Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie zit er ook alleen thuis?

24-03-2020 09:27 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuisisolatie is als je alleen woont natuurlijk anders dan in een gezin of met een partner. Wie zit er ook alleen thuis? Misschien kunnen we elkaar hier vertellen hoe het gaat, een beetje van ons af schrijven of elkaar een hart onder de riem steken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
01-04-2020 18:22

Mijn ouders bel ik liever zelf als ik in een bepaalde energie zit.
Klinkt misschien raar hoor, maar ik weet als ik eenmaal in mezelf gekeerd zit dan vind ik het moeilijk om nog een gesprek te voeren, ik moet me daarop instellen ofzo.
Alsof ik dit zelf heb geschreven haha. Heel herkenbaar! Heb hetzelfde met vrienden. Soms is het okay, maar soms moet ik mezelf ook de toestemming geven om ook in 'de verkeerde energie' mensen toe te laten. En dan maar even niet gezellig te zijn of sociaal gewenst..
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
01-04-2020 18:08
Ik vind het alleen zijn prima.
Maar ik merk wel dat ik steeds meer in mezelf gekeerd raak. Hebben meer mensen dat?
Ja, hier ook. Nou was ik altijd al behoorlijk op mezelf, maar ik moest vanochtend een paar uurtjes werken (lees: bezigheidstherapie omdat mijn baas schijnbaar heeft bedacht dat we allemaal 50% moeten werken om loon te krijgen, er niets te doen is want de gym is dicht en je dus stom koffie zit te drinken en ergens een poetslap overheen haalt voor de 100ste keer) en toen merkte ik dat het me gewoon moeite koste om gezellig te kletsen met de collega's. Ben er nu gewoon moe van ook, vreselijk :)
Alle reacties Link kopieren
Jixxy-1 schreef:
01-04-2020 18:39
Alsof ik dit zelf heb geschreven haha. Heel herkenbaar! Heb hetzelfde met vrienden. Soms is het okay, maar soms moet ik mezelf ook de toestemming geven om ook in 'de verkeerde energie' mensen toe te laten. En dan maar even niet gezellig te zijn of sociaal gewenst..
Ja ik snap wat je bedoeld maar dat vind ik dus een lastige... Alsof een gesprek altijd op een bepaalde manier moet lopen ofzo. Maar ook als ik bijvoorbeeld een serie aan het kijken ben dan vind ik het ook gewoon irritant dat dat onderbroken wordt ;-D
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
01-04-2020 19:54
Ja, hier ook. Nou was ik altijd al behoorlijk op mezelf, maar ik moest vanochtend een paar uurtjes werken (lees: bezigheidstherapie omdat mijn baas schijnbaar heeft bedacht dat we allemaal 50% moeten werken om loon te krijgen, er niets te doen is want de gym is dicht en je dus stom koffie zit te drinken en ergens een poetslap overheen haalt voor de 100ste keer) en toen merkte ik dat het me gewoon moeite koste om gezellig te kletsen met de collega's. Ben er nu gewoon moe van ook, vreselijk :)
Oh dit kan ik me zo goed voorstellen... Ik wordt al moe van berichten en mails die ik nu moet lezen.

We hebben van vrijwilligerswerk een groepsapp en ik merk aan mensen dat ze zich vervelen en elkaar missen enz
Dan denk ik, ohjee dat heb ik dus niet...

Ik mis meer de dingen die ik alleen deed, sportschool enz, maar hardlopen bevalt me eigenlijk ook heel goed. Ik ben altijd al wel een einzelgänger geweest dus heb nu niet ineens wél heel veel behoefte aan contact met bijvoorbeeld collega's. Maar ja ik verveel me ook gewoon niet snel.

Oké ik klink heel onaardig nu maar ik ben best wel aardig hoor ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel best moeite met alleen zijn. Een ochtendje/avondje/dagje, heerlijk, 10 dagen nu verschrikkelijk. Ik merk dat ik mensen zoveel bel en bericht dat ik soms door 3 mensen tegelijk word gebeld en 10 gesprekken tegelijk voer. Heerlijk vind ik dat :-D
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
anoniem_380527 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 00:24
Reden: Dubbel
96.95% gewijzigd
Noia schreef:
01-04-2020 18:08
Ik vind het alleen zijn prima.
Maar ik merk wel dat ik steeds meer in mezelf gekeerd raak. Hebben meer mensen dat?
Ik denk dat dat wel iets is om op te letten. Toch wat vaker contact met anderen aangaan misschien?
Ik zit ook alleen thuis ( nou ja samen met de kat ) en heb er weinig moeite mee. Maar voor mij is er amper wat veranderd aan mijn dagelijkse dagbesteding.
Ik werkte al amper en nu dus helemaal niet meer ( contract werd niet verlengd ) en ging alleen op maandag en vrijdag naar de sportschool.
Dat kan helaas niet meer en daar baal ik echt goed van want ik was net 7 kilo kwijt en ben bang dat het er nu weer aan komt, maar verder is er weinig anders voor me.

Ik ben altijd al een halve kluizenaar en zie alleen mijn moeder ( ik heb geen vrienden of sociale contacten ), die zie ik nu ook nog dagelijks en zij komt ook amper met andere mensen in contact dus dat durven we prima aan. Vanmiddag gaan we een stukje lopen in de natuur hier en ze blijft bij me eten en series kijken. Mocht zij niet langs kunnen komen zou ik dat wel jammer vinden maar dan nog kunnen we bellen enzo. Maar ik snap wel dat als je een heel druk sociaal leven hebt als single dat het nu wel eenzaam is. Het lijkt me erg lastig om je zo opgesloten te voelen.

Ik probeer mezelf zoveel mogelijk positief te houden en mijn zegeningen te tellen.
Te genieten van de kleine dingen, zoals het lekkere weer, mijn kat die extra lief is, het feit dat de lucht zo mooi schoon is en dat het zo heerlijk stil is omdat er geen vliegtuigen zijn ( woon naast Schiphol en normaal is het de hele dag feest ). Dat soort dingen. Ik ben allang blij dat we hier niet in een echte lockdown zitten en dan we in elk geval nog gewoon naar buiten mogen.

Sterkte voor iedereen die zich eenzaam voelt en er doorheen zit. Dikke knuffels. :hug: :hug: :hug:
Laatste gesprek dat ik face to face heb gehad is 2 weken geleden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is best lang Snowkitty, moet zeggen dat mijn gesprekken ook niet echt verder gaan dan de caissière en gisteren dus even wat collega's. Ben ook niet zo'n beller, alleen mijn pa bel ik vrijwel elke avond eventjes, gewoonte sinds mijn moeder is overleden. Nu ik er over nadenk ben ik best contactgestoord geloof ik :) Schijnbaar zijn de babbels in de gym en af en toe een wijntje met een vriendin genoeg voor mij.

Hoe gaat het verder met iedereen vandaag? Ik heb getraind, anderhalf uur UB, en wilde eigenlijk verder met mijn cursus maar daar heb ik geen zin in. Ben me nu aan het afleiden met zoeken of er nog ergens fatsoenlijke dumbbells en banden voor een prikkie te koop zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar we zitten toch niet in een complete lockdown?
Ik heb van de week nog wat boeken bij een vriendin langs gebracht, dan blijf ik gewoon even koffiedrinken. We hebben allebei geen klachten, en we houden 1,5 meter afstand. Zij is ook wel bij mij thuis geweest voor een drankje 's omdat ze wat op wilde halen 's avonds. Precies zelfde, we raken elkaar niet aan, we houden 1,5 meter afstand. En we graaien niet in hetzelfde bakje nootjes ofzo.
Ik woon in een gebied met veel gevallen, ik zit zelf in een risicogroep, ik heb vorig jaar al zoveel pech gehad dat ik serieus moeite heb met relativeren en geloven dat de kans klein is dat ik het ga krijgen. Maar eerlijk, het gaat inderdaad helemaal niet goed met mij. De angst begint de overhand te krijgen. Maar van de buitenkant lijkt het nog wel wat, want ik werk gewoon door en ik eet en ik kom de dagen door. Als het voorbij is, gaat het me vast weer veel tijd kosten om over de angsten heen te komen, maar ik probeer daar niet aan te denken. Ik wil gewoon blijven leven en ik wil absoluut niet op een ic terecht komen. Vorig jaar ben ik daar genoeg op bezoek geweest.

Irritant he. Ik erger me ook aan mezelf. Maar ik weet niet hoe ik het anders moet aanpakken dan zo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrijwilligerswerk in de speeltuin gaat ook niet door voorlopig. De speeltuin kan niet open nu. Voor kinderen en mijn oom vind ik dat wel jammer. Voor mezelf niet, want ik deed het al jaren niet graag meer. Teveel prikkels voor mij. Mijn oom beheert de speeltuin en kampt met zijn gezondheid. Mijn moeder vind dat we hem moeten helpen in speeltuin. Er is al jaren vrijwilligerstekort. Maar zij zou er ook liever mee stoppen. Want het is erg hectisch op een drukke dag. Ik vroeg of de speeltuin nu niet failliet gaat. Nee, hij heeft een flinke buffer. Zelfs al zou hij 3 jaar niet open gaan, dan is hij nóg niet failliet.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
02-04-2020 11:01
Maar we zitten toch niet in een complete lockdown?
Ik heb van de week nog wat boeken bij een vriendin langs gebracht, dan blijf ik gewoon even koffiedrinken. We hebben allebei geen klachten, en we houden 1,5 meter afstand. Zij is ook wel bij mij thuis geweest voor een drankje 's omdat ze wat op wilde halen 's avonds. Precies zelfde, we raken elkaar niet aan, we houden 1,5 meter afstand. En we graaien niet in hetzelfde bakje nootjes ofzo.
Nee, maar we zijn wel dringend gevraagd geen niet-noodzakelijke sociale contacten te hebben. Gezellig koffiedrinken en drankjes drinken met vrienden valt voor mij onder niet-noodzakelijk sociaal contact en dat doe ik dus ook niet.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nou, ik denk dat het op een gegeven moment toch wel noodzakelijk wordt om iemand echt te zien. Nog eens 4 weken, of langer, alleen zijn lijkt me niet vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Oef ik zit even flink in de put vandaag. En denk, ik schrijf even van me af.
Ik voel me als het ware bevroren. Lukt me niet om even ergens op te focussen en ben eindeloos aan het scrollen op mijn telefoon. Wat al helemaal niet helpt.

Dit staat wellicht los van de corona situatie en heeft meer mijn eigen situatie te maken maar moet zeggen dat in isolatie zitten me wel even pakt nu.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Jixxy-1 schreef:
03-04-2020 14:25
Hey allemaal,

Oef ik zit even flink in de put vandaag. En denk, ik schrijf even van me af.
Ik voel me als het ware bevroren. Lukt me niet om even ergens op te focussen en ben eindeloos aan het scrollen op mijn telefoon. Wat al helemaal niet helpt.

Dit staat wellicht los van de corona situatie en heeft meer mijn eigen situatie te maken maar moet zeggen dat in isolatie zitten me wel even pakt nu.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Dit heb ik ook. Moet van mijzelf elke dag even lopen of fietsen. Veder zit ik de hele dag maar wat op internet. Lukt niet eens meer om een boek te lezen.
Snowkitty schreef:
02-04-2020 13:26
Nou, ik denk dat het op een gegeven moment toch wel noodzakelijk wordt om iemand echt te zien. Nog eens 4 weken, of langer, alleen zijn lijkt me niet vol te houden.
Dat denk ik ook.
Geval middel-erger-kwaal
En het kan ook he. Hou gewoon afstand
hondenmens schreef:
02-04-2020 12:28
Mijn vrijwilligerswerk in de speeltuin gaat ook niet door voorlopig. De speeltuin kan niet open nu. Voor kinderen en mijn oom vind ik dat wel jammer. Voor mezelf niet, want ik deed het al jaren niet graag meer. Teveel prikkels voor mij. Mijn oom beheert de speeltuin en kampt met zijn gezondheid. Mijn moeder vind dat we hem moeten helpen in speeltuin. Er is al jaren vrijwilligerstekort. Maar zij zou er ook liever mee stoppen. Want het is erg hectisch op een drukke dag. Ik vroeg of de speeltuin nu niet failliet gaat. Nee, hij heeft een flinke buffer. Zelfs al zou hij 3 jaar niet open gaan, dan is hij nóg niet failliet.
Een goed moment dus om er mee te stoppen. Voorgoed dus, niet enkel tijdens de lockdown.
Schandalig trouwens dat je oom een flinke buffer heeft maar jou en je moeder voor niets laat werken. Hij huurt voortaan maar iemand in!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik veel te veel tijd heb om na te denken. Over alles. Wandelen helpt me wel goed maar ik heb soms moeite met mezelf de deur uit schoppen :)
Ab_Normaal schreef:
03-04-2020 15:00
Dat denk ik ook.
Geval middel-erger-kwaal
En het kan ook he. Hou gewoon afstand
Ja. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en voor volgende week met een vriendin afgesproken buiten. Ik heb er enorm veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
02-04-2020 13:26
Nou, ik denk dat het op een gegeven moment toch wel noodzakelijk wordt om iemand echt te zien. Nog eens 4 weken, of langer, alleen zijn lijkt me niet vol te houden.
Misschien is het iets om dat dan lekker buiten te doen, max 1 iemand per week?
De buitenlucht lijkt me toch wat minder besmettingsgevoelig dan gezellig samen in een huis...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
03-04-2020 16:14
Ja. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en voor volgende week met een vriendin afgesproken buiten. Ik heb er enorm veel zin in!
Geniet ervan, hopelijk kun je een beetje opladen.
Ja.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-04-2020 15:05
Een goed moment dus om er mee te stoppen. Voorgoed dus, niet enkel tijdens de lockdown.
Schandalig trouwens dat je oom een flinke buffer heeft maar jou en je moeder voor niets laat werken. Hij huurt voortaan maar iemand in!
Tja, ik denk er eigenlijk net zo over. Maar het is ingewikkeld. Bovendien zitten er in de schoolvakanties en weekenden wel betaalde krachten in. Maar dan is het ook veel drukker. Daar moet je maar net zin in hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven