Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zomervakantie

06-04-2020 23:17 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Misschien is hier al een topic over geopend. Ik heb het eerlijk gezegd niet opgezocht.

Ik zou aanstaande zomervakantie met mijn moeder en zusje naar Ivoorkust gaan. Maar door het virus en de maatregelen blijft dit onzeker. Wij willen rond 14 juli gaan en zouden de tickets eigenlijk deze week boeken.

Denken jullie dat de maatregelen worden verlengd na 1 juni?

Groetjes
janena schreef:
11-04-2020 09:56
Ik heb deze week mijn vliegticket naar Kiev om kunnen boeken van april naar de laatste week van augustus. Op hoop van zegen natuurlijk, het gaat ook maar om een klein bedrag (200 euro) want mijn hotel is annuleer alarmeert als dte Tsjernobyl excursie. Risico is dus wel beperkt.

De hoop op een echte vakantie met mijn kinderen heb ik voor dit jaar eigenlijk wel opgegeven, hopelijk kan ons geplande tripje naar Berlijn doorgaan met oud en nieuw...

Ik ben echt enorm blij dat ik mijn grote reis naar de VS vorig jaar gemaakt heb en dat we ivm onze verhuizing deze zomer toch al niet veel van plan waren..

Ik kan er alleen nog niet helemaal aan dat mijn bucketlist bezoek aan Kyiv en Chernobyl niet door kan gaan dus leef ik nog maar even in een bubbel en hoop ik dat de Oekraïne weer open is voor ons eind augustus!
Chernobyl kan toch uberhaupt niet nu er brand is waardoor de straling opeens veel hoger is geworden?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-04-2020 09:58
Chernobyl kan toch uberhaupt niet nu er brand is waardoor de straling opeens veel hoger is geworden?
Ik kan me voorstellen dat je nu niet naar die plekken kan waar de brand is/was, of dat in de buurt is van de plekken waar de tours naartoe gaan weet ik eigenlijk niet. Het gebied is enorm groot en augustus is wat die brand betreft nog ver weg natuurlijk (4,5 maand)..
Live long and prosper
redbulletje schreef:
11-04-2020 09:58
Chernobyl kan toch uberhaupt niet nu er brand is waardoor de straling opeens veel hoger is geworden?
16 keer hoger dan normale achtergrondstraling; als je op bezoek gaat in Chernobyl en je durft de controlekamer aan, dan ga je naar 40.000 keer hoger dan normale achtergrondstraling. Dat brandje en de wat verhoogde straling is echt wel het minste :biggrin:

(en die angstboodschappen à la "16 keer hoger" is gewoon sensatiepers - sommige medische behandelingen gaan zelfs tot 30 keer hoger)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
11-04-2020 09:46
Een tocht door eigen land zou kunnen, mits er geen regio’s zijn afgesloten omdat daar meer besmettingen zijn. Ik denk ook dat campings en hotels niet op volle, en zelfs niet op halve capaciteit mogen draaien. Accommodatie vinden zal dus lastig zijn. Ook als je bedenkt dat nu vrijwel iedereen in Nederland blijft.
Wij gaan een week naar landal in gelderland in Augustus
die is nog open, maar de voorzieningen op het park zijn allemaal gesloten.
Felidaes schreef:
11-04-2020 08:34
Ik denk persoonlijk dat het een beetje naïef is te denken dat mensen deze zomer nog op vakantie naar het buitenland kunnen.
Liever naïef dan pessimistisch. Ik accepteer de situatie in fases, net als de kikker in kokend water.
Voorzitter Europese Commissie: boek geen zomervakantie
De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, raadt mensen af om hun zomervakantie te boeken. In de Duitse krant Bild am Sonntag adviseert ze iedereen om de vakantieplannen voorlopig uit te stellen. "Niemand kan op dit moment betrouwbare voorspellingen doen voor juli en augustus", zegt Von der Leyen.

Verder spreekt de politica in het interview de verwachting uit dat er aan het einde van het jaar een vaccin klaar is. Volgens haar kan er binnenkort gestart worden met klinische tests. De EU is op dit moment in gesprek met farmaceuten om het vaccin snel in te kunnen zetten wanneer het beschikbaar is.

Von der Leyen verwacht ook dat ouderen in verzorgingshuizen niet bezocht kunnen worden zo lang er geen vaccin is. "Ik weet dat dat moeilijk is, maar het gaat om het mensenlevens. We moeten gedisciplineerd blijven en heel geduldig zijn", zegt ze. "We zullen maandenlang moeten leren leven met het virus, waarschijnlijk tot volgend jaar."

Wel denkt de commissievoorzitter dat scholen en kinderdagverblijven na een tijd weer open kunnen. "Kinderen en jongeren zullen eerder meer bewegingsvrijheid hebben dan ouderen en mensen met onderliggende ziekten."
NOS live blog
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-04-2020 08:50
NOS live blog
Ach ja, veel mensen hebben natuurlijk allang geboekt voor de zomer en zitten niet te wachten op dit soort adviezen. Tegen die tijd zijn we al weer 3-4 maanden verder en zijn de regels vast alweer afgezwakt. Wij zouden intercontinentaal, dat zal vast wel geannuleerd worden en dan zitten we met zo’n suffe voucher. Ik ben nu wel vast aan het kijken wat de alternatieven zijn binnen Europa, ik verwacht dat de landen noordelijk van ons en Duitsland/Oostenrijk de grenzen tegen die tijd wel open hebben dus dan wordt het maar n auto vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven