Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie houdt zich nog meer aan alle maaatregelen?

14-07-2020 15:48 365 berichten
Want ik heb het gevoel dat ik bijna de enige ben. Ik ging laatst weer een keer naar de supermarkt maar echt niemand houdt afstand. Ik ben weer meteen teruggeschakeld naar bezorgen. Ook naar de stad is geen optie omdat dat daar ook niemand zich aan de regels houdt.

Ik vraag mij werkelijk af of deze mensen denken dat het virus weg is. Er komen elke week meer dan een miljoen besmettingen bij en het doet mensen helemaal niets.

Ik baal er van dat ik niet naar de stad en terras kan gaan omdat mensen zich niet aan de regels houden. Ik hoop dat de Corona wet er heel snel komt. Van mij mag iedereen een hoge boete krijgen die zich niet aan de 1,5 meter houdt. Hoe moeilijk is dat nou?

ik hou mij nog steeds aan 1,5 meter afstand

Totaal aantal stemmen: 316

Ja (64%)
Nee (36%)
Qua anderhalve meter doe ik mijn best, meer kan ik niet doen. Soms gaat het gewoon niet, dat afstand houden, en zo lang we mekaar dan niet recht in de bek hoesten zal het allemaal wel loslopen. Rare mensen die midden in een gangpad gaan staan te bellen of vlak voor je langs duiken om een pak yoghurt uit het schap te grissen hou je altijd, dat was voor corona zo en dat zal ook wel altijd zo blijven.

Qua knuffelen is er voor mij helemaal niet zoveel veranderd, ik hield er toch al niet van. Alleen man en kinderen knuffel ik wel eens, en daar ben ik niet mee gestopt. Ook mijn uitwonende dochter heb ik altijd gewoon geknuffeld.

Ik hou me wel altijd keurig aan regels die door apotheken, supermarkten, bloemenwinkels en wat dies meer zij zijn uitgevaardigd. Al zijn ze nog zo onzinnig.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem met dit soort vragen is dat het niet bij iedereen helder is wat het huidige advies is.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet. Er zijn nog zo weinig mensen besmettelijk dat ik wel enorme pech moet hebben om die precies tegen te komen. Die kans is nihil, heb ik zojuist uitgerekend. Ik geef geen handen en ga niet naar benauwde binnen-aangelegenheden en dat was het wel zo'n beetje.
k geloof het allemaal wel.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
In mijn woonplaats denk dat de mensen zich er ongeveer 1 maand aan gehouden hebben. Geprobeerd in ieder geval. Maar na 1 maand kon ik al merken dat het minder begon te worden. Ik werd er zelf ook helemaal beroerd van, het moeilijke gedoe in de winkel om met een boog om elkaar heen te lopen. En dan komt er net aan de andere kant weer iemand aan. Het is geen doen. We leven met 17 miljoen mensen in een piepklein land. Ik woon in de regio Rotterdam.

Er zijn teveel berichten die elkaar tegenspreken. Ik denk dat je buiten weinig risico loopt.

Je passeert iemand voor 1 a 2 seconden en dat moet diegene ook nog Corona hebben en ook op dat moment een gigantisch niesbui krijgen.En als je dan buiten bent moet ook nog net de wind jou kant op staan. Ik denk dat die kans echt heel heel klein is. Volgens mij loop je alleen gevaar als je langere tijd onbeschermd bij iemand in de buurt bent. En dan ook nog binnen in een slecht geventileerde ruimte.

En laat je niet bang maken...Angst is een slechte raadgever zei mijn Oma altijd
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
14-07-2020 16:58
Ik niet. Er zijn nog zo weinig mensen besmettelijk dat ik wel enorme pech moet hebben om die precies tegen te komen. Die kans is nihil, heb ik zojuist uitgerekend. Ik geef geen handen en ga niet naar benauwde binnen-aangelegenheden en dat was het wel zo'n beetje.
k geloof het allemaal wel.
Dit is het inderdaad. De kans dat ik nu besmet wordt is zo klein en die verminder ik ook nog door mij voor 80-90% van de tijd aan de regels te houden. Ik heb nog steeds maar een fractie van het aantal mensen per dag in mijn aura dan in een 'normale' setting.
Dit is voor mij de balans tussen mijn eigen gemak en mijn bijdrage aan de samenleving.
Voor mezelf maak ik me sowieso geen zorgen omdat ik dan ook niet meer in een auto of op mijn wielrenfiets moet stappen qua kans op overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons (stad 90.000 inwoners) zijn er sinds er grootschalig getest wordt wel 4 mensen positief getest.
De kans dat ik net 1 van die 4 mensen tegen gekomen ben de afgelopen weken is enorm klein.
Tel daar bij op dat die persoon dan ook nog eens in mijn gezicht moet hoesten op het moment dat hij/zij binnen mijn 1.5 meter was en de kans op besmetting is onmeetbaar klein.
kadanz schreef:
14-07-2020 15:57
Volgende week gaan we weer richting lock down.
Tuurlijk joh. Kom je volgende week nog ff terug, om te kijken of je gelijk hebt?
Waar baseer je je op?
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2020 16:53
Qua anderhalve meter doe ik mijn best, meer kan ik niet doen. Soms gaat het gewoon niet, dat afstand houden, en zo lang we mekaar dan niet recht in de bek hoesten zal het allemaal wel loslopen. Rare mensen die midden in een gangpad gaan staan te bellen of vlak voor je langs duiken om een pak yoghurt uit het schap te grissen hou je altijd, dat was voor corona zo en dat zal ook wel altijd zo blijven.

Qua knuffelen is er voor mij helemaal niet zoveel veranderd, ik hield er toch al niet van. Alleen man en kinderen knuffel ik wel eens, en daar ben ik niet mee gestopt. Ook mijn uitwonende dochter heb ik altijd gewoon geknuffeld.

Ik hou me wel altijd keurig aan regels die door apotheken, supermarkten, bloemenwinkels en wat dies meer zij zijn uitgevaardigd. Al zijn ze nog zo onzinnig.
Dit voor mij ook, behalve knuffelen, ik ben dol op knuffelen maar dat beperk ik nu tot mijn gezin.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
14-07-2020 17:10
Tuurlijk joh. Kom je volgende week nog ff terug, om te kijken of je gelijk hebt?
Waar baseer je je op?
Ik vind dit soort berichten altijd zo grappig in combinatie met jouw username :proud:
AnAppleADay schreef:
14-07-2020 17:14
Ik vind dit soort berichten altijd zo grappig in combinatie met jouw username :proud:
Hehehe ;-D

Er kan er maar één Captain Hindsight zijn he...
Ik houd mij nog steeds aan alle regels maar helaas heb ik geen invloed op wat een ander doet. Bijvoorbeeld als mensen je geen ruimte geven en lekker in het gangpad blijven kletsen zodat je er niet op 1,5 langs kunt.

Vorige week nog iemand die bijna tegen me op botste toen ik een winkel uit wilde lopen. Kwam via de uitgang naar binnen gerent met een stel vriendinnen. (Waren pubers)
captain_hindsight schreef:
14-07-2020 17:10
Tuurlijk joh. Kom je volgende week nog ff terug, om te kijken of je gelijk hebt?
Waar baseer je je op?
Inderdaad. Net zoals de mensen die keihard riepen en dat er een stijging zou zijn na Pasen, Moederdag, Protest Dam, Pinksterweekend, openen horeca, OV weer voor iedereen. Als je het maar hard genoeg en lang genoeg roept zal zo'n voorspelling ooit mogelijk uitkomen ja. :proud:
Ik zie het juist andersom; relatief veel besmettingen, maar weinig zieken, dus het virus is niet zo gevaarlijk.
Als het wel zo gevaarlijk was dan zouden we nu, met zoveel besmettingen, uitpuilende ziekenhuizen moeten hebben gehad, maar die hebben we niet.
Dan zouden begrafenisondernemers spreken van een oversterfte, maar dat doen ze niet, integendeel; begrafenisondernemers zeggen juist dat er geen oversterfte is.
Dus dan zijn veel besmettingen juist een goed teken; veel mensen raken besmet, maar dat is niet zo erg want we kunnen er blijkbaar redelijk tegen.
Als het echt zo'n ernstig virus was, dan zou je dat terugzien in de praktijk, in het dagelijkse leven, maar het enige wat we zien zijn de maatregelen en de boodschappen van radio en tv.
Als het echt zo ernstig was, bijvoorbeeld gelijk aan Ebola, dan zouden mensen vanzelf wel afstand houden, dan hoefde je ze niet te dwingen bijvoorbeeld via een wet.
Het lijkt mij juist heel normaal en gezond om niet zo met die anderhalve meter bezig te zijn, afgezien van de eerste angst uit eind maart en begin april is er verder niks bijzonders gebeurd wat betreft het virus, naast het feit dat een aantal mensen helaas wel overleden is aan complicaties van misschien dat virus, maar misschien ook aan complicaties van een ander virus.
Bijna alles is onzeker.
Een ding is maar 100 procent zeker; we zijn heel erg bang gemaakt door Rutte, door de media, met veel te weing context bij de cijfers.
Nog nooit eerder werden sterftecijfers dagelijk uitgebracht in het nieuws alsof het om een macabere loterij ging!
Ik vond en vind dat over de grens.

Laatst zei een van de hoofdredacteuren van een krant dat het logisch was om 1 lijn te trekken, hij gaf toe dat het nieuws eenzijdig was, maar hij vond de pandemie genoeg reden om gewoon alleen dat nieuws te publiceren wat 100 procent in lijn was en is met het advies van het RIVM.
Dat vinden blijkbaar alle grote krantenbazen wereldwijd, met andere woorden: in het mainstream nieuws zul je echt alleen maar 1 en dezelfde boodschap horen als een soort van echo.

Zelf denk ik dat ik het te manipulatief vind.
Ik wil echt nieuws en geen propaganda, pandemie of geen pandemie.
Dit gedrag beschadigt mijn vertrouwen in de kranten en in de politiek en in de gezondheidszorg.
Ik moet de laatste tijd weleens denken aan dat oude klassieke verhaal van "the boy who cried "wolf", de jongen die "wolf" riep.
In dit verhaal roept een herdersjongen voor de grap of uit verveling een paar keer op rij dat er een wolf is die zijn schapen aanvalt en het hele dorp loopt uit met rieken en stokken en fakkels om de wolf te verjagen, maar ze treffen telkens niets.
De derde keer is er echt een wolf, maar niemand komt omdat ze hem niet meer op zijn woord kunnen vertrouwen.

Naar mijn idee is de angst overdreven, ik vind het schandelijk dat ze er nu nog steeds mee doorgaan om die besmettigen uit context te plaatsen.
In de tussentijd kondigt het world economic forum een "great reset" aan.
Onze hele economie moet anders zegt Dick Schwab van het world economic forum, ook zegt hij dat deze crisis goed uitkomt om die verandering te bewerkstelligen.

Ik vind het vreemd dat zoiets belangrijks niet breed wordt aangekondigd in het nieuws en dat er in praatprogrammas op tv geen verhitte debatten worden gevoerd over deze onderwerpen.
Ik ben dat niet gewend van Nederland.
Waar is de vrijheid van meningsuiting? Niet op de tv.
Rutte noemt het: de unilaterale wereldorde.
Waar zijn onze leiders mee bezig?
Ze pesten de boeren weg, drukken er een anderhalve meter-wet door, terwijl ze zelf regelmatig veel dichterbij gesignaleerd zijn, maw zij houden zich er zelf níet aan...en gaan dan lekker op vakantie?!reces.

Rutte heeft zijn nieuwe penthouse van 1,35 miljoen, de koning heeft een nieuwe boot, Amazon en Facebook hebben de winst van hun leven sinds de crisis en miljoenen mensen lijden straks honger in onder andere Afrika omdat wij al die maatregelen hebben genomen.

Ik denk dat anderhalve meter een farce is.

Ik voel me belazerd.
Dan emigreer je toch naar Brazilië of zo, tantejans?
Volgens de overheid zijn er 23 andere doodsoorzaken die meer levens eisen dan Covid-19
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... an-sterfte.

Nee, ik hou me niet aan de regels dwz: ik let op, loop niet anderen voor de voeten en draag een mondkapje als dat moet.
Ik wil leven in vrijheid en niet in angst.
kadanz schreef:
14-07-2020 16:28
Oh, ok, niks aan de hand dus. Anderhalve meter is overbodig want in Den Haag is het al sinds vorige maand druk.
In Luxemburg is de afstand 2 m en in Frankrijk 1 m en daar zijn echt niet meer of minder besmettingen door.
Of je gaat gewoon niet naar Den Haag.

Kolere zeg.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
14-07-2020 17:21
Volgens de overheid zijn er 23 andere doodsoorzaken die meer levens eisen dan Covid-19
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... an-sterfte.

Nee, ik hou me niet aan de regels dwz: ik let op, loop niet anderen voor de voeten en draag een mondkapje als dat moet.
Ik wil leven in vrijheid en niet in angst.
Waar zie je dat?
Als ik jouw lijst bekijk zou Corona op nummer 7 zitten. Als is het natuurlijk vaak een combinatie met andere aandoeningen maar goed, er zit ook veel overlap in andere aandoeningen op deze lijst lijkt me.
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2020 17:27
Of je gaat gewoon niet naar Den Haag.

Kolere zeg.
Den Haag is blijkbaar megasuperessentieel?
tantejans schreef:
14-07-2020 17:18
Ik zie het juist andersom; relatief veel besmettingen, maar weinig zieken, dus het virus is niet zo gevaarlijk.
Als het wel zo gevaarlijk was dan zouden we nu, met zoveel besmettingen, uitpuilende ziekenhuizen moeten hebben gehad, maar die hebben we niet.
Dan zouden begrafenisondernemers spreken van een oversterfte, maar dat doen ze niet, integendeel; begrafenisondernemers zeggen juist dat er geen oversterfte is.
Dus dan zijn veel besmettingen juist een goed teken; veel mensen raken besmet, maar dat is niet zo erg want we kunnen er blijkbaar redelijk tegen.
Als het echt zo'n ernstig virus was, dan zou je dat terugzien in de praktijk, in het dagelijkse leven, maar het enige wat we zien zijn de maatregelen en de boodschappen van radio en tv.
Als het echt zo ernstig was, bijvoorbeeld gelijk aan Ebola, dan zouden mensen vanzelf wel afstand houden, dan hoefde je ze niet te dwingen bijvoorbeeld via een wet.
Het lijkt mij juist heel normaal en gezond om niet zo met die anderhalve meter bezig te zijn, afgezien van de eerste angst uit eind maart en begin april is er verder niks bijzonders gebeurd wat betreft het virus, naast het feit dat een aantal mensen helaas wel overleden is aan complicaties van misschien dat virus, maar misschien ook aan complicaties van een ander virus.
Bijna alles is onzeker.
Een ding is maar 100 procent zeker; we zijn heel erg bang gemaakt door Rutte, door de media, met veel te weing context bij de cijfers.
Nog nooit eerder werden sterftecijfers dagelijk uitgebracht in het nieuws alsof het om een macabere loterij ging!
Ik vond en vind dat over de grens.

Laatst zei een van de hoofdredacteuren van een krant dat het logisch was om 1 lijn te trekken, hij gaf toe dat het nieuws eenzijdig was, maar hij vond de pandemie genoeg reden om gewoon alleen dat nieuws te publiceren wat 100 procent in lijn was en is met het advies van het RIVM.
Dat vinden blijkbaar alle grote krantenbazen wereldwijd, met andere woorden: in het mainstream nieuws zul je echt alleen maar 1 en dezelfde boodschap horen als een soort van echo.

Zelf denk ik dat ik het te manipulatief vind.
Ik wil echt nieuws en geen propaganda, pandemie of geen pandemie.
Dit gedrag beschadigt mijn vertrouwen in de kranten en in de politiek en in de gezondheidszorg.
Ik moet de laatste tijd weleens denken aan dat oude klassieke verhaal van "the boy who cried "wolf", de jongen die "wolf" riep.
In dit verhaal roept een herdersjongen voor de grap of uit verveling een paar keer op rij dat er een wolf is die zijn schapen aanvalt en het hele dorp loopt uit met rieken en stokken en fakkels om de wolf te verjagen, maar ze treffen telkens niets.
De derde keer is er echt een wolf, maar niemand komt omdat ze hem niet meer op zijn woord kunnen vertrouwen.

Naar mijn idee is de angst overdreven, ik vind het schandelijk dat ze er nu nog steeds mee doorgaan om die besmettigen uit context te plaatsen.
In de tussentijd kondigt het world economic forum een "great reset" aan.
Onze hele economie moet anders zegt Dick Schwab van het world economic forum, ook zegt hij dat deze crisis goed uitkomt om die verandering te bewerkstelligen.

Ik vind het vreemd dat zoiets belangrijks niet breed wordt aangekondigd in het nieuws en dat er in praatprogrammas op tv geen verhitte debatten worden gevoerd over deze onderwerpen.
Ik ben dat niet gewend van Nederland.
Waar is de vrijheid van meningsuiting? Niet op de tv.
Rutte noemt het: de unilaterale wereldorde.
Waar zijn onze leiders mee bezig?
Ze pesten de boeren weg, drukken er een anderhalve meter-wet door, terwijl ze zelf regelmatig veel dichterbij gesignaleerd zijn, maw zij houden zich er zelf níet aan...en gaan dan lekker op vakantie?!reces.

Rutte heeft zijn nieuwe penthouse van 1,35 miljoen, de koning heeft een nieuwe boot, Amazon en Facebook hebben de winst van hun leven sinds de crisis en miljoenen mensen lijden straks honger in onder andere Afrika omdat wij al die maatregelen hebben genomen.

Ik denk dat anderhalve meter een farce is.

Ik voel me belazerd.
Tantejans,where have you been?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me aan de regel van het dragen van een mondkapje in het ov en het gebruiken van een winkelmandje of karretje in de supermarkt. Ook zal ik in een rij niet dicht op iemand gaan staan of waar dan ook in iemands gezicht hoesten (maar dat deed ik voor corona ook al niet). Verder doe ik alles wat ik voorheen ook deed. Ik heb geen angst voor corona. Als ik iemand in mijn omgeving heb die wel corona angst heeft of in een risicogroep valt hou ik uiteraard rekening met zijn wensen rondom afstand houden.
VivaYfke schreef:
14-07-2020 17:27
In Luxemburg is de afstand 2 m en in Frankrijk 1 m en daar zijn echt niet meer of minder besmettingen door.
Het valt me op dat de afstand overal anders is. In Engeland en Luxemburg moet je 2 m afstand houden,in Curaçao 3 meter,in Nederland,Belgie en Duitsland 1,5 m en in Frankrijk,Oostenrijk,Denemarken en Italië 1 meter. Waarom dan niet overal 1,5 m?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het steeds lastiger vooral omdat op mijn werk helemaal geen maatregels zijn genomen geen anderhalve meter geen werktijd verkorting mensen scheuren langs je heen raken je aan kleine pauze ruimte boven op elkaar dus op werk mag alles de baas kwam zelfs verkouden na het werk dus vind ik krom in winkels overal aan houden wat ik wel doe zo ver gaat maar werk hoeft blijkbaar niks en mag alles moeilijk rijmen in mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een eind met je mee Tante Jans. Vooral wat je zegt dat er relatief veel besmettingen en weinig erg zieke mensen zijn en nog minder doden. Dat is dus eigenlijk supergoed nieuws!

Ik denk dat er straks meer doden vallen in Afrika door het terugschroeven van het budget voor ontwikkelingswerk, dan hier door corona. En dat is eigenlijk hartstikke verkeerd.

Dus laten we ons aan wat rudimentaire regels houden, als geen handen geven en niet met veel volk in een bedompte ruimte, maar verder gewoon weer terug naar het echte normaal.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn best qua anderhalve meter, maar dat lukt dus inderdaad niet altijd bijv bij het passeren op straat.
In supermarkten gaat het redelijk, maar ik probeer nog steeds naar de wat ruimer opgezette winkels te gaan op wat rustiger tijdstippen. Bij de krappe buurtsuper ben ik sinds corona nog niet weer geweest.

Ik fiets veel en hou er wel rekening mee wanneer ik sta te wachten voor een brug of stoplicht. Inhalen probeer ik ook nog steeds met een ruim bochtje te doen. Maar als het passeren niet op 1,5 lukt dan raak ik niet in paniek (in het begin dus wel).

Bezoek houd ik ook op 1,5 afstand. Ik heb mijn verjaardagsvisite dan ook bewust verspreid over de dag ontvangen, en het raam wat opengezet.

Het lastigste vind ik werk. Ik werk ik een relatief kleine ruimte, het is er hectisch, er komen klanten (gelukkig tegenwoordig wat meer verspreid over de dag), en ventileren kan maar een klein beetje. Collega's komen dus wel regelmatig binnen de 1,50 meter en we delen ook veel kantoorartikelen als pennen, nietmachines etc. In het begin was ik daar best een beetje panisch over, maar dat heb ik nu toch wel wat losgelaten. We vertrouwen op elkaar dat we bij symptomen ziek melden en wassen regelmatig onze handen.
En gelukkig woon ik in een gebied waar nooit erg veel besmettingen zijn geweest.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven