Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie houdt zich nog meer aan alle maaatregelen?

14-07-2020 15:48 365 berichten
Want ik heb het gevoel dat ik bijna de enige ben. Ik ging laatst weer een keer naar de supermarkt maar echt niemand houdt afstand. Ik ben weer meteen teruggeschakeld naar bezorgen. Ook naar de stad is geen optie omdat dat daar ook niemand zich aan de regels houdt.

Ik vraag mij werkelijk af of deze mensen denken dat het virus weg is. Er komen elke week meer dan een miljoen besmettingen bij en het doet mensen helemaal niets.

Ik baal er van dat ik niet naar de stad en terras kan gaan omdat mensen zich niet aan de regels houden. Ik hoop dat de Corona wet er heel snel komt. Van mij mag iedereen een hoge boete krijgen die zich niet aan de 1,5 meter houdt. Hoe moeilijk is dat nou?

ik hou mij nog steeds aan 1,5 meter afstand

Totaal aantal stemmen: 316

Ja (64%)
Nee (36%)
Alle reacties Link kopieren
Buiten kijk ik er niet meer naar. Iemand moet al echt bovenop je staan om besmet te raken. In de winkels probeer ik het wel, maar in de supermarkt lukt dat niet.
Dus chillll.
ik geef mn bek ook maar een douw
*Sally* schreef:
14-07-2020 16:02
Dat is ook niet bewezen.
:HA:
kadanz schreef:
14-07-2020 15:57
Volgende week gaan we weer richting lock down.

Mijn hemel, ik was vanmiddag even in Den Haag. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak. De stad was een wandelende tweede golf. NIEMAND hield afstand. Helemaal niemand.
Lock down? Hier is nooit een echte lockdown geweest hoor. En als je al die maanden nooit in de stad is geweest dan weet je toch ook niet hoe rustig het ooit geweest is? Het is al maanden weer “druk” in de stad.
kadanz schreef:
14-07-2020 15:57
Volgende week gaan we weer richting lock down.

Mijn hemel, ik was vanmiddag even in Den Haag. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak. De stad was een wandelende tweede golf. NIEMAND hield afstand. Helemaal niemand.

Nee joh, dat is al een maand zo in Den Haag Centrum en er zijn hier sindsdien nog geen grote uitbraken geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het wel, maar niet meer zoals in het begin. Zeker in een supermarkt of winkelcentrum is het gewoon niet doen. Het is niet zo dat ik bewust dan maar loop waar ik wil, maar ik ga ook niet de staan wachten tot een ander het gangpad uit is of er 1.5 meter ruimte is, want dan duurt een simpele boodschap doen ineens 10 keer zo lang. Terwijl anderen je gewoon voorbij denderen...

Als ik de hond uit laat neem ik wel afstand, zeker bij oudere mensen. Dan loop ik bijvoorbeeld even over het fietspad tot ik ze gepasseerd ben. Maar dit kan dan ook makkelijk.
Ik hou me aan de maatregelen ja.
En drukke plaatsen vermijd ik altijd, maar dat deed ik voor de corona-crisis ook al hoor. Ik hou niet van drukte en veel mensen om me heen.
Alle reacties Link kopieren
Florijn jij laat je boodschappen weer lekker bezorgen, dus jij bent veilig. Maak je over ons maar geen zorgen hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook te druk worden in heel veel winkels, vooral in de supermarkt. Hele gezinnen die in het gangpad hangen. Heb net een online bestelling geplaatst bij de Appie. Helemaal prima eigenlijk. Ik weet niet waarom ik daar mee gestopt ben.
Duomarker schreef:
14-07-2020 16:01
Ik snap dat je schrikt als je voor het eerst sinds maart weer in de stad was. Ik ben altijd naar stad blijven gaan (alleen in maart wat minder) en heb het geleidelijker drukker zien worden). Maar druk is het al een hele tijd dus geen paniek hoor :-)
Hahaha. Ik woon in een andere middelgrote stad, dus het is niet zo dat ik nooit in 'de stad' kom :)

Maar nee, zo erg heb ik het nog niet meegemaakt, ik kan me bijna niet voorstellen dat dat normaal is voor een doordeweekse coronadag. Zelfs het BLM-protest leek minder druk.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
14-07-2020 15:55

Ik heb zelf geen zin om hele dagen met een meetlatje rond te lopen.
Ik hou meestal afstand of doe een poging, maar het zal waarschijnlijk geen / niet altijd 1.5 meter zijn.
Dit ja.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:58
Stel je voor dat je te horen krijgt dat je op de IC terecht onder een bus kan komen of zelfs kan sterven onder een tram maar dat je het kan voorkomen door afstand te houden de straat niet meer op te gaan, dan ben je toch gek als het niet doet?
mwaoh. Je kan ook doorslaan.
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2020 16:05
Nee joh, dat is al een maand zo in Den Haag Centrum en er zijn hier sindsdien nog geen grote uitbraken geweest.
Zo begint het. Zie Amerika.
Het is al tijden onbegonnen werk om te voldoen aan alle maatregelen waar ik woon.
Serieus, niemand hier lijkt zich ergens wat van aan te trekken en ik moest op een gegeven moment kiezen, of me er continu heel boos en druk over maken, of het maar een beetje loslaten.
Ik zat van de week nog in de bus naar werk en het meisje voor me heeft de hele rit zitten hoesten. Niet een kuchje, maar echt van die natte hoest.
Ik heb nog gekeken of ik ergens anders kon gaan zitten, maar alles was vol.
Ik heb al een aantal keer geklaagd bij de vervoersmaatschappij omdat ze steeds mensen die savonds laat in de bus stappen en dan een kaartje willen kopen bij de chauffeur gratis mee laten gaan. Lekker dan, ik moet met de bus voor werk, zit tussen allemaal leipo's die na al die maanden nog steeds te wereldvreemd zijn om door te hebben dat er een pandemie gaande is en ze dus geen kaartje kunnen kopen bij de chauffeur en ze worden nog beloond ook. Ik heb dus geklaagd dat ik dan ook gratis mee wil ,minste wat ze kunnen doen toch.
In de stad hier lijkt iedereen vergeten te zijn dat er maatregelen zijn.
Zelf heb ik al corona gehad en dat scheelt nu wel in de stress om het op te lopen, maar het gaat me voornamelijk om de ouderen waar ik mee werk niet te besmetten.
volgens mij ligt het erg aan waar je woont in hoeverre mensen zich aan de maatregelen houden.
kadanz schreef:
14-07-2020 16:12
Zo begint het. Zie Amerika.
Ik geloof niet dat je Nederland 1 op 1 kan vergelijken met Amerika.
kadanz schreef:
14-07-2020 16:12
Zo begint het. Zie Amerika.
Amerika is niet echt te vergelijken met de Nederlandse situatie. Daar is het nooit onder controle geweest, overigens ook later begonnen. Dus het is niet zo dat wij naar Amerika moeten kijken omdat zij voorlopen op ons, qua Corona-tijdschema.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
14-07-2020 15:55
Ik heb zelf geen zin om hele dagen met een meetlatje rond te lopen.
Ik hou meestal afstand of doe een poging, maar het zal waarschijnlijk geen / niet altijd 1.5 meter zijn.
Dit. Ik probeer me aan alle regels te houden, maar dat lukt niet altijd.
Daarnaast woon ik in Gelderland met 1,1 besmette mensen per 100.000 inwoners, ik raak dus niet meteen in paniek als de regels een keer niet nageleefd worden. De kans dat ik in dat geval besmet raak is klein.

(bron: https://www.parool.nl/nederland/het-cor ... gle.com%2F).
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn best maar het lukt niet altijd. Vooral op mijn werk (hectische omgeving, logistiek) is het lastig in de drukte afstand te houden.

Wel is er hier in huis momenteel een pittige ruzie. Mijn vriend is jarig en wil dit graag vieren in kleine kring. Maar hij staat er ook op dat zijn oma van dik in de 90 aanwezig is. In een kleine zithoek. Met bijna 10 man. Ik vind dat een ontzettend slecht idee...

Helpt ook niet dat ik momenteel in een behoorlijke terugval van mijn depressie zit dus sowieso al totaal geen zin heb in bezoek maar goed.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
14-07-2020 16:19
Ik doe mijn best maar het lukt niet altijd. Vooral op mijn werk (hectische omgeving, logistiek) is het lastig in de drukte afstand te houden.

Wel is er hier in huis momenteel een pittige ruzie. Mijn vriend is jarig en wil dit graag vieren in kleine kring. Maar hij staat er ook op dat zijn oma van dik in de 90 aanwezig is. In een kleine zithoek. Met bijna 10 man. Ik vind dat een ontzettend slecht idee...

Helpt ook niet dat ik momenteel in een behoorlijke terugval van mijn depressie zit dus sowieso al totaal geen zin heb in bezoek maar goed.
Zelfs als hij het zelf wil ...

Hopelijk heeft de rest van de familie (ouders bijvoorbeeld) meer verstand en laat oma thuis.
Of op een ander moment komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
KitKeller schreef:
14-07-2020 16:19
Ik doe mijn best maar het lukt niet altijd. Vooral op mijn werk (hectische omgeving, logistiek) is het lastig in de drukte afstand te houden.

Wel is er hier in huis momenteel een pittige ruzie. Mijn vriend is jarig en wil dit graag vieren in kleine kring. Maar hij staat er ook op dat zijn oma van dik in de 90 aanwezig is. In een kleine zithoek. Met bijna 10 man. Ik vind dat een ontzettend slecht idee...

Helpt ook niet dat ik momenteel in een behoorlijke terugval van mijn depressie zit dus sowieso al totaal geen zin heb in bezoek maar goed.
Is een buitenfeestje een optie? En anders zal ik de beslissing bij oma zelf leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
14-07-2020 16:21
Zelfs als hij het zelf wil ...

Hopelijk heeft de rest van de familie (ouders bijvoorbeeld) meer verstand en laat oma thuis.
Of op een ander moment komen.
Nee helaas. Het is zijn familie die hem overgehaald heeft oma toch ook uit te nodigen omdat die 1,5 meter ''onzin'' is :facepalm:
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
14-07-2020 16:22
Is een buitenfeestje een optie? En anders zal ik de beslissing bij oma zelf leggen.

Helaas niet. Wij hebben alleen een balkon waar het hele gezelschap niet op past.
Pivot! PIVOT!!!
*Sally* schreef:
14-07-2020 16:18
Amerika is niet echt te vergelijken met de Nederlandse situatie. Daar is het nooit onder controle geweest, overigens ook later begonnen. Dus het is niet zo dat wij naar Amerika moeten kijken omdat zij voorlopen op ons, qua Corona-tijdschema.
Het punt is dat je niet direct effect ziet van het loslaten van de maatregelen. Iemand schreef hierboven: 'het is al een maand druk maar je ziet het niet terug in de corona-cijfers'. Als het in Amerika al zo lang duurde voordat de tweede golf op gang kwam...
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vanmiddag even in de stad geweest. Ongelooflijk, mega druk, zeer veel toeristen en zeer weinig mensen die zich eraan houden.
Zelfs zoon viel dit op.

Jammer!!
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
14-07-2020 16:23
Nee helaas. Het is zijn familie die hem overgehaald heeft oma toch ook uit te nodigen omdat die 1,5 meter ''onzin'' is :facepalm:
Aan 't eind van de rit is het zijn oma, zijn en zijn familie's keuze.

De mogelijke gevolgen zijn dus ook voor hen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
14-07-2020 16:19

Wel is er hier in huis momenteel een pittige ruzie. Mijn vriend is jarig en wil dit graag vieren in kleine kring. Maar hij staat er ook op dat zijn oma van dik in de 90 aanwezig is. In een kleine zithoek. Met bijna 10 man. Ik vind dat een ontzettend slecht idee...
Dat is nou precies het soort situatie waarin veel mensen besmet raken.

Ook al lijkt het of er in je gemeente niemand meer besmet is, je kunt altijd pech hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven