Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie zit er ook alleen thuis?

24-03-2020 09:27 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuisisolatie is als je alleen woont natuurlijk anders dan in een gezin of met een partner. Wie zit er ook alleen thuis? Misschien kunnen we elkaar hier vertellen hoe het gaat, een beetje van ons af schrijven of elkaar een hart onder de riem steken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
26-03-2020 14:14
Ik woon in een land waar een frisse neus halen al ruim anderhalve week niet meer mag. Gelukkig heb ik een tuin. Daar ben ik wel veel te vinden nu. Als het weer het toelaat.

@Globe83, dat klinkt ook niet fijn... Ik zat me al te bedenken dat dit voor mensen die een andere ziekte hebben dan Corona een lastige tijd moet zijn...
Oh he dat is dan al helemaal lastig!!
Het is geen ziekte hoor als in heel toevallig krijg ik in de eerste twee weken van dit gedoe twee totaal andere tijdelijke dingen Maar mensen met "echte" ziektes (oh dit klinkt stom maar hoop dat mensen het snappen) lijkt me echt klote. En je bent al ziek en je mag helemaal niks want je bent de doelgroep....

Bij mij is het misschien niet zozeer het 'niks buitenshuis' kunnen doen maar het toeleven naar leuke dingen op de planning. Veel is komen te vervallen en dat wat nog staat is natuurlijk onzeker. Btje jaloers op de mensen die wel thuiswerken haha!

Gelukkig hebben we ook het forum ;)
Ik lees hier dat een aantal de richtlijn aanhoudt dat het tot juni duurt. Maar dat geldt tot nu toe alleen voor evenementen waar een vergunning voor nodig is. Denk aan festivals ed.
Voor de 'gewone' burger is de richtlijn nog steeds 6 april. Dat kan natuurlijk ook verlengd worden tot juni of langer maar daar is nu nog geen sprake van.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
24-03-2020 09:31
Ik woon dus alleen (wat ik overigens onder normale omstandigheden ook fijn vind), zit inmiddels zonder werk en woon in een land waar er meer restricties zijn dan in Nederland. Ik mag geen vrienden meer zien of ontvangen en ook niet meer ergens even een frisse neus gaan halen. Gelukkig heb ik wel een tuin.

Ik heb het meeste moeite met structuur en dagritme en mezelf bezighouden. Er is niemand die het ziet als je de hele dag op de bank hangt en als ik niet uitkijk denk ik met alles: dat kan morgen ook nog wel. Of volgende week. Of volgende maand.
Ik zit in hetzelfde schuitje, hoewel ik nog wel in mijn eigen buurt mag wandelen / hardlopen. Verder alleen naar de supermarkt.... Ben gelukkig wel thuis aan t werk.

Ga nu dag 4 in en daarna nog 26 te gaan.....
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abonnement op NPO plus genomen want die hebben veel gave films.

En ik heb net voor ruim 50,- laten bezorgen van mijn favoriete Thaise restaurant. Doe ik nooit en ik vind het een idioot bedrag (eet er wel 3 dagen van) maar ik mag best de Horeca een beetje steunen want gisteren kwam er weer een klap salaris binnen.
prada schreef:
26-03-2020 18:46
Ik lees hier dat een aantal de richtlijn aanhoudt dat het tot juni duurt. Maar dat geldt tot nu toe alleen voor evenementen waar een vergunning voor nodig is. Denk aan festivals ed.
Voor de 'gewone' burger is de richtlijn nog steeds 6 april. Dat kan natuurlijk ook verlengd worden tot juni of langer maar daar is nu nog geen sprake van.
Klopt, maar de leuke dingen gebeuren iig niet tot die tijd :( Concerten, vakantie ed.
Ik hou 1 juni wel in mn achterhoofd. Kan het alleen maar meevallen. Tenzij... horrorscenario O_O
Konijnmetbril schreef:
26-03-2020 18:52
Ik heb een abonnement op NPO plus genomen want die hebben veel gave films.

En ik heb net voor ruim 50,- laten bezorgen van mijn favoriete Thaise restaurant. Doe ik nooit en ik vind het een idioot bedrag (eet er wel 3 dagen van) maar ik mag best de Horeca een beetje steunen want gisteren kwam er weer een klap salaris binnen.
Haha! Goed bezig! Helaas viel bij mij het inkomen ver naar beneden anders had ik dat ook zeer zeker gedaan!
Npo plus ga ik eens bekijken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laaiend druk met werk, maar vind het toch maar saai. Hele dag achter m'n laptop, voortdurend mails van mensen die het niet meer trekken en het niet van me af kunnen praten. Gelukkig mogen we wel nog naar buiten hier, want ik woon in een appartementje zonder tuin of balkon.

Verder was ik juist zo goed bezig in de sportschool, maar nu gebeurt er weinig meer qua beweging. 's Avonds even wat wandelen, maar dat is het dan ook.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
26-03-2020 19:41
Ik heb het laaiend druk met werk, maar vind het toch maar saai. Hele dag achter m'n laptop, voortdurend mails van mensen die het niet meer trekken en het niet van me af kunnen praten. Gelukkig mogen we wel nog naar buiten hier, want ik woon in een appartementje zonder tuin of balkon.

Verder was ik juist zo goed bezig in de sportschool, maar nu gebeurt er weinig meer qua beweging. 's Avonds even wat wandelen, maar dat is het dan ook.
Oh maar heel youtube stikt van de home workouts momenteel, zitten echt goede tussen. Als je wilt plaats ik morgen wel een paar linkjes, nu bedtijd, moe van het niets doen geloof ik :yawnee:
Hier nog iemand alleen. ZZP'er bij wie ook al het werk is opgehouden dus ook nog eens zonder inkomen. En zonder bezigheden dus. Ik moet daarom ook wel uitkijken dat ik niet ga piekeren of teveel over alle ellende ga lezen maar dan raak ik wel in de put, dus ik leid mezelf regelmatig even af.

Het lukt me redelijk om mezelf bezig te houden. Ik kook bijvoorbeeld vaker en uitgebreider dan normaal. Maar ik mis wel echt contact. In mijn vriendenkring ben ik de enige single en ik denk dat niemand echt snapt hoe het voor mij nu is. Mijn beste vriendin heeft voor het laatst vorige week dinsdag een kort appje gestuurd met een dom zogenaamd grappig filmpje.

Ik heb wel regelmatig contact met andere ZZP'ers en dat is fijn; even bellen, even spuien, even overleggen hoe je met afzeggen van bepaalde klussen om gaat.

Vanmiddag liep ik hier even in het park en ik betrapte mezelf erop dat ik echt op zoek was naar contact, ik liep naar iedereen te glimlachen (maar iedereen dacht denk ik dat ik een of andere corona-gek was want de meesten draaiden hun hoofd om haha!).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alleen maar omdat ik nog steeds naar kantoor kan heb ik nog niet echt ergens last van. Op kantoor ben ik nog met 2 anderen (normaal 50, maar die werken thuis). Dus heb ik tenminste nog aanspraak en een ritme.
Thuiswerken lijkt me verschrikkelijk.

Probeer ook elke dag even te wandelen.

Gedachte om met iemand (man en/of kinderen) thuis te zitten is echt een schrikbeeld! Dan nog liever een beetje eenzaam!
Ik herken het niet dat mensen in relaties niets van zich laten horen. Al mijn vrienden, bezet of niet, kinderen of niet, zijn druk op de app en wat dat betreft heb ik met iedereen evenveel contact. Jammer alleen dat we niet af kunnen spreken.
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
26-03-2020 20:20
Oh maar heel youtube stikt van de home workouts momenteel, zitten echt goede tussen. Als je wilt plaats ik morgen wel een paar linkjes, nu bedtijd, moe van het niets doen geloof ik :yawnee:
Ja, fijn! Vooral als je weet dat ze goed zijn (ik kan zelf ook wel google aandraaien, maar ik heb er niet zo heel erg verstand van). Wel trouwens met de belemmering dat ik in een gehorig appartement woon (de onderburen horen me lopen, aan springen begin ik dus maar niet). Ik heb zojuist een yogamat besteld, zodat dat me hopelijk wat meer opties geeft.
MensInWording schreef:
26-03-2020 19:41
Ik heb het laaiend druk met werk, maar vind het toch maar saai. Hele dag achter m'n laptop, voortdurend mails van mensen die het niet meer trekken en het niet van me af kunnen praten. Gelukkig mogen we wel nog naar buiten hier, want ik woon in een appartementje zonder tuin of balkon.

Verder was ik juist zo goed bezig in de sportschool, maar nu gebeurt er weinig meer qua beweging. 's Avonds even wat wandelen, maar dat is het dan ook.
Ik werk ook thuis. En ja dat is handig, niet iedereen kan het , maar als je alleen woont is de hoeveelheid "echt" contact toch weinig.
Ik spreek dus heel soms wel eens met vrienden af. Wel alleen maar 1 op 1, en de afstand begint al bij de voordeur. Deur open en meteen naar binnen. De ander wacht heel even en komt dan pas binnen. :-)
Maar ik beperk het zoveel mogelijk.
Ik bel en app veel meer nu.

Ik moet wel zeggen dat ik slechter slaap. Iets waar ik normaal geen problemen mee heb, nu voel ik me in het geheel toch onrustiger door dit allemaal.
Ik ben niet zo nuchter als normaal.

Corona komt ook dichterbij. Eerst was het vooral op tv. Nu steeds vaker in of via de kennisen- en vriendenkring

Af en toe hardlopen helpt wel om mijn hoofd leger te maken.
Ik woon ook alleen en werk thuis. Nu heb ik een IT-functie, dus er wordt nogal eens gebeld door collega's en op het werk doen ze veel om ons erbij te betrekken. Gisteren was er eind van de middag een online bootcamp, we laten elke dag de thuiswerkplek van een collega zien via de mail en er zijn updates van het bestuur. Ook schijnt er nu een presentje bij iedereen in de brievenbus te liggen.

Maar euh, ik heb wel eens geroepen dat ik eeuwen geleden goed een kluizenaar geweest kan zijn omdat ik prima alleen kan zijn en het heerlijk vind. Daar kom ik op terug!
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
27-03-2020 06:35
Maar euh, ik heb wel eens geroepen dat ik eeuwen geleden goed een kluizenaar geweest kan zijn omdat ik prima alleen kan zijn en het heerlijk vind. Daar kom ik op terug!
Ja, ik weet inmiddels ook hoe ver mijn behoefte tot alleen zijn reikt. Het is alleen leuk nadat je sociaal bent geweest. Maar nu inmiddels alle dagen op elkaar lijken en ik niemand anders meer zie dan een verdwaalde buurman of de pakketbezorger, kijk ik enorm uit naar het zien van mensen. Of überhaupt naar het hebben van afspraken of ergens naartoe moeten.

Daar bovenop komt nog dat ik me inmiddels volslagen nutteloos voel. Het beste wat ik de wereld nu te bieden heb is er niet zijn.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
26-03-2020 21:28
Ja, fijn! Vooral als je weet dat ze goed zijn (ik kan zelf ook wel google aandraaien, maar ik heb er niet zo heel erg verstand van). Wel trouwens met de belemmering dat ik in een gehorig appartement woon (de onderburen horen me lopen, aan springen begin ik dus maar niet). Ik heb zojuist een yogamat besteld, zodat dat me hopelijk wat meer opties geeft.
Voor home workouts; twee BW circuits van Athlean X, https://www.youtube.com/watch?v=vc1E5CfRfos&t=765s. Of deze van Erin Stern: https://www.youtube.com/watch?v=0KZpbid_W9E&t=1275s. Als je geen dumbells hebt, pak een kan soep of een stapel boeken, flessen water, alles kan. DLB heeft ook wat creatieve ideetjes: https://www.youtube.com/watch?v=EK_WiZbM528&t=80s.

Yoga kun je eens kijken naar Yoga with Adriene of Fightmaster yoga, alletwee behoorlijk toegankelijk. Mocht je wat meer circuskunstjes willen doen let me know dan geef ik je wat andere links haha.
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
24-03-2020 10:05

Ik ben sowieso vaak lekker alleen maar die kleine dingetjes die ik had waren erg fijn. Even lekker op pad,
Dit herken ik helemaal...
Fijn topic trouwens.

Ik ben normaal gesproken ook veel op mezelf maar dan heb ik mijn groepslessen op de sportschool, vrijwilligers werk, ga eropuit, hier vlakbij is een park (nu ook gesloten) waar ik regelmatig ging zitten met een koffie, had sowieso leuke plannen voor mezelf gemaakt... En dan is het ook weer fijn om thuis te komen.

Ik denk ook dat het onderschat wordt, ik kreeg van iemand een berichtje en dat begon al met :'Ja je bent het natuurlijk gewend om alleen te zijn...'

Uhm.. ik denk echt dat sommige mensen niet beseffen wat er weg valt en dat dat wel degelijk een impact kan hebben op je gemoedstoestand.
Ik had ook dingen op de planning staan? Alsof dat dan alleen geld voor mensen met een gezin ofzo.

Ik word ook steeds hangeriger merk ik, ga wel naar buiten elke dag maar ik merk dat ik die boost van de sportschool lessen heel erg mis, maar ook dat stukje sociale contact. Daar kon ik dan echt op teren...
yesss wijzigde dit bericht op 27-03-2020 13:43
5.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
27-03-2020 10:41
Ja, ik weet inmiddels ook hoe ver mijn behoefte tot alleen zijn reikt. Het is alleen leuk nadat je sociaal bent geweest.
Precies dit!
Dat hoeft niet eens dagvullend te zijn, maar die kleine dingen die wegvallen heeft voor mij ook een groot impact op mijn gemoedstoestand.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat merk ik hier ook. Het zijn inderdaad de kleine dingen. Twee keer per week sporten wat echt een sociale gebeurtenis was, even bij vrienden langs of koffie drinken met een vriendin. Vrijwilligerswerk inderdaad. En gewoon dingen als deadlines en afspraken hebben. Dat er iemand iets van je verwacht. Maar ik mis ook mijn vrijheid. Het voelt alsof ik met een enkelband om thuis zit.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook iemand die alleen woont. Heb geen baan, dus kan ook niet (thuis) werken. Geen balkon/tuin, plus psychische en lichamelijke klachten die nu enorm opspelen .
Vind het nog een wonder dat ik niet ingestort ben, al zit ik daar vaak wel dicht tegenaan.
Mis het contact met familie (wel veel via whatsapp maar is anders dan ze zien), en het dingen doen voor afleiding. Hapje eten ergens, dagje weg, als dat lukt.
Dus ik hoop heel erg dat dit niet nog maanden gaan duren in deze vorm. Geen idee hoe ik er dan uit kom.
Alle reacties Link kopieren
ik ben momenteel nu liever eenzaam dan 24/7 met krijsende kinderen die hun vervelen of waar je naast je werk ook nog eens leerkracht moet spelen... dat er nog geen gezinsdrama's gebeurd zijn, is mij een raadsel!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meekletsen!

Normaal vermaak ik me prima in mijn eentje, maar nu duren de dagen best lang. Zes weken geleden ben ik begonnen met een intensieve behandeling voor mijn eetstoornis, drie dagen per week, maar dat kan natuurlijk even niet doorgaan. De eerste weken waren super intensief en maakten veel los, dus ik vind het best lastig om het nu in één keer zelf te moeten doen zonder terug te vallen. Ik heb gelukkig drie keer per week een telefonisch contactmoment als stok achter de deur, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Wat pittig Apppie, kan weinig anders zeggen dan hou je haaks, lijkt me heel naar. Ik merk ook een terugval (depressieve stoornis), zit teveel op mezelf en te weinig aanspraak. Normaal geef ik 6 dagen per week les op een paar gyms, train er elke dag, en dat beetje sociale contact wat ik daar had dat mis ik nu. Sport wel veel hoor, blijf ik thuis doen en dat is best leuk, maar ook ik voel me gevangen.
Omdat ik het zo slecht trek om alleen te zijn, bivakkeer ik tijdelijk bij mijn ouders.
Ook niet ideaal, maar alles beter dan die dertig vierkant meter waar ik op woon.
Wel is het wennen om niks te hebben, geen therapie, geen vrijwilligerswerk en ik had al geen werk. Maar volgende week begin ik op afstand met nieuw vrijwilligerswerk, dus dat is wel een fijn vooruitzicht.

Ik sta op de wachtlijst voor een ziekenhuisopname op de PAAZ met als doel gewichtstoename om te kunnen beginnen aan een therapie. Maar met die corona-toestanden zal dat 'm voorlopig wel niet gaan worden. Ik vind het erg moeilijk om mezelf staande te houden qua eetstoornis.
icequeen2000 schreef:
27-03-2020 16:55
ik ben momenteel nu liever eenzaam dan 24/7 met krijsende kinderen die hun vervelen of waar je naast je werk ook nog eens leerkracht moet spelen... dat er nog geen gezinsdrama's gebeurd zijn, is mij een raadsel!
Ik ook! Lijkt me zo zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven