Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zomervakantie

06-04-2020 23:17 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Misschien is hier al een topic over geopend. Ik heb het eerlijk gezegd niet opgezocht.

Ik zou aanstaande zomervakantie met mijn moeder en zusje naar Ivoorkust gaan. Maar door het virus en de maatregelen blijft dit onzeker. Wij willen rond 14 juli gaan en zouden de tickets eigenlijk deze week boeken.

Denken jullie dat de maatregelen worden verlengd na 1 juni?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
07-04-2020 18:10
Wie echt denkt dat de volledige wereldeconomie tot einde jaar en langer stil gaat staan, die heeft toch een serieus gebrek aan realiteitsbesef hoor. China is al terug open for business (en minimale kans dat die de boel uberhaupt nog terug op slot willen doen). Oostenrijk begint er ook al aan en ook België en NL gaan daar richting einde maand aan beginnen. Zelfs de US moet je niet op rekenen dat die nog maanden in lockdown gaan zitten.

Juli is mogelijks nog tricky qua regio, maar niet ondenkbaar. Ons verlof stond sowieso al einde jaar gepland, en dat blijft gewoon staan, met wat extra trips van zodra het slot op bepaalde bestemmingen er af gaat. Life goes on, het is maar Corona. De dag dat er echt iets rond gaat met deftige mortaliteitsrisico's, is het moment om je echt zorgen te maken. De kans om in het verkeer om het leven te komen is nog steeds groter.


Een economie met anderhalve meter afstand. Hoe zou dat gaan denk je in een vliegtuig. Waar iedereen als sardientjes in een blik zitten.
We hadden in 2018 678 verkeerds doden, en de teller met corona doden staat nu al op 2100, en de voorspelling is 5800.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomer zou ik zeker niks boeken. Dat kan je dit jaar wel vergeten.
Maar (sorry dat ik dit topic kaap); hoe denken jullie dan over een wintersport voor volgend jaar (Jan/febr) boeken? Zou je dat wel doen? Gezien ons gezelschap en het beperkte aanbod moeten we niet te lang wachten eigenlijk. Maar ik realiseer me ook dat het virus dan zo maar weer opgelaaid kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
07-04-2020 23:31
Voor de zomer zou ik zeker niks boeken. Dat kan je dit jaar wel vergeten.
Maar (sorry dat ik dit topic kaap); hoe denken jullie dan over een wintersport voor volgend jaar (Jan/febr) boeken? Zou je dat wel doen? Gezien ons gezelschap en het beperkte aanbod moeten we niet te lang wachten eigenlijk. Maar ik realiseer me ook dat het virus dan zo maar weer opgelaaid kan zijn.
Dat kunnen jullie toch alleen zelf beslissen, hoe groot je het risico vindt en hoeveel schade je kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
karina96 schreef:
06-04-2020 23:17
Hey dames,

Misschien is hier al een topic over geopend. Ik heb het eerlijk gezegd niet opgezocht.

Ik zou aanstaande zomervakantie met mijn moeder en zusje naar Ivoorkust gaan. Maar door het virus en de maatregelen blijft dit onzeker. Wij willen rond 14 juli gaan en zouden de tickets eigenlijk deze week boeken.

Denken jullie dat de maatregelen worden verlengd na 1 juni?

Groetjes
Nee joh. Stel je voor dat je daar in een ziekenhuis belandt. Maatregelen of niet, echt geen goed idee!
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
07-04-2020 23:31
Voor de zomer zou ik zeker niks boeken. Dat kan je dit jaar wel vergeten.
Maar (sorry dat ik dit topic kaap); hoe denken jullie dan over een wintersport voor volgend jaar (Jan/febr) boeken? Zou je dat wel doen? Gezien ons gezelschap en het beperkte aanbod moeten we niet te lang wachten eigenlijk. Maar ik realiseer me ook dat het virus dan zo maar weer opgelaaid kan zijn.
Gewoon kijken hoeveel het je zou kosten als je uiteindelijk niet zou kunnen gaan. Ben je dan je geld kwijt, een deel van het geld kwijt, krijg je je geld terug of kan je omboeken?

Er serieus rekening mee houden dat dat kan gebeuren, en dan beslissen of je daarmee zou kunnen leven. Indien niet, niet doen.
mick87 schreef:
07-04-2020 23:23
Jij kan wel verder willen gaan met je leven. Maar uiteindelijk bepaalt de overheid in hoeverre dat kan en mag. Nu een ticket boeken voor over een paar maanden is echt raar. Denk je nou werkelijk dat we dan hier van af zijn?
Dat staat er al.
Maar goed, dan plan je zelf toch gewoon niets als je dat zelf niet ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat Nederland de boel weer vrij geeft...dan is het nog maar de vraag of je in je vakantieland terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
07-04-2020 23:31
Voor de zomer zou ik zeker niks boeken. Dat kan je dit jaar wel vergeten.
Maar (sorry dat ik dit topic kaap); hoe denken jullie dan over een wintersport voor volgend jaar (Jan/febr) boeken? Zou je dat wel doen? Gezien ons gezelschap en het beperkte aanbod moeten we niet te lang wachten eigenlijk. Maar ik realiseer me ook dat het virus dan zo maar weer opgelaaid kan zijn.
Als je met de auto gaat en een hotel boekt dat je gratis kunt annuleren tot kort voor de vertrekdatum, zie ik het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer eigenlijk naar 2 bestemmingen in nederland (1x veluwe, 1x noord hollandse kust) wij zouden in augustus vertrekken... heb nog niets gehoord want het is nog te ver weg.
Ik zou denk ik wel gaan, maar wel rekening houden met afstand etc.

(mits we natuurlijk weer mogen he)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat als de vakantie parken weer open zouden mogen gaan,dat er 48 uur gewacht moet worden met schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
08-04-2020 09:29
Ik ga deze zomer eigenlijk naar 2 bestemmingen in nederland (1x veluwe, 1x noord hollandse kust) wij zouden in augustus vertrekken... heb nog niets gehoord want het is nog te ver weg.
Ik zou denk ik wel gaan, maar wel rekening houden met afstand etc.

(mits we natuurlijk weer mogen he)
In een accommodatie met eigen ingang, keuken en sanitair lijkt het me geen probleem. Denk aan een vakantiehuisje of chalet. Een hotel of tent zal misschien lastiger gaan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het afwachten! Ik denk dat alles bij elkaar het nog wel een tijd gaat duren.

Ook als de maatregelen hier in NL minder streng worden, dan denk ik nog dat je het in de zomer gaat merken.

Ik (risicogroep) ga het er iig niet op wagen. Dan maar een jaartje Tuinesië :-)
Alle reacties Link kopieren
PassingThrough schreef:
08-04-2020 10:45
Ik zou het afwachten! Ik denk dat alles bij elkaar het nog wel een tijd gaat duren.

Ook als de maatregelen hier in NL minder streng worden, dan denk ik nog dat je het in de zomer gaat merken.

Ik (risicogroep) ga het er iig niet op wagen. Dan maar een jaartje Tuinesië :-)
In Tuinesie en Hintergarten kan het heel leuk zijn
Ik denk andersom, stel dat jij het virus mee neemt en daar mensen aansteekt. Ik denk dat veel armere landen de grenzen dicht gaan gooien om te voorkomen dat het virus wordt geimporteerd.

Gewoon niet op reis gaan deze zomer, hoe moeilijk kan het zijn?
Woppepol schreef:
08-04-2020 12:17
Gewoon niet op reis gaan deze zomer, hoe moeilijk kan het zijn?
Mooi zo; als maar genoeg mensen dat denken, dan worden de reisjes extra goedkoop :)
Haha dat zou kunnen. Maar vind je het dan niet een beetje asociaal om wellicht een virus te importeren?
Ik vraag me ten zeerste af of reizen al zal kunnen deze zomer.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b525ac91/
Woppepol schreef:
08-04-2020 12:17
Ik denk andersom, stel dat jij het virus mee neemt en daar mensen aansteekt. Ik denk dat veel armere landen de grenzen dicht gaan gooien om te voorkomen dat het virus wordt geimporteerd.

Gewoon niet op reis gaan deze zomer, hoe moeilijk kan het zijn?
Ik denk dat landen reizigers gaan weigeren zolang ze nog geen vaccinatie hebben. Je zou als backpacker maar een uitbraak veroorzaken in een derde wereldland!
Sinjoren schreef:
08-04-2020 15:37
Mooi zo; als maar genoeg mensen dat denken, dan worden de reisjes extra goedkoop :)
Als er bijna geen vluchten gaan worden ze juist duurder.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-04-2020 15:03
Als er bijna geen vluchten gaan worden ze juist duurder.

Reken er maar op dat vakanties duurder gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Half augustus hebben wij 2,5 week Italië geannuleerd. We durven het niet aan.
Wel wil ik graag in Nederland iets boeken. Zowel landal als centerparcs bieden omboekgarantie, dus dat durf ik wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet aan moeten denken dit jaar nog op vakantie te gaan terwijl ik echt een reiziger ben. En dan vooral om de boel niet te importeren elders.


Als we überhaupt al weer los mogen zijn er zat dingen te doen in Nederland. Ik spek de eigen economie wel even.
Woppepol schreef:
09-04-2020 14:53
Haha dat zou kunnen. Maar vind je het dan niet een beetje asociaal om wellicht een virus te importeren?
Ik vraag me ten zeerste af of reizen al zal kunnen deze zomer.
Dan ga je er van uit dat ik dat virus heb :)

Maar standaard werken argumenten als "asociaal" hier niet echt.
Superhuisvrouw schreef:
09-04-2020 16:45
Reken er maar op dat vakanties duurder gaan worden.
De reissector denkt er blijkbaar anders over.Retourtje Zuid-Amerika aan halve prijs, heen en terug naar de VS voor 180€ deze zomer, Zanzibar/Gambia tijdens schoolverlof voor enkele honderden euro's... De aanbiedingen zijn er in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-04-2020 14:59
Ik denk dat landen reizigers gaan weigeren zolang ze nog geen vaccinatie hebben. Je zou als backpacker maar een uitbraak veroorzaken in een derde wereldland!
Denk ik ook.
Ik zal wel een naïeveling zijn, maar ik ga er vooralsnog gewoon van uit dat ik in juli naar Frankrijk kan om chagrijnig in een tent te gaan zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven