Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Winkelmandje in je handen gedrukt.

29-03-2020 15:52 92 berichten
Wat is hier toch het nut van.......
In iedere winkel waar je komt krijg je verplicht een winkelmandje in je handen gedrukt.
Blijf ik dan meer op afstand van mensen ? Nee
Pak ik dan minder spullen vast? Nee

Wie weet waarom dit is.
Alle reacties Link kopieren
Raar. Volgens mij zijn het inmiddels karretjes overal.

https://www.cbl.nl/winkelwagen-verplich ... upermarkt/
eurus wijzigde dit bericht op 29-03-2020 15:54
45.45% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
om te kunnen constateren dat je boodschappen voor jezelf doet en niet in een groepje bent
Zo tellen ze makkelijker hoeveel mensen binnen zijn.
20 mandjes (bijvoorbeeld) bij de ingang. Zijn ze op? Max van 20 mensen binnen.
Dan moet de volgende wachten tot er iemand naar buiten komt.
Eurus schreef:
29-03-2020 15:53
Raar. Volgens mij zijn het inmiddels karretjes overal.
Bij de supermarkten een kar, bij het Kruitvat en de Hema een mandje.
Alle reacties Link kopieren
Om te tellen, hierdoor weten ze hoeveel mensen er in de winkel zijn.
Starting from zero got nothing to lose
Alle reacties Link kopieren
Om te tellen hoeveel mensen er binnen zijn. Ze laten in de meeste winkels nog maar een beperkt aantal tegelijk, zo kunnen ze dat monitoren.
Alle reacties Link kopieren
Om bij het houden hoeveel mensen binnen zijn? Karretjes en mandjes op? Lock op de deur en in de rij buiten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt in een winkel. Ze hebben precies zoveel mandjes als er klanten binnen mogen. Zo kunnen ze zich aan de regels houden.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
29-03-2020 15:54
Bij de supermarkten een kar, bij het Kruitvat en de Hema een mandje.
Zie link met uitleg:

https://www.cbl.nl/winkelwagen-verplich ... upermarkt/
eurus wijzigde dit bericht op 29-03-2020 15:55
21.13% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nieuws niet gevolgd de afgelopen week?
¡Apagando las luces!
Oh vandaar, duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel; dan weten ze hoeveel mensen er binnen zijn, en ze hebben een maximum vanwege die 1.5m afstand houden. Als ze bijvoorbeeld 15 mensen in hun winkel mogen hebben, zet je 15 mandjes klaar en als die dan op zijn, weten ze dat ze geen mensen meer kunnen toelaten maar dat je moet wachten tot iemand zijn mandje weer inlevert.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
29-03-2020 15:53
Raar. Volgens mij zijn het inmiddels karretjes overal.

https://www.cbl.nl/winkelwagen-verplich ... upermarkt/
Bij mijn Jumbo vanmorgen nog mandjes (al mocht je natuurlijk best een karretje pakken).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
stel er mogen 30 klanten in de winkel mogen zijn, dan zet je 30 mandjes neer. Mandjes op betekent dat de volgende moet wachten tot er een mandje terug is.

Beter dan de boekhandel/postkantoor hier, brief je op de dichte deur dat er max 6 klanten tegelijk binnen mogen zijn, dus ik moet eerst de deur opendoen, tussen de stellingen door tellen hoeveel er zijn en kan dan dus naar binnen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Om bij te houden hoeveel mensen er in de winkel zijn. Er zijn totaal 100 karretjes en/of mandjes beschikbaar, zijn deze op, dan mogen er geen klanten meer naar binnen, tot er iemand naar buiten komt.
Such a beautiful place to be with Friends.
SombraOnline schreef:
29-03-2020 15:54
Heb je het nieuws niet gevolgd de afgelopen week?
Nee , ik woon onder een steen.
Maar ja , inmiddels had ik toch wel weer wat boodschappen nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
29-03-2020 15:54
Bij de supermarkten een kar, bij het Kruitvat en de Hema een mandje.
Nope

Hie kan je binnenkomen met een kar (staan buiten )en zodra je die niet hebt meegenomen moet je een mandje pakken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maechtje schreef:
29-03-2020 15:55
Bij mijn Jumbo vanmorgen nog mandjes (al mocht je natuurlijk best een karretje pakken).
Ik mocht bij de Jumbo alleen een kar, mandje was verboden.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, om te tellen.
En dan heb je een mandje. Nou nou dat is toch erg!
In België is het zelfs zo dat het niet een winkelMANDJE is wat je verplicht moet meenemen, maar een winkelKAR.

Alhoewel ik er ook geen voorstander van ben, doe ik het, want ik begrijp de achterliggende reden: als er tussen de verschillende mensen minstens een kar afstand is, dan is het toch al ongeveer een meter.

Jij en ik houden ons misschien - zonder kar of mand - aan de verplichte afstand, maar dat doet niet iedereen.

En voor iedereen hetzelfde en voor niemand uitzonderingen is voor het personeel het makkelijkste. Ik heb al mensen aan de kassa, de kassierster horen uitkafferen omdat die vroeg achter de lijn te blijven staan. Niet leuk als je 'je bak' dan volkrijgt, en voor het winkelpersoneel ook niet leuk dat ze volwassenen de les moeten spellen. Maar zal opdracht van hogerhand zijn.

Dus maak je niet druk en schik je, binnen enkele maanden is het weer voorbij.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... n-23-maart
Regels zijn regels.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 29-03-2020 16:01
25.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oftewel : het aantal karretjes en mandjes en samen zijn net zoveel als het maximaal aantal mensen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Doe voor nu gewoon wat je gevraagd wordt. Dat geklaag en gezeur over iets onbenulligs over de zin of onzin van een winkelmand. Denk dat er grotere problemen zijn dan dit
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in dorp is het verplicht een kar te nemen, word voor je gedesinfecteerd voordat je de kar krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven