Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Yes, een vaccin!!!

23-11-2020 18:39 228 berichten
En niet 1 maar zelfs al 3! :cheer2:

Er is natuurlijk nog niks definitief en hoe het allemaal zal lopen weet niemand, maar ik ben erg blij met deze lichtpuntjes.

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er blij mee 😇
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook erg blij mee.

Ik vind dat het nieuws ook wel wat positiever mag worden gebracht.

Gelukkig is een vaccin in aantocht.

Het is er al volgend jaar!

En de kosten vallen ook erg mee!
(Tussen 10-20 euro is niet veel voor een vaccin). Die voor de waterpokken betaalde ik al 100 voor voor mijn kind.
Dahlia74 schreef:
23-11-2020 19:01
Die volgorde vind ik behoorlijk discutabel. Zeker in het begin als de vaccins schaars zijn. De huidige maatregelen zijn er op gericht de ziekenhuiszorg op pijl te houden. Daar zal de vaccinvolgorde ook op gericht moeten zijn.

Ja ze hebben toch een keuze moeten maken en zij hebben daarin het advies gevolgd van de gezondheidsraad. Het advies kun je hier lezen:

https://www.gezondheidsraad.nl/document ... vaccinatie
Tisookwat schreef:
23-11-2020 19:37
Ik ben er ook erg blij mee.

Ik vind dat het nieuws ook wel wat positiever mag worden gebracht.

Gelukkig is een vaccin in aantocht.

Het is er al volgend jaar!

En de kosten vallen ook erg mee!
(Tussen 10-20 euro is niet veel voor een vaccin). Die voor de waterpokken betaalde ik al 100 voor voor mijn kind.
Het kan nog beter, het corona vaccin is gratis! :cheer2:
CherokeeRose1977 schreef:
23-11-2020 19:42
Het kan nog beter, het corona vaccin is gratis! :cheer2:

Niet voor de overheid (en indirect dus wij allemaal)
Al die pompons hier krijg ik bijna epilepsie van.
PoezzinBoots schreef:
23-11-2020 19:45
Niet voor de overheid (en indirect dus wij allemaal)
Nou en :cheer2:
PoezzinBoots schreef:
23-11-2020 19:46
Al die pompons hier krijg ik bijna epilepsie van.
Sorry :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me alleen het volgende af.

Er is telkens in het nieuws dat zoveel mensen zich niet willen laten vaccineren. Er ligt vrij veel nadruk op. Maar hoe komen ze aan die statistieken? Worden er random mensen gevraagd of kun je ergens openlijk reageren? Ik heb namelijk het idee dat mensen die het absoluut niet willen dit meer en feller laten weten dan mensen die het wel willen. Zo is bijvoorbeeld ook het beeld op Facebook. Ik ken persoonlijk bijna niemand die fel tegen het vaccineren is (non-argument, ik weet het, maar ik vraag me af hoe ze aan die verhoudingen komen, want het lijkt me zo krom) 😊
Alle reacties Link kopieren
Moet toch vloeken zijn voor al die die hard-non vaxxers dat ze alsnog meebetalen aan 't vaccin :-D ?

Alleen al daarom zou ik er zelf één laten zetten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ik de zorg en ben heel blij dat vaccineren binnenkort mogelijk is. Ik ga hem ook zeker halen. Bang voor bijwerkingen ben ik niet. Ik ben bang voor de bijwerkingen van het coronavirus. Van dichtbij zie ik hoe zwaar mensen met corona het hebben. Dus ik twijfel echt niet. Ik zou ook zo graag weer eens bij mijn vader of moeder langs gaan maar door mijn werk met direct corona contact durf ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Little_bird schreef:
23-11-2020 19:05
Ik zou nog niet willen. Ze hebben iets in sneltreinvaart gemaakt waar normaal jaren overheen gaat.
Misschien Even tot Hier terugkijken van afgelopen zaterdag. De vaccins zijn varianten op bestaande vaccins, net zoals er ieder jaar aangepaste griepvaccins worden geleverd. Het is niet vanuit het niets ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
regenhaag schreef:
23-11-2020 19:49
Ik werk ik de zorg en ben heel blij dat vaccineren binnenkort mogelijk is. Ik ga hem ook zeker halen. Bang voor bijwerkingen ben ik niet. Ik ben bang voor de bijwerkingen van het coronavirus. Van dichtbij zie ik hoe zwaar mensen met corona het hebben. Dus ik twijfel echt niet. Ik zou ook zo graag weer eens bij mijn vader of moeder langs gaan maar door mijn werk met direct corona contact durf ik niet.
Ik snap die angst voor het vaccin eigenlijk niet. Zonder vaccin heb je grote kans dat je een keer besmet raakt met ook als je jong bent de kans op blijvende effecten. Waarom dan niet een vaccin met een kleine kans op bijwerkingen. Die gezien de aard van het vaccin al redelijk bekend zijn.
Wissewis schreef:
23-11-2020 19:48


Alleen al daarom zou ik er zelf één laten zetten.
Kijk, nou komen we ergens :D
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! en toch nog sneller dan ik had verwacht, geeft me hoop voor 2021, echt een fijn vooruitzicht.
Super! Daar ben ik blij om. :cheer2:
ca726647543 schreef:
23-11-2020 19:51
Ik snap die angst voor het vaccin eigenlijk niet. Zonder vaccin heb je grote kans dat je een keer besmet raakt met ook als je jong bent de kans op blijvende effecten. Waarom dan niet een vaccin met een kleine kans op bijwerkingen. Die gezien de aard van het vaccin al redelijk bekend zijn.
Ik krijg ook liever het vaccin dan dat ik besmet raak.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
23-11-2020 20:12
Ik krijg ook liever het vaccin dan dat ik besmet raak.
Absoluut, het kan mij nu niet snel genoeg gaan. Eerlijk gezegd ken ik ook niemand die het vaccin niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Weer een topic waar het mooie "hoe kan het zo snel" filmpje van Oxford University tot z'n recht komt

https://twitter.com/UniofOxford/status/ ... 7531956225

En zoekt eens op de professor die (met haar team uiteraard) het Oxford vaccin ontwikkeld heeft: Sarah Gilbert. Zij legt het ook helder uit.



Edit - bijna vergeten: :cheer2:
elein wijzigde dit bericht op 23-11-2020 20:38
5.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Little_bird schreef:
23-11-2020 19:05
Ik zou nog niet willen. Ze hebben iets in sneltreinvaart gemaakt waar normaal jaren overheen gaat.
Verdiep je er eens in, voordat je viruswaanzin gaat napraten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Little_bird schreef:
23-11-2020 19:05
Ik zou nog niet willen. Ze hebben iets in sneltreinvaart gemaakt waar normaal jaren overheen gaat.
En hier staat een uitleg waarom het zo snel kon:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... e-kan-dat/
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit artikel in de Speld ook goed :proud:

Deze mensen laten zich wel vaccineren: ‘ze maken mij niet wijs dat corona veilig is’
Het animo voor een coronavaccin neemt gestaag af. Toch zijn er nog veel Nederlanders die wel van plan zijn zich te vaccineren. Zij zijn bang voor de risico’s van het coronavirus.

“Die ziekte is in zo’n korte tijd ontstaan, je maakt mij niet wijs dat ze alle mogelijke gevolgen al in kaart hebben gebracht”, legt Aloë-Vera (27) uit. “Ze ontdekken elke dag nog nieuwe bijwerkingen. Ik wil gewoon liever het zekere voor het onzekere te nemen.”

Ook Acacia (39) is wel van plan om zich te laten vaccineren. “Covid-19 lijkt me eerlijk gezegd onveilig. Ik bedoel: het komt uit China, je hebt geen idee wat er allemaal in zit. Het lijkt me eng om dat spul in mijn lichaam te krijgen. Ik vind het een veel fijner idee gewoon mijn afweersysteem het werk te laten doen met een beetje hulp van een vaccin.”
Kom maar door met die vaccins, hoe sneller hoe beter!
CharlotteCcc schreef:
23-11-2020 19:47
Ik vraag me alleen het volgende af.

Er is telkens in het nieuws dat zoveel mensen zich niet willen laten vaccineren. Er ligt vrij veel nadruk op. Maar hoe komen ze aan die statistieken? Worden er random mensen gevraagd of kun je ergens openlijk reageren? Ik heb namelijk het idee dat mensen die het absoluut niet willen dit meer en feller laten weten dan mensen die het wel willen. Zo is bijvoorbeeld ook het beeld op Facebook. Ik ken persoonlijk bijna niemand die fel tegen het vaccineren is (non-argument, ik weet het, maar ik vraag me af hoe ze aan die verhoudingen komen, want het lijkt me zo krom) 😊
Omdat dat (regelmatig) juist de mensen zijn die zich laten horen dus ja, die komen dan ook voorbij in het nieuws.

Ik denk dat er juist een hele grote stilzwijgende meerderheid die zich sowieso laat vaccineren als het kan, gewoon omdat dat logisch is om te doen. En die posten echt niet op Facebook van: yeah ik laat me vaccineren! :cheer2:

Al kan dat natuurlijk wel :-D :-D
elein schreef:
23-11-2020 20:37
Leuk! Weer een topic waar het mooie "hoe kan het zo snel" filmpje van Oxford University tot z'n recht komt

https://twitter.com/UniofOxford/status/ ... 7531956225

En zoekt eens op de professor die (met haar team uiteraard) het Oxford vaccin ontwikkeld heeft: Sarah Gilbert. Zij legt het ook helder uit.



Edit - bijna vergeten: :cheer2:
Dank je wel voor het posten! Dit soort belangrijke informatie zou gewoon in elk corona (vaccinatie) topic gepost moeten worden.

En :cheer2: terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven