Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Yes, een vaccin!!!

23-11-2020 18:39 228 berichten
En niet 1 maar zelfs al 3! :cheer2:

Er is natuurlijk nog niks definitief en hoe het allemaal zal lopen weet niemand, maar ik ben erg blij met deze lichtpuntjes.

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Team vaccinatie hier! 💉
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen!
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tisookwat schreef:
23-11-2020 19:37
Ik ben er ook erg blij mee.

Ik vind dat het nieuws ook wel wat positiever mag worden gebracht.

Gelukkig is een vaccin in aantocht.

Het is er al volgend jaar!

En de kosten vallen ook erg mee!
(Tussen 10-20 euro is niet veel voor een vaccin). Die voor de waterpokken betaalde ik al 100 voor voor mijn kind.
En waar haalde je die van de waterpokken dan?
Ik heb meerdere pogingen gedaan om mijn jongste te laten vaccineren. Niet gelukt. Uiteindelijk was ze 5,5 jaar oud toen ze het kreeg. Viel uiteindelijk mee.
Maar oudste en mijn nichtje hebben er flinke littekens aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Tisookwat schreef:
23-11-2020 19:37
Ik ben er ook erg blij mee.

Ik vind dat het nieuws ook wel wat positiever mag worden gebracht.

Gelukkig is een vaccin in aantocht.

Het is er al volgend jaar!

Ik vind dat ze ook meer aandacht moeten geven aan mensen die er wel positief tegenover staan. Ik hoor echt van veel mensen om mij heen dat ze zich niet willen laten vaccineren omdat ze het allemaal te snel vinden te gaan, er kan dus beter een goede voorlichtingscampagne komen om deze mensen te onderwijzen
Gisselle schreef:
23-11-2020 23:06
Ik vind dat ze ook meer aandacht moeten geven aan mensen die er wel positief tegenover staan. Ik hoor echt van veel mensen om mij heen dat ze zich niet willen laten vaccineren omdat ze het allemaal te snel vinden te gaan, er kan dus beter een goede voorlichtingscampagne komen om deze mensen te onderwijzen
Die voorlichtingscampagne gaat er zeker nog wel komen.
Eames6 schreef:
23-11-2020 22:46
Team vaccinatie hier! 💉
:yes:
Beschuitmetjam schreef:
23-11-2020 22:59
Ik wil ook meedoen!
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Welcome to the club! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
PoezzinBoots schreef:
23-11-2020 19:20
Ik zag net op het nieuws het verschil in prijs. De ene €2,50 inkoop per dosis en de andere 2 €17 tot €20 per dosis.
Ik hoop niet dat de prijs doorslaggevend wordt.
Als die van 20 euro effectiever is dan hoop ik toch echt die te krijgen.
Ik heb in mijn omgeving heel veel mensen die zeggen het vaccin onder geen enkele voorwaarde te willen. Ze zijn allemaal van mening dat het te snel ontwikkeld is en dat er te weinig bekend is over de bijwerkingen op lange termijn. Daarnaast een heleboel mensen die twijfelen om dezelfde reden. Vaak wordt het vaccin tegen de mexicaanse grieo er ook bij gehaald.

Ikzelf twijfel, aan de ene kant wil ik het liefst vooraan staan voor een vaccin maar tegelijkertijd heb ik ook wel twijfels. Ik las onderstaand artikel en dit heeft me ook weer aan het denken gezet. We weten inderdaad de mogelijke bijwerkingen van het vaccin niet op lange termijn, maar we weten ook niet hoelang corona in je lichaam blijft en welke schade deze kan aanrichten over enkele jaren..

Het genetisch materiaal van het coronavirus bestaat niet uit DNA, maar uit RNA, vertelt Kearney. In andere families van RNA-virussen, zoals het virus dat hepatitis C veroorzaakt, kunnen persistente infecties zelfs tientallen jaren na de oorspronkelijke besmetting nog leiden tot leverfalen of kanker. “Als er sprake is van langdurige persistentie, kunnen er gevolgen op de lange termijn zijn,” aldus Kearney. Voor COVID-19 is hierover nog niets bekend omdat deze ziekte zo nieuw is, maar dit moet wel worden onderzocht.

https://www.nationalgeographic.nl/weten ... et-lichaam
redbulletje schreef:
24-11-2020 00:08
Ik hoop niet dat de prijs doorslaggevend wordt.
Als die van 20 euro effectiever is dan hoop ik toch echt die te krijgen.
Nou inderdaad, ik hoop dan dat er een optie komt dat je het zelf kan betalen. Het goedkoopste vaccin zal waarschijnlijk het vaccin zijn met maar 60% werking, dan heb ik toch liever die van 94.5%. Dan kost het me maar 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best wel team vaccinatie, maar mijn prikfobie heeft er veel moeite mee. Ik hoop stiekem dat de vaccins aan huis worden gezet, want ik weet nog dat ik op mijn 14e een prik tegen meningokokken moest krijgen en ik de enige puber was in de sporthal die met een betraand gezicht in de rij stond te wachten op de prik (die achteraf nauwelijks pijnlijk bleek te zijn.)
GinnyJones schreef:
24-11-2020 00:14
Ik heb in mijn omgeving heel veel mensen die zeggen het vaccin onder geen enkele voorwaarde te willen. Ze zijn allemaal van mening dat het te snel ontwikkeld is en dat er te weinig bekend is over de bijwerkingen op lange termijn. Daarnaast een heleboel mensen die twijfelen om dezelfde reden. Vaak wordt het vaccin tegen de mexicaanse grieo er ook bij gehaald.

Ikzelf twijfel, aan de ene kant wil ik het liefst vooraan staan voor een vaccin maar tegelijkertijd heb ik ook wel twijfels. Ik las onderstaand artikel en dit heeft me ook weer aan het denken gezet. We weten inderdaad de mogelijke bijwerkingen van het vaccin niet op lange termijn, maar we weten ook niet hoelang corona in je lichaam blijft en welke schade deze kan aanrichten over enkele jaren..

Het genetisch materiaal van het coronavirus bestaat niet uit DNA, maar uit RNA, vertelt Kearney. In andere families van RNA-virussen, zoals het virus dat hepatitis C veroorzaakt, kunnen persistente infecties zelfs tientallen jaren na de oorspronkelijke besmetting nog leiden tot leverfalen of kanker. “Als er sprake is van langdurige persistentie, kunnen er gevolgen op de lange termijn zijn,” aldus Kearney. Voor COVID-19 is hierover nog niets bekend omdat deze ziekte zo nieuw is, maar dit moet wel worden onderzocht.

https://www.nationalgeographic.nl/weten ... et-lichaam
Hier eerder gepost:

https://twitter.com/UniofOxford/status/ ... 7531956225


Ik snap je twijfels maar ik ben dit topic niet gestart als een discussie topic over de wel/niet werking of wat dan ook van t vaccin of hoe t misschien in de toekomst zal zijn... Daar zijn al genoeg topics/posts over.
konijnenpantoffeltje schreef:
24-11-2020 00:23
Ik ben best wel team vaccinatie, maar mijn prikfobie heeft er veel moeite mee. Ik hoop stiekem dat de vaccins aan huis worden gezet, want ik weet nog dat ik op mijn 14e een prik tegen meningokokken moest krijgen en ik de enige puber was in de sporthal die met een betraand gezicht in de rij stond te wachten op de prik (die achteraf nauwelijks pijnlijk bleek te zijn.)
Ik herken het, ik heb ook een enorme prikfobie.. Als volwassene hebben ze een tetanusprik gezet in mijn arm met wat ze een babynaaldje noemden en ik had mijn moeder mee.. Maar probeer het te relativeren.. wat is erger, een prik of een heftige corona episode doormaken? Je weet namelijk nooit van tevoren hoe erg het zal verlopen. Dan lijkt mij een prik beter te doen. En geef vooraf je angst aan, en als je moet huilen, so what? Dan huil je. Ik ben gestopt met me druk maken over wat anderen mogelijk zouden kunnen denken. Zolang je een noodzakelijke prik maar krijgt.
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 00:30
0.10% gewijzigd
CherokeeRose1977 schreef:
24-11-2020 00:27
Hier eerder gepost:

https://twitter.com/UniofOxford/status/ ... 7531956225


Ik snap je twijfels maar ik ben dit topic niet gestart als een discussie topic over de wel/niet werking of wat dan ook van t vaccin of hoe t misschien in de toekomst zal zijn... Daar zijn al genoeg topics/posts over.
Dus we mogen enkel reageren met "joepie" of een dergelijke term? Dan is het een nutteloos topic.
konijnenpantoffeltje schreef:
24-11-2020 00:23
Ik ben best wel team vaccinatie, maar mijn prikfobie heeft er veel moeite mee. Ik hoop stiekem dat de vaccins aan huis worden gezet, want ik weet nog dat ik op mijn 14e een prik tegen meningokokken moest krijgen en ik de enige puber was in de sporthal die met een betraand gezicht in de rij stond te wachten op de prik (die achteraf nauwelijks pijnlijk bleek te zijn.)
Bah dat is naar! En ook al zal t misschien niet aan huis kunnen, ik neem aan dat het ook bij de huisarts zou kunnen. Zal toch haast wel? En daarna jezelf gewoon belonen met iets lekkers :)
GinnyJones schreef:
24-11-2020 00:29
Dus we mogen enkel reageren met "joepie" of een dergelijke term? Dan is het een nutteloos topic.
Dat heb ik helemaal niet gezegd.
CherokeeRose1977 schreef:
24-11-2020 00:36
Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Je wil geen discussie over het vaccin zeg je, daar hangt mee samen of mensen hem wel of niet willen. Wat blijft er dan over om over te praten? Dan kan je toch alleen nog maar "waarvan akte" berichten plaatsen.
GinnyJones schreef:
24-11-2020 00:38
Je wil geen discussie over het vaccin zeg je, daar hangt mee samen of mensen hem wel of niet willen. Wat blijft er dan over om over te praten? Dan kan je toch alleen nog maar "waarvan akte" berichten plaatsen.
En wat is daar mis mee? Ik ben blij met de vaccins. Ik vind t ook meer dan logisch dat ik m neem, als ik aan de beurt ben. Ik hoef daar niet over te discussiëren en ja, als mensen dan alleen maar :cheer2: :cheer2: willen plaatsen bijvoorbeeld, helemaal prima.
CherokeeRose1977 schreef:
24-11-2020 00:45
En wat is daar mis mee? Ik ben blij met de vaccins. Ik vind t ook meer dan logisch dat ik m neem, als ik aan de beurt ben. Ik hoef daar niet over te discussiëren en ja, als mensen dan alleen maar :cheer2: :cheer2: willen plaatsen bijvoorbeeld, helemaal prima.
Je weet dat dit een discussieforum is toch? Maar goed.. wat jij wil.. komt ie:

Joepie! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
24-11-2020 00:38
Je wil geen discussie over het vaccin zeg je, daar hangt mee samen of mensen hem wel of niet willen. Wat blijft er dan over om over te praten? Dan kan je toch alleen nog maar "waarvan akte" berichten plaatsen.
Discussie leuk maar dat is niet een hobby zoals bij sommigen aandacht trekken door paniekpoepen.
Alle reacties Link kopieren
Little_bird schreef:
23-11-2020 19:05
Ik zou nog niet willen. Ze hebben iets in sneltreinvaart gemaakt waar normaal jaren overheen gaat.
Dat komt omdat ze de verschillende fasen in het onderzoek die normaal gesproken ná elkaar plaatsvinden, nu tegelijkertijd hebben gedaan. De resultaten van alle fasen zijn goed dus dat vaccin is er razendsnel.
Verder zijn de veiligheidseisen even streng gebleven.
Het vaccineren op zich is ook niet een hele nieuwe behandelmethode dus wat dat betreft is er meer dan genoeg ervaring met hulpstoffen etc. Er is geen enkel vaccin dat na jaren ernstige bijwerkingen geeft dus er is geen enkele reden om te denken dat dat in dit geval wel zo zou kunnen zijn. Want zoals gezegd, de techniek is al bekend.
Reficul schreef:
24-11-2020 07:42
Discussie leuk maar dat is niet een hobby zoals bij sommigen aandacht trekken door paniekpoepen.
ik vind ginny niet paniek paniekpoepen
en ik twijfel ook
meer mensen trouwens
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het AD een artikel over het vaccin waarin veel duidelijk wordt uitgelegd. Mijn vriend was helemaal anti-vaccin. Maar nu hij dit las behoorlijk bijgedraaid. Waarschijnlijk wil hij het wel hebben als hij aan de beurt is.
mick87 schreef:
24-11-2020 08:50
Vandaag in het AD een artikel over het vaccin waarin veel duidelijk wordt uitgelegd. Mijn vriend was helemaal anti-vaccin. Maar nu hij dit las behoorlijk bijgedraaid. Waarschijnlijk wil hij het wel hebben als hij aan de beurt is.
Ik neem aan dat je dit artikel bedoelt:

https://www.ad.nl/binnenland/farmareuze ... ~afcec10c/

(Openen in incognitotabblad).
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel een vaccinatie, maar het staat me erg tegen dat het maar een bepaalde tijd werkzaam is (bijvoorbeeld een jaar). Eerlijk gezegd ben ik niet van plan om elk jaar zo’n prik te gaan halen. Als het volstaat met één keer (of 2 na elkaar, dat is soms nodig) en de jaren daarna alleen de ouderen en kwetsbaren, oké. Maar ik wil ook geen jaarlijkse griepprik en deze ook niet elk jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven