Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zo bang weer

29-12-2020 20:05 5 berichten
Al sinds maart heb ik sterke angstklachten voor alles wat met Corona te maken heeft.
Ik voelde mij veilig met deze lockdown totdat de nieuwe variant opspeelde.
Ik heb het gevoel dat we het nu nooit onder controle gaan krijgen.

Zullen de cijfers wel gaan dalen nu die variant er is? Ondanks dat ik de lockdown nu fijn vind ben ik ook bang dat ie nog wel tot derde kwartaal van het jaar duurt en de meeste mensen ingeënt zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over de huidige code zwart :-(

Ook las ik dat kinderen ernstiger ziek worden van deze variant.
Ik heb er weer zo veel buikpijn van en zie het heel somber in.
Alle reacties Link kopieren
Tja, is er een aanleiding waarom je zo bang bent? Ben je heel kwestbaar qua gezondheid? Of juist op leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je sinds maart gedaan met je angstklachten? Heb je hulp gezocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het goed is om met deze klachten en angst een hulpverlener te contacteren. Het is fijn om goede en de juiste steun te krijgen in zo'n geval en dat kan je beter opzoeken voordat het je teveel wordt.
Vervelend zeg, dat je zulke angstgevoelens hebt. Het kan je volledig mee laten slepen en je een constant bang gevoel geven. Waar ben je als je er over nadenkt het meest bang voor? Probeer die angst te onderzoeken. Het hoeft niet weg, het is ok om bang te zijn. En blijf in beweging, door je lichaam te verplaatsen kan de piek van je angst wat afnemen. Heb je iemand met wie je over je angstklachten kan praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven