Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie zit er ook alleen thuis?

24-03-2020 09:27 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuisisolatie is als je alleen woont natuurlijk anders dan in een gezin of met een partner. Wie zit er ook alleen thuis? Misschien kunnen we elkaar hier vertellen hoe het gaat, een beetje van ons af schrijven of elkaar een hart onder de riem steken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik schrijf gewoon mijn gedachten op af en toe. Lekker een paar A4's vol typen. Het lucht dan eventjes op.

Ik denk dat het ook goed is om af en toe toe te geven aan je rot voelen. Alleen oppassen dat het niet te lang duurt.

Kun je goed over praten met iemand van je familie? Anders is het echt niet raar om Mind te bellen: https://wijzijnmind.nl/corona Dat kan morgen of anders in elk geval dinsdag weer. Je hoeft het niet alleen te doen. Schrijf hier ook van je af, als dat je ook maar iets helpt.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Misschien ga ik dat nummer eens bellen
Alle reacties Link kopieren
Regenwolk schreef:
12-04-2020 12:09
Ik voel mij zo lamlendig.
Mijn sociale leven is altijd al erg klein geweest. Gelukkig had ik het wel leuk op mijn werk. Wat mis ik mijn werk.
Ik bel een keer per week mijn familie en voor de rest heb ik geen contacten.
De muren van mijn huis komen op mij af. Normaal ben ik altijd wel bezig met mijn Hobby,lezen en schrijven. Op beiden kan ik mij niet meer concentreren. Ik ben mij al twee weken aan het vervelen.
Kan wel huilen hierdoor
Kan je je niet inzetten voor de buurt ofzo? Is afleiding, je bent bezig en doet iets nuttigs.
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal :) Beetje goed nieuws met voorafgaande slecht nieuws: ik heb depressieve klachten sinds corona in de buurt thuis is (bedankt voor de suggestie van MIND). Ik vind het gewoon oprecht heel lastig om zelf nog iets van mijn dagen te moeten maken. Maar omdat ik in isolatie zat met mijn huisgenoten (die trouwens ruzie hebben en mij 's nachts en 's ochtends wakker houden met geschreeuw) en er een plekje vrij kwam in mijn vriend's huis mag ik nu verhuizen naar mijn vriend. Ik ben thank god niet zo lang alleen meer. Heel veel sterkte aan iedereen :hug:
Oh wat fijn voor je! Dat zal je vast goed doen. Mensen om je heen die je graag mag. Ik ben blij voor je. :-D
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
15-04-2020 08:14
Oh wat fijn voor je! Dat zal je vast goed doen. Mensen om je heen die je graag mag. Ik ben blij voor je. :-D
Dankjewel :-D :hug:
Ik vind eigenlijk dat de alleenzitters straks als eerste de vrijheid terugkrijgen. We hebben de meeste behoefte aan andere mensen én we hebben de minste risico om corona te hebben want we zaten immers alleen. Zal ik een petitie beginnen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Na een paar goede weken heb ik het de laatste dagen erg zwaar. Motivatie om te bewegen is weg door het aflasten van beide evenementen waar ik naar uit keek (vierdaagse en kennedymars). Ik zit zo de hele dag op de bank en daar was ik al een beetje bang voor, want natuurlijk wist ik wel dat het afgelast zou worden.

Toch komt het hard aan. Twee jaar terug heeft het lopen me uit een heel, heel, heel diep dal gebracht. Ben heel bang dat ik nu een terugval krijg, de afgelopen twee dagen kreeg ik die terugval ook.

In de stad gisteren een paniekaanval gehad, want wat een hoop mensen die voor mijn gevoel echt geen 1,5 meter afstand bewaarde. Het was moeilijk om er doorheen te komen 'alleen'.

Mijn huisje van 25m2 begint nu wel heel klein te worden en zonder tuin/balkon mis ik het buiten zijn, het lopen van lange afstanden, de gezelligheid. Mijn vader heb ik al 1,5 maand niet gezien. Dat en met de stress van het weer naar school gaan op mijn werk na de meivakantie zorgde gisteren voor heel veel tranen.

Vandaag gelukkig iets rustiger, maar ik moet moeite doen om mezelf van de bank te slepen. Straks bij de Hema voor morgen maar een tompouce halen en vanavond een flink stuk fietsen.
Als je eerder uit een diep dal bent gekomen, kun je er dan op vertrouwen dat dat nu ook gaat lukken? Niet vandaag, niet komende week, maar uiteindelijk wel? Misschien juist wel sneller dan de vorige keer, omdat je nu beter weet wat jou helpt er weer bovenop te komen.

Bij mij zijn paniekaanvallen en huilbuien ook terug. Ik probeer het bovenstaande in mijn hoofd te houden en er verder vooral voor te zorgen dat ik de dagen doorkom. Elke dag doe ik iets wat ik normaal gesproken leuk vind en al zit ik dat dan met een chagrijnig gezicht of met natte wangen te doen, dan heb ik toch maar weer iets gedaan. En soms lukt het dan ook er plezier aan te hebben. Goed idee van de tompouce.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
15-04-2020 17:56
Ik vind eigenlijk dat de alleenzitters straks als eerste de vrijheid terugkrijgen. We hebben de meeste behoefte aan andere mensen én we hebben de minste risico om corona te hebben want we zaten immers alleen. Zal ik een petitie beginnen? :proud:
Haha, goed idee. Ik heb mijn tompouce voor vandaag al op (true story) en zit nu op de bank uitstelgedrag te vertonen, want ik had me voorgenomen vandaag een begin met het opruimen van de zolder te maken. Zo geen zin in ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik heb me precies zo gevoeld Vrouw92..
Merkte echt dat het bij mij de verkeerde kant op ging.. had ook het idee dat ik aankwam en werd steeds hangeriger en blehhh.

Ben nu inmiddels bijna 5 weken bezig met hardlopen opbouwen met een hardloop App en ik begin echt op te knappen. Kun je zoiets ook installeren? Ben nu ook wat gezonder aan het eten en doe nu ook korte Kettlebel workouts thuis.

Vanmorgen begonnen met een Kettlebel workout en dat maakt al zo'n verschil, morgen weer joggen en zo zit ik eindelijk een beetje in een goed ritme/flow en voel me beter in mijn vel.

Je kunt ook beginnen met een 10 minuten workout en dan bijvoorbeeld uitbreiden als het goed gaat, dan voelt het niet gelijk als een hele grote berg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me voorgenomen om m.i.v. volgende week maar eens op dieet te gaan. Ik kom aan van al dat zitten en eigenlijk is dit het ideale moment daarvoor, omdat je complete controle hebt over wat je eet. Geen etentjes, verjaarsbezoeken, werklunches, enz.

Is ook een leuk tegenwicht voor het gebrek aan controle dat we allemaal voelen nu onze eigen keuzes in het leven zo ingeperkt worden. En ik krijg er altijd meer energie van.

Ik denk dat structureel sporten en conditie opbouwen hetzelfde effect heeft.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
26-04-2020 14:20
Ik heb me precies zo gevoeld Vrouw92..
Merkte echt dat het bij mij de verkeerde kant op ging.. had ook het idee dat ik aankwam en werd steeds hangeriger en blehhh.

Ben nu inmiddels bijna 5 weken bezig met hardlopen opbouwen met een hardloop App en ik begin echt op te knappen. Kun je zoiets ook installeren? Ben nu ook wat gezonder aan het eten en doe nu ook korte Kettlebel workouts thuis.

Vanmorgen begonnen met een Kettlebel workout en dat maakt al zo'n verschil, morgen weer joggen en zo zit ik eindelijk een beetje in een goed ritme/flow en voel me beter in mijn vel.

Je kunt ook beginnen met een 10 minuten workout en dan bijvoorbeeld uitbreiden als het goed gaat, dan voelt het niet gelijk als een hele grote berg!

Hardlopen zit er voor mij niet in ivm chronische blessure.. Als ik 2 min hardloop, lig ik daarna een week met de benen omhoog.... Wandelen is voor mij heel erg prettig! Alleen waar ik met een schema voor de 4daagse heel makkelijk de deur uit ging, lukt het me nu niet altijd.

Tot vorige week heb ik braaf doorgetraind en sommige weekenden nog 50km gelopen. Daar had ik dit weekend echt geen zin in, maar vandaag toch de deur uit gegaan voor een uurtje. Een rustiger stuk gekozen en dat voelde beter.

Ik hoepel elke dag 20-25 minuten, dat is ook fijn!

Het gaat wat iedereen zegt, met ups en downs, deze week weer wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
26-04-2020 13:50
Als je eerder uit een diep dal bent gekomen, kun je er dan op vertrouwen dat dat nu ook gaat lukken? Niet vandaag, niet komende week, maar uiteindelijk wel? Misschien juist wel sneller dan de vorige keer, omdat je nu beter weet wat jou helpt er weer bovenop te komen.

Bij mij zijn paniekaanvallen en huilbuien ook terug. Ik probeer het bovenstaande in mijn hoofd te houden en er verder vooral voor te zorgen dat ik de dagen doorkom. Elke dag doe ik iets wat ik normaal gesproken leuk vind en al zit ik dat dan met een chagrijnig gezicht of met natte wangen te doen, dan heb ik toch maar weer iets gedaan. En soms lukt het dan ook er plezier aan te hebben. Goed idee van de tompouce.
Daar probeer ik inderdaad op te vertrouwen.. En ik probeer nog wel elke dag te wandelen en daarbij 10.000 stappen te halen. Lukt meestal ook nog.. !
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, jullie kunnen dit! Zeker blijven bewegen. Een terugval is ook helemaal oke :hug:

Ik voel me zelf nu wel een stuk beter, zodra ik bij mijn vriend ging wonen heb ik ook een supermarkt baan gevonden dus weer inkomen en wat te doen. Ik hoor binnenkort wel of ik word toegelaten op de universiteit, ik voel me daar wel een stuk angstiger over dan normaal. Er is teveel tijd voor negatieve gedachtes. En het feit dat ik mijn familie nog een hele lange tijd niet kan zien bezorgt me ook tranen (woon in UK). Maar we komen hier gewoon doorheen! :hug: het wordt beter, echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook alleen thuis. Heb niet echt vrienden, nooit gehad. Normaal heb ik er niet zo problemen mee gehad, aangezien ik doordeweeks amper thuis was wegens werk. Nu werk ik vanuit huis (tijdelijk) en dat is wel wat saaier. Gelukkig kan ik nog wel dagelijks trainen met gewichten en buiten wat cardio doen, dus de dagen vliegen wel redelijk voorbij.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook alleen thuis. Ik studeer en ik zou op dit moment een minor volgen op Bali, vervolgens zou ik een tussenjaar nemen om verder te reizen. Ik probeer mezelf echt constant bezig te houden, ik heb nieuwe hobby’s opgepakt (bijv schilderen) en ik ben thuis ook wel veel aan het sporten maar heb begint nu wel echt aan me te knagen. Ik probeer positief te blijven maar soms is dat super lastig..
Alle reacties Link kopieren
Hier hakt er het steeds verder in dat je zonder 'coronapartner' toch behoorlijk eenzaam bent op sommige momenten, ook door al die feestdagen de laatste tijd. Jezelf vermaken en motiveren kost steeds meer energie terwijl een andere groep juist steeds meer samenleeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven