steeds bij iedereen die gillend gek wordt van zijn of haar kinderen: Maar waarom heb je ze dan?!? Ik snap dat niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Viva_one_time_only schreef:
21-05-2020 22:37
Hoe jij het omschrijft is precies hoe ik het ook zie! Ik vond het heeeeerlijk!
Ook het lekker thuis keutelen met mijn kind, schoolwerk samen doornemen en maken. Lekker knus en lekker samen.

Ik denk steeds bij iedereen die gillend gek wordt van zijn of haar kinderen: Maar waarom heb je ze dan?!? Ik snap dat niet zo goed.
Leuk, ik vond het eigenlijk best heel bijzonder en mooi om zoveel samen te zijn. Het ging ook erg goed, doordat er geen tijdsdruk was waren er weinig irritaties.
Heb jij 1 kind? Ik wel, en dat zal wel verschil maken met 2 of meer kinderen ;)
Maar goed, dan nog, ik snap wel een beetje wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar beschuit met jam... verjaardagen worden ook weer gepland enz. Met heel die regels vind ik het al niet echt ontspannen en ik wil gewoon nog opletten. Nu met de zomer die eraan komt denk ik ohnee, zo geen zin in nu alweer meer verplichtingen.. ben juist zo toe aan rust. Dit wordt dus zo'n periode waarin je je grenzen af moet gaan bakenen..

Omdat het mensen er allemaal klaar mee zijn en erop uit willen is het nu júist overal drukker als normaal.
Zag foto's van stranden voorbij komen vandaag, niet normaal druk...
Alle reacties Link kopieren
Viva_one_time_only schreef:
21-05-2020 22:37
Hoe jij het omschrijft is precies hoe ik het ook zie! Ik vond het heeeeerlijk!
Ook het lekker thuis keutelen met mijn kind, schoolwerk samen doornemen en maken. Lekker knus en lekker samen.

Ik denk steeds bij iedereen die gillend gek wordt van zijn of haar kinderen: Maar waarom heb je ze dan?!? Ik snap dat niet zo goed.
Omdat de mensen die gillend gek worden van hun kinderen ook nog heel veel andere dingen moeten doen. En helaas, ik word niet heel gelukkig van eindeloos met de poppen spelen. Was het maar zo’n feest met schoolwerk. Ik heb ook nog eens een kind dat niet echt lekker kneutert. Wij hebben een klusser hier en die noemde kind vandaag Radio Non-stop. Dat is niet lekker kneuterig en knus hoor, dat is gewoon radio non-stop tetteren.
Alle reacties Link kopieren
Mvr-pieker schreef:
26-04-2020 12:38
Ik herken dit idd ook heel erg! Ik heb nu zoveel meer rust doordat de sociale druk wegvalt. Ik ben niet meer constant bezig in mijn hoofd met het “goedpraten” van mn afwezigheid bij bepaalde dingen. Of dat ik lekker thuis blijf en me hier steeds schuldig over voel. Ik werk overigens nog wel gewoon dus voor mij zijn deze sociale contacten meer dan genoeg! Het is voor mij vaak een innerlijk discussie die dagelijks plaats vind, omdat er toch ook wel bepaalde verwachtingen zijn vanuit je directe omgeving. Ik heb nou eenmaal weinig vrienden en vind festivals etc echt de horror. De vraag “ga je dit weekend nog wat leuks doen?” blijft me bespaard al een aantal weken :-P. Wel ben ik erg aan het denken wat het voor mij zal betekenen als dit allemaal over is. Hoe kan ik deze rust van nu behouden terwijl de hectiek van het dagelijks leven weer opgang is?
Heel herkenbaar dit...
Zat op een gegeven moment in een hele goede flow eigenlijk.
Veel aan het sporten, in huis opgeruimder, creatiever, meer ruimte in mijn hoofd, bewuster. Was veel foto's aan het maken, veel naar buiten.

Merk dat ik de laatste dagen weer gestrest rondloop doordat nu dus weer meer mag en ik meteen een paar uitnodigingen heb gekregen (en nog wat andere dingen).. en ja daar kan ik nee op zeggen maar ik merk dat ik dat dus al jaren erg vermoeiend vind, continu grenzen af moeten bakenen.

Ben ook snel overprikkeld en moe, veel oplaadtijd nodig en kan gewoon aan veel dingen niet voldoen en ja dan is het inderdaad best fijn als je dat gewoon even helemaal niet uit hoeft te leggen. Dat geeft toch een bepaalde rust.
yesss wijzigde dit bericht op 21-05-2020 23:37
5.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Viva_one_time_only schreef:
21-05-2020 16:44
Het is al een tijdje terug, maar zelfs in de cijfers is het wel terug te zien: https://nos.nl/l/2334626

Ik voel me nu al minder fijn, nu de maatregelen worden versoepeld.
Ja ik ook.. krijg ook weer minder uit handen.
Fijn topic dit trouwens en dat er ruimte voor is. Ik kan iedereen wel quoten omdat ik het zo herken :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, veel meer ontspanning in mijn vrije tijd, huis opgeruimder,...
En stilaan komen de data met ‘verplichtingen’ er weer aan, verjaardag, babyborrel, communie,... voor mij hoeft het niet.
Attraverso schreef:
22-05-2020 07:06
Hier ook, veel meer ontspanning in mijn vrije tijd, huis opgeruimder,...
En stilaan komen de data met ‘verplichtingen’ er weer aan, verjaardag, babyborrel, communie,... voor mij hoeft het niet.
Tijd om meer afstand te nemen van dit soort verplichtingen?
Die rust snap ik wel. Maar ik ben blij dat ik beetje bij beetje weer op kantoor kan gaan werken.
Dat thuiswerken ben ik onderhand wel een beertje klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ik denk steeds bij iedereen die gillend gek wordt van zijn of haar kinderen: Maar waarom heb je ze dan?!? Ik snap dat niet zo goed.
[/quote]

Kinderen hebben allebei ondersteuning nodig voor school, daarnaast moet ik werken (vanuit de woonkamer), het huishouden gedaan (want werkster komt nog niet), we zitten veel op elkaars lip. Als ze naar school zijn kan ik bijtanken, dat gebeurt nu niet.
Tsja, ik ben nu eenmaal geen persoon die 24 uur per dag gezelschap om zich heen fijn vindt, ik vind het ook prettig als ik zonder onderbreking voor mezelf kan denken, of door kan werken. Dat is toch niet gek?
Ozo.
Beschuitmetjam schreef:
21-05-2020 22:55
Leuk, ik vond het eigenlijk best heel bijzonder en mooi om zoveel samen te zijn. Het ging ook erg goed, doordat er geen tijdsdruk was waren er weinig irritaties.
Heb jij 1 kind? Ik wel, en dat zal wel verschil maken met 2 of meer kinderen ;)
Maar goed, dan nog, ik snap wel een beetje wat je bedoelt.

Ik heb twee kinderen, een baby en een groep drie kind. Dus voor school moest ook veel gedaan worden, maar dat vond ik stiekem erg leuk om samen te doen.

Wij hebben ook dat er zoveel minder druk van buiten af was. Ik vond dat echt heerlijk. Veel meer rust!
Eerder juist met mijn baby snel naar school moeten met de oudste mee, dat vond ik verschrikkelijk! Ik werd toen zo hard uit mijn cocon getrokken en daardoor vond ik het heel zwaar met nr twee erbij. Het leeftijdsverschil zal vast mee hebben gespeeld. Ons kleintje is echt een nakomertje in de omgeving, dus iedereen vond dat de baby maar mee moest met alles. Dat is me heel zwaar gevallen.

Nu hoefde ik niets en daardoor ook geen gezeur over de baby. Dat zal vast hebben uitgemaakt.
hallekie schreef:
22-05-2020 07:36
Ik denk steeds bij iedereen die gillend gek wordt van zijn of haar kinderen: Maar waarom heb je ze dan?!? Ik snap dat niet zo goed.
Kinderen hebben allebei ondersteuning nodig voor school, daarnaast moet ik werken (vanuit de woonkamer), het huishouden gedaan (want werkster komt nog niet), we zitten veel op elkaars lip. Als ze naar school zijn kan ik bijtanken, dat gebeurt nu niet.
Tsja, ik ben nu eenmaal geen persoon die 24 uur per dag gezelschap om zich heen fijn vindt, ik vind het ook prettig als ik zonder onderbreking voor mezelf kan denken, of door kan werken. Dat is toch niet gek?
[/quote]


Dan tikken wij denk ik gewoon totaal anders. Ik vind gezelschap op me heen, vooral van mijn kinderen en man gewoon heel fijn.
Ik heb bijvoorbeeld ook niet het gevoel gehad tijdens mijn verlof: ‘ik wil weer beginnen met werken!’ Ik heb het juist verlengd en vind het heerlijk dat ik nu nog thuis ben
yesss schreef:
21-05-2020 23:36
Ja ik ook.. krijg ook weer minder uit handen.
Fijn topic dit trouwens en dat er ruimte voor is. Ik kan iedereen wel quoten omdat ik het zo herken :)
Fijn, welkom in het topic! Ik ben blij dat je je zo in ons kunt herkennen
Alle reacties Link kopieren
nou ja... aan quaraintaine heb ik nooit gedaan maar ik ben wel positiever. ik hief me s ochtends niet meer af te vragen wat ik aan doe... ik kan gewoon in pyama blijven de helw dag. Het thuiswerken scheelt me 3 uur per dag aan reistijd en ik slaap meer en ven ontspannender. ook zie ik meer wat er echt toe doet.
Er was ook nog dit stukje bij nieuwsuur: https ://nos.nl/l/2334776

Ik herken erg in de mensen in het stukje, behalve dan in dat waar Heleen de Geest vertelt over de files. De rust is gewoon heel fijn.
Viva_one_time_only schreef:
22-05-2020 23:17
Dan tikken wij denk ik gewoon totaal anders. Ik vind gezelschap op me heen, vooral van mijn kinderen en man gewoon heel fijn.
Ik heb bijvoorbeeld ook niet het gevoel gehad tijdens mijn verlof: ‘ik wil weer beginnen met werken!’ Ik heb het juist verlengd en vind het heerlijk dat ik nu nog thuis ben
Dit is echt een verschil in karakter. Jij bent waarschijnlijk extravert en hebt geen tijd voor jezelf nodig, geen stilte nodig. Anderen zijn daar anders in.

Over de opmerking waarom je dan kinderen hebt genomen. Onder normale omstandigheden kun je die tijd en rust prima voor jezelf afbakenen. Ik kom daar bijvoorbeeld op mijn werk aan toe, daar is veel meer ruimte voor mijn introverte kant. En daarnaast heb ik een man dus normaal gesproken is er veel meer mogelijk om voor elkaar wat op te vangen. Nu is dat lastiger.

Het staat trouwens alsnog mijlenver af van helemaal niet aan kinderen beginnen. Ik heb 100000x liever zo'n periode als dit, dan dat ik mijn kinderen niet had gehad.
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:53
Dit is echt een verschil in karakter. Jij bent waarschijnlijk extravert en hebt geen tijd voor jezelf nodig, geen stilte nodig. Anderen zijn daar anders in.

Over de opmerking waarom je dan kinderen hebt genomen. Onder normale omstandigheden kun je die tijd en rust prima voor jezelf afbakenen. Ik kom daar bijvoorbeeld op mijn werk aan toe, daar is veel meer ruimte voor mijn introverte kant. En daarnaast heb ik een man dus normaal gesproken is er veel meer mogelijk om voor elkaar wat op te vangen. Nu is dat lastiger.

Het staat trouwens alsnog mijlenver af van helemaal niet aan kinderen beginnen. Ik heb 100000x liever zo'n periode als dit, dan dat ik mijn kinderen niet had gehad.

Ik heb op het werk juist veel meer last van anderen, veel te druk. Mensen die te veel willen en verwachten, mensen die steeds langskomen. Zo extravert ben ik helemaal niet, maar mijn kinderen zijn onderdeel van mijn kleine cocon. Al het andere is vaak te veel. Ik vind het fijn om met een boekje en een kindje te keutelen en verder niks. Lekker huismussig☺️
Viva_one_time_only schreef:
23-05-2020 10:03
Ik heb op het werk juist veel meer last van anderen, veel te druk. Mensen die te veel willen en verwachten, mensen die steeds langskomen. Zo extravert ben ik helemaal niet, maar mijn kinderen zijn onderdeel van mijn kleine cocon. Al het andere is vaak te veel. Ik vind het fijn om met een boekje en een kindje te keutelen en verder niks. Lekker huismussig☺️
Dat klinkt vooral alsof jij heel rustige kinderen hebt ;-D
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 10:14
Dat klinkt vooral alsof jij heel rustige kinderen hebt ;-D
Haha! Ja precies.. Maar je kunt toch ook in het dagelijks leven zodanig je grenzen aangeven dat je niet persé van alles moet? Ik voelde zelf ook meer rust maar anderzijds denk ik ook; als ik nog meer rust wil zal ik dat moeten aangeven. Mensen stoppen niet opeens met mij uitnodigen en als je zelf niks onderneemt stoppen mensen ook met komen.. Vind je je werk wel leuk om te doen? Misschien kun je daar eens over na gaan denken!
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
22-05-2020 07:06
Hier ook, veel meer ontspanning in mijn vrije tijd, huis opgeruimder,...
En stilaan komen de data met ‘verplichtingen’ er weer aan, verjaardag, babyborrel, communie,... voor mij hoeft het niet.
Hoe mensen hun huis opgeruimder krijgen ben ik nog steeds verbaasd over.
Doortjee schreef:
23-05-2020 12:36
Haha! Ja precies.. Maar je kunt toch ook in het dagelijks leven zodanig je grenzen aangeven dat je niet persé van alles moet? Ik voelde zelf ook meer rust maar anderzijds denk ik ook; als ik nog meer rust wil zal ik dat moeten aangeven. Mensen stoppen niet opeens met mij uitnodigen en als je zelf niks onderneemt stoppen mensen ook met komen.. Vind je je werk wel leuk om te doen? Misschien kun je daar eens over na gaan denken!
Mijn kinderen zijn er, dus rust krijg ik thuis niet. Je kunt geen grenzen stellen aan het temperament van je kinderen.

Mijn werk vind ik heel leuk, maar dan wel als ik me daarop kan focussen en mijn kinderen ergens anders worden verzorgd.

Een opgeruimd huis snap ik ook niet. Zelfs al zou ik de hele dag non stop opruimen, dan is het alsnog een troep aan het einde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 12:48
Mijn kinderen zijn er, dus rust krijg ik thuis niet. Je kunt geen grenzen stellen aan het temperament van je kinderen.

Mijn werk vind ik heel leuk, maar dan wel als ik me daarop kan focussen en mijn kinderen ergens anders worden verzorgd.

Een opgeruimd huis snap ik ook niet. Zelfs al zou ik de hele dag non stop opruimen, dan is het alsnog een troep aan het einde van de dag.
Ik begrijp het! Ik richtte me in mijn post op TO. Sorry, beetje onduidelijk! Ik begrijp wat jij zegt volledig! Ook hier temperamentvolle kinderen, was ik bij tijde en wijle zwaar gestresst van het hele dag opruimen omdat anders het huis compleet ontploft is 's avonds!
En werk ook zelfde! Ik vond wel de tijd samen met kinderen heel fijn.. Normaal rennen en vliegen we ook wat op en neer maar heb nu besloten mijn tijd met mijn gezin wat meer te bewaken door wat vaker 'nee' te zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook prettig dat er minder deadlines zijn. Minder druk en minder drukte. Heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven